Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 19 mei 2017, 13:36 
Suske en Wiske fan

Net het Album gelezen. :( zwaar teleurgesteld. Laten we positief beginnen, de aanpassing van de karakters vind ik helemaal niet zo slecht. Maar dat was het dan voor het positieve. Het formaat van het album is niet zomaar een cm groter maar 4 cm hoger en 1 cm breder. Verhaal lijn begint zonder inleiding. Zijn in strook 1 al meteen in spitsbergen. Verhaal zoals de laatste jaren is vluchtig en slap. De tekeningen nog steeds ver ondermaats. De vernieuwing is nog niet onder de knie. Kijk maar eens hoe wiske haar "nieuwe" figuur getekend is in strook 4. Laten we zeggen dat het anatomisch niet geheel juist is. Op alle tekeningen met bijvoorbeeld schilderijtjes aan de muur zijn alleen lijstjes getekend, PC of TV die op het ene plaatje wel iets op het beeld laat zien en op de andere zwart zijn. Sommige bladzijde zijn geen stroken meer te zien maar tekening blad vullend met hier en daar een kader. Suske en Wiske als kranten strip is dus ook verleden tijd. Maakt het erg onrustig. Dan geeft ook nog de titel lijst alleen de albums vanaf 300 weer. Dus van de albums 67-299 verschijnen geen nieuwe drukken meer in de reguliere reeks. In plaats daarvan worden deze allemaal uitgegeven in de "nieuwe" classic reeks. Wat dus eigenlijk gewoon een herdruk is van de oude albums met een nieuwe kaft en formaat. De aanpassing van de kaft een aantal jaar geleden heeft dus blijkbaar niet geholpen. Dus waarom zou de classic reeks dat wel gaan doen? Met deze vernieuwing had ik verwacht dat er veel meer aandacht aan de verhaal lijn en de teken kwaliteit geschonken zou zijn. Van Gucht en Morjaeu bewijzen dat ze het niveau van Vandersteen, Geerts en Verhaegen nog lang niet bereikt hebben. Ik verwacht niet dat deze vernieuwingen de gehoopte oplages zal gaan halen. Als het zo door gaat mag van mij de reeks gaan stoppen. Er gaan 12 classic uitkomen per jaar + 4 regulier albums + 1 extra album door een gast tekenaar. Beetje veel van het goede. Kwantiteit boven kwaliteit. Tenslotte de mooiste opmerking bij de classics "de klassieke suske en wiske reeks zoals willy vandersteen ze vandaag zou uitgeven" Inderdaad de reguliere reeks nr 339 zou hij zeker zo niet uitgeven!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 mei 2017, 13:42 
Suske en Wiske fan

En hoe gaan we vanaf nu de eerste druk herkennen? de datum code staat niet meer op de achterkant!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 mei 2017, 16:53 
Die-hard fan

en hoppa meteen uitmelken die hap -
voor middelkerke weer hetzelfde album met een andere cover (zwart -wit)

over de prijs maar te zwijgen

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 mei 2017, 18:51 
Forum voor de Fans fan

gerts1 schreef:
En hoe gaan we vanaf nu de eerste druk herkennen? de datum code staat niet meer op de achterkant!

Aan het aantal beschikbare albums die op de achterkant staan? Bij sommige andere reeksen moet het ook op die manier. Als ik het goed begrepen heb, komt er namelijk helemaal geen tweede druk van de witte reeks. 't Is in dat opzicht nu al enigszins gelimiteerd. Als je dat dan zo mag noemen. Maar ik weet niet meer precies waar ik dat nu gelezen heb.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 mei 2017, 20:38 
Bezoeker

Heb strip vandaag aangekocht, heb nog niet gelezen. Mijn zoon van 8 deed hem open en riep 'Eèèè, zo lelijk!' Dat is dus niet wat de vernieuwers willen horen...
Nieuwe look Sus en Wis: tja... Niet echt nodig voor mij maar wel positief dat Wiske en Tante Sidonie nu 'echte vrouwen' zijn geworden. Bobbelbaard van Jerom HAAT ik, vond dat al vreselijk in de jaren '60 en was zo blij met de gladde ovalen ringbaard. Dikke bah.
Comic-achtige layout: is natuurlijk geen dealbreaker maar past niet zo bij de reeks, vind ik. Gewoon gevoelsmatig. Het maakt de pagina's drukker en slordiger qua uitzicht.
Wel goed: veel krachttoeren en vechten van Jerom. Dat zijn altijd mijn favoriete Sus-en-Wis verhalen geweest, al 48 jaar sinds 1969 toen ik als driejarige De Junglebloem kreeg. :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 mei 2017, 06:06 
Suske en Wiske Megafan

Ben zelf erg tevreden over de veranderingen. De tekeningen vallen goed op en het verhaal is gelijk al vrij duidelijk. Cover vind ik iets minder..had wat meer actie in mogen zitten. Had op de achtergrond Jerom met die alien neergezet maar alleen Suske en Wiske die wegrennen voor de zwerm is een beetje kaal. Verder vind ik de personages nu ook veel interessanter om naar te kijken, veel meer details qua kleding en haar waar hiervoor nogal ver te zoeken was. Wat gewoon een vestje en een broek was, is in dit nieuwe album omgetoverd in een compleet outfit met Jerom zelfs sportschoenen. Gaaf! Zelf vind ik het formaat ook een verbetering, het ligt nu wat fijner in de hand en zo worden de tekeningen ook iets groter en dus ook bij wat ik in het begin zei, wat duidelijker. Een goede verbetering maar het is en blijft wel wennen dat dit gebeurt bij een stripreeks zoals Suske en Wiske.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 mei 2017, 08:05 
Suske en Wiske fan

Tja, na het vreemde (maar toch wel verrassende De heldenmaker) krijgen we dit...

Ten eerste is het grote formaat gewoon vervelend. Het verhaal is weer een pagina korter, inplaats daarvan krijgen we nu een kennismakings-pagina die meteen begint als volgt: Suske is supercool! Ho eens even, Suske is gewoon een normale jongen hoor! De pagina-indeling is wel fris en dynamisch. Maar de kleine aanpassingen aan de personages vindt ik niet altijd even sterk. Jerom heeft nu meer een vierkant baardje met stoppels, maar lijkt minder gespierd. Lambik ziet er gewoon raar uit, met zijn grote snor. Maar Wiske stelt het meest teleur. Ok, ze hebben haar meer heupen gegeven en borstjes zodat ze meer op de huidige meisjes van die leeftijd lijkt. Maar haar gezicht is bijna exact hetzelfde als die van Suske. Op sommige plaatjes kun je niet eens herkennen of het om Suske of Wiske gaat, belachelijk. Ook wordt de Gyronef vervangen door een nieuw model, wat waarschijnlijk ook veel mensen tegen de borst zal stuiten (ik vindt het nieuwe model trouwens wel mooi). Wat de modernere kleren betreft: Sommige mensen zeggen dat deze kleren allang uit de mode zijn. Ze lopen dus gewoon achter de feiten aan (vandaar ook de laptop. Iedereen onder de twintig gebruikt een smartphone of tablet).

Maar het belangrijkst: Het verhaal. Flinterdun en met heel weinig humor. De planeetvreter zelf ziet er heel tof uit, maar is helaas gewoon een zwerm kevertjes (die om 1 of andere vage rede water nodig hebben om zich te vermenigvuldigen). Ik had gehoopt op zwarte materie of een oer-oud ruimte monster. Al met al, een zwak nieuw begin voor de serie. Ik kan niet meer dan een 6 geven.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 mei 2017, 08:23 
Suske en Wiske fan

Ik heb zojuist weer de lijst met aankomende uitgaves gecheckt: Ok, nu staan er nog 3 uitgaves op de rol voor dit jaar. Samen met de Planeetvreter en De heldenmaker maakt dat dus 5. Ok, dat is nog acceptabel. Hopelijk zijn het volgend jaar weer 4!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 31 mei 2017, 23:16 
Suske en Wiske Megafan

De veranderingen vind ik geweldig! Geen negatief punt over te zeggen, alleen ik mis een verandering die ik persoonlijk erg handig had gevonden...
Langere verhalen
waarom blijven ze bij die 184 stroken?
Doordat het formaat is gewijzigd oogt de strip ineens veel dunner, terwijl het nogsteeds dezelfde aantal stroken heeft. Als je het formaat veranderd zou ik juist eerder kijken naar aantal stroken dan naar wat hier gebeurt is.
Gewoon terug gaan naar die 220 stroken of pak zelfs eens wat meer en breng dan 3 albums uit.
aan de andere kant vind ik de diversiteit van de verhalen erg leuk en fijn zodat je telkens wat anders hebt.
of juist een keer per jaar weer zo'n 2 in 1 bundel zoals 334 en 290, maar dan met (op)nieuw getekende verhalen.

Kortom: de veranderingen spreken me erg aan behalve de lengte van de verhalen in vergelijking met het nieuwe formaat
iemand het met me eens?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 jun 2017, 23:39 
Forum voor de Fans fan

Bon, ... Mijn nichtje van 8, pardon bijna 9 hé, vond het raar om te zien. Zij begreep niet hoe de stroken gelezen moesten worden tussen die opgevulde pagina's. Zelf had ik daar nog niet bij stil gestaan, als volwassene ben ik heel wat anders gewoon en ik vind 't mooi, maar naar de doelgroep toe zou dit weleens een misser kunnen zijn. Ze leest met gemak boeken waar ze eigenlijk nog te jong voor is en dergelijke. Deze Sus en Wis heeft ze na enkele pagina's opzij gelegd. Iets wat ze nooit doet. Ze zat de hele tijd te fronsen. Ik denk dat deze aanpak nog méér verdeling brengt dan voorheen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen