Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Classic-reeks
 Bericht Geplaatst: 31 mei 2017, 12:23 
Suske en Wiske Megafan

Er worden wat berichten geplaatst over de classic-reeks in andere topics (o.a. bij De planeetvreter en Vernieuwde Suske en Wiske (makeover) , maar het lijkt me handiger een apart topic aan te maken voor deze reeks.

Ik heb erg in dubio gezeten of ik deze reeks ga kopen. De verhalen heb ik al, maar ik vind de reeks er heel mooi uit zien en ben toch overstag gegaan en ben vanmorgen langs de winkel gegaan om de eerste 4 delen op te halen.

Wat me opviel is dat de kaft van deel 3, de Schat van Beersel scheef zit. Niet toevallig bij één exemplaar, maar bij alle 6 a 7 exemplaren die in de winkel lagen. De kaft zat zelfs zo scheef dat het nummer 3 niet op de rug te zien is, maar ergens op de achterkant van het album staat. Bij de overige delen 1, 2 en 4 zat de kaft wel goed. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen, of had mijn boekhandel toevallig een aantal exemplaren uit een mislukte druk? Ik hoop dat laatste.

Vooralsnog liep ik eerst met deel 1, 2 en 4 de winkel uit.

Profiel  

Berichttitel: Re: Classic-reeks
 Bericht Geplaatst: 31 mei 2017, 19:57 
Die-hard fan

Jeroen schreef:
Er worden wat berichten geplaatst over de classic-reeks in andere topics (o.a. bij De planeetvreter en Vernieuwde Suske en Wiske (makeover) , maar het lijkt me handiger een apart topic aan te maken voor deze reeks.

Ik heb erg in dubio gezeten of ik deze reeks ga kopen. De verhalen heb ik al, maar ik vind de reeks er heel mooi uit zien en ben toch overstag gegaan en ben vanmorgen langs de winkel gegaan om de eerste 4 delen op te halen.

Wat me opviel is dat de kaft van deel 3, de Schat van Beersel scheef zit. Niet toevallig bij één exemplaar, maar bij alle 6 a 7 exemplaren die in de winkel lagen. De kaft zat zelfs zo scheef dat het nummer 3 niet op de rug te zien is, maar ergens op de achterkant van het album staat. Bij de overige delen 1, 2 en 4 zat de kaft wel goed. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen, of had mijn boekhandel toevallig een aantal exemplaren uit een mislukte druk? Ik hoop dat laatste.

Bij mij was alles in orde, dus moet dat een misdruk geweest zijn!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 jun 2017, 11:45 
Suske en Wiske Megafan

Nosferatu schreef:

Dank!

Hieronder een interessant artikel over de classic-reeks. Het was me nog niet eens opgevallen, maar inderdaad zeg, wat een gemiste kans om de volledige verhalen opnieuw uit te brengen.

https://stripjournaal.com/2017/06/01/su ... lse-start/

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jun 2017, 17:05 
Die-hard fan

Jeroen schreef:
Nosferatu schreef:

Dank!

Hieronder een interessant artikel over de classic-reeks. Het was me nog niet eens opgevallen, maar inderdaad zeg, wat een gemiste kans om de volledige verhalen opnieuw uit te brengen.

https://stripjournaal.com/2017/06/01/su ... lse-start/

Dit is niet alleen een misser bij De Blauwe Reeks!

Ook had men bij De Duistere Diamant de originele aankondiging erbij kunnen doen.
Iets wat ze destijds bij de verhalen uit de late jaren 70 wel hebben gedaan!
Het begin was bij De Raap van Rubens en later bij De Perenprins was het normaal, dat je de krantenaankondiging erbij kreeg!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2017, 12:59 
Bezoeker

@Nosferatu: De aankondigingsstrook staat wel in de integrale.

Ik heb de integrale gekocht en gelezen, ondanks dat ik de verhalen al heb. De uitgave oogt prachtig, gedrukt op mooi papier en met harde kaft. De inkleuring is fantastisch. Sommige platen uit Het Geheim van de Gladiatoren komen nu nog beter uit de verf. De duistere diamant... Prachtig. Je krijgt echt zin om de albums nog eens te lezen.

De nieuwe hertaling en belettering vergroot de leesbaarheid, maar het oogt allemaal wel een stukje minder authentiek. De handgeschreven briefjes, van bijv. de schim, hadden toch beter niet aangepast kunnen worden.

In het dossier van de Groene Splinter wordt melding gemaakt dat een fout uit het verleden is het hersteld: De witte maskers zijn nu weer wit en niet meer blauw (De Franse titel van het album is De witte maskers). Echter, in de teksten gaat het nog steeds over blauwe maskers. Jammer, zulke foutjes...

Het dossier met achtergrondinformatie is vrij beknopt. Jammer is ook dat er geen full pagina weergaven van de covers worden afgedrukt. Het grootste minpunt is dat hier de ingekorte verhalen van de blauwe reeks albums zijn gebruikt. Deze versies zijn hak op de tak, en bevatten continuïteitsfouten. Als je eenmaal de lange versies hebt gelezen, wil je eigenlijk nooit meer de korte versies lezen. Een fout van 40 jaar geleden had hersteld kunnen worden. Als je zoveel geld in zo’n uitgave investeert... Mijn verwachting is ook dat de (deels) hertekende versies van verhalen gebruikt gaan worden. De knokkersburcht, De straatridder en De ringelingschat zijn slecht getekend ten opzichte van het origineel. Van de oorspronkelijke versies bestaat geen ingekleurde versie, dus mochten ze die versies gebruiken dan zou dat een selling point kunnen zijn.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jun 2017, 17:23 
Forum voor de Fans fan

En er zitten wel meer foutjes in, toch wel jammer ...

Los van alles, ben ik ook niet zo blij met die witte kaften. Al mijn albums staan rook-, zonlicht-, kooklucht- en stofvrij. Toch vergelen deze ongelooflijk snel. Minder geslaagde keuze, imo.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 jun 2017, 00:55 
Bezoeker

Lennart schreef:
De nieuwe hertaling en belettering vergroot de leesbaarheid,

Wel jammer dat spellen, in deze tijd van automatische spelcorrectie, toch nog een probleem blijkt te zijn.

(zie allereerste introductieplaatje van 'het geheim van de gladiatoren')

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 jul 2017, 17:04 
Suske en Wiske Megafan

Vier nieuwe covers aangekondigd (nrs. 5-8).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 aug 2017, 01:16 
Suske en Wiske Megafan

Jeroen schreef:

Ik heb zelfs 'n rode reeks album uit de jaren '70 waar 't nummer maar 'n klein beetje op de rug te zien is, dus toen werden die fouten al gemaakt.

Ik heb de integrale uitgave gekocht die ik op de site van Beo zag en die man van Beo zei tegen me dat die integrale uitgaven alleen bij stripspeciaalzaken te koop zijn.

Er worden vaak veel fouten gemaakt bij het drukken van boeken.
Ik heb zelfs op de achterkant van 't boek "België gestript" over de geschiedenis van de Belgische strip 'n streep lopen die op de drukkerij is ontstaan. Alle aanwezige exemplaren in de winkel hadden 't toen. Dat waren er twee en één ervan heb ik gekocht. Of zoals het boekblok van 'n Jules Verne-boek dat ondersteboven in de band zit!!!! En zoals dat wielerboek waarbij op 'n blz. naar 'n foto wordt verwezen die echter niet is afgedrukt!!! Ik heb pas nog 'n boek gekocht waarbij sommige zinnen niet 'ns tot 't einde zijn afgedrukt. 'n Typisch voorbeeld waarbij het drukken iets is fout gegaan. Ik heb nog 'n boek waarbij dat is en 't zijn allebei vertaalde boeken. Misschien dat 't daar iets mee te maken heeft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen