Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 02 mei 2017, 11:10 
Suske en Wiske fan

@Bertus,

Die commotie hebben ze zelf gemaakt door de eind-scene van De heldenmaker. Er werd gewoon de suggestie gewekt dat ze dit keer de tekenstijl drastisch gingen veranderen. De serie is constant een beetje veranderd, maar bij mijn weten is dit nog nooit aangekondigd in een strip. Dat en het feit dat het heeeeel lang duurde voordat we meer hoorden over de volgende albums.

Suske en Wiske zien er niet veel anders uit, maar we hebben de andere personages nog niet gezien. Ook is het nog steeds mogelijk dat de grootste verandering in de vertel-structuur zit, misschien wordt het wel 1 doorlopend verhaal (nu zijn het voornamelijk losse verhalen).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 mei 2017, 12:02 
Suske en Wiske fan

Henmii schreef:

Suske en Wiske zien er niet veel anders uit, maar we hebben de andere personages nog niet gezien. Ook is het nog steeds mogelijk dat de grootste verandering in de vertel-structuur zit, misschien wordt het wel 1 doorlopend verhaal (nu zijn het voornamelijk losse verhalen).

Ik denk dat je zeker gelijk hebt. Al helemaal als je bedenkt dat er nu nog 5 albums komen in 8 maanden.
Als je naar andere reeksen kijkt, lijkt het helemaal in te zijn om meerdere albums te gebruiken voor 1 verhaal. (Kijk maar naar Amoras, J-ROM maar ook Fanny K. en Zombillenium om maar een paar namen te noemen.) Dus de kans is zeer groot dat ze nu meerdere albums gebruiken om 1 verhaal te vertellen.

Het enige wat ik kan zeggen is nog 2 weken wachten om te zien wat er gaat gebeuren.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 mei 2017, 13:55 
Forum voor de Fans fan

'n Doorlopend verhaal, daar twijfel ik aan, omwille van het feit dat de onderwerpen van de komende verhalen mij heel moeilijk te combineren vallen. Maar ik dénk wel dat ze de kans misschien zullen aangrijpen om wat grootser opgezette verhalen te brengen, met een iets volwassenere insteek. We'll see. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 mei 2017, 14:02 
Suske en Wiske kenner

esteban schreef:
'n Doorlopend verhaal, daar twijfel ik aan, omwille van het feit dat de onderwerpen van de komende verhalen mij heel moeilijk te combineren vallen. Maar ik dénk wel dat ze de kans misschien zullen aangrijpen om wat grootser opgezette verhalen te brengen, met een iets volwassenere insteek. We'll see. :)

Die titels zeggen niet altijd alles; De vogels der Goden + Mompelende Mummie, of pakweg De Fleurige Floriade + Heilig Bloed, dat waren nou ook geen titels die een vervolgverhaal deden vermoeden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 mei 2017, 14:14 
Die-hard fan

wat vinden jullie van die (stomme) lettering van SUSKE EN WISKE
vond die rondingen net zo mooi -

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 mei 2017, 14:24 
Forum voor de Fans fan

AJG schreef:
esteban schreef:

Die titels zeggen niet altijd alles; De vogels der Goden + Mompelende Mummie, of pakweg De Fleurige Floriade + Heilig Bloed, dat waren nou ook geen titels die een vervolgverhaal deden vermoeden.

Neen, maar de onderwerpen wel. ;)

En De vogels der Goden + Mompelende Mummie waren ook geen rasechte vervolgverhalen. Aan het einde van het ene album werd gewoon een cliffhanger gehangen om een nieuw avontuur te kunnen starten, waarbij ze dan een ellenlange intro konden vermijden. beide hadden weinig met elkaar te maken. Maar ik vond het wel bijzonder leuk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 mei 2017, 09:03 
Suske en Wiske Megafan

De veranderingen lijken mij echt een geweldige toevoeging. Ik ben laaiend enthousiast over de nieuwigheden. Het enige wat me stoort is de formaatverandering. Na 338 albums worden de albums een centimeter ofzo hoger, dat stoort toch enorm? Verder vind ik de modernisering erg aantrekkelijk. Mensen leven tegenwoordig van het heden en dan moet je niet in de tijd blijven hangen van "we geven even een briefje", maar "even een appje sturen". Kijk Suske en Wiske zijn inmiddels historische figuren en die kun je niet zomaar laten appen of facebooken, maar er komt een tijd dat dat wel gewoon uit automatisme gebeurt. En telkens naar hetzelfde kijken is ook zowat, laat de fantasie in handen van de tekenaars zou ik zeggen en lang leven Luc en Peter!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 mei 2017, 16:34 
Forum voor de Fans fan

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 mei 2017, 20:11 
Die-hard fan

Daar kan ik mee leven! :D

Zells onze tante Sidonie kan zich niet meer achter een lantaarnpaal verstoppen! :gek:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 mei 2017, 11:19 
Suske en Wiske kenner

De titel klinkt goed, maar ik kan me nog herhinderen dat ik De kernmonsters (266) ook tegen vond vallen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 14:14 
Suske en Wiske Megafan

Het verhaal van De Planeetvreter:

Wanneer Suske en Wiske een ruimteschip ontdekken dat miljoenen jaren ingevroren zat in het poolijs, is professor Barabas razend enthousiast. Zeker als blijkt dat de bemanning van het toestel nog in leven is. De twee piloten blijken afkomstig van Mars en waren op Aarde voor een onderzoek toen ze in een storm terechtkwamen en crashten. Wanneer de prof hen vertelt dat de planeet Mars ondertussen onbewoonbaar geworden is, wordt één van de piloten opstandig. Algauw blijkt dat hun missie naar de Aarde niet zo onschuldig was als ze beweren. De piloot gaat op zoek naar een kist die ze tijdens hun crash kwijtspeelden. Daarin zit een geheim wapen dat al het leven op Aarde zal uitroeien...

Heb ik van http://www.yieha.be waar je ook een preview van de eerste 9 bladzijdes kan bekijken! Wat ben ik laaiend enthousiast over de veranderingen!!! Jahoeeeeee!!! Ik kijk er echt naar uit!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 14:19 
Die-hard fan

http://player.yieha.be/read/9789002257803.html

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 15:15 
Die-hard fan

wat vinden jullie van deze paginaindeling - ikzelf vind het heel storend en moeilijk volgbaar -
deze paginaindeling is ook bij Amoras en j.rom -
als dit de trend wordt dan haak ik persoonlijk snel af

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 17:30 
Forum voor de Fans fan

Fris ogend, héél overzichtelijk en optimaal gebruik makend van de pagina. Top-indeling!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 17:37 
Suske en Wiske fan

Mooie pagina! Het zijn maar hele kleine veranderingen, zoals modernere schoenen en meer "vrouwelijkheid" voor Wiske. Ze doen dit om aansluiting te houden bij een modern publiek. Jammer van die schoenen, maar wel begrijpelijk. Ik maak me nog het meeste zorgen om het formaat (lastig stapelen, aangezien de oudere albums kleiner waren) en de overkill (6 albums). Geloof mij maar, de kwaliteit zal drastisch naar beneden gaan! 6 albums in een jaar kan voor mij een reden worden om af te haken. Jammer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen