Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 feb 2005, 19:53 
Suske en Wiske Megafan

Ik ken De Razende Rentmeester niet en heb dus geen vergelijkingsmateriaal... Ik heb een aantal voorbeelden gezien waarin de verhoudingen niet echt kloppen... Wiske heeft dan een te groot hoofd bijvoorbeeld. Maar ik stoor me er niet aan...

Ik snap wel waarom sommigen van jullie zo negatief zijn, maar ik vind het best te pruimen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 feb 2005, 22:43 
Die-hard fan

iedereen zit te zeuren over lambik en sidonia in de toren maar heeft iemand al naar de verminkte jerom gekeken ?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 feb 2005, 23:02 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb beide Jeroms naast elkaar gelegd (achterkant VopV en DFF) en ik zie wat je bedoelt!

Alles is totaal uit zijn verband gerukt! Jerom heeft belachelijk korte benen gekregen, zeker toch in verhouding met zijn opgepompte torso... Zijn voeten staan bovendien in een vreemde, ongezonde houding... Alsof ze gewoon scheef onder zijn enkels hangen. Hij zal er zeker en vast moeilijk van lopen!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2005, 08:33 
Die-hard fan

en zijn hoofd is veelste smal !
ze hadden van mij beter hun best moeten doen op die toren

btw ik heb de flierende fluiter gelezen en ik vind hem best leuk en de tekeningen kunnen er best mee door de grappen zijn af en toe flauw mar er zitten ook wel goeie tussen al met al geef ik toch een 7½ voor het verhaal en een 6 voor de tekeningen (zonder de toren )dus een 7- in totaal

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2005, 08:41 
Forum voor de Fans fan

Het verhaal op zich is nog wel goed. Helaas zijn de tekeningen ( zeker vanaf strook 1 tot strook 49) van een slecht niveau. Dat zijn we niet gewend, maar de verhoudingen van de figuren kloppen van geen kant. Ook zijn de achtergronden van de platen lang niet zo gedetailleerd en uitgewerkt als we gewend zijn.
Verder vind ik Jerom wel heel erg slecht praten (terug naar de jaren 50 van de vorige eeuw) en Lambik is gewoon te flauw voor woorden. De ene veels te flauwe grap na de andere, gelukkig gaat ook dat in de tweede helft van het verhaal beter. Kortom het is een leuk verhaal, maar slecht uitgewerkt. Geen best begin van het jubileumjaar. Ook viel me op dat de laatste twee covers hertekend diende te worden, omdat deze niet voor zouden komen in het verhaal (KK en VOV) Maar dat is volgens mij nu ook het geval, alleen de cover is nu niet hertekend bij mijn weten.
Het is overigens wel een mooie cover! Over de hertekende toren op de achterkant zullen we het daarom maar niet meer hebben :?

PS de openingsplaat vond ik overigens wel heel sterk. Hij wekte nieuwsgierigheid en werd met "snelheid" gebracht

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2005, 13:24 
DE Suske en Wiske freak!

Dit verhaal is echt een treurig begin van het 60 jarige jubileum. Verhaaltechnisch is het een teleurstelling vergeleken met Verraad op de Veluwe. De grappen zijn flauw en het verhaal is slapjes. Het verkeerde geluidseffect is wel bijzonder flauw, net zoals Lambik de hele tijd. Het enige humoristische was de duiker in de supermarkt en een personage dat sprekend lijkt op m'n overbuurvrouw. Dat kan beter! Wat doet trouwens de ornithologische vereniging in de aankondiging? Misschien tijd voor een aanpassing, en dan op zijn minst in de spelling van ornitHoloog. Wat dat betreft kan dan ook meteen de kaft worden aangepast op het verhaal, zoals dat ook gebeurde bij de vorige kaften. En pas aub dan ook de toren op de achterkant aan, want die is zelfs vergeleken met de tekeningen in het verhaal diep en diep triest. Wat een ongelooflijk lelijke aanpassing!
Tekentechnisch is het verhaal leuk gebracht, maar van strook 1 tot strook 48 en van strook 93 tot 116 maakt Walter van Gasse er met de hoofdfiguren er wel een grote rotzooi van. Onder supervisie van Marc in de overige stroken is het werk van Walter dik in orde. De achtergronden zijn overigens het hele verhaal perfect in orde, uitgezonderd bij de helikopter op strook 130. Beetje slordig afgewerkt soms.
Enkele details die me opvielen:
- De Klaus in strook 1 t/m 4 lijkt niet op de Klaus in de rest van het verhaal. Plopperdeplop. Dit zou nog goed het werk kunnen zijn van Bruno de Roover ;) (die bij de studio weg is overigens).
- In strook 13 ligt er opeens een playboy op de toonbank...
- Barabas woont in Rietegem. En dat is op loopafstand van Sidonia's huis.
Om het even met een conclusie af te sluiten; Laat de medewerkers nog niet teveel belangrijk werk doen en laat ze eerst oefenen voordat je ze op de openbare weg laat rijden. Zorg ook dat het verhaal af is voordat er begonnen wordt met tekenen... Wat ik mag hopen is dat Marc niet op zijn dak krijgt voor het werk van de hem opgezadelde medewerkers. Hopelijk zijn de komende verhalen weer beter!

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2005, 13:31 
Forum voor de Fans fan

Ik vind de cover eigenlijk wel bij het verhaal passen, in het verhaal worden ook de kinderen door de fluit gehipnotiseerd, waardoor ze achter Sidonia aan huppelen, en de man in de boom, die zit eigenlijk het hele verhaal achter Sidonia aan, en op de cover ook

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2005, 14:36 
Forum voor de Fans fan

Ik heb het verhaal nu ook gelezen :

Ik vind het een goed verhaal met goeie tekeningen! Soms was Sidonia een beetje raar getekend (haar hoofd is nogal groot in strook 17-18-19 en ze is redelijk breed in strook 104) en Jerom was ook heel soms slecht getekend (strook 127 en strook 146 is zijn lichaam veel te groot in verhouding met zijn hoofd) en Lambik had op de eerste pagina's wat korte armen maar voor de rest vind ik het een goed verhaal met goede tekeningen!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 01:03 
Suske en Wiske kenner

http://img219.exs.cx/img219/8454/sw2866xj.jpg

Alle figuren zijn iets groter geworden of ogen in ierdergeval groter.
Ook lijken ze iets aangepast.
De kleding,Schoenen van de figuuren en de dingen van de figuren zijn aangepast zoals ze tegenwoordig zijn.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 03:50 
Moderator

allé, het verbaast me dat nog niemand het heeft gedaan :P

maar, een overzichtje:

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 07:39 
Admin

Mist daar niet nog een toren?

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 10:56 
Suske en Wiske kenner

Hé Ramon,

Bedoel je toevallig deze toren?

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 11:07 
Forum voor de Fans fan

Is die van het Kregelige Ketje?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 11:21 
Forum voor de Fans fan

Daar dacht ik ook aan, Nos! :P

Maar er is er nog een oudere als degene die Tom 3de heeft geplaatst!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2005, 11:32 
Forum voor de Fans fan

Ah ja? Dewelke, de enige oudere covertekening die ik me kan herinneren is de bloempot.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen