Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 16 nov 2012, 09:42 
Suske en Wiske Megafan

Je hebt gelijk Barabas! Ik heb mijn recensie aangepast. Bedankt!

Wat me ook nog opviel is dat Suske en Wiske blijkbaar in België wonen. Normaal gesproken werd dat de laatste jaren een beetje in het midden gelaten. Nu rijdt er echter een bus rond in het album van de vervoersmaatschappij 'De Streep', wat een duidelijke verwijzing is naar de Vlaamse vervoersmaatschappij 'De Lijn'. Op de politieauto lezen we bovendien 'Police'. Die twee dingen zijn wel niet met elkaar te verenigen, want De Lijn rijdt alleen in Vlaanderen en niet in Wallonië en Brussel, terwijl op politieauto's in Vlaanderen natuurlijk niet 'Police' maar 'Politie' staat ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2012, 15:01 
Suske en Wiske Megafan

Had je trouwens de softcover of de luxe uitgave gekocht want volgens mijn boekhandelaar komt de softcover pas 29 november uit de luxe had hij gisteren al
??????????????

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2012, 16:08 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb een doodgewone softcover gekocht in de Fnac in Antwerpen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat de luxe verschijnt vóór de softcover uit de reguliere reeks ... Die verschijnen volgens mij altijd tegelijk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2012, 16:56 
Suske en Wiske Megafan

Niels74 schreef:
Ik heb een doodgewone softcover gekocht in de Fnac in Antwerpen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat de luxe verschijnt vóór de softcover uit de reguliere reeks ... Die verschijnen volgens mij altijd tegelijk.

Ja vreemd toch mijn boekhandelaar heeft er over gebeld met zijn leverancier ik weet het ook niet hoor :gek:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 nov 2012, 11:05 
Die-hard fan

klopt de luxe is in dit geval eerder in de handel

de softcovers zijn er nog niet

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 nov 2012, 11:25 
Suske en Wiske Megafan

Hier in Antwerpen is hij al volop verkrijgbaar hoor! Anders had ik 'm afgelopen week niet kunnen kopen. Misschien dat ze in Nederland wat achterlopen met de verdeling, want de verschijningsdatum was toch echt afgelopen week hoor. En die datum is volgens mij toch echt wel hetzelfde voor de verschijning in Nederland en Vlaanderen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 nov 2012, 13:00 
Die-hard fan

hier in delft niks te vinden

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 nov 2012, 13:32 
Suske en Wiske fan

@Niels74: Hoewel ik dit verhaal nog niet heb gelezen, wil ik toch reageren op je recensie.
Je opmerkingsgave is zeer goed. Het is echter niet alleen in dit verhaal dat er plotgaten zitten. Onlangs las ik verschillende oude en nieuwe delen uit de reeks terug, en eigenlijk zit bijna elk album er wel vol mee.

Dat het kasteel van de Van Zwollems overigens ineens een andere bestemming heeft is niet ongebruikelijk in stripland. Toen iemand eens vroeg aan Don Rosa over waarom de ene keer een ingang hier en de andere keer een andere keer daar, antwoordde hij 'ik plaats het gewoon waar het me het beste uitkomt voor het verhaal'.

Ook dat korte termijngeheugen is geen nieuwigheid. Dat zie je in meerdere stripreeksen. Over Bommel heeft zelfs een discussie gewoed 'leert hij iets van het gebeurde'? En dat zie je zelfs in de Baantjer boeken en tvserie: ze leren nooit iets van hun ervaringen.

Bij Suske en Wiske is het trouwens wel opmerkelijk, aangezien men zich wel met enige regelmaat dingen herinnerd. Neem 'de stervende ster' en 'het kostbare kader' waarin de personages zelf verwijzen naar eerdere verhalen.

Ik denk echter dat dat allemaal maar dingen zijn die je voor lief moet nemen. Het bied vermaak, en meer moet dat soms ook niet zijn.

Wat die uitgaves betreft: daar verbazen meer mensen zich over. Ook de nieuwe Kiekeboe is alweer uit, terwijl de vorige nog geen maand in de winkel lag. Men zou inderdaad beter kunnen gaan nadenken over het uitgave beleid, waar al jaren soms niets van te begrijpen is. Liever hadden ze zich gehouden aan 'vroeger': 2 voorjaar (februari - mei) , 2 najaar (eind september - half november oid) maar misschien dat dat marketingtechnisch niet uitkomt. Wie zal het zeggen. Maar meer consistentie zou denk ik wel handig zijn.

Goed, en dan nu de tiranieke tor. Ik heb het verhaal dus nog niet gelezen, maar de verandering van Schanulleke vind ik bijzonder. Zoals eerder gezegd: Ze lijkt in niets meer op het lappenpopje. Is dat goed of slecht? Ik twijfel er nog over.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 nov 2012, 21:01 
Suske en Wiske Megafan

@Deweb en andere forumleden:

Voor de duidelijkheid ... Ik lig niet wakker van de plotgaten en inconsequenties, hoor! In tegendeel, ik vind het juist leuk om ze te vinden én te delen. Voor mij biedt dat juist extra vermaak. Ik vond het een leuk idee om de dingen die mij opvielen te verwerken in een recensie. Ik ben namelijk zelf de recensies in de trant van 'de kwaliteit gaat achteruit' een beetje beu en focus liever op grappige of afwijkende gebeurtenissen in de verhalen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 nov 2012, 22:05 
Suske en Wiske fan

Dat je er wakker van zou kunnen liggen is niet eens bij me omgekomen. Het was nu voor mij, net als voor jou eigenlijk, een kans om de dingen die mij opvielen te delen met anderen. Het bied inderdaad interessantere stof voor discussie dan het zoveelste 'het holt achteruit'. Dat is inmiddels net zoiets als bij elke nieuwe minister president zeggen dat het de slechtste is die we ooit hebben gehad :P .

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 nov 2012, 21:56 
DE Suske en Wiske freak!

Ik heb het verhaal ook nog nergens kunnen vinden...

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 nov 2012, 22:12 
Suske en Wiske Megafan

Hmm ... Dan moet de conclusie zijn dat er iets mankeert aan de distributie naar Nederland?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 nov 2012, 07:52 
Suske en Wiske Megafan

Niels74 schreef:
Hmm ... Dan moet de conclusie zijn dat er iets mankeert aan de distributie naar Nederland?

Zoals ik al eerder had vermeld volgens mijn boekhandelaar komt het album de 29ste november uit in Nederland wat de reden is is mij ook niet duidelijk :gek: .

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 nov 2012, 10:32 
Suske en Wiske Megafan

Deweb schreef:
Dat je er wakker van zou kunnen liggen is niet eens bij me omgekomen. Het was nu voor mij, net als voor jou eigenlijk, een kans om de dingen die mij opvielen te delen met anderen. Het bied inderdaad interessantere stof voor discussie dan het zoveelste 'het holt achteruit'. Dat is inmiddels net zoiets als bij elke nieuwe minister president zeggen dat het de slechtste is die we ooit hebben gehad :P .

Snap ook niet hoe ze dat nou steeds voor elkaar krijgen. elke minister president is slechter :P..

Ook in Amsterdamse Poort en Krommenie nog niet te vinden..

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 nov 2012, 16:37 
Suske en Wiske Megafan

Ik hoorde vandaag bij mij in de winkel dat de Nederlandse versie is terug geroepen omdat deze, net als het nieuwe album van Junior Suske en Wiske, Het Geheim van de Sint, vol met spel- en taalfouten zou zitten en daarom niet uitgeleverd mocht worden aan Nederlandse winkels :(

'Mijn' winkelier verwacht dat hij hem halverwege volgende week kan leveren, maar niets is zeker natuurlijk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen