Lecturama serie

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Diana333
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Lecturama serie

Bericht door Diana333 » 28 feb 2005, 20:49

Wie van jullie heeft naast de gewone strips van Suske en Wiske ook de Lecturama reeks in zijn bezit. Blijven hierin de strips mooier en heeft het een toegevoegde waarde?

De Straatridder
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: Lecturama serie

Bericht door De Straatridder » 28 feb 2005, 21:00

Diana333 schreef:Wie van jullie heeft naast de gewone strips van Suske en Wiske ook de Lecturama reeks in zijn bezit. Blijven hierin de strips mooier en heeft het een toegevoegde waarde?

Ik heb slechts 15 delen, maar ik wil de serie weer compleet in bezit hebben. Zo'n jaar of acht geleden had ik alle delen, maar toen heb ik ze verkocht :cry:

De boeken zijn door de harde omslag bijzonder duurzaam. Het papier is steviger, en soms pak ik liever zo'n Lekturama-boek dan een losse strip.
De toegevoegde waarde is niet echt groot, maar de meeste delen hebben een aantal extra bladzijden waarop informatie staat over bepaalde personages of voorwerpen in de strip. Het boek met de nrs. 67,68,69 en 70 heeft bijvoorbeeld een verhaal over verschillende wapens in de Suske & Wiske-reeks.

Diana333
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Diana333 » 28 feb 2005, 21:09

En weet er iemand wat meer over dat beeld dat er dan bij zit?

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 28 feb 2005, 21:10

Het is in ieder geval geen tafereel van de schat van Beersel (hoewel het plaatje anders suggereert) want dat is reeds lang uitverkocht.
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

De Straatridder
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door De Straatridder » 28 feb 2005, 22:08

Ik zou ook graag de Donald Duck-boeken van Lekturama kopen... Maar geld kan helaas maar één keer uitgegeven worden.

Ik zat net even te kijken op de Lekturama-site en kan nergens ontdekken hoeveel geld je kwijt bent als je besluit de gehele serie Suske & Wiske-boeken te kopen. Dat is waarschijnlijk gedaan om de mensen niet weg te jagen :wink:

Diana333
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Diana333 » 28 feb 2005, 22:20

Inderdaad ik was ook al nieuwsgierig wat je moet betalen na het eerste deel, dat je voor een kennismakingsprijs krijgt.

Diana333
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Diana333 » 28 feb 2005, 22:37

Het was even zoeken op de site van Lecturama, maar heb er een email adres gevonden. Ik heb ze gevraagd wat de rest van de delen dan gaan kosten en wat je er allemaal bij krijgt. Ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 28 feb 2005, 22:57

geloof dat het een aantal jaar geleden, net voor de omwisseling naar de euro iets van 40 gulden per deel of zo was

De Straatridder
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door De Straatridder » 28 feb 2005, 23:03

roymanders schreef:geloof dat het een aantal jaar geleden, net voor de omwisseling naar de euro iets van 40 gulden per deel of zo was

Ik weet na een korte speurtocht nu dat de Donald Duck-boeken 25 euro per deel kosten... Om de drie maanden krijg je drie delen, voor 75 euro dus. Elk deel bevat vier verhalen, net als bij Sus & Wis. De Sus & Wis-boeken zullen ongeveer even groot zijn... Ik denk dat ik met 25 euro per deel een eind in de goede richting zit. :shock:

Diana333
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Diana333 » 01 mar 2005, 14:55

Ik moet zeggen dat ik 25 euro per deel best veel vind, maar heb nog geen antwoord van Lecturama zelf. Ik denk dat ik maar eens moet kijken hoe die lecturama delen eruit zien.

Lennart
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door Lennart » 01 mar 2005, 15:04

Ik vind die Suske en Wiske boeken van Lekturama slecht gelijmt waardoor er bladzijden uitvallen. Ik heb ook de Guust Flater collectie van Lekturama. Het papier daarvan is veel beter en de boeken zijn gebonden ipv gelijmd.

De toegevoegde waarde van de S&W boeken is dat er dus een verhaaltje bij zit over een bepaald thema. Deze verhalen zijn vrij informatief. Bijv. één gaat over Techniek en beschrijft wat het achterroer van een vliegtuig doet, wat brandglas is, wat krachtvelden zijn, hoe modelvliegtuigen kunnen vliegen, etc. Verder heb ik nog de thema's geneeskunde, dieren en wapens. Ik vraag me af wat in de latere delen aan thema's zit, want op t laatst ben je toch wat door de thema's heen lijkt me.

Diana333
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Diana333 » 04 mar 2005, 20:14

Blijkbaar interesseert het Lecturama niet, want heb nog steeds geen antwoord.

Gilles
Forum voor de Fans fan

Bericht door Gilles » 04 mar 2005, 20:26

Persoonlijk vind ik Lecturama een onbetrouwbaar bedrijf en ik ken veel mensen die er klachten over hebben. Ik ben niet van plan van hun diensten en producten gebruik te maken.

Dat ze niet antwoorden getuigt ook van onprofessionaliteit, klachtenbehandeling is nodig in een gezond bedrijf.

De Straatridder
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door De Straatridder » 04 mar 2005, 20:27

Diana333 schreef:Blijkbaar interesseert het Lecturama niet, want heb nog steeds geen antwoord.

Ik heb bij Lecturama altijd het idee dat ze slapend rijk worden... Als je TV's cadeau krijgt bij zo'n Lecturama-serie, moet zoiets kapitalen opleveren...

Verzamelaer
Suske en Wiske fan

Bericht door Verzamelaer » 05 mar 2005, 08:13

Ik heb 28 delen van de Lekturamaserie van Sus en Wis
Alleen mij doet het niets, het geeft toch geen toegevoegde waarde
Ik denk er hard over om ze weg te doen

Plaats reactie