Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 05 okt 2012, 06:57 
Forum voor de Fans fan

Vind het gewoontjes straalt geen spanning uit hoop het verhaal wel,we zullen zien,had van tevoren het verhaal kunnen lezen maar wacht altijd dat het album hier in de winkel verschijnt.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 okt 2012, 08:09 
Die-hard fan

dit zal wel een promotiecover zijn die weer veranderd maar qua opstelling is het weer ongeveer ciske de rat oeps - suske de rat

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 okt 2012, 12:42 
Moderator

ik vind hem fantastisch :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 okt 2012, 13:16 
Suske en Wiske Megafan

Hij heeft wel wat vind ik. Alleen vind ik het wel heel erg computer...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 okt 2012, 18:19 
Suske en Wiske Megafan

dentom schreef:
suske de rat ligt ook amper 2 maanden na de suikerslaven in de winkel (al is dat natuurlijk niet zo verwonderlijk aangezien hij dan uitkomt vlak voor de boekenbeurs)

november lijkt mij een zeer rare maand, normaal is december een uitgelezen maand voor strips, boeken en dvd's uit te brengen (kerst- en nieuwjaar cadeaus), ook de datum vind ik raar gekozen, moest het nu eind november zijn, in plaats van midden november, zou hij mooi kunnen inspelen voor een sinterklaasgeschenk.

Ik kan me herinneren, dat soms een album uitkwam net de week na Sinterklaas, niet erg handig. Ik heb al eerder hier aangegeven, dat minder albums per jaar de kwaliteit en originaliteit ten goede zou kunnen komen; bijv. drie albums, in 't voorjaar, zomer en najaar.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 okt 2012, 16:01 
Die-hard fan

zozo wat een mooie frontcover. :D

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/320.php

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 okt 2012, 14:13 
Suske en Wiske Megafan

Lijkt weer een aardig verhaal te worden. Ik vraag me wel af waar Suske blijft (of zullen ze die eens een keer weggelaten hebben????)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 okt 2012, 21:55 
Suske en Wiske kenner

dentom schreef:

november lijkt mij een zeer rare maand, normaal is december een uitgelezen maand voor strips, boeken en dvd's uit te brengen (kerst- en nieuwjaar cadeaus), ook de datum vind ik raar gekozen, moest het nu eind november zijn, in plaats van midden november, zou hij mooi kunnen inspelen voor een sinterklaasgeschenk.

Ik snap het niet helemaal, want Suske de Rat lijkt me een album die qua sfeer dicht bij het gevoel van sinterklaas en kerst ligt. Maar die brengen ze dan doodleuk in deze periode uit en een nogal gewoontjes ogend album vlak voor de feestdagen. Lijkt me een niet erg strategische zet.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 okt 2012, 09:22 
Forum voor de Fans fan

Ik vond "De Suikerslaven" een ideale Sinterklaas (6 december) of Sint Maarten (11 november) release. Op de cover staan snoepjes en Suske als een zwarte Piet chocoladeventje. Geschikter kan haast niet. En "Suske de Rat" leek mij het (idd) het perfecte Kerst-album. Nu zijn beide albums al lang uit de "Nieuw!" promovakken verdwenen voor het zover is.

Vreemde strategie, op z'n minst.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2012, 14:33 
Suske en Wiske Megafan

Misschien best vreemd, bij alle winkels waar ik ben geweest wisten ze niets over een nieuwe Suske en Wiske. Zelfs nog op gezocht maar niemand wist er iets van. Was ze nog niet aangeboden tenminste.
Best raar, hij is toch dinsdag uitgekomen officieel?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2012, 14:54 
Suske en Wiske fan

Dat is ook mijn ervaring...
Ik vond sowieso de tijd tussen Suske de rat en De tirannieke tor erg kort...klopt de verschijningsdatum wel?
Heeft iemand het album al in handen??

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2012, 15:39 
Bezoeker

Hier same issue. Ik kan 'm nog nergens krijgen.
Nu ja, zal eerdaags wel verkrijgbaar zijn. De tijd van uitgave tussen deze en SdR vond ik ook al wat aan de korte kant.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2012, 16:27 
Suske en Wiske Megafan

Hier in Goes hetzelfde verhaal de boekhandelaar ging vandaag informeren :wiske2:

Laatst bijgewerkt door devergeet8ige50er op 15 nov 2012, 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2012, 21:08 
Suske en Wiske Megafan

Hij is wel degelijk al uitgekomen hoor! Ik heb 'm vandaag gekocht. De reden dat De Tirannieke Tor zo snel na Suske de Rat kon uitkomen, is volgens mij gewoon omdat Suske de Rat niet door Luc is getekend maar door Dirk. Met méér tekenaars kan er gewoon ... euh ... méér getekend worden.

Dan maar ineens een recensie:

Ik ben niet weg van de cover. Op te beginnen veel te statisch voor een superhelden-verhaal. Wel heel modern, maar juist daardoor is het geen typische sfeervolle S&W-cover. Net als bij Suske de Rat lijken de hoofdfiguren te poseren voor de cover. De aankondigingsstrook vind ik dan weer wel inventief.

In De Tijdbobijn was het kasteel van de Van Zwollems nog een bejaardentehuis waar de vader van Sidonia woonde, maar nu blijkt het een psychiatrisch instituut te zijn geworden, onder leiding van Anne-Marie. Waar woont 'de Snor' dan nu?

Leuk dat het uilenmasker uit De Klankentapper even terugkeert. Een verwijzing naar zo'n iconisch verhaal is altijd leuk! Net als de klassieke botsing met een boom. Lekker 'Vandersteenerig'! We krijgen ook een flashback naar het moment waarop Jerom zijn kracht krijgt (De Malle Mergpijp) en we krijgen na al die jaren eindelijk een - min of meer - wetenschappelijke verklaring voor zijn kracht.

Volgens mij zit er een foutje in strook 24. De rat die de hele tijd 'Rik' heette, heet nu opeens 'Fred', wat later in het verhaal eigenlijk de naam blijkt te zijn van de kever van Boktor ...

Jerom die vervolgens zijn kracht verliest ... hmmm ... dat hebben we al eens eerder gezien. Bijvoorbeeld in De Slimme Slapjanus. Niet heel erg origineel, maar langs de andere kant is dit wel een beproefde manier om ervoor te zorgen dat hij geen al te belangrijke rol kan spelen in dit verhaal. In de oude verhalen werd hij om dezelfde reden vaak thuisgelaten omdat hij andere verplichtingen had.

We zien (volgens mij voor het eerst) dat Wiske slaapt zonder strikje in haar haar. Beetje vreemd dat Wiske zo schrikt als ze merkt dat Schanulleke tot leven is gekomen. Alsof dat nog nooit eerder was gebeurd! De laatste keer was volgens mij in de Treiterende Trien. Maar goed ... Suske en Wiske blijven zich ook al jaren verbazen als ze alweer een sprekend dier tegenkomen. Ze zullen gewoon wat kort van geheugen zijn ...

Zien we in strook 41 dat professor Barabas eigenlijk een ouwe viespeuk is als hij de borsten van Schanulleke bekijkt met zijn vergrootglas? Is dit niet al te veel 'seks' voor in een S&W? In dezelfde strook worden we nog eens getrakteerd op een flashback, deze keer naar 'Prinses Zagemeel'.

Op strook 77 is de tekstballon veel te groot uitgevallen voor de tekst. Of is er misschien tekst verwijderd die wél in de kranten is verschenen in de voorpublicatie? Iemand enig idee? Het ziet er in ieder geval raar uit.

Net als in vorige avonturen waarin Schanulleke levend werd, loopt het ook nu weer mis tussen haar en Wiske. Geen verrassing.

In strook 122 beweert Lambik 30 jaar ervaring te hebben als garagehouder. Bizar ... Dat hij er al die jaren een hoofdberoep op na heeft gehouden, waar wij lezers niets van wisten ...

Pas in strook 138 duikt Suske op in het verhaal. Eerder was hij blijkbaar niet bruikbaar in dit avontuur. Hij komt terug van schoolreis. Blijkbaar zitten Suske en Wiske niet in dezelfde klas. Zijn ze dan niet even oud? Of is één van hen blijven zitten? Of zitten ze zelfs op verschillende scholen?

Op strook 158 krijgt Sidonia een zenuwaanval, maar in plaats van te verstijven en achterover te buigen (zoals ze dat al jaren doet), begint ze te stuiteren en botst ze tegen het plafond. Is er nu sprake van een verbetering of verslechtering van haar mentale gezondheid? Iemand een idee hoe hysterie zich normaal gesproken ontwikkelt?

Voor de eerste keer sinds de mislukte lancering van het Suske en Wiske-magazine in 2010 (de covers van de Jerom-uitgaven van Adhemar buiten beschouwing gelaten), verschijnt Jerom nog eens in zijn Gouden Stuntman-outfit en 'saves the day' als hij zijn kracht weer terug heeft gekregen. Maar goed dat hij zijn kracht kwijt was geraakt, anders was dit een kortverhaal geweest!

De jaloezie van Wiske op de laatste strook, doet ons toch weer twijfelen over wat Wiske nu juist voelt voor Suske ... Is het vriendschap of toch meer dan dat?

Al bij al een redelijk album, met wat leuke verwijzingen, maar zeker geen topper. Hoera! De slechterik werd overwonnen! Beetje flauw. Suske de Rat was zeker veel interessanter voor de echte liefhebber en kenner.

Laatst bijgewerkt door Niels74 op 16 nov 2012, 09:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2012, 08:43 
Suske en Wiske Megafan

Klinkt toch best goed, dat had ik niet verwacht. Ben heel benieuwd.

Niels74 schreef:
Pas in strook 138 duikt Suske op in het verhaal. Eerder was hij blijkbaar niet bruikbaar in dit avontuur. Hij komt terug van schoolreis. In 'De Halve Havelaar' zaten Wiske en hij nog in dezelfde klas. Nu niet meer dan?

Suske en Wiske zaten toch helemaal niet samen in de klas? Of vergis ik me nu. Tijdens de hele spreekbeurt was Suske er tenminste niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen