Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 08 jun 2016, 20:35 
Die-hard fan

:D

Ok, ik laat me verassen, want vandaag was ik in Maasbracht en daar heb ik het nieuwe album nog nergens zien liggen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 jun 2016, 15:43 
Suske en Wiske fan

Een recensie van het album waarin ik mij grotendeels wel kan vinden: http://www.striptip.nl/recensies/het-lederen-monster. Alleen het cijfer (8,5) vind ik iets aan de te hoge kant. Voor de rest is dit album een stuk beter dan ik vooraf had verwacht.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 jun 2016, 08:57 
Suske en Wiske fan

Tja, over smaak valt niet te twisten. Ik vondt dit juist een heel zwak nummer, niet meer dan een 6 waard. Echt 1 van de mindere nummers die ik recentelijk gelezen heb.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 jun 2016, 13:02 
Suske en Wiske fan

De titel en cover maakte me niet erg warm voor dit album. De inhoud was daarentegen een stuk beter. Wiske was weer lekker nieuwsgierig, de scene dat ze met zichzelf in de spiegel praat vond ik de leukste uit het album. Al met al een origineel verhaal, goede tekeningen, dus een dikke voldoende.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jun 2016, 21:28 
Suske en Wiske fan

Erg leuk de verhalen waar Anne Marie en Van Zwollem bij zitten vind ik altijd super leuk!!
Alleen het is me vreemd of het huis een instelling is waar van Zwollem zit.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 aug 2016, 05:27 
Forum voor de Fans fan

Hier en daar kon ik een rasecht S&W-moment bespeuren, maar in de grote lijnen was er toch weer heel wat scenario-gekronkel ... Niet bepaald vlot, onpersoonlijk wat onze helden betreft en simpelweg niet zo boeiend. 'n Vlucht tussendoortje voor mij, iets wat een paar seconden later al volledig vergeten is. Niet één ik snel (ooit?) nog zal herlezen.

Als iemand die het team van begin af aan -vooral dan- fel verdedigd heeft en écht wel iets in hen zag, ben ik toch op het kantelpunt gekomen ... Verder verzamelen of niet? De herleeswaarde is de laatste tijd serieus gedaald. Althans voor mij. Er gaat nu toch eens wat stevigers of meer memorabel moeten verschijnen in het komende jaar om mij nog te overtuigen. Het team heeft het in zich, dat is al bewezen. Maar al die halfslachtige tussendoortjes zijn er teveel aan ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 aug 2016, 21:19 
Die-hard fan

Bekijk het uit retroperspektief en je zult zien, dat ze goed bezig zijn!
Van Willy Vandersteen zijn het vooral de verhalen uit de jaren 50 en beginjaren 60, die bij de meeste fans blijven hangen.
Bij Paul Geerts vooral pakweg de eerste verhalen van De Gekke Gokker t.e.m. De Raap van Rubens en daarna vanaf ca. Het Delta-Duel tot ongeveer 1998.
Bij Marc Verhaegen zijn het vooral de laatste verhalen, die hoge ogen gooien en nu bij Luc en Peter vooral de laatste 5/6 jaren.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 aug 2016, 22:52 
Forum voor de Fans fan

Ik geloof in het team. Van begin af aan. Alleen ontstaat er nu en dan eens ergernis over die weinig geslaagde tussendoortjes. Zeg wat je wil over Vandersteen en Geerts, naar mijn mening zaten zélfs hun mindere albums op redelijk niveau, binnen het S&W-universum. Ik heb geen probleem met een minder album, maar het zijn er te veel. Als ik dan bedenk welke strips ik niet koop, maar wél wil ... Omdat het daarvoor dienende budget naar deze gewoonteaankopen gaat ... Tjah, dan gaat een mens al eens twijfelen. ;) Ik blijf 't vast wel een kans geven hoor. Ik vraag geen voltreffer, keer op keer, gewoon wat meer albums die de grens van 'goed' halen. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 aug 2016, 14:41 
Suske en Wiske fan

Ik ken het gevoel. Ik spaar dan geen andere series, maar ik heb van S&W nog altijd de oude ongekleurde reeksen niet helemaal compleet. Soms zou ik daar liever het geld aan uitgeven dan de nieuwe albums. Ik ben ook een aantal keer gestopt met de nieuwe albums te kopen, maar uiteindelijk gaat het toch weer kriebelen en vul ik m'n collectie ook weer aan met albums waarvan ik (op basis van review score) niks verwacht.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 aug 2016, 00:03 
Forum voor de Fans fan

Ik ben ook ooit gestopt, toen Verhaegen de plak zwaaide ... Heb ik terug ingehaald achteraf. Verzameldrang die kriebelt, ik ken het. :) Bij het team ben ik nog niet gestopt, maar ik koop ze enkel nog wanneer ze ergens in promotie staan. Want wat prijs - kwaliteit betreft, zijn ze niet meer evenredig, naar mijn gevoel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 aug 2016, 21:06 
Suske en Wiske fan

Dit album vond ik helemaal niet verkeerd. Toch herken ik het gevoel dat hierboven beschreven wordt. Zelf koop ik nog 1 of 2 keer per jaar een album dat nieuw in de winkel ligt. De drang om helemaal up-to-date te zijn met mijn verzameling heb ik inmiddels niet meer. Dat komt omdat ik te veel albums te kinderachtig en/of als vlug tussendoortje ervaar van het team.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 sep 2016, 13:03 
Forum voor de Fans fan

Dat laatste zinnetje, inderdaad. Wat ik tegenwoordig bijzonder hard mis zijn stevige verhalen met persoonlijkheid, inhoud en echte dialogen. Te veel albums voelen aan als tussendoortjes met losse ideeën die weinig spontaan aan elkaar gebonden worden en magere, weinig memorabele avonturen opleveren, haastwerk.

En ik zou denken dat het misschien aan de volwassen vent in mezelf lag, maar er zijn genoeg lang lopende reeksen waarbij ik het niet heb. Bovendien hoor ik dezelfde "klacht" uit de doelgroep. Het blijft dan wel bij "Ik lees het niet zo graag, die verhalen zijn niet zo leuk" en "Het is zo onnozel." (Nichtje, 9 jaar) ... Maar het komt op hetzelfde neer.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 nov 2016, 15:12 
Die-hard fan

Een goed verhaal dit album

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen