Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 230. Lambik Baba
 Bericht Geplaatst: 11 nov 2006, 09:44 
Forum voor de Fans fan

Heb toe gezonden gekregen wat kranten stroken Suske en Wiske en --Lambik Baba--
Kunnen jullie me vertellen uit welke krant die afkomstig zijn en welk jaar tal.
En de tekeningen en beschrijving kan ik ook niet bepalen of ze van Willy vandersteen zijn of van Paul Geerts als jullie me daar bij kunnen bijstaan dan kunnen ze op geborgen worden in het kranten archief.Bedankt zover.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 nov 2006, 10:28 
Suske en Wiske Megafan

De aankondiging van Lambik Baba stond op woensdag 19 juli 1991 in De Standaard. Het verhaal liep van donderdag 20 juli 1991 t/m woensdag 9 oktober 1991.
Het verhaal is ook in diverse andere kranten gepubliceerd, dus ik kan je niet met zekerheid vertellen waar de stroken die jij hebt uit afkomstig zijn.

Het is een verhaal van Paul Geerts, waarbij Marc Verhaegen het uitwerken van de tekeningen heeft verzorgd en ook enkele bijdragen aan het scenario heeft geleverd.

Profiel  

Berichttitel: Lambik baba
 Bericht Geplaatst: 11 nov 2006, 11:18 
Forum voor de Fans fan

Frank in de eerste plaats bedankt voor je antwoord,en ben er content mee dat er gereageerd is,neem het ook zomaar van je aan,maar het op merkelijke van het antwoord van je is dat het uit 1991 dateerd,maar ik kijk op strook 81-82 van het verhaal Lambik Baba,en dan de achterzijde van het stukje kranteknipsel een schrijven staat dat een Olympische arts van de DDR Dr. Hans-Henning Lathon doping is grbruikt,ik meen toch dat in 1991 DDR niet meer bestond.Dus het zou ook nog van Willy vandersteen zijn geweest,en dat het verhaal al eerder zal zijn verschenen in diverse kranten.
Ik kan wel uit de stroken op maken dat het een nederlandse krant is waar dit verhaal in staat ,want ze hebben het over het plaatsje Boxel en meen dat daar vroeger de fanclub zat,maar dat kan toe val zijn.

Frank het is niet het hele verhaal wat ik hier heb,het stroken 51-52-59-60-81-82-89-90-97-98-101-102.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 nov 2006, 13:32 
Suske en Wiske kenner

Ha die Cees,

Als er Boxtel in staat, dan is dat uit het verhaal "De Gulden Harpoen", daar ik zelf uit Boxtel kom, is dat mij zo goed bekend. En inderdaad, de fanclub is gestart in de Hobbendonkseweg in Boxtel. Op een steenworp afstand van mijn huis!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 nov 2006, 14:42 
DE Suske en Wiske freak!

Cees, je bent waarschijnlijk in het bezit van stroken uit het Eindhovens of Brabants Dagblad. In dit dagblad werd het zelfs nog later gepubliceerd dan in de Standaard zoals Frank al schreef.

Dit verhaal is van Paul Geerts, met medewerking van Marc Verhaegen, zoals Frank al schreef.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen