Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overzicht Korte Verhalen
 Bericht Geplaatst: 21 maart 2017, 14:16 
Bezoeker

Ik had 'n vraagje: bestaat er iets van 'n overzicht van alle korte verhalen die er zijn van Suske en Wiske?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 apr 2017, 22:42 
Suske en Wiske fan

Als je op deze wiki pagina alle kolommen (VO tot CL) oplopend sorteert dan hou je de kortverhalen gesorteerd op jaartal over. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... e_en_Wiske

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 apr 2017, 13:33 
Suske en Wiske Megafan

In dat geval tel ik er 83: van De Rammelende Rally (1957) tot De Zorgzoekers (2017).
Ik had de lijst langer verwacht.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 apr 2017, 20:06 
Suske en Wiske Megafan

Ik vind 't anders een lange lijst van korte verhalen. Ik heb niet alle korte verhalen, wel de oude reclame-uitgaves. Maar de meeste Troskompas-verhalen niet omdat ze dus zo duur zijn. Een aparte serie van korte verhalen zou wel uitgegeven kunnen worden om daar in tegemoet te zien.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 mei 2017, 11:35 
Bezoeker

ik ben nieuw op het forum en ben een verzamelaar van o.a de ' kortverhalen'. Ik ben bezig nu echt eens een goed ( kompleet?) overzicht te maken van alle buitenreeks SenW verhalen. Dat betekent dat ik allereerst een definitie van wat eigenlijk een kortverhaal is zou willen afspreken. Als eerste aanzet hiertoe stel ik voor een kortverhaal te omschrijven als ' elke SenW publicatie van meer dan 1 plaatje ( of stripkader) , waar de plaatjes dan een samenhangend verhaaltje vormen '. Zo kocht ik onlangs de Preesman sticker bestaande uit 2 kaders met tekstballonnetjes. Ook plaatjes zonder tekst ( bvb de ' Lambiek op Sale' poster ) is dan een kortverhaal in deze definitie en ook niet-stripverhalen zoals De ademloze Adonis zullen dan kunnen worden meegeteld.
Het meest recente kortverhaal zou dan volgens mij dat introductie stripje voor de re-styling zijn dat in Belgie in de krantenbijlage voor de Planetenvreter gepubliceerd werd.
Verder staat in de Matla Katalogus ook al een flink aantal kortverhalen ( K verhalen) vermeld en ook de algenoemde lijst op Wikipedia kan worden gebruikt om tot een nieuwe lijst te geraken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen