Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 11:29 
Suske en Wiske Megafan

Hans schreef:
Antoon schreef:
Ook ik vind het uiteindelijk niet goed dat het bestuur het recht heeft autonoom beslissingen te nemen voor de gehele fanclub, maar ik denk ook dat we realistisch moeten zijn. Zolang maar zo'n 5% van de leden de moeite neemt naar de ledendag te komen, denk ik niet dat er veel andere opties zijn. Ja, ik weet dat er nog best een aantal geweest zullen zijn die best hadden willen komen, maar door diverse redenen niet gekund hebben. Ik geloof dat veruit het grootste gedeelte van de leden het zo wel goed vind, zolang ze maar hun Versus krijgen en een ledenbeeldje verstuurd krijgen. En zolang zo'n groot gedeelte van de fanclubleden passief is zal aan deze situatie niets veranderen.

Daar heb je een punt. Er is niemand die het over zou willen nemen en at the end off the day, mag je blij zijn dat er mensen zijn die het willen doen. Maar 14000 euro voor de aankleding van een zaal is toch wel erg gortig als dat inderdaad het geval is ( ik lees het hier ook maar :D )

Ik weet niet wat er allemaal moet komen en wat de kosten van het huren etc is maar je kunt tegenwoordig weinig doen met veel geld.
Het huren van een "pand" is niet mals. De audio huren etc. kost ook veel geld. Ik weet het fijne er ook niet van af, ben zelf ook nog maar net lid van de FanClub en wil dus niet persoonlijk worden tegenover de bestuursleden etc.

Ik weet wel dat als je (voorbeeld) met je stand op een braderie wil staan je al snel 900,00 euro voor 1 dag moet betalen. En dan moet je maar zien of je je geld er weer uit krijgt.

Het huren en organiseren kost enorm veel geld.
14000 lijkt veel (en is ook veel) maar ben je ook snel nodig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 11:34 
Forum voor de Fans fan

Die 14000 euro is exclusief zaalhuur en reguliere kosten mbt fancluddag. Maar puur en alleen voor de aankleding van de zaal, als ik Jos goed begrijp.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 11:38 
Suske en Wiske Megafan

Hans schreef:
Die 14000 euro is exclusief zaalhuur en reguliere kosten mbt fancluddag. Maar puur en alleen voor de aankleding van de zaal, als ik Jos goed begrijp.

Maar wat houd het aankleden in en hoe groot is de zaal?
Als het huren er buiten valt....

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 11:40 
Moderator

Hans schreef:

zelfs inclusief zaalhuur is het belachelijk hoog, vergeet niet dat kost voor 90% normaal wordt doorgerekend naar de standhouders

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 11:46 
Suske en Wiske Megafan

Dan is het idd te veel!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 12:35 
Die-hard fan

Ze moeten stoppen met de ledendag in November en alles verplaatsen naar de Fanclubdag in het voorjaar.
En zo kunnen de kosten besparen en ergens anders besteden bijvoorbeeld in de Fanclubdag.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 21:17 
Forum voor de Fans fan

Bij de toelichting van de financiën werd duidelijk toegelicht dat het Nieuwgeinse congres centrum meer als € 14.000,- aanvullend heeft gefactureerd voor de aankleding van de fanclubdag tot een winters landschap.
Dat is dus naast de normale zaalhuur.

Voor mij was het die specifieke fanclubdag wel leuk om te zien maar had men veel minder ruimte om rond te lopen en had je lang niet alles in de gaten wat er gebeurde in de zaal.
Voor mij toen een verkeerde inschatting van de fanclub geweest.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 okt 2011, 23:59 
Forum voor de Fans fan

Men liet ook een overzicht zien waar men allemaal het lidmaatschapgeld aan besteed van € 25,--

één van de kostenposten was:
Ons fameuze ledenbeeldje
Deze kost de vereniging een kleine € 4,--

De vereniging zou niet weten hoe handelaren aan het schijnbare overschot van beeldjes komen.
Waarschijnlijk opgekocht bij leden die meer als één lidmaatschap hebben.

:roll:

Voor me zelf is die stelling erg zwak als ik het aanbod (in veelvoud) van meedere ledenbeeldjes (jaargangen) bij diverse professionele aanbieders zie.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 31 okt 2011, 11:49 
DE Suske en Wiske freak!

Drenth schreef:
Rikki - Erik schreef:
Op de monoloog kwamen veel reacties, dat is wat anders dan een discussie, Antoon 8) (Excuus, kan het niet laten ;) )

Andries (de voorzitter) bedoelt het wel goed.

Maar ik baal van de constructie dat het bestuur autonoom van de leden is.
Zij benoemen zichzelf zonder inspraak.
Maar bovenal: Zij nemen beslissingen die (als het niet goed uitvalt) uiteindelijk ten koste van het budget van de leden gaat.

Was geen commentaar op de voorzitter, maar meer over de autonomie van het bestuur. Het af en toe houden van enquêtes (met goede vragen) en het belonen met een te verloten prijsje kan al een hoop passieve leden minder passief maken... :!:

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen