Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 04 dec 2012, 10:34 
Admin

Eerder had ik al wel gehoord dat er een een grote Suske en Wiske veiling zat aan te komen bij Bernaerts. Maar pas zonet las ik op de site van Frank meer details hierover. Met een hoop origineel werk waaronder het ontwerp van Rikki Speurder lijkt me dit een zeer interessante veiling. Het doet me denken aan een eerdere veiling vier jaar geleden die ook grotendeels in kader van Willy Vandersteen stond. Ook deze keer zal ik proberen erbij te zijn.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 jan 2013, 21:55 
Admin

Op de website van Bernaerts is te vinden welke lots aangeboden zullen worden, en naar mijn idee zijn dat zeker niet de minste. De prijzen zijn er ook naar. Jammer dat er nog geen foto's bij staan. Ik zal er wel naartoe gaan, maar mijn handen in m'n zakken moeten houden :wink:

http://www.bernaerts.be/Page_catalogue. ... 1&loty=100

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 jan 2013, 23:13 
Moderator

20 000 tot 25 000 is geschat voor dat coverontwerp van rikki speurder... en daar komt nog eens 20(?) procent veilingskosten bij... ze mogen het hebben :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 jan 2013, 11:09 
Die-hard fan

dentom schreef:
20 000 tot 25 000 is geschat voor dat coverontwerp van rikki speurder... en daar komt nog eens 20(?) procent veilingskosten bij... ze mogen het hebben :D

je hebt dan wel het orgineel - maar de tuf tuf club heeft deze cover al eens geplaats in hun blad dus daar doe ik het dan maar mee

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 jan 2013, 12:39 
Moderator

dan nog, moest het nu nog een mooie cover zijn, tot daar aan toe.
Maar doet me denken aan dat goache schilderijtje van Hergé dat voor zoveel miljoen van eigenaar is verwisseld... zoveel geld voor een bladje papier met een krabbel op...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 feb 2013, 18:35 
Admin

De uiteindelijke opbrengst van het coverontwerp van Rikki Speurder heeft de schattingen ruim overtroffen: € 33.000 ! Alle lots zijn verkocht en vrijwel allemaal hebben ze hun schattingen gehaald of zijn er overheen gegaan. Zo zijn alle platen van de Kaartendans voor gemiddeld zo'n €2000 verkocht wat de totale opbrengst van die platen op €114.500 bracht. De andere lots (waaronder Rikki Speurder) brachten nog €112.500 op zodat de totale opbrengst van deze veiling €227.000 is (een vlugge optelsom; ik kan er naast zitten).

Er was ook volop belangstelling voor de veiling; de zaal zat helemaal vol. Ook de pers was aanwezig, zodat er vanavond en/of morgenvroeg in de krant wel wat berichten zullen verschijnen. Er waren gelukkig ook nog wat bekenden, waaronder van het forum, al had ik niet het idee dat daar kopers bij zaten. Zij hebben net als ik, ons goed kunnen bedwingen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 feb 2013, 21:12 
Bezoeker

Er waren gelukkig ook nog wat bekenden, waaronder van het forum, al had ik niet het idee dat daar kopers bij zaten. Zij hebben net als ik, ons goed kunnen bedwingen.

Zal wel moeten denk ik, zo`n groot budget hebben we niet, en kunnen ook niet op tegen die handelaren/investeerders :D :shock: :? 8) :cry: :oops: :roll: :roll: :!: :cry:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 feb 2013, 15:20 
Die-hard fan

Rikki Speurder heeft de schattingen ruim overtroffen: € 33.000 tja wat een prijs zeg.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 feb 2013, 21:09 
Moderator

40500 inclusief veilingskosten

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 feb 2013, 08:22 
Suske en Wiske fan

Citaat:
3 februari '12 - Veiling Bernaerts 100jaar Willy Vandersteen

Hoort toch niet 2012 te zijn?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 feb 2013, 11:34 
Admin

suske en wiske fan schreef:
Citaat:
3 februari '12 - Veiling Bernaerts 100jaar Willy Vandersteen

Hoort toch niet 2012 te zijn?

Dat klopt! In het eerste bericht dat ik hier plaatste had ik per ongeluk in de titel 2012 gezet. Dit heb ik later aangepast, zodat het in de titel van het topic nu goed staat. Maar bij elk volgend bericht dat iemand hier plaatst wordt automatisch de titel van het vorige bericht overgenomen. En omdat er al nieuwe berichten zijn geplaatst voor ik de titel had aangepast blijft het verkeerde jaartal in ieders onderwerpstitel staan. Voor dit bericht heb ik er echter een kleine aanpassing in gedaan :wink:

Ik heb trouwens nog een foutje gemaakt en wel in de optelsom van zondag. De totale opbrengst van de veiling heb ik staan op €233.000. Het verschil zit in de opbrengst van de platen van De kaartendans, deze hebben in totaal €120.500 opgebracht. Een overzicht van de opbrengsten is op de website van Bernaerts te vinden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 feb 2013, 19:15 
DE Suske en Wiske freak!

Antoon, ik had de titel al vroeg op de morgen gewijzigd ;)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 feb 2013, 19:26 
Admin

Tuurlijk :oops: , maar dat was toch te laat voor de tussenliggende berichten, deze hebben allemaal '12 in zich staan.

Maar iets anders: vier jaar geleden was er ook een Vandersteen-veiling bij Bernaerts en ik heb toen een lijst gemaakt met de lots en wat ze hadden opgebracht. Omdat een aantal mensen hier me toen hebben gevraagd naar deze lijst heb ik die op het internet geplaatst waar die gedownloaded kon worden. Heeft iemand hier dat bestand (pdf) nog toevallig? Ik kan deze zelf niet meer terugvinden op m'n PC. Wanneer iemand deze lijst nog heeft wil hem/haar vragen die te mailen naar acfvh@hotmail.com Alvast bedankt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen