Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 02 dec 2012, 16:56 
Suske en Wiske Megafan

cees schreef:
Ik meen dat het een andere benaming voor kever is,maar kan het mis hebben hoor.

Inderdaad, dat klopt. Een tor is een kever en een kever is een tor :wink: Is gewoon een synoniem.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 dec 2012, 17:59 
Suske en Wiske Megafan

jc schreef:
cees schreef:
Ik meen dat het een andere benaming voor kever is,maar kan het mis hebben hoor.

Inderdaad, dat klopt. Een tor is een kever en een kever is een tor :wink: Is gewoon een synoniem.

Vond het ook al zo raar. Maar vind het nog steeds geen goed kloppende titel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 dec 2012, 19:17 
Die-hard fan

had beter mega schanindy kunnen heten
of the incredibles against the vw

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 dec 2012, 22:51 
Suske en Wiske Megafan

Ik dacht eerst dat 't album nog wat later uit zou komen en was verbaasd 't al in de winkel te vinden vorige week donderdag 29 november. Ik heb 't even doorgebladerd en 't verhaal maakt op mij wel 'n grappige, maffe en originele induk met genoeg fantasie, grapjes en natuurlijk de door mij geliefde meneer Van Zwollem, die voor Uilenkop wil spelen en zijn lieftallige dochter.

Ik moet 't nog kopen en lezen, maar de cover vind ik ook vrij simpel en snel in elkaar geflanst. Die had toch wel heel wat meer met actie en fantasie getelkend mogen worden. Ook 't decor van de kwade genius, vind ik maar zo zo.

Taalfouten in Suske en Wiskes heb ik wel vaker gevonden en ook in andere boeken, zelfs pas als ik ze ging herlezen, nadat ik ze al jaren had.

In 't verleden zal 't misschien ook wel zijn gekomen doordat in Nederland en Vlaanderen vaak andere woorden, uitdrukkingen en benamingen worden gebruikt

Ik vind De Tirannieke Tor wel goed gekozen, omdat Suske en Wiske-titels zoveel mogelijk moeten allitereren.

En Schanulleke lijkt wel niet op 't popje, na de transformatie, maar wel erg sexy en interessanter dan Wiske.

:) :mrgreen:

:)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 mei 2013, 11:50 
Forum voor de Fans fan

Langzaam maar zeker gaat het inhaalmanoeuvre verder ...

Kort: Goed bevonden, tegen alle verwachtingen in. Duim voor de uitgebreide opbouw, het energieke scenario en de oprecht grappige momenten die naadloos aansluiten bij wat er zich op dat ogenblik afspeelt. Geen flauwe en doelloze onderbrekingen. Enkele leuke verwijzingen naar oudere albums voelen niet geforceerd aan en ondanks dat de gemiddelde lezer het ongetwijfeld wel voelde aankomen, was het een blij terugzien met ... enfin, je weet wel wie. ;) Een klassieker zal dit niet worden en Tor hoort uiteraard ook niet bij de allerbeste albums van 't team, maar het is wel uitstekend vermaak. Wat evenzeer van tel is.

Puntje van kritiek : Slordigheden met naamsverwisselingen en het feit dat Schanulleke eigenlijk weinig herkenbaar is als mens. Dat had ik liever anders gezien. Misschien ook het gebrek aan een menselijk moment wanneer 't popje weer zichzelf werd? Had gemogen.

Enfin, ook deze is me weer positief bevallen. Als 't zo doorgaat, zal ik misschien sneller door mijn achterstand heen zijn dan verwacht.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 apr 2014, 18:32 
Forum voor de Fans fan

Onlangs eens mijn achterstand aangekocht, dit was er de eerste van.

Ik ga hier geen woorden aan vuil maken. Er zijn diverse albums in de reeks Jerom die veel minder beschamend waren dan dit verhaal. (Ware het niet dat ik de volgende al heb gelezen dan noemde ik dit verhaal het slechtste van de reeks).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen