Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 11 feb 2013, 13:05 
Suske en Wiske Megafan

Tentoonstelling 100 jaar Vandersteen

Periode:Zaterdag 26 oktober tem zondag 3 november
Waar: Arboretum Kalmthout
Volw: 6,00€
65+: 5,00€
Kinderen -12 jaar :Gratis
Brabant Strip en Famauze Fanclubleden: 4,00€

Een bezoek aan de tuin is inbegrepen
Beide weekends zijn er signeersessies
Thema: In navolging van het boek '100 jaar Vandersteen' zal de tentoonstelling hierop verder ingaan.
Aangevuld met exclusieve tekeningen en werken en schetsen van de grootmeester.
Filmhoek met een 15 minuten durende film over Vandersteen (INcluis kortfilm ereburegerschap Duffel in 1959 ...nog nooit vertoond)

Het Provinciaal Suske en Wiske Kindermuseum heeft een educatiefspel en StripKalmthout heeft een boekenstand.
Er wordt gewerkt aan een aandenken aan deze tentoonstelling voor elke bezoeker.
Meer info:francken.jan@skynet.be

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 okt 2013, 19:15 
Suske en Wiske Megafan

De stukken voor de tentoonstelling zijn onderhand samengesteld en naast de unieke panelen bezitten we een aantal mooie items en originele platen.
Voor elke betalende bezoeker is er een gratis A5 kaart met nummering (1000 expl)
27 oktober zijn Luc en Peter te gast van 14 -16 uur en 3 november komen Jeff Broeckx en Eric De Rop.

De bewuste appels met de Suske en Wiske tatoeages liggen ook dan nog uit.
een aanrader

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 04:45 
Suske en Wiske Megafan

We hebben alle stukken mbt de tentoonstelling vastgelegd en prijzen ons gelukkig
met enkele originele platen van De Geuzen,
een originele aquarelbladzijde van Schanulleke Vandersteens laatste creaties.
Verder een originele plaat van een nog uit te komen Suske en Wiske.
een beeldhouwwerkje van Vandersteen
enkele originele aquarellen
3 Ontwerp van de postzegel uit 1987
reis souvenirs, ereprijzen......
enkele speciale boeken met aantekeningen van Vandersteen...
Als primeur zal er een lederen boek uitliggen van '100 jaar Vandersteen' (40 expl) ter bezichtiging .
1€ per betalende bezoeker zal geschonken worden aan Suske en Wiske helpen kinderen.
Bekende Vlamingen hebben een oneliner geschreven over Vandersteen.
25 min durende film over de voornaamste items van Vandersteen (exclusief ereburgerschap Duffel 1959!!!!!!)
zie dat je aanwezig kan zijn van 26 oktober tem 3 november
27 okt en 3 nov signeersessies van 14 -16 uur

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 09:15 
Forum voor de Fans fan

Heb ik het bericht goed gelezen of heb ik wat over het hoofd gezien??Wie zijn er op de signeersessies,Ik denk aan Paul Geerts,misschien Marc Verhaegen,en misschien andere bekenden tekenaars die ooit met Willy Vandersteen hebben samen gewerkt.Ik hoor het wel.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 10:44 
Suske en Wiske Megafan

ZOndag 27 oktober: Luc en Peter van 14-16 uur
ZOndag 3november: Eric De Rop en Jeff Broeckx van 14-16 uur

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 15:13 
Forum voor de Fans fan

Valt me een beetje tegen,had meerdere tekenaars verwacht,je kan niet altijd de hoofdprijs verwachten,denk dat ik deze keer maar over sla.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 18:50 
Suske en Wiske Megafan

We hebben de nadruk meer gelegd op de tentoonstelling die wel de moeite zal lonen.
Als je al de originelen tekeningen, schetsen, beeldhouwwerken kunt bezichtigen is dit toch wel uniek.
De signeersessies zijn een toemaatje.
U begrijpt dat er na het ontslag van Marc en de hele heisa errond het moeilijk is om hem alsnog te vragen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 19:30 
Forum voor de Fans fan

Maar Marc heb ook met zijn verhalen Suske en Wiske groot gemaakt,maar jullie kunnen het verleden niet het verleden laten,maar er worden wel albums herdrukt waar Marc zijn naam aan verbonden heb,maar laten we er maar over op houden anders spring ik weer uit mijn vel.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2013, 21:16 
Suske en Wiske Megafan

Cees ... Even voor de goede orde ... Nog los van het feit dat ik niet met je eens ben dat Marc Suske en Wiske heb (sic) grootgemaakt (maar we mogen gerust van mening verschillen), durf ik toch te betwijfelen dat Marc zelf graag op een S&W-tentoonstelling zoals deze zou komen om zijn (hand)tekening in onze S&W-albums te komen zetten hoor! En ik weet ook niet wie je met 'jullie' bedoelt, maar dat de albums van Marc nog herdrukt worden lijkt me de keuze van de Uitgeverij en niet van Jan F. als organisator van deze tentoonstelling. De aandachtige verzamelaar heeft ondertussen overigens al wel door dat voor reclame-uitgaven en dergelijke maar zeer zelden verhalen van Marc worden hergebruikt. En ook bij de herdrukken van de rode reeks met nieuwe cover én de pockets wordt er geen haast gemaakt om alle verhalen van Marc te herdrukken. Het zal er nog wel van komen, maar ik merk nu toch een lichte voorkeur bij Standaard Uitgeverij om vooral de Vandersteen- en Geerts-verhalen te herdrukken en zeker niet de laatste verhalen van Marc. De laatste herdrukken met nieuwe cover dateren trouwens al van 2011. Bij de reeks die het AD zal uitgeven mogen de fans kiezen uit een selectie van verhalen die de erven hebben gemaakt. Ik voorspel dat er in die reeks geen enkel verhaal van Marc zal worden uitgegeven. ;-)
En Jan ... Ik kom zeker!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 okt 2013, 00:04 
Suske en Wiske Megafan

Dank hiervoor Niels.
Het is terecht dat ik persoonlijk niets tegen Marc heb, maar de tekensessies zijn zoals gezegd een toemaatje om de bezoekers, naast de Suske en Wiske fans kennis te laten maken met de huidige ploeg van Studio Vandersteen. Het mag ook gezegd dat deze allen gratis hun diensten ter beschikking stellen en maak jullie er graag op attent dat de tentoonstelling ons (Toerisme Kalmthout) al handen geld kost en wij er niets voor terugkrijgen. Wat ook niet de opzet was.
De inkom gaat naar het Arboretum waarvoor wij gratis over de ruimte kunnen beschikken.
Hiervan wordt dan nog 1€ afgestaan aan Suske en Wiske helpen kinderen.
De nadruk ligt duidelijk bij de tentoonstelling waarvan ikzelf kan zeggen te kunnen beschikken over uitzonderlijke items die meer dan de moeite waard zijn voor de Suske en Wiske fan.
Ook de genummerde kaart die elke betalende bezoeker verkrijgt is uniek.
NB: Brussel heeft een tentoonstelling gedaan rond 100 jaar Vandersteen zonder tekenaars. Bernaerts heeft een tentoonstelling gedaan rond 100 jaar Vandersteen, zonder tekenaars.
Wij doen dit wel en velen zullen deze gelegenheid wel als meerwaarde zien.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 okt 2013, 08:38 
Suske en Wiske Megafan

De tentoonstelling lijkt me geweldig om te bezoeken en ik waardeer het zeer dat dit wordt georganiseerd. Zo te lezen wordt niemand hier financieel beter van en is het uit liefde voor het Suske en Wiske-verhaal en ter ere van 100 jaar Vandersteen dat dit wordt gedaan. Echte werken van Vandersteen en Paul Geerts bekijken is toch altijd een genot. Dat er ook nog tekenaars aanwezig zijn die zich geheel belangeloos ter beschikking stellen voor signeersessies vind ik heel goed en ik heb er veel respect voor. Dit extraatje is mooi meegenomen. Klagen over het feit dat een tekenaar, die al jaren niet meer voor Studio Vandersteen werkt, niet komt, vind ik niet gepast, en dan doe je tekort aan de mensen die wel tijd en inspanning inzetten om er iets moois van te maken.

Ik kan me niet voorstellen dat dit evenement voor een Suske en Wiske-fan tegen kan vallen.

Helaas is het voor mij niet mogelijk om te komen, en bovendien moet ik ervoor uit het noorden van Nederland komen. Ik heb het er graag voor over, maar ik heb die periode al andere belangrijke afspraken.
Als ik iets dichterbij had gewoond, dan was ik zeker gekomen. Ik wens iedereen die wel gaat in ieder geval veel plezier!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 okt 2013, 11:52 
Suske en Wiske Megafan

Ter verduidelijking en na foutieve opsomming in Versus.

27 oktober signeert Luc en Peter van 14 -16 uur
3 nov: signeren Eric De Rop en Jeff Broeckx

Krijg menig mail voor de speciale persmap en genummerde A5 kaart te versturen.
Hier kunnen we echt niet op ingaan daar beiden maar een beperkte oplage heeft.
Tijdens de tentoonstelling zal een nieuw versie van het 100 jaar boek Willy Vandersteen uitliggen in een lederen versie :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 okt 2013, 13:39 
Suske en Wiske Megafan

In het thema Vandersteen leeft verder heb ik zo net beslag kunnen leggen op een nog onuitgegeven pag van Rode Ridder, Suske en Wiske en Junior Suske en Wiske.

Pareltjes en te zien op de tentoonstelling

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 okt 2013, 23:41 
Suske en Wiske Megafan

Onder ruime belangstelling is de tentoonstelling 'Willy Vandersteen leeft! kunnen doorgaan.
Positief was dat de erven Vandersteen de passie voor hun vader deelden en zondag andermaal terug-aanwezig zullen zijn.
De reden is dat er toch een aantal nieuwigheden aanwezig zijn die hun interesse wekken.

Ook de 40 min durende film is een opsteker voor de Suske en Wiske fan

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 nov 2013, 20:12 
Admin

Dit weekend is de laatste kans om deze tentoonstelling te bezoeken en daarom zal ik er zondag toch nog naartoe gaan. Zijn er meer mensen die deze al hebben bezocht of nog willen gaan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen