Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 338. De heldenmaker
 Bericht Geplaatst: 15 feb 2017, 12:34 
Forum voor de Fans fan

Zo, deze is vandaag verschenen. En nog steeds geen nieuws over de volgende. Dat is uitzonderlijk. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 feb 2017, 19:33 
Suske en Wiske Megafan

Aan het eind worden ze allemaal betoverd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 feb 2017, 22:01 
Suske en Wiske fan

Voor mijn gevoel is het een escape room in stripvorm. Allemaal miniverhalen die samen 1 verhaal maken. Wat ik ook leuk vind is dat het ook de tekortkomingen van de helden laat zien. Niemand is perfect, dat geldt ook voor striphelden.

Het zit wel in mijn top 10 albums van Luc & Peter, maar op welke plek weet ik nog niet.

Spoiler! Wat ik ook op facebookpagina van S&WophetWWW voorbij zag komen was het feit dat ze waarschijnlijk ook qua vormgeving gaan veranderen. Ik ben heel benieuwd wat het dan wordt en zou de geheimhouding en stilte rond Suske en Wiske heel goed kunnen verklaren.
Voor mij hoeft het niet in de style van Amoras te komen en ik ben benieuwd dat als ze het uiterlijk gaan veranderen, hoe ze er dan uit komen te zien. Spoiler!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 feb 2017, 23:30 
Suske en Wiske Megafan

Oke! Leuk album! Echt top!

En eigenlijk is het einde echt wel leuk! Alleen wil ik nou echt weten wat de veranderingen gaan zijn.
Als ze Amoras stijl gaan doen skip ik Suske en Wiske vanaf nu.
Amoras is goed, maar Suske en Wiske blijven Suske en Wiske! Handen thuis!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 feb 2017, 02:21 
Forum voor de Fans fan

Ik lees de Amoras-opmerking wel vaker, maar begrijp niet waarom mensen dat denken / vrezen? Dat is toch het laatste dat ze zullen doen. Amoras is een reeks op zich, met een eigen publiek. De Rode Reeks zal daar eeuwig en altijd naast lopen en de hoofdbrok blijven voor de brede doelgroep. Beide gaan nooit naar elkaar toe groeien. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 feb 2017, 18:00 
Suske en Wiske fan

In de een na laatste strook is duidelijk dat er nog vele verhalen zullen volgen, maar de laatste strook doet toch wel vermoeden dat dit in een andere gedaante (ouder) en waarschijnlijk anders getekend en ander soort verhaallijn zal zijn. Het einde plaatje zegt veel, maar ook de aankondigingsstrook die de omgevallen toren die al jaren op de achterkant stond laat zien. De toren is dus in ieder geval goed verleden tijd.

volgens de site van "Suske en Wiske Superfans":

Wat er ons te wachten staat is nog altijd niet 100% zeker, maar inside-bronnen hebben ons van alles vertelt wat ons ongerust maakt; De albums zouden groter worden, de personages zouden ouder worden, de reeks zou opnieuw beginnen bij album 1, ...

Veel informatie die ons ongerust maakt en die binnen SU rondgaat, maar niet door hun bevestigd wordt.

De redenen voor deze grote veranderingen?: zoals gewoonlijk geld! Ze hopen een nieuw doelpubliek te bereiken en meer te verdienen.

Naar het schijnt zou er van het testament van Willy Vandersteen niet veel meer overblijven.

Maarja aangezien we niks bevestigd krijgen door SU, moeten we maar afwachten tot mei; al kan ik zeggen dat de betrouwbaarheid van mijn bronnen zeer groot is.

Geniet in ieder geval van dit (misschien wel) laatste album (zoals we het in zijn huidige vorm kennen).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 feb 2017, 19:32 
Suske en Wiske fan

esteban schreef:
Ik lees de Amoras-opmerking wel vaker, maar begrijp niet waarom mensen dat denken / vrezen? Dat is toch het laatste dat ze zullen doen. Amoras is een reeks op zich, met een eigen publiek. De Rode Reeks zal daar eeuwig en altijd naast lopen en de hoofdbrok blijven voor de brede doelgroep. Beide gaan nooit naar elkaar toe groeien. ;)

(Voelde me heel klein beetje aangesproken, ik leg even mijn oogpunt uit.)
Laat ik het zo zeggen, laat al het bloed/seks/(drank)misbruik bij Amoras blijven. Die hebben nu inderdaad een publiek opgebouwd die het verwacht. Hoewel ik de kans kleiner acht dat het inderdaad gebeurt. Als de gedaantes anders worden, vind ik dat eigenlijk ook niet erg. Het ligt er alleen uit hoe het er uit komt te zien. (Cambré's 'vertaling' vind ik bijvoorbeeld ook zeer goed gelukt.)

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren en van mij mogen ze al een tipje van de sluier geven. (Al was het maar de plot van het nieuwe verhaal, maar schetsen zijn altijd beter ;) )

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 feb 2017, 02:52 
Forum voor de Fans fan

Ik begrijp je oogpunt. :)

Nu, wat er ook gaat gebeuren ... Er zal uiteraard "brand" en "schande" geroepen worden. ;) Zelf vind ik het wel jammer dat ze de Rode Reeks zoals we ze kennen niet afsluiten met bv. album 350 ofzo. Het is zo'n vreemd punt om een overgang laten plaats te vinden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 feb 2017, 10:06 
Suske en Wiske fan

Het was een erg bizar, maar leuk en origineel verhaal. Mooi getekend ook! Ik vermoed ook dat er iets staat te gebeuren. Het einde wekt in ieder geval die suggestie. Ik persoonlijk verwacht geen drastische verandering. Als dit wel het geval zou zijn, zou het eerste album van dit jaar meteen in die stijl zijn (denk ik).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 feb 2017, 17:08 
Suske en Wiske fan

Bedenk wel dat het allereerste album ook in mei 1945 is verschenen. Dus niet zo vreemd om voor mei te kiezen. daarbij is de kans dat toen het besluit tot verandering genomen is album 338 al te ver klaar was om nog te stoppen en/of de "nieuwe reeks" niet in februari klaar kon zijn. En geen album in februari wekt nog meer vragen op.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 feb 2017, 00:13 
Suske en Wiske Megafan

Henmii schreef:
Persoonlijk vindt ik de cover nogal slap. Ik heb zowieso het gevoel dat er een beetje de klad in zit, in de Suske en Wiske reeks. Ik hoop echt dat ze de kwaliteit weer weten te laten stijgen.

Dat kan alleen door meer aandacht aan 'n verhaal te besteden en i.p.v. 4 of 5 uitgaves er maar 3 uit te geven. En 't liefst dikker!!!!!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 feb 2017, 09:05 
Suske en Wiske fan

@gerts1,

Je verhaal klinkt plausibel. Het zou zeker mogelijk zijn.

@MrJohn,

Helemaal mee eens! Liever 2 zeer goede albums die wat dikker zijn, dan 4 slechtere albums die wat dunner zijn. Persoonlijk ben ik een beetje bang dat ze nu met hele korte albums komen (eigenlijk magazines) die ze iedere maand uitbrengen. Alstublieft niet!!

Oh, ik kan trouwens geen recensie van De heldenmaker insturen. De site geeft constant aan dat de tekst html-code bevat. Ik heb dit weleens eerder meegemaakt op deze site. Een storing?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 maart 2017, 15:59 
Die-hard fan

een heel mooi verhaal van de heldenmaker.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 maart 2017, 19:36 
Die-hard fan

Henmii schreef:
@gerts1,

Je verhaal klinkt plausibel. Het zou zeker mogelijk zijn.

@MrJohn,

Helemaal mee eens! Liever 2 zeer goede albums die wat dikker zijn, dan 4 slechtere albums die wat dunner zijn. Persoonlijk ben ik een beetje bang dat ze nu met hele korte albums komen (eigenlijk magazines) die ze iedere maand uitbrengen. Alstublieft niet!!

Oh, ik kan trouwens geen recensie van De heldenmaker insturen. De site geeft constant aan dat de tekst html-code bevat. Ik heb dit weleens eerder meegemaakt op deze site. Een storing?

Dan geef dit door aan Frank via dit Forum.
Hij is hier ook aangemeld. :wink:

Laatst bijgewerkt door Nosferatu op 10 maart 2017, 08:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 maart 2017, 07:53 
Suske en Wiske Megafan

Nosferatu schreef:
Henmii schreef:
@gerts1,

Dan geef dit door aan Frank via dit Forum.
Hij is hier ook aangemeldt. :wink:

Dit is inmiddels al opgeslost en de recensie staat op de site.
http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/recensies/338.php :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen