Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Krimson moe
 Bericht Geplaatst: 06 okt 2016, 21:53 
Suske en Wiske fan

Hey ik ga nu iets zeggen wat misschien niet gewaardeerd gaat worden. Hoewel ik Krimson zeker een leuke schurk vind komt hij de laatste tijd vaak terug en soms voor mij te vaak. En soms lijken de Krimson terugkeren wat flauwer of melig zoals de Grandioze Gitaar. Maar je staat niet meer verbaast van Krimson.

Hoe denken jullie hier over?

Profiel  

Berichttitel: Re: Krimson moe
 Bericht Geplaatst: 06 okt 2016, 22:14 
Suske en Wiske Megafan

Opzich vind ik dat meevallen maar inderdaad, in sommige albums heeft hij een net niet de goede voor het album. Maar daarnaast weten we dat Krimson eenmaal graag de wereld over wil nemen en Suske en Wiske vernietigen. Maar de laatste tijd doet hij wel inderdaad erg vreemde dingen om aan de macht te komen!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 okt 2016, 18:00 
Admin

Krimson moe? Nee, dat ben ik niet.
Ik neem aan dat je dit nu vooral hebt met de actie van SOS Kinderdorpen, omdat in vier van de zes verhalen Krimson terugkomt. In de reguliere rode reeks is men wel wat terughoudender. Als ik me niet vergis is het al weer tien verhalen terug dat Krimson daar een rol in had (326 De zwarte tulp). Een ook daarvoor zitten er doorgaans meerdere verhalen tussen de optredens van Krimson.
Ik zou me dan meer hebben gestoord aan een aantal verhalen uit de jaren '70 die uit de poppenserie waren overgenomen. Daarin was Krimson doorgaans een vrij simpele boef in plaats van het hoofd van een grote misdaadorganisatie die wereldmacht nastreeft. Van mij mag er best weer een nieuw verhaal komen met Krimson in de hoofdrol.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 okt 2016, 07:39 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb hem nog gespot in nummer Cover 331 en in nummer Cover 337 komt Krimson ook al weer voor.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 okt 2016, 11:40 
Admin

Klopt, in 331 Sooi en Sientje heeft Krimson ook een rol, al is de hoofdrol als slechterik toch meer voor de Zwarte Madam. En ook dat in 337 Game of drones Krimson weer een hoofdrol zal krijgen. Toch blijf ik bij mijn stelling dat het huidige team terughoudend is met het opvoeren van Krimson. Een verhaal heeft doorgaans toch behoefte aan een slechterik en het zou de makkelijke weg zijn daar elke keer Krimson voor te kiezen. Je ziet mischien de Zwarte Madam wat vaker of Snoeffel en Gaffel, maar vaker nog zijn het nieuwe personages die het Suske en Wiske moeilijk maken.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 okt 2016, 21:52 
Forum voor de Fans fan

Het probleem is voor mij niet zozeer dat Krimson vaak (hoewel, relatief) voorkomt, maar dat hij té gratuit opduikt. Alvorens ze publieke vijand nr. 1 opnieuw laten opduiken, moeten de schrijvers eerst met een bijzonder of op z'n minst sterk verhaal op de proppen komen, waar hij écht relevant is ... En daar zit het 'm volgens mij. Paul Geerts heeft in vergelijking een eeuwigheid gewacht op Savantas nog eens ten tonele te toveren. Krimson kwam vaker voor bij hem, maar dan wel altijd in een positie die interessant was. Nu lijkt Krimson te veel deel uit te maken van een random bad guys pakket waar ze nu en dan eens in grabbelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen