Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Een Suske en wiske van nu is zeker mijn geld waard!
Ja, helemaal! 28%  28%  [ 11 ]
Nee! 36%  36%  [ 14 ]
Ik twijfel! 36%  36%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 39

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 08 jun 2011, 11:47 
Suske en Wiske Megafan

swfan schreef:
Leidende Portemonnee.
Miv nummer 316 weer omhoog met 14% (€ 6,80) want het lage BTW tarief (6%) word waarschijnlijk hoog BTW tarief (20% miv 2012).

Denk niet dat we de prijsstijging van de BTW zullen voelen, dan zou een album in België goedkoper worden dan in Nederland. Het album zal gewoon zijn prijs behouden in 2012.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jun 2011, 17:01 
Bezoeker

Vanaf 1 juli 2011 worden alle strips in België en Nederland verhoogd van € 5,25 naar € 5,95. Zeventig cent erbij dus!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jun 2011, 17:25 
Admin

Dit was (alweer een aantal weken geleden) gemeld in dit topic en daarom dat ik je bericht hierbij heb geplaatst.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 jul 2012, 01:49 
Suske en Wiske kenner

Ook de prijs van de zomer actie zijn nu verhoogt van € 3,95 na € 4,95 (en merkte ook meteen dat de winkels weer minder hebben ingekocht dan met € 3,95.) en dat scheelt dus nog maar € 0,30 met de oorspronkelijke prijs van albums die € 5,25 kosten (die ondertussen als verhoogd zijn na € 5,95, want voor wie het vergeten is prijzen van albums met een lagere prijs worden recht getrokken met de nieuwe prijs.), terwijl de persoon die geen benul heeft hier van denkt € 1,04 korting te krijgen.

Voor albums die een oorspronkelijke prijs hadden van € 4,50 beteken dit dus een verhoging van € 0,45 en van albums van € 3,99 dus € 1,05.. Dat is korting op een al prijsverhoging van deze albums die ook zijn verhoogd na € 5,95. Een album dat dus € 4,50 kosten en dus al eerst was verhoogd met € 1,45 krijg je dus € 1,00 tijdelijke korting op die verhoging van € 1,45. :gek: Op de albums die oorspronkelijk € 5,95 zijn (Vanaf nummer 315) is nog geen actie.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 jul 2012, 00:34 
Suske en Wiske kenner

Ik vind het toch wel gevaarlijk duur worden voor een serie die maar zeer sporadisch een goed album oplevert. Het zou voor mij geen issue zijn als de prijs-kwaliteitverhouding wat meer in balans blijft, maar sinds Het Lijdende Leiden heb ik geen volwaardig album meer gelezen. Aan de andere kant zijn strips nou eenmaal een dure hobby in een tijd waarin er steeds minder van gelezen worden en steeds duurder zijn om ze überhaupt te kunnen produceren.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 jul 2012, 18:54 
Forum voor de Fans fan

Om de originele vraag even te beantwoorden:

Zijn Suske & Wiske albums volgens mij de nieuwprijs waard? Neen. Absoluut niet.
Maar ik heb al járen nog nooit meer betaald dan 3,50 € voor een gloednieuw album, dankzij de laagste prijsgarantie her en der en een koppel oplettende ogen. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 dec 2012, 00:11 
Suske en Wiske Megafan

Bij de winkelketen Big Bazar (ik weet niet of die in België ook bestaat?) kon je al twee keer albums voor maar € 2,59 kopen. Wel oudere nummers, die volgens mij uit de reeks van € 3,95 en € 4,95 komen.

Ja de prijzen van 3,95 en 4,25 in guldens (ik kan 't teken op de computer er niet voor vinden, haha!!) uit midden jaren '70 toen ik met sparen begon, bestaan niet meer. Dat zou nu flink goedkoop zijn, haha!!.

De nieuwe en recente albums worden natuurlijk met opzet niet afgeprijsd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 dec 2012, 09:24 
Suske en Wiske Megafan

Zoals eerder gezegd, Suske en Wiske is zijn het geld niet meer waard.
Ik ga zelfs zo ver dat ik geen nieuwe Suske en Wiske uitgaven meer koop.
Tenzij de recensies goed zijn, overweeg ik om een nieuw album te kopen.
"Ciske de rat" was voor mijn smaak het laatste goede album en daarvoor "het lijdende Leiden"
Het lijkt er op dat het team 1 a 2 keer per jaar een leuk nieuw album kan presenteren en de rest is broddelwerk of niet meer voor alle leeftijden maar alleen voor kinderen. Dit is een ingeslagen weg die ik niet kan volgen waardoor nieuwe aankopen zeldzaam worden en ik mij steeds minder richt op Suske en Wiske, maar op andere stripreeksen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 dec 2012, 14:47 
Suske en Wiske Megafan

De Rode Ridder, Urbanus en Kiekeboes hebben dezelfde prijzen terwijl de Rode Ridder en Urbanus maar dunne boekjes zijn (vergeleken met Suske en Wiske en Kiekeboes)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 dec 2012, 23:41 
Suske en Wiske Megafan

nick jansen schreef:
Zoals eerder gezegd, Suske en Wiske is zijn het geld niet meer waard.
Ik ga zelfs zo ver dat ik geen nieuwe Suske en Wiske uitgaven meer koop.
Tenzij de recensies goed zijn, overweeg ik om een nieuw album te kopen.
"Ciske de rat" was voor mijn smaak het laatste goede album en daarvoor "het lijdende Leiden"
Het lijkt er op dat het team 1 a 2 keer per jaar een leuk nieuw album kan presenteren en de rest is broddelwerk of niet meer voor alle leeftijden maar alleen voor kinderen. Dit is een ingeslagen weg die ik niet kan volgen waardoor nieuwe aankopen zeldzaam worden en ik mij steeds minder richt op Suske en Wiske, maar op andere stripreeksen.

Welke stripreeksen vind je dan interessant en leuk?
De Rode Ridder heeft inderdaad minder bladzijden, dat heb ik ook nooit eerlijk gevonden. Goed opgemerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 dec 2012, 22:46 
Suske en Wiske fan

De strips mogen langer worden tel dan die centjes er maar bij.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 dec 2012, 13:26 
Suske en Wiske Megafan

Citaat:
Welke stripreeksen vind je dan interessant en leuk?
De Rode Ridder heeft inderdaad minder bladzijden, dat heb ik ook nooit eerlijk gevonden. Goed opgemerkt.

Op het moment volg ik (bijna) niets meer van de reeksen van Vandersteen.
Wat ik wel volg zijn: Thorgal, Largo Winch, Bone, Walking Dead, De Generaal, Douwe Dabbert, Franka, IRS,IRS All Watcher, De kleine Robbe, Soda, Gilles de Geus, Barracuda, Adelaars van Rome, Murena, De Schorpioen en nog veel meer! Ik heb een verzameling van duizenden strips Suske en Wiske was ooit de basis van mijn verzameling, nu een onderdeel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 feb 2018, 02:12 
Forum voor de Fans fan

Vanaf 1 juli moet Standaard Uitgeverij omwille van stijgende productie- en transportkosten de prijzen opslaan van zowat alle albums die het uitgeeft. Concreet gaat het om stijgingen van een halve tot twee euro per album.

Ik lijst even de stijgingen op.
+ 0,5 euro: F.C. De Kampioenen, Vertongen & Co, De Rode Ridder, Mieleke Melleke Mol
+ 1 euro: Suske en Wiske, Suske en Wiske door (Cromimi), De Kiekeboes, Amoras, Fanny K., Urbanus, De Smurfen
+ 2 euro: Suske en Wiske Classics, Nero, red Rider

De Buurtpolitie en J.Rom blijven aan dezelfde prijs verkocht worden.

Bron: SSZ

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 feb 2018, 10:11 
Suske en Wiske Megafan

:x

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 feb 2018, 13:33 
Suske en Wiske fan

Ben ik blij dat ik niet aan die classics ben begonnen :-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen