Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 27 jun 2011, 21:02 
Suske en Wiske kenner

Citaat:
Bij de volgende album`s kunnen er 15 eerste drukken zijn gaat om de volgende album`s.
1) De mottenvanger.
2)De malle mergpijp.
3) Lambiorix.
4)De stalen bloempot.
Deze album`s hebben 15 verschillende stickers en vormen een rebus.
Kijk eens maar in Catawiki daar staan al een paar album van de genoemde album`s wat hier boven staat vermeld.
Geplaatst: ma jun 27, 2011 10:35 am

Dit is niet helemaal juist, voor deze suske en wiske's zijn het er minder. Niet alle rebussen met bijbehorende sticker komen in de suske en wiske's voor. Sommige van de 15 rebussen zitten bv. alleen in andere vandersteen reeksen. BSM heeft daar enkele jaren terug een erg leuk artikel over geschreven. Ik heb voor suske en wiske een excel overzichtje gemaakt van de bestaande combinaties. Mail me bij interesse.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jun 2011, 02:35 
Suske en Wiske fan

Citaat:
Rikki - Erik schreef:
ISBN nummers bestaan pas sinds 1970 (of werden vanaf toen op de albums gedrukt). Dus de eerste druk poenschepper kan geen ISBN nummer hebben.

Neen, heb net mijn exemplaar nagekeken, en deze had geen ISBN nummer. Ik denk dat de plaatser van deze tip zich vergist heeft en eig wou bedoelen dat albums tussen 89 en 104 MET ISBN nummer geen 1ste druk waren.

Inderdaad bedoelde ik hiermee, dat je je met die ISBN bij de genoemde albums kan vergissen in de eerste of tweede druk. Bij de genoemde nummers werden de 2e drukken exact hetzelfde uitgevoerd als de 1e druk (dus ook met de datum van de eerste druk!), maar omdat toen ISBN was ingevoerd zijn ze daar als 2e druk aan te herkennen.
Bijvoorbeeld: De dolle musketiers met datum 1/1/1969 en ISBN = 2e druk (want ISBN is in de loop van 1970 ingevoerd)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 jun 2011, 02:56 
Suske en Wiske fan

@win schreef:
Citaat:
Bij de volgende album`s kunnen er 15 eerste drukken zijn gaat om de volgende album`s.
1) De mottenvanger.
2)De malle mergpijp.
3) Lambiorix.
4)De stalen bloempot.
Deze album`s hebben 15 verschillende stickers en vormen een rebus.
Kijk eens maar in Catawiki daar staan al een paar album van de genoemde album`s wat hier boven staat vermeld.
Geplaatst: ma jun 27, 2011 10:35 am

Dit is niet helemaal juist, voor deze suske en wiske's zijn het er minder. Niet alle rebussen met bijbehorende sticker komen in de suske en wiske's voor. Sommige van de 15 rebussen zitten bv. alleen in andere vandersteen reeksen. BSM heeft daar enkele jaren terug een erg leuk artikel over geschreven. Ik heb voor suske en wiske een excel overzichtje gemaakt van de bestaande combinaties. Mail me bij interesse.

Dat is dezelfde BSM als die ik bedoelde: nr. 158. Voor Suske en Wiske-liefhebbers een must
:D :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 apr 2012, 13:52 
Bezoeker

Hoe herken je een eerste druk van de avonturen van rikki en wiske?
Hij heeft alleszins de snel kreukbare kartonnen kaft waarover ik wat las, geen titels op de achterkant maar reclame voor de familie snoek, het roode masker, zoo ik een zeerovertje was en zoo ik een riddertje was. Hij heeft ook nergens een titelnummer, geen isbn code of ander jaartal. De kleuren zijn blauw en rood.
Ik kan wel eens een foto posten mocht dat nodig zijn.

Alvast bedankt!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 apr 2012, 19:10 
Suske en Wiske fan

Sfimon schreef:
Hoe herken je een eerste druk van de avonturen van rikki en wiske?
Hij heeft alleszins de snel kreukbare kartonnen kaft waarover ik wat las, geen titels op de achterkant maar reclame voor de familie snoek, het roode masker, zoo ik een zeerovertje was en zoo ik een riddertje was. Hij heeft ook nergens een titelnummer, geen isbn code of ander jaartal. De kleuren zijn blauw en rood.
Ik kan wel eens een foto posten mocht dat nodig zijn.

Alvast bedankt!

Volgens mij is er maar een druk van Rikki en Wiske...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 okt 2012, 13:55 
Suske en Wiske fan

Beste medeverzamelaars,

ik zie dat er in dit topic op 8 feb 2004 door Gert melding word gemaakt van een uitgave van "De poenscheppers" die als uitgavedatum 3/11/67 zou hebben. Heeft iemand deze uitgave? Zo ja, wat zijn hiervan de verdere kenmerken?
- laatste titel achterop (van de vierkleurenreeks)
- wel of geen ISBN
- depotnummer
- mat of geplastificeerd

Ik probeer inzicht te krijgen in alle drukken van de vierkleurenreeks, en deze kan ik tot op heden nergens terugvinden en dus bevestigen.

Alvast bedankt,

en met vriendelijke groet,
Roald

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 okt 2012, 14:08 
Bezoeker

Denk dat ik ondertussen m'n eigen (domme) vraag wel kan beantwoorden. Op de achterkant staat al reclame voor de avonturen van "suske en wiske". Lijkt me sterk voor een eerste druk :p

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 okt 2012, 14:36 
Suske en Wiske fan

Beste Sfimon,

hier staat de eerste en enige druk van Rikki en Wiske uit 1946 http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/suske-en-wiske/30113-rikki-en-wiske?area=231427cbfe1eb8c122a7aaab283057539353e634 van de originele vlaamse reeks.

De eerstvolgende uitgave is die van de vierkleurenreeks, en de 1e druk hiervan is http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/suske-en-wiske/27239-rikki-en-wiske-in-chocowakije uit 1975.

Met vriendelijke groet,
Roald

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 jan 2013, 22:31 
Bezoeker

Stripfanaat schreef:
Bij de vierkleurenreeks check ik zowel de datum als de laatste titel.

Wanneer ik twijfel, en de titel achteraan me doet twijfelen, gebruik ik een systeem als hieronder:

Van nummer 67 tot 78: 67 als verschijningsjaar

Van 79 tot 87: 68 als verschijningsjaar

88 tot 100: 69 als verschijningsjaar

101 tot 110: 70 als verschijningsjaar

111 tot 126: 71 als verschijningsjaar

127 tot 137: 72 als verschijningsjaar

Enz

Als je deze "regel" een beetje kent, dan ga je je niet snel vergissen wat een eerste druk betreft.

ik heb een strip gevonden nummer 73 het zoemende ei .
maar ij zegt dat dat nummer 1967 als verschijningsjaar moet hebben maar de mijne is van 71. en toch staat er 3x het jaartal 1971 op en in het kadertje 1/8/1971 dus eerste druk toch?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 jan 2013, 17:08 
Suske en Wiske Megafan

Ik vermoed dat je daar geen eerste druk hebt.

Mvg.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 dec 2013, 20:43 
Bezoeker

Ik ben benieuwd of er een lijst is met alle drukken (vanaf 1e t/m 20ste??)
Ik heb nog nooit een S&W catalogus van binnen gezien, maar staat dat daar?

Op dit moment ben ik ook al mijn albums aan het uitzoeken, kom erachter dat ik heel veel dubbelen heb. Wat is de verkoopwaarde van een algemene album? Je ziet ze op markten voor 2 euro staan, is dat redelijk?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 dec 2013, 09:59 
Suske en Wiske Megafan

Hoi LightSeven, ik zou je als tip de site van Catawiki kunnen geven. Daar kun je het beste zoeken op titel, kijk goed naar de laatst vermelde titels op de achterkant van het album en het jaartal, zo kom je er wel achter of het een eerste druk is.

Voor als je op markten zoekt en Catawiki niet bij de hand hebt: Als de laatste titel achterop de titel van het album zelf is, dan kun je er vanuit gaan dat het (meestal) een eerste druk is. Dat is de makkelijke manier. Iets lastiger is naar de datum kijken. Zie vooral de eerste berichten op de eerste pagina van dit topic, dan hoef ik het niet nogmaals op de schrijven. ;)

Twee euro voor een album vind ik een redelijke prijs, maar dat ligt geheel aan de kwalitatieve staat van het album, en aan hoe oud of bijzonder het album is.

Klik hier voor de Catawiki-site

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 sep 2016, 23:26 
Suske en Wiske fan

Beste allen,

ik wilde dit topic maar weer even leven inblazen met een vraag. Zoals ik in een ander bericht ook heb aangegeven (zie Vraag en aanbod) ben ik bezig met het in kaart brengen van alle drukken van de 4-kleuren reeks. Vooral richt ik me nu even op de matte en geplastificeerde drukken van 1967-1975. Tijdens mijn zoektocht ben ik tot op heden een aantal uitgaven nog nooit tegen gekomen, maar waarvan er door sommigen wel word aangegegeven dat ze zouden moeten bestaan. Dit zijn de geplastificeerde versies van de volgende albums, met deze drukinformatie op de achterkant:

67 De poenschepper (1/3/67) Laatste titel achterkant: 70 De spokenjagers
68 Het eiland Amoras (1/4/67) Laatste titel achterkant: 70 De spokenjagers
69 De nerveuze Nerviers (1/3/67) Laatste titel achterkant: 70 De spokenjagers
70 De spokenjagers (1/4/67) Laatste titel achterkant: 70 De spokenjagers
71 Wattman (1/6/67) Laatste titel achterkant: 74 De koddige kater
73 Het zoemende ei (1/6/67) Laatste titel achterkant: 74 De koddige kater
74 De koddige kater (1/6/67) Laatste titel achterkant: 74 De koddige kater
75 Het mini mierennest (1/11/67) Laatste titel achterkant: 74 De koddige kater

Van de delen 72 en 76 t/m 81 weet ik zeker dat er exacte drukken bestaan die overeenkomen met de matte uitgaven, maar van bovenstaande zijn er voor zover ik weet alleen geplastificeerde herdrukken met andere drukinformatie en een andere laatste titel op de achterkant.

Wie kan me helpen met meer informatie over het eventuele bestaan van bovengenoemde drukken met een plastic laagje?

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr
Roald

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen