Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Een Suske en wiske van nu is zeker mijn geld waard!
Ja, helemaal! 28%  28%  [ 11 ]
Nee! 38%  38%  [ 15 ]
Ik twijfel! 35%  35%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 40

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 14 aug 2009, 13:04 
Suske en Wiske kenner

Kees schreef:
Ja, belachelijk duur, het zou mooi zijn als ze het allemaal op wat goedkoper papier zouden drukken, dan kunnen de prijzen ook lager.
geen wonder dat de verkochte oplages lager worden, prijzen te hoog, kwaliteit te laag.

Zou in 2012 S&W nog bestaan?

Nee joh, in 2012 vergaat de wereld, dat weet nu toch iedereen?
:roll:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 aug 2009, 16:16 
Bezoeker

Haha, maar dan bestaan S&W nog steeds en dan kost een album E17,50 per stuk...
:lol: :lol:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 aug 2009, 13:26 
Suske en Wiske kenner

Kees schreef:
Haha, maar dan bestaan S&W nog steeds en dan kost een album E17,50 per stuk...
:lol: :lol:

Ja, maar dan zal de euro heel wat van zijn waarde verloren hebben, wat zal zorgen dat buitenlanders veel goedkoper kunnen kopen en zo Suske en Wiske misschien een kans krijgen wereldberoemd te worden!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 aug 2009, 14:39 
Bezoeker

Maar ja...omdat de wereld al vergaan is maakt de prijs al niets meer uit want er zijn toch geen mensen meer die nog albums kopen. dan kan de prijs best zo hoog blijven

:bier: :gek:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2011, 03:45 
Suske en Wiske kenner

Leidende Portemonnee.

Miv van dit album (September) gaat de prijs omhoog na € 5,95. een prijs verhoging van € 0,75. Voor wie het nog weet, dit betekent heel vaak dat ook de oudere albums (die van € 3,99, € 4,50 en die van € 5,25) en de oudere pockets aangepast worden aan deze prijs.

http://watleesjij.nu/boek/243557/suske- ... nde-leiden
http://www.paagman.nl/boeken/stripboeke ... index.html

Ben zelf gestopt met kopen bij de laatste verhoging bij nummer 303 en nummer 302 was de laatste. 300 is de laatste die ik gekocht heb met een actie voor € 3,95.

Miv nummer 316 weer omhoog met 14% (€ 6,80) want het lage BTW tarief (6%) word waarschijnlijk hoog BTW tarief (20% miv 2012).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2011, 04:41 
Forum voor de Fans fan

Hebben de erfgenamen nou nooit genoeg,je kan het toch niet mee nemen in je graf, maar zal wel weer commentaar hier op krijgen.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2011, 11:03 
Moderator

cees schreef:
Hebben de erfgenamen nou nooit genoeg,je kan het toch niet mee nemen in je graf, maar zal wel weer commentaar hier op krijgen.

de erven hebben hier niets mee te maken.
auteursrechten (hetgeen de erven dus krijgen) bedragen 8 tot 15% van de uiteindelijke verkoopsprijs, 40 tot 50% is voor de distributeur en de winkelier en de rest is voor de uitgever.

de erven/de studio verdienen hier dus het minste aan, terwijl zij verantwoordelijk zijn voor het belangrijkste werk :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2011, 14:08 
Die-hard fan

prijzen gaan per 1 juli omhoog

dus voor het album 313 is nog de oude prijs van toepassing

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2011, 16:05 
DE Suske en Wiske freak!

Pockets krijgen volgens mij geen prijsstijging!

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2011, 19:07 
Suske en Wiske Megafan

Als ik het dus goed begrijp wordt een R . Reeks album m.i.v. 2012 6, 80 wordt vind ik dat niet meer aanvaardbaar. Zeker niet voor wat je er voor die prijs erbij krijgt tegenwoordig :( .
Maarja, zoiets heet inflatie.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 01:00 
Suske en Wiske Megafan

Gelukkig verschijnen er maar 4 of 5 per jaar

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 08:30 
Suske en Wiske Megafan

Als je kijkt wat de strips 25 jaar geleden koste en nu dan zit er bijna geen verschil in.

goofy22 schreef:
Gelukkig verschijnen er maar 4 of 5 per jaar

Idd, anders is het geen hobby meer!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 11:18 
Suske en Wiske kenner

Ik snap soms dan toch niet goed waar we het over hebben: 75 Eurocent extra, dat 4x per jaar maakt wel geteld 3 Euro extra. Dat is toch het eind van de wereld niet :shock: voor een hobby? Verhalen zijn en blijven de basis.

Stijgende produktie- en distributiekosten, een groter team dat er aan werkt dan x jaar geleden, en (zoals genoemd) simpelweg inflatie. Ik krijg een beetje het idee dat het voor een aantal een principezaak is om die 75 eurocente niet te willen uit geven. Ik geef toe: de prijs/kwaliteit verhouding is niet voor elk album gelijk, maar om dan gelijk maar te stoppen met de aanschaf van nieuwe albums gaat me toch wat ver, begrijp ik niets van...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 12:25 
Forum voor de Fans fan

Het is vooral een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Bij mij komt het eerder neer op het volgende : Zijn de strips die prijs waard? Mijn gevoel zegt van niet.

Dit schreef ik erover op het Kiekeboe-forum:

Vroeger was het al eens makkelijker om een strip te kopen uit een reeks die je niet noodzakelijk verzamelde. Tegenwoordig kunnen alleen de topverkopers nog overleven, want de huidige prijzen zijn lang niet zo evident meer. 6 €, persoonlijk heb ik het niet over voor 'n Kiekeboe, Suske en Wiske of andere "gewoonte-reeksen". Toen ik zélf zakgeld in strips begon te stoppen, koste een album 90 Bfr. (2,23 €) en in mijn tienerjaren is dat geëvolueerd van 2,45 naar 2,80. Amper tien jaar later is dat bedrag méér dan verdubbeld ... moet wel gezegd dat de lonen en/of bedragen die de gemiddelde jongere als zakgeld krijgt lang niet evenredig omhoog gegaan zijn. Ze maken van "doordeweekse" strips bijna luxeprodukten en verprutsen eveneens het succes van nieuwelingen.

Ik wacht altijd op de laagste-prijs reacties van Colruyt. Dat is toch zo'n tiental keer per jaar, zo goed als bijna maandelijks dus. Zodoende betaal ik voor een album tussen 2,50 en 3,50 €. Ook voor de nagelnieuwe exemplaren. 4 € is voor mij dan ook de maximum-prijs, to be honest. Als ik er meer aan moet geven, is het me iets te duur aan't worden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2011, 13:20 
Admin

Ik snap dat sommigen het overdreven vinden om te discussiëren over enkele tientallen centen, maar ik ben het eens met Esteban; ze zijn deze bedragen gewoon niet waard. Het gaat mij dan ook niet om die 75 cent, maar om de vele euro's die er in totaal bij zijn gekomen voor albums van niet al te beste kwaliteit.

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen