Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 343. SOS Snowbell
 Bericht Geplaatst: 11 okt 2017, 19:53 
Suske en Wiske Megafan

Volgens Suske en Wiske Superfans op facebook gaat album 343 zo heten! Keigaaf!

Profiel  

Berichttitel: Re: 343. SOS Snowbell
 Bericht Geplaatst: 12 okt 2017, 07:18 
Admin

De titel lijkt me een verwijzing naar de vrouw van Rosse John, de neef van Sidonia. Zouden ze weer naar de sneeuwvlaktes van Alaska gaan?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 okt 2017, 19:11 
Suske en Wiske Megafan

Daar dacht ik ook meteen aan en ik vind 't 'n goede titel; tenminste weer allitererend.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 okt 2017, 20:29 
Suske en Wiske Megafan

Het verhaal van het album gaat als volgt:

John, de neef van Sidonia, vliegt op een mooie dag tegen het keukenvenster. Hij blijkt dan ook in een gans veranderd te zijn!
Hij smeekt zijn vrienden met hem mee te gaan zijn dorp in Alaska. Het toverboek van zijn lieftallige vrouwtje Snowbell is na vele jaren opnieuw actief geworden en heeft Snowbell in zijn macht.
Het boek dwingt haar de mensen in zijn dorp om te toveren in dieren. Op die manier geven ze hun ziel af aan het toverboek dat daarmee zijn kracht telkens ziet groeien. Het is zijn bedoeling zichzelf uiteindelijk te veranderen in een mens wat hem onbeperkte kracht zou geven.
Suske en Wiske en hun vrienden vertrekken meteen naar Alaska om Snowbell uit de klauwen te redden van het toverboek en de betoveringen ongedaan te maken. Maar dan zijn ze verplicht het te vernietigen en dat blijkt een onmogelijke taak...

BRON: www.suskeenwiske.ophet.www.net

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 dec 2017, 22:13 
Suske en Wiske Megafan

S&W lover schreef:
Het verhaal van het album gaat als volgt:

John, de neef van Sidonia, vliegt op een mooie dag tegen het keukenvenster. Hij blijkt dan ook in een gans veranderd te zijn!
Hij smeekt zijn vrienden met hem mee te gaan zijn dorp in Alaska. Het toverboek van zijn lieftallige vrouwtje Snowbell is na vele jaren opnieuw actief geworden en heeft Snowbell in zijn macht.
Het boek dwingt haar de mensen in zijn dorp om te toveren in dieren. Op die manier geven ze hun ziel af aan het toverboek dat daarmee zijn kracht telkens ziet groeien. Het is zijn bedoeling zichzelf uiteindelijk te veranderen in een mens wat hem onbeperkte kracht zou geven.
Suske en Wiske en hun vrienden vertrekken meteen naar Alaska om Snowbell uit de klauwen te redden van het toverboek en de betoveringen ongedaan te maken. Maar dan zijn ze verplicht het te vernietigen en dat blijkt een onmogelijke taak...

BRON: http://www.suskeenwiske.ophet.www.net

Ik heb net het verhaal ook gelezen op Suske en Wiske op het WWW en ik ben erg blij dat deze twee bijfiguren weer 'n keer terugkomen in 'n verhaal.

Suske en Wiske komen toch al niet vaak in Noord-Amerika.

Geweldig ook dat Rosse John in 'n gans is veranderd net zoals Suske en Wiske toen in hertjes werden veranderd.

Dus de opdracht aan iedereen om De lachende wolf nog 'ns te lezen of er iets in na te slaan!!!

Ik hoop dat er meer verhalen komen waarin bijfiguren, die misschien maar één of enkele keren zijn opgetreden, weer terugkeren.

Het rijke Suske en Wiske-oeuvre geeft hier genoeg aanleiding voor.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 dec 2017, 20:45 
Bezoeker

MrJohn schreef:
Dus de opdracht aan iedereen om De lachende wolf nog 'ns te lezen of er iets in na te slaan!!!
Dat ga ik beslist eens doen. Ik heb toevallig net een exemplaar van de heruitgave uit 2005 van de oorspronkelijke (ongekleurde) versie te pakken gekregen. Ik heb dat verhaal zowaar nog nooit gelezen, maar ken de situering wel een beetje, dus dat mijn eerste leesbeurt er van de oorspronkelijke versie betreft is een serieuze meevaller. Maar het is nog niet voor meteen want ik zit momenteel nog maar aan "De koning drinkt".

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen