Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Een Suske en wiske van nu is zeker mijn geld waard!
Ja, helemaal! 28%  28%  [ 11 ]
Nee! 38%  38%  [ 15 ]
Ik twijfel! 35%  35%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 40

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 15:09 
Suske en Wiske Megafan

Ramon schreef:
Ik snap dat sommigen het overdreven vinden om te discussiëren over enkele tientallen centen, maar ik ben het eens met Esteban; ze zijn deze bedragen gewoon niet waard. Het gaat mij dan ook niet om die 75 cent, maar om de vele euro's die er in totaal bij zijn gekomen voor albums van niet al te beste kwaliteit.

Daar ben ik ok wel met je eens!
Toen ze overstapten van de "rode randen" naar de strips met de zogenaamde rode randen was de kaft buitenom (de zogenaamde rode rand) zeer slap en "breekbaar".
Daarna hadden ze de omhulsel weggelaten maar de Kaft was alsnog niet veel soeps.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 16:00 
DE Suske en Wiske freak!

De prijs wordt 5,95, en verder weten we nog niet meer dan dat!
Die 6,80 is speculatie en dus nog even geen feit :!:

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jun 2011, 14:58 
Forum voor de Fans fan

Mijn mening werd alleszins geschreven naar aanleiding van de geweten prijsstijging, 5,95 €. Zes euro in de volksmond. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jun 2011, 17:35 
Suske en Wiske Megafan

Je zou hem natuurlijk ook via www.e-strips.be kunnen kopen. Dat is 4,39 per verhaal (21,95 voor vijf stuks).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jun 2011, 17:59 
Forum voor de Fans fan

Niet vergelijkbaar, naar mijn gevoel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 jun 2011, 14:20 
Suske en Wiske Megafan

Ik hoop gewoon dat de volgende albums de nieuwe prijs waard zijn.
Stiekem hoop ik nog steeds dat ze ooit weer eens een langer album gaan maken.
Zoals de zeven schaken. Of gewoon zoals Willy Vandersteen ze altijd maakte.
Dat zou echt wel super zijn. En dan gewoon twee of drie albums in een jaar. Dan kunnen ze de verhalen verder uitwerken en de tekeningen kunnen veel gedetailleerder worden.
Maar ik denk dat ze dat niet gaan doen. Dan zullen ze wel te weinig gaan verdienen......

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jun 2011, 11:21 
DE Suske en Wiske freak!

Op verzoek is deze discussie naar het juiste topic verplaatst.
Als jullie willen kunnen jullie ook (opnieuw) stemmen voor de poll.
Oftewel, een eerdere keuze kan worden bijgesteld.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jun 2011, 12:07 
Forum voor de Fans fan

Bah, dit is deels de schuld van het publiek dat maar blijft gewoonte-aankopen doen...
Mijn psychologische grens van maximaal 140 BEF (€ 3,50) voor een Suske en Wiske is er nog steeds. De laatste jaren is de kwaliteit zelfs die prijs niet meer waard. (Ik heb het geluk dat ik die reeks nog steeds gratis krijg, maar als ik zelf de nieuwe rommel moet kopen... Nee dank je).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jun 2011, 13:26 
Moderator

de prijsstijging is volgens mij enerzijds de schuld van devaluatie, steeds kleiner wordende markt en de graphic novel cultuur.

devaluatie: meer geld nodig om minder te doen (dus ook drukkosten, loonkosten, ....)
kleiner wordende martk: kinderen (wat nog steeds het hoofdpubliek is van een stripreeks als deze) moeten hun aandacht kunnen verspreiden over duizend en een andere media (en dan nog eens ouders hebben die het willen financieren)
graphic novel cultuur: franse strips en graphic novels die makkelijk 20 euro kosten geeft het idee weer van: "die zijn ook zo duur, dus waarom mag een s&w niet zo duur zijn?", maar daar is natuurlijk het grootste verschil dat deze strips al sowieso een kleinere marktafzet hebben (duurder), een volwassen publiek (niet afhankelijk van de nukken en buien van de ouders) en dat er maar zo 1 album om het jaar of om de 2 jaar komt, en aangezien het 9/10 vertaald werk is, komen hier enkel de toppers aan.

Een eigen reeks als S&W, kiekeboe, jommeke, de rode ridder, jump.... hebben eigenlijk een bestaansrecht puur uit gratie van het grote publiek. Frank Miller zal er niet van wakker liggen dat zijn Dark Knigh Returns goed of slecht verkoopt hier in de fnac, maar deze reeksen wel en ze moeten concurreren met de vertaalde dure toppers!

Een vlaamse reeks waar er dus om de 3 tot 5 maanden een album van uitkomt, mond uiteindelijk toch uit in bandwerk, een goed kunstenaar (en dat is het leeuwendeel gelukkig toch) zal altijd proberen om dit te maskeren en eigen verhaal of album een zekere touch te geven. Maar het is en blijft in principe bandwerk, geen opzichzelfstaande oneshot en moet dusdanig ook zo behandeld worden (vaak tot persoonlijk gekrenkte eer van de auteurs). De reden tot succes van Nero, jommeke of Piet Pienter & Bert Bibber is heel simpel: die werden gedrukt op goedkoop krantenpapier, waren direct kapot na 1 keer lezen, maar ze kostten toch 5 keer niets om opnieuw te kopen dus wat maakte dat uit... maar een album volgens zeer goede druktechnieken oogt natuurlijk mooi, maar is ook duurder en gaat veel langer mee, wat een zeker prestige geeft voor de uitgever en de auteur... maar iets wat duurder is ga je voorzichtiger mee om, heeft een langere levensduur en zal je dus minder snel moeten vervangen...

maar enfin, zo zie ik het hé ^^

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jun 2011, 21:22 
Suske en Wiske kenner

Dan toch liever weer naar de tijd van het krantenpapier!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jun 2011, 22:53 
Moderator

comicFREAK* schreef:
Dan toch liever weer naar de tijd van het krantenpapier!

idem!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jun 2011, 00:33 
DE Suske en Wiske freak!

Enige kwaliteit qua papier en boek vind ik wel wenselijk eigenlijk.
Je zou kunnen zeggen dat een strip op papier moet worden gedrukt dat overeenkomstig is met de kwaliteit van de strip... maar om Suske en Wiske op krantenpapier te gaan drukken, dat is me echt een brug te ver en doet bovendien geen recht aan het niveau van de huidige verhalen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jun 2011, 01:23 
Moderator

wie heeft het nu over de relatie tussen inhoud en album?
ik heb het gewoon over een zo groot mogelijk publiek bereiken dat hernieuwbaar blijft zonder te moeten blijven rekenen op de vaste kern

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jun 2011, 10:17 
DE Suske en Wiske freak!

Dat heeft niemand gezegd (behalve ik dan he).
Maar ik heb gister je blog gelezen (rioolnetwerk zeg maar) en de posts hierboven en kom dan zelf met een niet te volgen bruggetje, haha.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jun 2011, 10:33 
Moderator

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen