Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Een Suske en wiske van nu is zeker mijn geld waard!
Ja, helemaal! 28%  28%  [ 11 ]
Nee! 38%  38%  [ 15 ]
Ik twijfel! 35%  35%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 40

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 06 maart 2009, 21:29 
Bezoeker

toen ik vandaag naar de boekenwinkel liep, met mijn vertrouwde 4.50 euro, kreeg ik bijna een hartinfarct: de suske en wiske stripboeken zijn weer 75 cent gestegen! ik weet nog wel, dat er drie jaar geleden een stripboek gekocht kon worden voor 3.50 euro. Om nou daarom te stoppen met lezen gaat mij iets te ver, maar bijna zit ik eraan te denken om naar donald duck over te stappen! :shock:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 maart 2009, 14:59 
Suske en Wiske kenner

Oud nieuws, er is hier al een ''wee ons, de arme consument-topic'' over. Veel fans zijn het natuurlijk met je eens, zeker daar de kwaliteit van de huidige albums nogal eens het laat afweten. Wat kun je eraan doen? Tsja, stoppen met verzamelen en naar de bibliotheek gaan, of anders ze aan blijven schaffen. Ik blijf nog wel even door gaan als komende albums het niveau van ''De Knikkende Knoken'' weten te behouden of te overtreffen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 maart 2009, 21:56 
Forum voor de Fans fan

Nu plots ook de Colruyt (Belgie) z'n laagste prijs voor het allernieuwste album niet lager meer krijgt dan 4,50 € kan ik mezelf niet overtuigen het meteen te kopen. Ik wacht tot de de eersvolgende actie ofzo. "Ieder volgens z'n portomonee" , zeggen ze hier wel eens.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 apr 2009, 13:08 
Bezoeker

Ik kocht de Knikkende Knoken samen met de Wolkeneters, en toen kreeg ik er een gratis Suske en Wiske kaartspel bij (Bruna, Nederland). Ik dacht dat die bij de prijs inbegrepen zat ofzo.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 jun 2009, 15:49 
Suske en Wiske kenner

Suske en Wiske blijft een van de meest verkochte strips in Belgie en Nederland. Toch vinden sommige dat de inhoud vaak tegenvalt en niet kunnen tippen aan vorige albums (zeker die van vandersteen zelf). zeker nu de prijzen hoger worden gaan mensen twijfelen. De vraag is nu: Is een Suske en Wiske van nu nog het geld waard?

Laatst bijgewerkt door laurens.DE op 17 sep 2009, 20:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 jun 2009, 15:53 
Forum voor de Fans fan

Ik koop de nieuwe hc's van de luxe rode albums niet voor tegen de 50 euri
maar op beurzen tegen een prijs rond de 30 euri.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 jun 2009, 11:35 
Forum voor de Fans fan

Meest verkocht is niet noodzakelijk hoogste kwaliteit... Eerder gewoonteaankopen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 jun 2009, 11:22 
Suske en Wiske kenner

Ik ben van vaste koper naar sporadische koper gegaan. Inhoudelijk vind ik de Suske en Wiske's van vandaag de dag van een bedenkelijke kwaliteit en niveau. Af en toe geef ik een album de kans, zoals de meest recente omdat deze de hemel in geprezen werd, nou ik was al snel weer op aarde na het lezen ervan. :-P
Dus voorlopig blijf ik een sporadische koper, het is dus mijn geld niet geheel waard. :-D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 jun 2009, 13:06 
Suske en Wiske Megafan

Ik blijf vaste koper,ook de pockets,waar ik in het begin wa argwanend tegenover stond,kunnen op mijn enthousiasme rekenen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 jun 2009, 13:03 
Suske en Wiske kenner

Miv nummer 303 heb ik besloten te wachten. Nummer 300 heb ik ook nog niet,omdat ik hoop op de versie met bijlage of anders ook op een lagere prijs van de normale versie.

Reden is gewoon die prijs van € 5,25 (fl 11,55) en dat nummer 302 heel erg tegen viel. Waarbij sommige vooruitgang zien,vond ik nummer 302 het slechtste album van de nieuwe. Bij eerdere was ik op een album na kwa tekeningen atijd wel te vreden en nummer 301 was echt heel mooi. Dingen die me tegenvielen bij Marc zijn er nog steeds of erger en dan doel ik op kwa verhaal en dan met met name op het copy past werk. Daarnaast zijn ze meer achter uit gegaan met de verhalen waar Marc wel in uitblinkte en zelfs de copy past blinkte hij meer uit in het volwassen (= sterk ding uit zijn tijd met Paul Geerts),terwijl de nieuwe wat minder volwassen (Minder 10+ dus) zijn en de kracht verliest van het herlezen. Iets wat zeker ook belangrijk is geweest van de periode 7-11 jaar en zeker nog 14 jaar nog van heb kunnen genieten. Miv van eind 2004/begin 2005 gaat het wat minder.

€ 5,25 is voor zoals het nu is te veel. Bij € 4,50 had ik ze nog wel gekocht,ondanks dat € 3,99 beter aangehouden had kunnen blijven.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 jun 2009, 16:25 
Suske en Wiske kenner

swfan schreef:
Miv nummer 303 heb ik besloten te wachten. Nummer 300 heb ik ook nog niet,omdat ik hoop op de versie met bijlage of anders ook op een lagere prijs van de normale versie.

Reden is gewoon die prijs van € 5,25 (fl 11,55) en dat nummer 302 heel erg tegen viel. Waarbij sommige vooruitgang zien,vond ik nummer 302 het slechtste album van de nieuwe. Bij eerdere was ik op een album na kwa tekeningen atijd wel te vreden en nummer 301 was echt heel mooi. Dingen die me tegenvielen bij Marc zijn er nog steeds of erger en dan doel ik op kwa verhaal en dan met met name op het copy past werk. Daarnaast zijn ze meer achter uit gegaan met de verhalen waar Marc wel in uitblinkte en zelfs de copy past blinkte hij meer uit in het volwassen (= sterk ding uit zijn tijd met Paul Geerts),terwijl de nieuwe wat minder volwassen (Minder 10+ dus) zijn en de kracht verliest van het herlezen. Iets wat zeker ook belangrijk is geweest van de periode 7-11 jaar en zeker nog 14 jaar nog van heb kunnen genieten. Miv van eind 2004/begin 2005 gaat het wat minder.

€ 5,25 is voor zoals het nu is te veel. Bij € 4,50 had ik ze nog wel gekocht,ondanks dat € 3,99 beter aangehouden had kunnen blijven.

Hey,

Bedankt voor je mening. Ik geef je helemaal gelijk hoor! Ik ben nu ook gestopt sinds nummer 302 met de zelfde redenen als jij hierboven noemt. Sinds Luc Morjaeu las ik ze niet meer maar kocht ik ze meestal als standaard aankoop en zette ze vervolgens ongelezen met een striphoesje eromheen in de kast. Af en toe bladerde ik er wat in en keek ik (toch wel met goede herinneringen) terug naar de strips van Vandersteen en Paul Geerts. De laatste nummers had ik elke keer bij release cadeau gekregen en ik was dan ook niet de €5,25 gewent. Toen ik zelf voor nummer 303 keek en deze €5,25 bleek te zijn heb ook ik besloten te stoppen (om ze eventueel later tweedehands te kopen). Voor dit geld koop je naar mijn mening mooiere speciale albums (van Vandersteen en Paul Geerts).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 aug 2009, 20:02 
Bezoeker

Heb je de prijs bij mij hier nog niet gezien :shock: Hier kan je ze alleen nog kopen voor circa 6/7 euro!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 aug 2009, 22:39 
Suske en Wiske kenner

Liela schreef:
Heb je de prijs bij mij hier nog niet gezien :shock: Hier kan je ze alleen nog kopen voor circa 6/7 euro!

Wauw, de euro staat wat laag in je hoofd!
Het is een wonder dat je je internetaansluiting nog kunt betalen!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 aug 2009, 07:19 
Suske en Wiske Megafan

mennovjalphen schreef:
toen ik vandaag naar de boekenwinkel liep, met mijn vertrouwde 4.50 euro, kreeg ik bijna een hartinfarct: de suske en wiske stripboeken zijn weer 75 cent gestegen! ik weet nog wel, dat er drie jaar geleden een stripboek gekocht kon worden voor 3.50 euro. Om nou daarom te stoppen met lezen gaat mij iets te ver, maar bijna zit ik eraan te denken om naar donald duck over te stappen! :shock:

Tja de albums van Kiekeboe en De Rode Ridder waren vorig jaar al wat duurder (respectievelijk 4,99 en 4,75) en de prijzen hebben ze waarschijnlijk gelijk willen trekken (dus nu allemaal 5,25).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 aug 2009, 07:41 
Bezoeker

Ja, belachelijk duur, het zou mooi zijn als ze het allemaal op wat goedkoper papier zouden drukken, dan kunnen de prijzen ook lager.
geen wonder dat de verkochte oplages lager worden, prijzen te hoog, kwaliteit te laag.

Zou in 2012 S&W nog bestaan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen