Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 17 jan 2018, 03:25 
Suske en Wiske Megafan

Aangezien ik per toeval als eerste Suske en Wiske-album meteen ,,Het eiland Amoras" heb gelezen, kende ik eerst alleen Suske en Wiske, Tante Sidonia en Professor Barabas.

In het album ''De klankentapper" maakte ik voor het eerst kennis met de rest van de ,,familie", Lambik en Jerom. Ik wist dus eerst niet wie de andere figuren in de toren op de achterkaft waren.

Hoe zit dat bij de andere leden hier? Wat waren de eerste boekjes die jullie lazen?

Hoe kwamen jullie eigenlijk met Suske en Wiske in aanraking?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 jan 2018, 07:50 
Suske en Wiske kenner

De Klankentapper was m'n eerste album, als kind van 8. Cadeau van m'n ouders volgens mij. Met ook kennismaking met de van Zwollems dus. Ik begreep in de jaren er na nooit waarom van Zwollem in dat album een redelijk serieuze rol had, terwijl hij dat in andere albums niet had.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 jan 2018, 20:58 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb lang hetzelfde gevoel gehad bij De Kiekeboes (vroeger: Kiekeboe).
Daar duurde het ook een hele tijd vooraleer ik alle familieleden in een album tegenkwam.

Iets gelijkaardigs:
Ik moet al ver terugdenken, maar mijn eerste 'album' moet De Gouden Friet geweest zijn. Daarna las ik vooral pre-Krimson strips (Tamtamkloppers, Circusbaron, Apenkermis, enz.). Het heeft ook een tijd geduurd eer ik die Krimson terugzag.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jan 2018, 16:54 
Suske en Wiske fan

Geen idee eigenlijk wat mijn eerste album was. Mijn moeder heeft ze een tijdje gespaard totdat ik het verzamelen had overgenomen. Ik geloof dat ik begon met de Angst op de Amsterdam of Raap van Rubens. (die zijn zodanig stuk gelezen dat ik in ieder geval weet dat ze een van de oudste albums zijn in de verzameling.)

Als 7 jarige duurde het wel even hoe de rollen verdeeld waren. Duurde even voordat ik door had dat Sidonia de voogd was van Suske en Wiske. Voor mij waren ook wel andere dingen bijzonder, zoals het op de pof betalen van spullen en andere tekst gebruik die in de eerdere albums werden gebruikt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 27 jan 2018, 08:17 
Suske en Wiske Megafan

Ik ben bang dat mijn eerste kennismaking de poppenserie is geweest. Dit was zo halverwege de jaren zeventig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 jan 2018, 11:58 
Suske en Wiske Megafan

goofy22 schreef:
Ik ben bang dat mijn eerste kennismaking de poppenserie is geweest. Dit was zo halverwege de jaren zeventig.

Daar is niets mis mee. Iedereen zit altijd zo af te geven op de poppenserie, maar ik vind 'm wel charmant. Natuurlijk gericht op jong publiek, en natuurlijk dunne verhaallijnen, en natuurlijk wat vlakke en kinderlijke karaktereigenschappen bij alle figuren, en natuurlijk ziet het er tegenwoordig traag en gedateerd uit.... maar ik vond het (en vind het nog steeds) leuk.
Ik heb de hele serie op DVD en mijn zoontje van (toen) vier vond het ook leuk, en kon aan het eind van elke aflevering niet wachten tot de volgende kwam. Alleen grappig genoeg 'De Minilotten', die vond hij minder, die was niet spannend genoeg denk ik.

Ontopic: Wanneer ik kennis gemaakt heb met Suske en Wiske weet ik echt niet meer, maar dat moet als kind eind jaren '70 geweest zijn, toen ik een jaar of 4/5 was.
Ik weet dat mijn ouders al van voor mijn geboorte een aantal S&W's in de kast hadden liggen, o.a. De Gezanten Van Mars, De Charmante Koffiepot, Beminde Barabas zijn een paar titels die ik me herinner.
Toen bleek dat ik ze ook wel leuk vond zijn we begin jaren '80 de hele serie bij elkaar gaan sparen en dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jan 2018, 00:54 
Suske en Wiske fan

Bij mij waren er al een heleboel Suske en Wiske-albums in huis van mijn oudere broers en zussen alvorens ik het gezin kwam vervoegen. Het welke daarvan ik als allereerste gelezen heb weet ik echt niet meer. Het eerste album dat ik zelf bij eerste uitgave kocht (of liever toen nog mijn ouders voor mij) weet ik wel. Nummer 245, De Zeven Schaken. En sindsdien ben ik de nieuwe albums blijven verzamelen. De ontbrekende oudere albums ben ik ook traagzaam blijven aanvullen, maar de verzameling is nog steeds niet volledig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jan 2018, 18:39 
Suske en Wiske Megafan

Bij mij begon de verzaneling rond de zomer van 2009. Toen waren we op vakantie bij een Landal vakantiepark. Ik was toen een knulletje van net 8 jaar en had nog nooit een strip vastgehad. Laat staan ooit gehoord te hebben van Suske en Wiske. Toen liep ik langs de tijdschriften en zoals altijd bleef ik daar hangen om lekker te bladderen in alles en niks. Schijnbaar heb ik toen de Suske en Wiske altijd overgeslagen. Tot toen. Toen zag ik De Rillende Rots (SW307) liggen. Ik pakte hem, zag de tekeningen en vond ze zo mooi dat ik (zoals elk kind) bleef zeuren tot ik hen kreeg. De volgende dag reden we terug naar huis en vond ik de uitgelegen kans het stripverhaal te lezen. Eenmaal het album te hebben uitgelezen ben ik thuis na het uitpakken achter de computer gedoken om meer info te vinden over Suske en Wiske. Zo ben ik het in de gaten aan het houden. En zo kwamen 309, 310 enzovoort uit.
Na lang verzamelen werd ik in 2013 lid van de Fanclub.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 feb 2018, 16:02 
Die-hard fan

In 1971 door een goed rapport.
Ik was toen in de 1e klas op de basisschool Dammerich in Voerendaal!

Het album was : "Het Eiland Amoras".

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen