Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 12 dec 2013, 20:09 
Die-hard fan

Retro is enorm "hot" in onze tijd!!!! :mrgreen:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 dec 2013, 00:16 
Suske en Wiske Megafan

Ja, maar waar is dan 'n bijzonder bijfiguur zoals de Schaduw uit De Speelgoedzaaier?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 dec 2013, 10:24 
Suske en Wiske Megafan

Ook ik heb hem gisteren opgehaald. Ik heb hem nog niet gelezen (een paar pagina's) dus kan over het verhaal nog niets vertellen, hij ruikt weer lekker, maar iets anders dan de vorige. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 dec 2013, 11:27 
Die-hard fan

ik kom er niet doorheen - dit verhaal is in een andere stijl dan bijvoorbeeld de leeuw of beide kort verhalen van de ad - die lazen heerlijk weg maar dit verhaal - geen doorkomen aan - voor uw informatie ik kwam gisteren niet verder dan 4 bladzijden

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 dec 2013, 18:41 
Suske en Wiske Megafan

jerom39 schreef:
ik kom er niet doorheen - dit verhaal is in een andere stijl dan bijvoorbeeld de leeuw of beide kort verhalen van de ad - die lazen heerlijk weg maar dit verhaal - geen doorkomen aan - voor uw informatie ik kwam gisteren niet verder dan 4 bladzijden

Oei, wat moeten we daar nu mee doen, Jerom39?!!!! En Jeroen jij bent boekengeur verslaafd, haha!!!! 't Kan ook aan de drukkerij liggen, maar de Suske en Wiske-albums worden nu toch al jaren op dezelfde plek gedrukt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 dec 2013, 13:45 
Forum voor de Fans fan

Vandaag ter hand genomen, mij leek het toch wel een vlotte opening, die eerste pagina's. Ik wacht met de aankoop tot ze bij Colruyt weer aan (voor mij) aanvaardbare prijs opduiken.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 dec 2013, 14:41 
Suske en Wiske Megafan

MrJohn schreef:
't Kan ook aan de drukkerij liggen, maar de Suske en Wiske-albums worden nu toch al jaren op dezelfde plek gedrukt.

Ik weet het, misschien lag het aan de boekhandel of aan de doos waarmee ze vervoerd zijn. Tsja... je bent gek of niet he? :P

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 dec 2013, 17:23 
Die-hard fan

Jeroen schreef:
Tsja... je bent gek of niet he? :P

Dan ben je hier bij mij altijd welkom! :mrgreen:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 dec 2013, 10:10 
Die-hard fan

deze gevaarlijke trap zou ik nooit goedkeuren bij een hotel - heren tekenaars voortaan klein beetje aandacht voor detail - want deze trap kan echt niet

wel leuk detail dat de trap over meerdere stroken loopt

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 dec 2013, 14:53 
Forum voor de Fans fan

Ondanks dat het album al een tijdje in de winkel ligt, heb ik het deze week pas gekocht en inmiddels ook gelezen.
Het verhaal leest vlot weg en zit leuk in elkaar. Ik vind alleen de originaliteit nogal ver te zoeken... Dit is gewoon De Speelgoedzaaier 2.0 met alleen Spoiler! Suske in de rol van kroonprins in plaats van Lambik als koning Spoiler!.
En terwijl de tegenstanders uit De Speelgoedzaaier met de kernbom nog een spectaculaire reden hadden om de macht te willen grijpen, is het in De Royale Ruiter gewoon een op macht beluste Spoiler! broer Spoiler!...

En waarom heet het album eigenlijk De Royale Ruiter? Alleen maar vanwege die ene bladzijde op dat paard? Niet echt representatief voor het verhaal vind ik.

Al met al voor mij niet het beste album uit 2013.
Wel vind ik het een goede zaak dat er dit jaar slechts vier albums zijn verschenen, zoals hierboven ook al werd vermeld. Dat komt de kwaliteit wel degelijk ten goede!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 dec 2013, 09:44 
Suske en Wiske Megafan

Ik kan me wel vinden in bovenstaand commentaar van Robert. Een leuk album, maar niet erg origineel. Eigenlijk vond ik het verhaal ook best wel voorspelbaar en kon de ontknoping halverwege al raden.
Dat Suske direct ná de ontknoping zijn eigen kapsel weer had vond ik ook een beetje frappant. Het hele album moet je ze uit elkaar zien te houden (wat geen probleem was door de kleding) en op de laatste pagina moest het de lezer blijkbaar weer makkelijk gemaakt worden door Suske zijn eigen kuifje weer terug te geven. Onnodig wat mij betreft.

Oh ja Jerom39, inderdaad, die trap......levensgevaarlijk!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 jan 2014, 15:57 
Suske en Wiske fan

Ik vond het wel een vermakelijk album. De tenenkrommende humor die ik de afgelopen 10 jaar maar al te vaak voorbij heb zien komen was gelukkig niet of nauwelijks aanwezig. De grappen van Lambik waren wat subtieler, zoals: "Goed plan Suske, het lijkt bijna wel een idee van mij!" en "Ik ga naar binnen, schakel in een oogwenk de boeven uit en jij houdt hier ondertussen de wacht, goed?". Die humor kan ik wel waarderen.

Die scene waarin Suske met prinses Barbelina gaat dansen vond ik het hoogtepunt van het album. De prinses die helemaal geen hork blijkt te zijn, Suske die bijna druipend over de dansvloer gaat, even dat moment waarop er ondeugend in de billen wordt geknepen en Wiske die het niet meer houdt van de jaloezie!

Qua diepgang stelde het verhaal niet zoveel voor. Bekend recept, de speelgoedzaaier werd terecht al aangehaald. Het album sprong af en toe van de hak op de tak. Als het album 5 pagina's langer was geweest en er even wat rust was genomen voor de overgangsmomenten dan was dat de kwaliteit ten goede gekomen. Desalniettemin las het album nu wel lekker vlot weg. Meer van dit zou ik zeker kunnen appreciëren. Al met al was 2013 een goed jaar!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 apr 2014, 08:48 
Forum voor de Fans fan

De nagel op de kop, een gebrek aan rustmomenten. Hoewel vermakelijk, vond ik het vooral vermoeiend om te lezen. Iets waar wel meerdere album onder te lijden hebben de laatste tijd. (Barabas de Balorige)

Alles werd reeds aangehaald, maar wat mij eveneens stoorde was de doorzichtigheid van het plot, ondanks enkele pogingen om ons op het verkeerde been te zetten die eigenlijk best mogen doorgaan als gigantische plotgaten. De leider van de Adelaars was op een gegeven moment te zien en te horen. Zijn verschijning klopt simpelweg niet met de uiteindelijke uitslag. Nergens werd aangegeven dat het eventueel om een tijdelijke vervangen of iets dergelijks zou gaan, dus ik ga uit van een (bewuste?) fout. En verder blijft het me gigantisch storen dat er enkel van stemherkenning gebruik gemaakt zal worden wanneer het de schrijver uitkomt. In dit geval sloeg de conclusie / reactie van Wiske gewoon nergens op. Dat gebeurde ook al in Het IJzeren Duel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen