Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 19 aug 2013, 22:34 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb in juli het Provinciaal Suske en Wiske-kindermuseum nog eens bezocht voor de tentoonstelling "Een lijn, een verhaal". Ik ben nu een paar kaar in dit museum geweest en ik ben elke keer teleurgesteld. Ik vind het jammer dat het museum zich vooral richt op kinderen, maar goed ... dat is een strategische keuze. (Hoewel ik vind dat Willy Vandersteen een écht museum verdient!) De tentoonstelling "Een lijn, een verhaal" richt zich echter (zeer uitzonderlijk?) vooral op volwassenen en bestond uit een (beperkt) aantal originele tekeningen en werken van hedendaagse kunstenaars die op de één of andere wijze refereren naar Suske en Wiske. De tentoonstelling is deze maand nog te bezoeken. Wat ik vooral niet snap is hoe een tekening van Jerom als gouden stuntman in deze expo is gesukkeld als een werk van Vandersteen. Deze tekening is duidelijk studio-werk. Erg jammer dat er in het museum blijkbaar niemand werkt die de stijl van Vandersteen herkent ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 aug 2013, 04:33 
Suske en Wiske Megafan

Moet je van 26 oktober tem 3 nov naar de tentoonstelling "Willy Vandersteen,leeft!" komen in het Arboretum Kalmthout.
Bezitten mooie dingen van Vandersteen en gaan verder op het boek '100 jaar Vandersteen'.
Eugeen Goossens is momenteel een mooie tekening aan het maken in het kader van 100 jaar Vandersteen die elke bezoeker aan het museum verkrijgt.
Zondag 27 okt en 3 nov zijn er signeersessies.
Zeker de moeite

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Stripbeurzen en Evenementen