Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 mei 2007, 17:47 
Suske en Wiske Megafan

Nick schreef:
na herlezing sluit ik me aan, de humor is niet Vandersteens! Het is meer niveau K3

K3 is tenminste nog leuk :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 07 mei 2007, 15:56 
Forum voor de Fans fan

Ziezo, vandaag gekocht aan 2,66 €, wat een half weekje wachten kan doen. :wink: 't Is wel mooi, die blinkende kaft.

Op 't eerste zicht zie ik een mengeling van mooie tekeningen en wat mindere. Vreemd, aangezien dat bij 'De Kaperkoters' en 'De Tikkende Tinkan' helemaal goed zat. Het zit 'm vooral in de randfiguren, ik meen hier en daar de hand van Dirk Stallaert te herkennen (?!) ... ik hoop allesinds van niet. Zijn Kiekeboe-periode ligt me nog steeds op de maag. (geen probleem met Stallaert, maar als het zijn eigen stijl niet is, kan hij zich moeilijk aanpassen) Het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis. Alleen vreemd dat alle nevenpersonages er in de laatste twee verhalen als rasechte Sus&Wis-figuren uit zagen en in dit album een pak minder.

Maar goed, ik ben een beetja aan't zagen hé? ;) Vanavond op mijn gemak eens lezen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 07 mei 2007, 18:00 
DE Suske en Wiske freak!

Nee, geen Dirk Stallaert in dit verhaal... (wel in de Kaperkoters)
En sowieso, vanwege dat hij zich zo goed aan elke reeks kan aanpassen heeft hij de bijnaam de Kameleon, maar ieder natuurlijk zijn mening.

295 De krasse kroko
Scenario: Peter Van Gucht (met medewerking van Bruno De Roover)
Tekeningen: Luc Morjaeu, Charel Cambré
Decors: Peter Quirijnen
Inkting: Eric De Rop
DTP-opmaak: Tom Wilequet
Inkleuring: Isabelle Van Laerhoven

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2007, 17:44 
Forum voor de Fans fan

Citaat:
"De krasse kroko"

De krasse Kroko ligt nu in de winkel.

Suske en Wiske krijgen een noodoproep van een man die verdwaald is in de Australische bush. Na een gevaarlijke zoektocht komen ze terecht bij een stam Aboriginals. Die worden geterroriseerd door de Krokoman, een vreselijk wezen dat macht heeft over krokodillen...
Op 16 mei viert Paul Geerts, de geestelijke pleegvader van Suske en Wiske, zijn 70e verjaardag.
Luc Morjaeu en Peter Van Gucht besloten om hem te eren met dit spannende en ontroerende album. Meer info en afbeeldingen op www.studio-vandersteen.be

© Standaard uitgeverij

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 mei 2007, 09:14 
Forum voor de Fans fan

Gelezen en goedgekeurd. Niettegenstaande dat De Krasse Kroko scenariogewijs dan wel niet om van achterover te vallen is, (die bochten om sidonia als kangeroe laten op te treden), weten ze dit verhaal best wel kwiek te houden. Al had ik -net als iedereen- wel graag iets meer Paul Geerts gezien. (mooi getekend trouwens, onze Pol)

Hoewel de heren zich nét niet schuldig maken aan het overdrijven met eigen humoristische opmerkingen, zijn het er best wel veel. (te veel?) Niets mis met die humor trouwens. Meer nog, in strook 89-90 krijgen we een rasecht Lambik-moment en bijvoorbeeld ook het grapje met de tekstballon zou perfect een nonsens-moment uit een oud album kunnen geweest zijn.

Wie dit nieuwe album verwijt een te hoog K3-gehalte te hebben, kan ik enkel aanraden dringend z'n geheugen op te frissen en enkele Paul Geerts (geen twijfel, ik hou van die man z'n werk) albums in de hand te nemen. No offence though. Alle 'vaders' hadden hun sterke, minder sterke en uiterst flauwe momenten. Ik ben al blij dat dat constante politieke tintje in de weinig gevatte grappen van een tijd geleden eindelijk voorbij zijn.

Mijn eerste indruk over de tekeningen was allesinds fout. De scènes aan zee mochten wat ruimer gekaderd zijn, ze zijn aan zee, maar daar zie je amper iets van. Ik zou claustrofobie krijgen moest ik als stripfiguur in die kadertjes moeten rondlopen. ;) Ze zijn ook zo grijs ingekleurd, 'n weinig zomerse uitstraling. (hoewel, dat valt natuurlijk te verklaren, het weer aan de Belgische kust heeft altijd zijn kuren :) ) De tekeningen in Australië zijn dan weerr fantastisch. Behoorlijk gedetailleerd en knap ingekleurd. En er zijn genoeg mooie tafereeltjes wat dat betreft die het vermelden waard zijn. (bv strook 11-12)

Moest het nieuwe team evenveel energie steken in het uitkiemen van de scenario's als ze steken in het bedenken van eindeloos veel (al dan niet werkende) grapjes, zouden ze sterke albums maken. Voorlopig blijven ze nog even steken op; Zéker niet slecht en bovenal vermakelijk.

Een iets serieuzer kantje zou best wel welkom zijn. Al lijkt dat in 'De Curieuze Neuzen' eindelijk aan bod te komen? Let's hope.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 mei 2007, 13:26 
Bezoeker

Ik vind dit album het beste album van het nieuwe tekenteam.
Er zijn minder flauwe grappen, beter verhaal, redelijke tekeningen en een toch wel onverwacht en goed einde.

Doe zo voort!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 23 mei 2007, 23:02 
Suske en Wiske Megafan

helaas nog steeds ondermaats. Na 2 jaar met een team dat minstens 1 keer zo groot is als vroeger. zijn de tekeningen nog niet op niveau, verhaal lijnen worden beter maar nog niet op niveau. grappen zijn flauw.

recalme heeft toe geslagen (zie eerste blad)

wanneer wordt het team eens ge-evalueerd. En krijgt het een laatste waarschuwing! Kan me tijden herineren dat dat gebeurde!

Het doet pijn mensen. ruim 15 jaar een fantastische hobby zo verloren zien te gaan door prutswerk van de studio.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 mei 2007, 17:04 
Bezoeker

gert schreef:
helaas nog steeds ondermaats. Na 2 jaar met een team dat minstens 1 keer zo groot is als vroeger. zijn de tekeningen nog niet op niveau, verhaal lijnen worden beter maar nog niet op niveau. grappen zijn flauw.

recalme heeft toe geslagen (zie eerste blad)

wanneer wordt het team eens ge-evalueerd. En krijgt het een laatste waarschuwing! Kan me tijden herineren dat dat gebeurde!

Het doet pijn mensen. ruim 15 jaar een fantastische hobby zo verloren zien te gaan door prutswerk van de studio.

maar het is toch al beter dan de vorige albums, vind je niet?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 mei 2007, 17:49 
Suske en Wiske Megafan

het is beter dat ben ik met je eens, maar dat mag dan ook wel na 2 jaar. gemiddelde werkgever hanteerd een kortere proeftijd.

ze zitten nog lang niet op het niveau van vandersteen, geerts en verhaegen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 mei 2007, 17:51 
Bezoeker

gert schreef:
het is beter dat ben ik met je eens, maar dat mag dan ook wel na 2 jaar. gemiddelde werkgever hanteerd een kortere proeftijd.

ze zitten nog lang niet op het niveau van vandersteen, geerts en verhaegen.

dat inderdaad helemaal niet.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 mei 2007, 22:07 
Suske en Wiske fan

hadden de verhalen van Verhaegen dan niveau?? Echt niet

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 mei 2007, 09:03 
Bezoeker

Nou, ik ben benieuwd. Ik heb m nog niet gelezen, maar ik ga 'm vanmiddag maar even kopen.

Zo te lezen is het weer een behoorlijk mainstream album geworden. Eigenlijk niet goed om me te laten beinvloeden door andere recensies voor het album zelf te kennen, maar het is altijd wel vermakelijk om te lezen.

Zal binnenkort mijn review ook eens geven alhier.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 mei 2007, 18:14 
Suske en Wiske Megafan

Marc tekende al jaren de verhalen. heb nooit iemand gehoord dat het geen niveau had. Nadat hij de leiding van Paul overgenomen had heeft hij er zijn eigen ideen nadrukkelijker ingelegd. de eerste albums heeft hij wat moeten zoeken maar met name de teken kwaliteiten van Marc vond ik erg goed. misschien waren de nieuwe karakters iets te veel van het goede en wat te snel gebracht, maar je zag aan alles dat hij er geen fabrieks matig product van wou maken. Dat samen met zijn karakter lag niet in de lijn van de Erven en Studio, maar liet wel zien dat Marc een kunstenaar was (en nog steeds is). Dat gevoel heb ik bij het nieuwe team niet. die werken met een duidelijke afspraak. namelijk omzet maken met name voor en jong publiek. Daarbij zijn consessies gedaan aan de kwaliteit van de strip. Met die concessies zouden de 3 voorgangers nooit geleefd kunnen hebben.

Daarnaast stond het contact met de verzamelaars, wat een andere catagorie fans is die vaak lastig wordt gevonden door met name de SU en Erven, hoog in het vaandel van Willy, Paul en Marc. Ieder op zijn eigen wijze. Lijkt wel of daar nu een verbod op is.

zoals ik al in een ander topic aanhaalde heeft de huidige situatie bij een hoop van ons het plezier van het vezamellen weg genomen, misschien dat we daarom (te) negatief zijn mbt het fabrieksteam.

Kijk maar eens naar de tekeningen in de Senne en Sanne albums.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 mei 2007, 19:45 
Forum voor de Fans fan

Afbeelding
idee voor nieuwe sticker :)
:wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 jun 2007, 22:39 
Bezoeker

Ik blijf me soms irriteren aan de verhoudingen van de personages, vooral Lambik schijnen ze nog steeds niet onder de knie te hebben.

Verder moeten ze oppassen dat de inkleuring niet TE digitaal wordt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen