Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 27 nov 2012, 00:16 
Suske en Wiske Megafan

Ik denk dat deze winkelier de klok heeft horen luiden maar niet goed weet waar de klepel hangt. De Tiranieke Tor staat niet vol met fouten, hoor! Bovendien is er volgens mij normaal gesproken één druk voor België en Nederland en ik kan me niet inbeelden dat ze bij Standaard Uitgeverij zouden redeneren dat een boek goed genoeg is voor de Vlaamse markt maar niet voor de Nederlandse markt. Ook Het Geheim van de Sint staat niet 'vol met spel- en taalfouten' en is bovendien weken geleden verschenen. Ik denk dat de winkelier iets heeft opgevangen over de vele fouten die in Het Magische Moment zijn geslopen. Zie het topic daarover in de categorie 'algemeen'.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 nov 2012, 19:10 
Suske en Wiske kenner

In mijn versie staan anders een aantal slordige taal- en spelfouten. Niet zoveel dat het ergerlijk wordt, maar wel meer dan gebruikelijk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 nov 2012, 19:15 
Suske en Wiske kenner

Meevaller. Het is niet die koude douche die ik had verwacht van een gemakzuchtig ogend album dat zo kort volgt op een grandioze titel als Suske de Rat. gelukkig weet het net genoeg de balans te vinden tussen het lollige en het serieuze om lekker weg te laten lezen en toch een goed gevoel eraan over te houden. Zeker niet een van de slechtste albums van het team, maar zeker ook niet een van de beste. En de cover blijft spuug- en spuuglelijk...

Laatst bijgewerkt door RijntjeDonkerwoud op 07 dec 2012, 02:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 nov 2012, 22:37 
Suske en Wiske Megafan

@RijntjeDonkerwoud: Mij zijn de fouten niet opgevallen. Kan je er een paar opsommen? Ben benieuwd of ze in de Nederlandse versie verbeterd zijn ... Als er inderdaad een gecorrigeerde versie bestaat ...

@Danny5976: Welke fouten staan er in Het Geheim van Sinterklaas en zijn die dan ook verbeterd in een eventuele afwijkende Nederlandse versie?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 nov 2012, 01:35 
Forum voor de Fans fan

Vandaag even in de handen genomen wegens nieuwsgierig naar de effectieve cover. Toch wel de zwakste in tijden. De compositie is flauw, de tekening matig, figuren in weinig natuurlijke of opwindende posities, niet de minste uitstraling. Even cliché als ongeinspireerd en nietszeggend. Het (op zich niet zo slechte) idee met het hoofd van de bad-guy werkt ook al niet in deze uitvoering. Toch nog benieuwd naar de inhoud. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 nov 2012, 02:13 
Bezoeker

Leuk album! Leest heerlijk weg. Niet de genialiteit die zijn voorganger heeft, maar vermakelijk om te lezen.

In 'mijn' versie zaten overigens absoluut geen spel- en taalfouten. Ik ben een redelijke taalpurist en lette er tijdens het lezen extra op gezien een voorgaande post hier. Wellicht dan toch twee versies?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 nov 2012, 10:08 
Die-hard fan

ben het niet eens met de vorige schrijver

kom met moeite door het verhaal
veel tekst weinig inhoud

soort superman/incredibles versie - ben nu op bladzijde 10 maar heb echt moeite om het verhaal te volgen

was bij de rat minder het geval

wel leuk die opmerking van barababekijkt de tieten van schanulleke

ook de verschillende haardrachten van schanulleke zijn typerend voor fouten of een krantenversie maar ik denk dat dit verhaal nooit in voorpublicatie is verschenen

al met al een snel in mekaar geflanst boekje om de vijf dit jaar maar te halen

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 nov 2012, 16:17 
Suske en Wiske Megafan

Vind het echt een leuke Suske en Wiske.
Leest lekker vlot weg en de tekeningen zijn prima.
En leuke verwijzingen naar vroeger weer.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 nov 2012, 16:15 
Suske en Wiske fan

@niels74. Ach, het is misschien een beetje muggenziften, maar "je....wil" in strook 55 moet toch echt" je ....wilt" zijn. En "geleidt" in 61-62 heeft een t teveel. Het zijn wel geen schokkende zaken, maar bedenk wel dat deze albums ook en vooral door de schoolgaande jeugd worden gelezen...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 nov 2012, 19:08 
Moderator

Het zou wel ineens de spelling en grammatica van enkele van de medeforummers kunnen verklaren. :mrgreen:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 dec 2012, 06:32 
Bezoeker

Lieverd schreef:
@niels74. Ach, het is misschien een beetje muggenziften, maar "je....wil" in strook 55 moet toch echt" je ....wilt" zijn. En "geleidt" in 61-62 heeft een t teveel. Het zijn wel geen schokkende zaken, maar bedenk wel dat deze albums ook en vooral door de schoolgaande jeugd worden gelezen...

Ah ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb daar totaal overheen gelezen. 'Wil' vind ik een minimale fout. Echter 'geleidt' is taaltechnisch een redelijke uitglijder als je 't mij vraagt.
Maar goed. Als je eenmaal in het verhaal zit, dan let je daar in mijn geval klaarblijkelijk minder op. Zelfs met enige alertheid.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 dec 2012, 13:05 
Suske en Wiske kenner

Lieverd schreef:
Het zijn wel geen schokkende zaken, maar bedenk wel dat deze albums ook en vooral door de schoolgaande jeugd worden gelezen...

En het is ook onzorgvuldig. Dit zijn geen drukfoutjes, maar allebei ordinaire taalfouten die er in verschillende stadia van het productieproces eruit gepikt hadden moeten worden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 dec 2012, 17:25 
Suske en Wiske Megafan

RijntjeDonkerwoud schreef:
Lieverd schreef:
Het zijn wel geen schokkende zaken, maar bedenk wel dat deze albums ook en vooral door de schoolgaande jeugd worden gelezen...

En het is ook onzorgvuldig. Dit zijn geen drukfoutjes, maar allebei ordinaire taalfouten die er in verschillende stadia van het productieproces eruit gepikt hadden moeten worden.

In diezelfde categorie een (vind ik) toch wel vrij groffe taalfout in strook 25:
"De stekker uitrekken"...dat toch echt "De stekker uitTrekken" moet zijn.
Meteen gevolgd in strook 26 waar er naar die stekker verwezen wordt met het woord "Dat" terwijl dat toch echt "Die" moet zijn.
Bij de tweede fout denk ik nog 'à la', maar de eerste is echt 100% fout.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 dec 2012, 14:32 
Suske en Wiske Megafan

Ik vraag me toch nog wel af waarom het album De Tirannieke Tor heet.
Het gaat over een kever!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 dec 2012, 16:41 
Forum voor de Fans fan

Ik meen dat het een andere benaming voor kever is,maar kan het mis hebben hoor.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen