Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Covers van S&W
 Bericht Geplaatst: 10 jul 2017, 21:29 
Suske en Wiske Megafan

Hoi allemaal,
De laatste tijd ben ik erg gewild met verzamelen op basis van covers. Ik vind cover ls het mooiste onderdeel van het album. Ik weet niet hoe en waarom maar ik vind de cover altijd zo'n sterke kwaliteit vinden. Ik kan ook bij sommige cover uren kijken. Ik kijk vaak meer naar de cover dan naar het album zelf. Nou vroeg ik me dus af, hoe zit de coverobsessie bij jullie? Ben ik de enige of zijn er meer? En wat is jullie favoriete cover? En waren de covers van Vandersteen of de voorgangers beter dan die nu gemaakt worden?
Ik heb zelf niet echt een favoriet maar covers zoals De Bananenzangers en Het Bizarre Blok en De Tartaarse Helm staan zeker in mijn top 10!
Het leek me wel leuk om hier eens over te babbelen als fans onder elkaar :suske: :wiske:

Profiel  

Berichttitel: Re: De Covers van S&W
 Bericht Geplaatst: 14 jul 2017, 23:19 
Suske en Wiske fan

Persoonlijk heb ik altijd 'Angst op de Amsterdam' een prachtige cover gevonden. Lijkt bijna een schilderij. ;) De gouden Parel in de Lotusbloem is ook zeer goed gelukt!

Een echte 'coverobsessie' heb ik niet. Ik ben meer van de verhalen. Als een verhaal goed in elkaar zit, dan kan ik er verliefd op worden.

Qua covers; het Schrikkelspook - blijkbaar is er een tweede/nieuwe cover van die er ook geweldig uit ziet.- ziet er goed uit, Schat van Beersel vind ik een plaatje, Raap van Rubens is heel goed gelukt en Krimsonia heeft wel iets donkers wat vrij uniek is voor Suske en Wiske.

Maar echte favorieten voor de covers... Behalve Angst op de Amsterdam en Parel in de Lotusbloem heb ik er verder niet echt favorieten.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 jul 2017, 02:01 
Forum voor de Fans fan

Ik kan ook van een cover genieten, net als van een filmposter bijvoorbeeld. In mijn toekomstige boekenkast (verhuis, verbouwingen) zal ik ook voor elke reeks een paar albums met de cover in de spotlight plaatsen. Dat zal nog moeilijk kiezen worden. ;)

Hebben we niet eens een cover-verkiezing gehad?

Voor de hand liggende Vandersteen covers die weinigen zullen verrassen. Maar daarbovenop : De Toffe Tamboer, Het Dreigende Dinges, De Krachtige Krans, Sagarmatha, De Bezeten Bezitter, De Kleurenkladder, Het Witte Wief, De Scherpe Schorpioen, De Slimme Slapjanus, De 7 Schaken, De Mompelende Mummie, ... Dat zijn zowat persoonlijke cover-favorieten.

Van de meer recente albums zijn dat De Kaperkoters, De Dartele Draak, De Tijdbobijn, De Rillende Rots, De Kwakende Queen, Het Lijdende Leiden, Suske De Rat en Sterrenrood. Er zitten ook écht wel slechte tussen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 jul 2017, 18:37 
Suske en Wiske kenner

esteban schreef:
Ik kan ook van een cover genieten, net als van een filmposter bijvoorbeeld. In mijn toekomstige boekenkast (verhuis, verbouwingen) zal ik ook voor elke reeks een paar albums met de cover in de spotlight plaatsen. Dat zal nog moeilijk kiezen worden. ;)

Hebben we niet eens een cover-verkiezing gehad?

Voor de hand liggende Vandersteen covers die weinigen zullen verrassen. Maar daarbovenop : De Toffe Tamboer, Het Dreigende Dinges, De Krachtige Krans, Sagarmatha, De Bezeten Bezitter, De Kleurenkladder, Het Witte Wief, De Scherpe Schorpioen, De Slimme Slapjanus, De 7 Schaken, De Mompelende Mummie, ... Dat zijn zowat persoonlijke cover-favorieten.

Van de meer recente albums zijn dat De Kaperkoters, De Dartele Draak, De Tijdbobijn, De Rillende Rots, De Kwakende Queen, Het Lijdende Leiden, Suske De Rat en Sterrenrood. Er zitten ook écht wel slechte tussen.

Jazeker, een paar jaar geleden hebben we een Officiele Forum Voor De Fans Coververkiezing gehad. De uitslag was toen:

1. De Krachtige Krans
2/3. De Komieke Coco, De Scherpe Schorpioen
4.De Bezeten Bezitter, De Raap van Rubens, De Kwakende Queen
7.De Schat van Beersel, Het Dreigende Dinges

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 jul 2017, 19:41 
Suske en Wiske fan

Eszie91 schreef:

Qua covers; het Schrikkelspook - blijkbaar is er een tweede/nieuwe cover van die er ook geweldig uit ziet.-

Heb ik ook. zo vond ik die van Barabas de balorige ook veel mooier dan de cover momenteel.

Afbeelding

Echt een top 3 heb ik zelf niet maar als ik er een paar moet opnoemen kies ik steeds voor diegene met een mysterieuze cover. De wezentjes die niet bestaan vind ik steeds wel meuk op een cover.. denk dan aan de begeerde berg, tante biotica, de perenprins, de koperen knulllen..

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 jul 2017, 21:35 
Die-hard fan

Sandr schreef:
Eszie91 schreef:

Qua covers; het Schrikkelspook - blijkbaar is er een tweede/nieuwe cover van die er ook geweldig uit ziet.-

Heb ik ook. zo vond ik die van Barabas de balorige ook veel mooier dan de cover momenteel.

Afbeelding

Echt een top 3 heb ik zelf niet maar als ik er een paar moet opnoemen kies ik steeds voor diegene met een mysterieuze cover. De wezentjes die niet bestaan vind ik steeds wel meuk op een cover.. denk dan aan de begeerde berg, tante biotica, de perenprins, de koperen knulllen..
al dan

Zal elke cover vanaf nummer 300 een nieuwe cover krijgen?
Die van "Barabas de Balorige" ziet er goed uit! :toast:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 jul 2017, 21:36 
Die-hard fan

Ik heb ze tot nu toe nog nergens (bewust) ergens zien liggen! :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 jul 2017, 07:04 
Forum voor de Fans fan

Maar dat zijn toch gewoon de covers waar uiteindelijk niet voor gekozen werd? Ik vond de eerste versie vaak beter trouwens. Deze zijn, tenzij ik iets gemist heb, nooit in omloop gekomen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 jul 2017, 11:55 
Suske en Wiske fan

esteban schreef:
Maar dat zijn toch gewoon de covers waar uiteindelijk niet voor gekozen werd? Ik vond de eerste versie vaak beter trouwens. Deze zijn, tenzij ik iets gemist heb, nooit in omloop gekomen.

Inderdaad. Is warmt ik er ook over denk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen