Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2006, 14:51 
Die-hard fan

Hans schreef:
Stef schreef:
Hans schreef:
Ik ben het met Nick eens. Sommige dingen zijn gewoon slecht (en dan zeg ik het nog netjes) zonder dat je daar een reden voor moet of kunt geven.

Is dat niet wat makkelijk ?
Dat het moet kunnen OK, maar of het heel overtuigend overkomt weet ik niet zo. :roll:

en even terzijde, wat dit forum betreft, tja... ondanks het leuk is en heel "open en vrij", echt representatief is het nu ook weer niet.

De meeste mensen laten zich toch niet overtuigen door de (goede) redenen van een ander, dus waarom zou ik me vermoeien. :lol:

En een onderbouwing voor het feit dat de studio slecht werk aflevert, hoef ik hier toch zeker niet te geven, want als je dat niet ziet.

ik sluit me hier bij aan.
je moet ze wel een eerlijk kans geven de studio en misschien komt het wel goed met de studio maar zal de tijd wel leren voor ze met een top verhaal komt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2006, 17:51 
DE Suske en Wiske freak!

Natuurlijk mag je ongeloofloos negatief zijn. Pas de problem. Wat ik vraag is om dit gewoon netjes te onderbouwen.

Het onderbouwen mist gewoon af en toe op dit forum. Dat een aantal bezoekers dit ook zo zien bewijst het aantal berichten dat ik in m'n PB-inbox had, als reactie op mijn bericht.

De geluiden dat we een negatieve fancorner zijn is welzeker serieus te nemen gezien het aantal opmerkingen die ik er al over heb gehad (striphandelaren, mensen hier op het forum etc.). Niet van de Studio, voor de duidelijkheid, maar het is volgens mij niet moeilijk om te raden hoe ze er over denken ;) 8)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2006, 22:08 
Suske en Wiske Megafan

Ik ben zeker niet negatief over de toekomst hoor! Ik hoop dat er grootse verhalen uitkomen en dat het allemaal beter zal worden daar ben ik zeker van, alleen op dit moment kan het mij niet bekoren. Ik zou graag weer eens een Suske en Wiske willen pakken en voor mijn gevoel in het verhaal zitten, meegevoerd worden naar plaatsen waar ik nooit ben geweest nu is het allemaal, naar mijn menig, te kinderachtig (misschien willen ze die kant op). Dat mis ik nu, ik snap Stef wel als hij zegt dat je een reden moet geven. ik ben ook benieuwd of de oplage terugloopt? Ik moet ook zeggen dat de licenties van Suske en Wiske de laatste tijd weer overal opduiken dus moet er bij Standaard geld in het laatje komen? Ik hoop alleen dat de strip niet failliet gaat.............

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2006, 22:59 
Forum voor de Fans fan

Rikki - Erik schreef:
Natuurlijk mag je ongeloofloos negatief zijn. Pas de problem. Wat ik vraag is om dit gewoon netjes te onderbouwen.

Het onderbouwen mist gewoon af en toe op dit forum. Dat een aantal bezoekers dit ook zo zien bewijst het aantal berichten dat ik in m'n PB-inbox had, als reactie op mijn bericht.

De geluiden dat we een negatieve fancorner zijn is welzeker serieus te nemen gezien het aantal opmerkingen die ik er al over heb gehad (striphandelaren, mensen hier op het forum etc.). Niet van de Studio, voor de duidelijkheid, maar het is volgens mij niet moeilijk om te raden hoe ze er over denken ;) 8)

begrijp je ff niet helemaal erik op het ene topic noem je de huidige tekenaars een zootje onopgeleid ( boek willy vandersteen)
op dit topic geef je het album wat ze afgeleverd hebben weer een 8
hoe onderbouw je dit dan? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2006, 23:13 
Admin

Dat kan toch? Overigens heb ik het zelf niet gelezen

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 00:20 
DE Suske en Wiske freak!

joepie schreef:
begrijp je ff niet helemaal erik op het ene topic noem je de huidige tekenaars een zootje onopgeleid ( boek willy vandersteen)
op dit topic geef je het album wat ze afgeleverd hebben weer een 8
hoe onderbouw je dit dan? :wink:

Ik kan bepaalde dingen gewoon bekijken zonder dat ik een vooroordeel heb. Ik blijf vaak lekker objectief. Als je objectief bent, kun je een goed oordeel vellen.

Voor een kortverhaal is dit album gewoon een goed album. De langverhalen zijn nog steeds niet op niveau.
Het grootste minpunt is dat de karakters niet zichzelf zijn. Dat heeft te maken met het feit dat de mensen van de nieuwe studio niet zijn opgeleid om de karakters te kunnen schrijven en tekenen. Daarom noem ik het een zooitje onopgeleid.
En het is hoog tijd dat daar verandering in komt, want het is ronduit beschamend dat er boeken uitkomen die niet aansluiten bij het vorige werk.
Maar nogmaals, op het gebied van kortverhaaltjes zitten ze al aardig op niveau.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 00:24 
Die-hard fan

Trouwens, mag ik jullie er aan herrinneren, dat een jaar of drie geleden dezelfde personen, die nu aan de nieuwe Suske en Wiske-verhalen van het nieuwe team een hekel hebben, Marc tot op het uiterste aan het verdedigen waren. Ik denk bv. aan de recensies over De Kus van Odfella, klasse verhaal trouwens, op http://suskeenwiske.ophetwww.net/ . Daar kookten de emoties over tussen de Pro Marc- en Anti Marc-aanhangers.
Nog steeds ben ik van mening, dat dank zij Marc Suske en Wiske de 21e eeuw zijn binnengestapt en daardoor eigentijds gebleven zijn, maar... hij is ( jammer genoeg ) niet meer voor de reeks verantwoordelijk.
Eender hoe en waarom het gebeurd is, maar toch hebben de geesteskinderen van Willy Vandersteen het verdiend gesteund te worden en daarom... geef ik het nieuwe team dezelfde kans, die ik Marc gegeven heb. :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 07:33 
Forum voor de Fans fan

ondanks het "koken van de emotie's " heb ik respect voor ieders mening en vind dat er af en toe een niet onderbouwde kwinkslag tussen moet kunnen(moet kunnen toch?)
na het ontslag van marc werd er geroepen dat een team meer aandacht kon besteden aan de verhalen / tekeningen ,
als er dan na een stuk of 5 verhalen eerder verslechtering dan verbetering in zit ,roept de studio de harde kritiek natuurlijk zelf over zich af.
vind het formaat in de troskompas ook niet zo denderend , en zo lang de verhalen daar in verschijnen zullen we bestookt worden met kort verhalen , waar ligt de prioriteit van de studio,, ik vind na een aantal albums de uitspraak geef het team een kans enz wat achterhaald .
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 08:37 
Admin

Je hebt een punt, Joep, wanneer je zegt dat we worden bestookt met kortverhalen. Nu na twintig jaar weer twee kortverhalen worden gebundeld voor de gewone reeks, vraag ik me ook af de prioriteit niet bij de verkeerde soort verhalen licht.
Wel vind ik, net als Erik, de kortverhalen beter dan de langverhalen; hierover heb ik eerder in dit topic al een stuk geschreven. En dat het team een kans moet krijgen, daar sta ik nog steeds achter. Het is nog (net) geen jaar geleden dat Marc de Studio moest verlaten. In die tijd zijn slechts twee langverhalen verschenen, waarvan de laatste beter was dan de eerste. 'De kaduke klonen' vind ik nog steeds geen voldoende waard, maar wel degelijk een verbetering.
Als de Studio bij volgende langverhalen meer diepgang, herkenbaarder karakters en betere tekeningen levert, zal ik ook voldoendes gaan geven. Bij de kortverhalen is dit naar mijn idee, en zover als mogelijk is, al redelijk op orde zodat ik hier al voldoendes voor heb gegeven.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 10:03 
DE Suske en Wiske freak!

joepie schreef:
als er dan na een stuk of 5 verhalen eerder verslechtering dan verbetering in zit ,roept de studio de harde kritiek natuurlijk zelf over zich af.

Leg eens uit Joepie, want ik zie eigenlijk alleen maar verbetering...

Slapend Goud was ronduit slecht
Het mopperende masker was matig
Kaduke Klonen was al iets beter
De energieke guiten was aardig
De blikken blutser was goed. (ondanks dat de karakters dus nog steeds niet op orde waren)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 11:39 
Die-hard fan

Rikki - Erik schreef:
joepie schreef:

Leg eens uit Joepie, want ik zie eigenlijk alleen maar verbetering...

Slapend Goud was ronduit slecht
Het mopperende masker was matig
Kaduke Klonen was al iets beter
De energieke guiten was aardig
De blikken blutser was goed. (ondanks dat de karakters dus nog steeds niet op orde waren)

De kortverhalen zijn niet getekend door Luc - Misschien dat daarom de kortverhalen beter zijn

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 13:40 
DE Suske en Wiske freak!

Het ging me voornamelijk om het verhaal ;)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 18:29 
Forum voor de Fans fan

hai erik , het blijft een moeilijk maar best interesante discussie ,
naar mijn mening zet jij de verhalen in een volorde waar door het lijkt of er stijgende lijn in zit , maar ik kan mij vergissen (echt waar)
slapende goud leek inderdaad nergens op maar toch waren er van uit jeugdige hoek toch positieve geluiden ., ik vind ook dat als men meer gebruik had gemaakt van de reus die ineens op de laatste bladzijde verschijnt er een best onderhoudend avontuur van had kunnen maken

de kaduke klonen vind ik wat verhaallijn betreft orgineel en avontuurlijk
mompelende masker vind ik een gag die op 2 bladzijden te vertellen was geweest, maar erg opgerekt is.

energieke guiten ken ik nog niet

blikken blutser ( is het ooit voorgekomen dat de fameuze fanclub titel van nieuwe sus en wis verkeerd spelt?)
moet bekennen dat ik een groot deel uit het tros kompas heb gelezen , maar blijf het een saaai ridder verhaal met de zoveelste overvallen koets .

ik vind nog maals , en mischien ben ik niet meer zo objectief sinds ik marc als mens erg goed heb leren kennen, dat de studio met hun organisatorische ommezwaai ( mischien verkeerd geschreven ,maar ik heb het nu 3 x overgedaan) een sprong voorwaarts hadden moeten maken om hun gelijk over tekenteam te bewijzen , dit hebben ze niet gedaan in mijn ogen, er is duidelijk een terug val waar ze met rooie oortjes proberen uit te komen.

maar meer met "pieken" en dalen dan de stijgende lijn die jij er van maakt,
moet wel zeggen als parastoner dat er van de voorplaat van de kaduke klonen een prachtig beeld gemaakt kan worden
okeledokie jij bent. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 19:54 
DE Suske en Wiske freak!

Ik snap dat je geen stijgende lijn ziet, want je hebt de energieke guiten niet gelezen. En ook de blikken blutser kon je niet waarderen, wat natuurlijk een kwestie van smaak is. Dus ik begrijp je wel. Dan zit er voor jou inderdaad nog een deuk in de stijgende lijn.
Dat je de kaduke klonen dan weer origineel vind snap ik dan weer niet :)

joepie schreef:
organisatorische ommezwaai ( mischien verkeerd geschreven ,maar ik heb het nu 3 x overgedaan) een sprong voorwaarts hadden moeten maken om hun gelijk over tekenteam te bewijzen

(goed geschreven hoor, maar misschien moet met 2 s-en).
Wat dat betreft heb je een punt; een team van 10 man moet op z'n minst een enorme stap vooruit kunnen maken. Misschien werken ze nog niet optimaal samen?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2006, 20:28 
Forum voor de Fans fan

Dat je de kaduke klonen dan weer origineel vind snap ik dan weer niet :

verhaallijn is toch wel weer avontuurlijk ,maar dan ook puur het
scenario , dit was uitgelezen ( what's in a name ) album voor marc geweest om wat meer surrealisme in de tekeningen te brengen :wink:

lijkt wel of er best te discuseren valt met mij he?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen