Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 304 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 22 maart 2015, 11:19 
Die-hard fan

Van harte welkom op dit forum Esther.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 apr 2015, 12:06 
Bezoeker

Hallo,

ik ben Walter, bijna 47 en al heeeeeeel lang fan van meneer Lambik ( je ziet ik ken mijn wereld).
Ik ben getrouwd en heb 2 kids ( 11 & 12 jaar) waarvan mijn jongste de grootste stripfan is.

Ik bezit momenteel enkele duizenden strips en een halve verdieping met S&W materiaal, boeken, ed.

Voorts ook die hard fan van Club Brugge

Als iemand nog iets il weten hoor ik het wel

Oh en ik ben natuurlijk ook lid van de Fameuze Fanclub, vroeger als vrijwilliger nu als lid

gr.

walter

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 apr 2015, 19:00 
Die-hard fan

Welkom, beste Walter, in ons clubje van van het perfekte chaos. :bier: :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 mei 2015, 12:07 
Die-hard fan

welkomWalter

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 mei 2015, 01:36 
Suske en Wiske fan

Hallo Suske en Wiske fans!

Jullie kennen mij misschien al van enkele recensies. Ik bezoek al langer deze site, en besloot nu eindelijk om me eens te registreren.

Als jochie was ik een grote Suske en Wiske fan. Ik was dan ook enkele jaren lid van het Suske en Wiske weekblad. Maar zoals dat me veel mensen gaat verschuiven je interesses, en zodoende stopte ik met het lezen van S&W. Ik verloor ze niet compleet uit het oog. Natuurlijk zag ik ze geregeld in de schappen liggen, ik bezocht af en toe deze site, ik bekeek trailers op Youtube, spaarde de MCD stickers (beide albums compleet), en kocht nog eens 2 albums zomaar voor de lol. Toen merkte ik al dat S&W nog steeds S&W waren. Het ene album was beter dan het andere, maar ze zijn wel een beetje kort geworden.

En toen kwam de Amoras controverse/hype. Ik las erover in de krant (volwassen S&W met geweld en scheldwoorden) en was huiverig (maar ook nieuwsgierig). Ik bezocht toen geregeld deze site, en moest het dan ook persee doorbladeren wanneer het in de winkel lag. Kon het waar zijn, S&W verwoest?! Gelukkig was dit niet het geval! Ik vondt het gehalte aan geweld en schuttingtaal eigenlijk wel meevallen, en de nieuwe stijl zag er heel goed uit. Ik kocht het, en ben sindsdien fan (hoewel ik vindt dat er meer in gezeten had). Ironisch genoeg wekte dit ook mijn interesse in de reguliere reeks. Nu bezoek ik regelmatig deze site, en koop ik ook geregeld nieuwe albums (en af en toe een ouder album dat ik gemist heb). Ik vindt het weer leuk! Mijn hart ligt bij de Paul Geerts albums, maar ja, dat heeft ook met nostalgie te maken. Ik vindt het erg tof dat de serie nog steeds bestaat, en dat deze site al 20 jaar bestaat. Ik krijg ook de indruk dat dit een gemoedelijke site is, net als de strips eigenlijk. Dat is ook wat waard!

Dus dat is kort door de bocht wie ik ben. Ik heb veel albums gelezen, maar er ook zeer veel gemist. En van de korte verhalen heb ik er maar een paar. Ook realiseer ik mij sinds kort dat ik geen een Marc Verhaegen album heb (schande). Men zegt dat dit de zwarte periode in de S&W geschiedenis betreft, maar als S&W lezer hoor ik op zijn minst 1 album te hebben van zijn hand.

Verwacht niet al te veel posts/reacties van mij, maar zo af en toe. Voor de lol!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 mei 2015, 15:53 
Die-hard fan

Hoi Henmii,

Welkom hier en ja, het is een schande géén enkel Marc Verhaegen Sus en Wis te hebben!
Bijv. De Formidabele Fantast, Verraad op de Veluwe en De Kunstkraker zijn pareltjes, waarintegen ik De Verdwenen Verteller gewoonweg een gedrocht vind.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 mei 2015, 09:57 
Suske en Wiske kenner

Welkom ieder die ik gemist heb. :-D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 mei 2015, 12:01 
Suske en Wiske Megafan

@lambik107:vroeger ook Brugge,maar na een aantal serieuze veranderingen in mijn leven delen wij enkel de liefde voor Sus en Wis :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2015, 08:20 
Suske en Wiske fan

@Nosferatu,

Eerdaags is het weer tijd voor de afgeprijsde Suske en Wiske's. Mischien heb ik dan mazzel en kan ik 1 of 2 Marc Verhaegens op de kop tikken!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 sep 2015, 11:02 
Bezoeker

Ik ben reggie en ben 22 jaar,ik ben superfan van suske en wiske.
ik heb lief karakter maar ben gevoelig. Mijn favoriete boek is vliegende boek want suske doet ehbo bij wiske.ik hou van medische dingen,ik wenste dat ik suske zag wiske reanimeren i.p.v. zeggen dat ze dood is. Zonder pols te voelen kunjehet niet weten en indien je reanimeert indien geen pols dan kunt u herleven. Suske is mijn favoriet character,wiske ook en lambik.
alle boeken vind ik leuk maar vooral waar medische handelingen worden gedaan zoals in robotkop.
ik hou van actie,ehbo,reanimatie en natuurlijk medisch en wetenschap. Ik hou ook van rollenspel.
mijn vader houd ook van s x w boeken en ik ook.we hebben heel veel s x w boeken.bijna allemaal maar sommige nog niet.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 okt 2015, 15:00 
Bezoeker

Ik ben Jarrin.
Zoon van Niels74.
Grote fan van Amoras.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 jan 2016, 17:32 
Bezoeker

Hallo, mijn naam is Koen Kamphuijs en ik heb me geregistreerd omdat ik een vraag over Tante Sidonia heb. (zie algemeen topic)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 feb 2016, 20:49 
Bezoeker

Goed dan zal ik mij ook even voorstellen.

Na een aantal jaren hier te hebben meegelezen heb ik de stap gezet om hier ook een account aan te maken.

Mijn echte naam is Ronald. Ik ben geboren in het jaar 1976 ben sinds 1985 verzamelaar van Suske en Wiske.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jan 2017, 22:04 
Bezoeker

Eric-Jan schuilt achter de Antwerpse wijk waar Willy Vandersteen het levenslicht zag. Enkel bezig met het verzamelen van albums uit de rode en de blauwe reeksen. Verdere interesses: stripgeschiedenis, voorbereiden van een lezing. Gestopt met: het in staat zijn na 3 tekstballonnen gehoord te hebben te weten welk album het is.

Leukste stripfiguur uit de S&W reeks: Lambik
Bijfiguur die nog een keer mag terugkomen: Theofiel
Beste verhaal: De Sterrenplukkers
Slechtste verhaal: De eenzame Eenhoorn
Mooiste cover: De Bokkerijders (album 26 Vlaams ongekleurd)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 maart 2017, 21:36 
Bezoeker

Hallo,

Ik ben Mario en mijn nickname verwijst naar de Tamme Tumi. Ik ben vooral fan van S&W geworden dankzij mijn broer die de strips in de jaren '70 kocht. Toen hij het huis uitging kreeg ik zijn verzameling, en ben ik door gaan sparen. Mijn favoriete album is "De Raap van Rubens", en verder vooral groot geworden met de geweldige tekenstijl van Paul Geerts. Ik mis hier en daar nog wel wat albums en zo nu en dan probeer ik die dan ook aan te vullen. In tegenstelling tot waarschijnlijk vele anderen vond ik de albums van Marc Verhaegen wel prettig om te lezen (ik denk dat ik daar nog wel wat van zal laten horen op dit forum) De nieuwe albums koop ik standaard als er weer eentje is uitgekomen. Helaas is de strip mijn inziens wel minder geworden de laatste jaren, maar wellicht ben ik gewoon oud(46 inmiddels), al zijn de laatste verhalen wel weer wat beter aan het worden. Ik ben dan ook benieuwd hoe de vernieuwde versie er uit zal gaan zien. Wat betreft de spin-offs ben ik zeer gecharmeerd van de Amoras reeks, en blij dat daar nu nieuwe albums voor worden uitgebracht. Vandaag "De zaak Krimson" gekocht, en maar meteen geregistreerd voor dit forum in afwachting van de Planetenvreter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 304 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen