Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 319. Suske de rat
 Bericht Geplaatst: 14 okt 2012, 11:35 
DE Suske en Wiske freak!

esteban schreef:
Graag terug on-topic. ;)

PS: Zou het mogelijk zijn in volzinnen te typen? Die overbodige lijnwissel leest heel ongemakkelijk.

Oftewel; sloop de enter-toets uit je toetsenbord ;)

En nu echt terug on-topic. Ben zeer benieuwd wat iedereen van dit album vind.
Het blijft echter verdacht stil.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2012, 17:38 
Suske en Wiske Megafan

Heeft iemand een mooi plaatje van de zeefdruk? Ik kan hem alleen, heel klein, vinden op de suskeenwiskeshop.com. En ziet er erg mooi en bijzonder uit. Zou hem graag groter en scherper zien!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2012, 19:25 
Bezoeker

Ik wacht op de Ipad versie. Vreemd dat die er nog niet is

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2012, 21:49 
Suske en Wiske kenner

Het is de laatste tijd een beetje hit and miss met de nieuwe albums, maar met Suske de Rat hebben ze zeker weer een toppertje te pakken. Echt goed dat ze terug de nadruk leggen op sfeer en dramatische ontwikkelingen. Nu eens niet een overkill aan irritante karakters en idiote woordgrapjes.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 okt 2012, 18:41 
Admin

Ik heb het album nu een paar keer gelezen en vind het ook een compliment waard. Zeker over het verhaal ben ik te spreken waarbij ik ondanks de beperkingen van het aantal bladzijdes het nergens gehaast vind en er een goede opbouw is. Over de tekeningen is al één en ander gezegd, maar het is een geluk dat het overgrote deel van het verhaal zich in het verleden plaats vind want met name die platen vind ik heel mooi. Het is eigenlijk jammer dat het 'grote publiek' niet zal door hebben dat hiermee een verwijzing wordt gemaakt naar de oudste Suske en Wiske verhalen. Daarom denk ik niet dat we dit veel vaker zullen zien, wat ik aan de ene kant jammer vind, maar tegelijk ook goed want ik zou het zonde vinden wanneer deze 'oude' tekenstijl wordt uitgemolken. Wel heb ik het idee dat een voorwerp wat vaak wordt genoemd in het verhaal, zonder dat er echt iets mee wordt gedaan. Ik gok/vermoed dan ook dat daar nog wel een keer iets mee gedaan zal worden...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 okt 2012, 20:37 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb nooit eerder een recensie geschreven, maar nu vind ik het toch de moeite waard! Dit is een absoluut topalbum voor de echte S&W-fanaten! Ik heb maar een paar kleine minpuntjes kunnen ontdekken. Eentje ervan is dat Dirk Stallaert niet vermeld staat als tekenaar. Ik vind het heel logisch dat de naam van Vandersteen op de cover blijft staan (Walt Disney-gewijs), maar ik vind ook dat het grote publiek best mag weten wie deze strip écht getekend heeft. Het titelblad lijkt me daar de juiste plaats voor. De naam van Luc had in het geval van deze strip vermeld kunnen worden als 'hoofdtekenaar' of 'onder redactie van Luc Morjaeu'. Kortom ... Meer erkenning voor Dirk alstublieft!

Erg leuk gevonden dat de strook op de titelpagina (de aankondigingsstrook) een passage uit het dagboek van Cois Antigoon is en naadloos overgaat in het verhaal zelf. Inventief!

Wel een beetje raar dat Wiske thuiskomt van een pyjama-feestje met vriendinnen. Zelfs mijn zoontje (ook een S&W-liefhebber) merkte op dat hij niet wist dat Wiske vriendinnen had. Die hebben we immers nooit gezien!

Het was me eerst niet opgevallen dat (de bejaarde) Willemien Perenboom een 'Wiske-kapsel' had. Dat brengt me dan weer bij een klein minpuntje ... Ik vind het goed gevonden dat Cois het uiterlijk heeft van de oude Vandersteen-versie van Suske, maar hoe valt te verklaren dat de jonge Willemien er uitziet zoals de oude Vandersteen-versie van Wiske? Toeval? Of is er tussen hen ook nog ergens een bloedband die we nog niet kennen? En geldt dat dan ook voor Corina en Sidonia, Sjonny en Lambik en Kapitein Ankerman en Jerom? Of is dit enkel een manier om de vertrouwde helden tóch een rol te laten spelen (een beetje zoals in Het Lijdende Leiden)? Wel grappig dat Corina en Sjonny uiteindelijk trouwen (wat ondenkbaar is voor de échte Sidonia en Lambik) en Cois en Willemien adopteren. Ze vormen op deze manier een soort gezin zoals Sidonia, Lambik, Suske en Wiske dat ook min of meer doen.

Straf dat deze Suske en Wiske gedeeltelijk over de (eerste wereld-) oorlog gaat! Zeker als je weet dat Marc Verhaegen zijn job verloren heeft onder andere omdat hij een S&W over de tweede wereldoorlog wilde schrijven ... Blijkbaar is 7 jaar later de tijd wél rijp om de vader van Cois te laten sneuvelen in de eerste wereldoorlog!

Een paar leuke details gevonden! Hebben jullie ook de schoolplaat van Cornelis Jetses gezien op strook 29? Dit is de schoolplaat 'In de weide'. De meeste mensen zullen Jetses kennen als de tekenaar van Ot en Sien. Strook 98 is natuurlijk een verwijzing naar de Disney-film 'Lady en de Vagebond'. En wie heeft op strook 81 de pilaar met bloempot én plant herkend die ook deel uitmaakt van het oude familieportret van onze helden (met Lambik, Sidonia, Suske en Wiske) dat achterop de oudste albums stond? Leuke knipoog van Dirk naar Vandersteen! Op strook 146 hangt er een portret aan de muur van Snoek. En is strook 90 een verwijzing naar het Kuifje-album 'De Blauwe Lotus' of slaat mijn fantasie hier op hol?

Verder erg leuk om te zijn dat Sus Antigoon in het hiernamaals niet alleen is, maar in het gezelschap van Cois en Cis Antigoon. Ik vind het sowieso heel leuk als er nieuwe (of eigenlijk oude) familieleden van onze helden opduiken!

Ben verder nog heel benieuwd of het (levende?) tinnen soldaatje van Cois in volgende albums nog zal opduiken nu het in handen van Suske is. Of is dit een (voorlopig) dood spoor net zoals het schilderij van Sus Antigoon (waarmee Suske Sus Antigoon kan oproepen) dat al 5 jaar (sinds De Curieuze Neuzen) ongebruikt op Suske z'n kamer staat?

Laatst bijgewerkt door Niels74 op 18 okt 2012, 08:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 okt 2012, 15:36 
Die-hard fan

Het beste album van 2012 tot nu toe.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 okt 2012, 13:34 
Suske en Wiske fan

Dit weekend verscheen dan eindelijk dit album in de schappen van de plaatselijke supermarkt. Bij thuiskomst heb ik het in één keer uitgelezen. Wat een verrassend sterk album. Nadat het team 4 matige albums op rij heeft afgeleverd wordt dat bij deze gecompenseerd met een prachtig album. Vooraf had ik er niets van verwacht (ik heb de reviews tot vandaag niet gelezen ivm spoilers), maar ik zie dat mijn mening gedeeld wordt door velen. Wat een schitterend album, veruit de beste sinds de 7 schaken. Dat dit nog kan in dit (onderhand niet meer zo) nieuwe tijdperk van Suske en Wiske :)

Strook 42 waarin de twee naar de sterren kijken is uitzonderlijk mooi, één van de mooiste in jaren!
De verwijzingen naar het verleden die Niels74 in dit topic al noemde vind ik ook een leuk element.
Ik hoop dat er nog iets leuks gedaan wordt met de voorwerpen die Suske geërfd heeft, daar is zeker nog een mooi verhaal mee mogelijk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 okt 2012, 14:53 
Suske en Wiske Megafan

Heb nu de zeefdruk groter gezien. En deze is weer duidelijk door Luc Morjaeu getekend.
Enig idee waarom dat zou zijn? Het album is getekend door Dirk, dus waarom de zeefdruk ook niet?

Vind het trouwens wel één van de mooiste zeefdrukken de laatste tijd!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 okt 2012, 16:17 
Die-hard fan

Staat op de zeefdruk geen handtekening van Drik op?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 okt 2012, 16:34 
Suske en Wiske Megafan

Alleen die van Luc

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 nov 2012, 04:12 
Suske en Wiske kenner

Beste album sinds De Zappende Ziel. Ik blijf het meer hebben voor Dirks tekeningen, maar ook verhaalgewijs zit het hier goed.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 dec 2012, 09:37 
Forum voor de Fans fan

comicFREAK* schreef:
Beste album sinds De Zappende Ziel. Ik blijf het meer hebben voor Dirks tekeningen, maar ook verhaalgewijs zit het hier goed.

Ik durf zelfs te zeggen dat Suske de Rat het beste album is sinds de Formidabele Fantast. In de tussentijd heb Ik geen album meer met zoveel plezier gelezen als deze.

Jammer alleen dat de Tirannieke Tor gelijk weer een stuk minder goed is...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 feb 2013, 09:59 
Suske en Wiske Megafan

Correctie op mijn eigen recensies: Het schilderij van Sus Antigoon uit 'De Curieuze Neuzen' is tóch nog eens teruggekeerd in een later album: 'De Stuivende Stad'. Het was mijn 10-jarige zoon die me corrigeerde ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 apr 2017, 08:21 
Suske en Wiske Megafan

Wat een mooi album.
Cijfer 8.5

@ Niels74
Bedankt voor de ophelderingen over de stroken 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen