Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 370 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 26 jul 2009, 20:25 
Forum voor de Fans fan

Ik ben vandaag geweest en ik en mijn beide kinderen vonden het een fantastisch leuke film!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 12:03 
Suske en Wiske Megafan

Citaat:
Suske en Wiske-film blijft ver beneden verwachtingen.
De Vlaamse animatiefilm 'Suske en Wiske en de Texasrakkers' heeft vooralsnog geen stormloop op de bioscopen teweeggebracht. Na zes dagen werden bijna 19.000 bezoekers genoteerd in België. In Nederland kwam de film twee dagen later in de bioscopen. Daar staat de teller op 16.000.

Het zijn zeker geen geweldige cijfers. Nationaal staat de film op de vijfde plaats in de ranglijst van de bezoekersaantallen. Koploper op dit moment is 'Harry Potter and the Halfblood Prince', een film die zich deels tot hetzelfde publiek richt. Opvallend is dat 'het geheim van Mega Mindy' een veel bescheidener productie met een nog jonger doelpubliek, het minstens even goed doet alhoewel deze kinderfilm al loopt sinds het begin van de vakantie.
Producent Erix Wirix geeft toe dat hij iets meer had verwacht. "We hadden na de eerste week graag 50.000 bezoekers willen hebben. Natuurlijk is het goede weer van het afgelopen weekend ook niet gunstig geweest voor bioscoopbezoek. We wisten van tevoren dat dit een risico inhield. Voor ' Suske en Wiske' mag het gerust regenen."

Bron: http://www.hbvl.be

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 12:23 
Suske en Wiske Megafan

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Bron : http://www.humo.be

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 14:23 
Suske en Wiske Megafan

Als fan zit je natuurlijk steeds midden in het gebeuren, je volgt de promotie op de voet, tracht elk artikel mee te pikken en ieder deeltje van het promomateriaal aan je verzameling toe te voegen. Het was voor mij dan ook moeilijk om in te schatten of de promotie echt zo overdonderd is als ze in mijn ogen leek, na een korte rondvraag in men kennissenkring leek dit echt wel zo te zijn: iedereen wordt langs alle kanten met de nieuwe film rond de oren geslagen en ik moet zeggen: Terecht !!

Ik ben de film op de eerste dag gaan kijken, samen in de filmzaal met nog 2 andere gezinnen met kinderen :cry:
Qua opkomst dus al een zware tegenvaller maar dit was helemaal niet in contrast met de film zelf. Als een trein stormde de film over het witte doek, meer spanning in 5 minuten dan in sommige pixar's in een hele film. Menselijke karakters werden fantastisch vertoond (terwijl dit in andere producties precies wel heel moeilijk lijkt) en het verhaal klopte als een bus, geen gaten, veel humor (voor jong EN oud), lachen met de verdoken reclamestunts (zoals een wagen van colruyt die lekker door het beeld rolde) de stemmen professioneel ingesproken (al ergde ik me vaak aan Suske gezien ik hier steeds het beeld van Mathias Coppens voor me zag, deze stem was me iets TE herkenbaar). Een Sidonia die perfect gecast is (zo denkt toch iedereen dat Sidonia klinkt en spreekt??). Fantastisch pauzemoment met zalige muziek van de grootste (Arno)... kortom: een en al lof over deze film en zij die hem nog niet zijn gaan kijken of niet willen gaan kijken hebben dik ongelijk !!
Een film om als Vlaming trots op te zijn met de nodige internationale allure. Zoals in een persbericht stond: We hopen hiermee onze Shrek te hebben. wat mij betreft hebben ze hem en volgt er snel nog een Shrek 2, 3, 4, ...

Ps @ Cees; ik heb het regeltje niet gevonden (je bericht kwam na dat ik de film gezien heb) dus kan je me even pb'en met wat je juist gezien hebt :bier:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 19:49 
Moderator

als afgestudeerd animator moest ik hem natuurlijk ook gezien hebben eh,
en ik ben er net van terug...en... mijn verdict luidt.... goed gelukt!

qua inhoud zit het goed, er is een mooie samenhang tussen materiaal voor jong en oud, duidelijk en goed vertelt, leuke grappen (ook ik moest hartelijk lachen met de "dreamland" en colruyt camions ;))

mijn enige kritiek luidt voornamelijk op het technisch en animatie aspect,
animatievlak:
sommige wandelcyclussen waren net iets te mechanisch en jammer dat ik het moet zeggen, maar blijkbaar hebben enkele animatoren de bekendste val van 3D animatie niet ontweken... met name: bij het animeren van 3D heeft men de neiging om elke actie te traag te maken (bij 2D is het juist andersom ;))
Spoiler! ik denk bijvoorbeeld wanneer Jerom de parasol en tafel gereed zet voor miss Missy, het werd versneld, maar voor mij mocht dat net iets sneller, nog cartoonesker) Spoiler!
een ander minpuntje qua animatie vond ik dat het allemaal nogal subtiel was, het mocht wat wilder (het wilde westen ;)) en wat meer uitgesproken poses
Spoiler! bijvoorbeeld waar Jerom met een houtblok de boef in de grond aan't kloppen is... hoe levensloos kan een mens er staan... ik weet het, dat is om de droogheid van Jerom te benadrukken, maar daarvoor stond da camera dan weer niet goed genoeg voor Spoiler!

op technisch vlak: allereerst een compliment: de zwarte bolletjes als ogen werken! Het hoeven dus klaarblijkelijk niet altijd de grote wijde Disney/pixar ogen zijn!
maar waar ik mij het meest gestoord aan heb is eigenlijk de mond van wiske... hoe groot is die haar "snorgebied"?
een tweede ding dat ik niet vond werken was.... hoe zal ik dit zeggen... de sappigheid van miss missy :wink: ik had echt een soort "jessica rabbit" achtig figuur verwacht (klik de link en zie wat ik bedoel), waar rondingen er natuurlijk uitzien en bewegen!
en een derde ding dat ik echt NIET goed vond was de texturing van tobias

al bij al: 7/10

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 22:44 
Suske en Wiske fan

jc schreef:
Citaat:
Suske en Wiske-film blijft ver beneden verwachtingen.

Daar was ik al bang voor met de trailers, die toch echt geen goede publiciteit waren voor de film. Hopelijk zal een beetje mond-op-mondreclame de boel rechttrekken maar als het zo doorgaat vrees ik met vrezen.

@jc : Dank je voor de scans, erg interessant. Heb je ook een foto of scan van het Jerom-poppetje?

@dentom : Ik kan me wel vinden in je oordeel. Vond Tobias trouwens in het geheel te "fluffy" als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat vond je trouwens van het water Spoiler! waar Theofiel in terecht kwam qau structuur? Dat zal nog een flinke dobber worden bij het vervolg, wat ze trouwens ook al hebben erkend. Spoiler! Spoiler! Het water in de haven en uit fonteinen (die waren er geloof ik) zag er trouwens beter uit Spoiler!.

Laatst bijgewerkt door Deweb op 28 jul 2009, 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 23:00 
Moderator

Deweb schreef:

@dentom : Ik kan me wel vinden in je oordeel. Vond Tobias trouwens in het geheel te "fluffy" als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat vond je trouwens van het water Spoiler! waar Theofiel in terecht kwam qau structuur? Dat zal nog een flinke dobber worden bij het vervolg, wat ze trouwens ook al hebben erkend. Spoiler! Spoiler! Het water in de haven en uit fonteinen (die waren er geloof ik) zag er trouwens beter uit Spoiler!.

de reden waarom
Spoiler! het water waar theofiel in viel minder was Spoiler! is volgens mij omdat Spoiler! daar een andere techniek is gebruikt... daar hebben ze volgens mij gewerkt in verschillende "lagen", met name een laag "stil water" en een laag "theofiel valt + spetters". Op zich kan dit perfect werken... als de onderste laag niet in contact komt met de voorste laag (veel gebruikt voor achtergronden, het zogenaamde "matte painting"concept). In dit geval staat de onderste laag wel in contact met de bovenste laag... al het water moet namelijk reageren wanneer theofiel erinvalt (rimpeleffect) en dat was er niet... Spoiler!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jul 2009, 23:07 
Suske en Wiske fan

Ik had meer het idee dat dat het probleem lag aan Spoiler! de textuur die in feite maar 1 plaatje was dat zichzelf elke keer herhaalde Spoiler!.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 jul 2009, 00:17 
Moderator

Deweb schreef:
Ik had meer het idee dat dat het probleem lag aan Spoiler! de textuur die in feite maar 1 plaatje was dat zichzelf elke keer herhaalde Spoiler!.

dat was dus die laatste laag :P
het probleem is dus omdat er interactie is met die laag dat die "textuur" mee zou moeten veranderen

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 jul 2009, 12:57 
Suske en Wiske Megafan

Deweb schreef:
@jc : Dank je voor de scans, erg interessant. Heb je ook een foto of scan van het Jerom-poppetje?
Neen, ik heb een humo-abonnement en dan krijg je er een bon bij waar je het volledige ganzenbord kan gaan afhalen in een Standaard Boekhandel (België) voor 8.70Euro.
Dus als iemand interesse heeft in deze bon, dan stuur ik hem op.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jul 2009, 09:19 
Suske en Wiske Megafan

Tijdens de Sus en Wis dag in Bokrijk kreeg iedereen n stickeralbum.Waar worden de stickers verkocht?In 4 boekhandels(of gazettewinkel) al geweest,1stripwinkel maar nergens weet men of ze bestaan,laat staan worden ze verkocht.Help! :oops:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jul 2009, 09:40 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb ook na lang zoeken er al gevonden in een Colruyt, maar nog niet in allemaal.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jul 2009, 10:52 
DE Suske en Wiske freak!

De stickers kun je voornamelijk vinden bij Carrefour, Colruyt en Club.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jul 2009, 14:01 
Suske en Wiske Megafan

En krijg je ze bij aankoopschijven of kun je ze ook daar kopen?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jul 2009, 16:29 
Suske en Wiske Megafan

Je kan de stickers per 10 of per 20 zakjes aankopen voor een vaste prijs. Bij de grotere Colruyt vestigingen kan je ze zeker vinden. Momenteel krijg je bij aankoop van 20 zakjes 2 zakjes gratis erbij.
In de winkels van Dreamland kan je ze ongetwijfeld ook terugvinden. En in België ook in de meeste krantenwinkels...

Mvg.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 370 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen