Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 339. De planeetvreter
 Bericht Geplaatst: 20 okt 2016, 17:52 
Suske en Wiske Megafan

Verschijnt 16 mei
Bron: http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/339.php

Laatst bijgewerkt door Antoon op 20 maart 2017, 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Titel van verhaal bekend

Profiel  

Berichttitel: Re: 339. Nog niet bekend
 Bericht Geplaatst: 16 nov 2016, 13:50 
Forum voor de Fans fan

Vanaf album 339 zou er een grote verandering komen in de reguliere reeks. :o. Standaard Uitgeverij stelt het als volgt : "Alle grote helden trekken zich nu en dan wel eens terug om de batterijen op te laden. Voor Suske en Wiske hebben we dit nu ook gedaan. Vanaf mei brengt SU de avonturen in een aangepaste vorm. Zoals steeds voor jong en oud, en iedereen die van strips houdt."

Hart vasthouden! Om de één of andere reden heb ik het gevoel dat er iets significant gaat veranderen, albums verzamelen nooit meer hetzelfde gaat zijn en er online / digitale dingen mee gemoeid gaan zijn. Iets waar ik altijd al voor vreesde. En ja, de doemdenker in mij neemt eens de bovenhand op dit moment. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2016, 15:06 
Suske en Wiske Megafan

Het iets meer uitgebreide bericht via Stripspeciaalzaak, gecombineerd met info die ook te lezen is op Suske en Wiske op het WWW.

Suske en Wiske 338 betekent het einde van een lange, lange editoriale periode. Vanaf deel 339, dat in mei verschijnt, komt er een belangrijke verandering. De uitgeverij legt het als volgt uit: "Alle grote helden trekken zich nu en dan wel eens terug om de batterijen op te laden. Voor Suske en Wiske hebben we dat ook gedaan. Vanaf midden mei brengt SU nieuwe avonturen in een aangepaste vorm. Zoals steeds, voor jong en oud en voor iedereen die van strips houdt."

Tegelijk wordt er aan patrimoniumbeheer gedaan door oude verhalen van Willy Vandersteen in een gloednieuw jasje te stoppen. De collectienaam Classics staat nog niet helemaal vast, maar dit is toch al een verklaring: "Wat als Willy Vandersteen met de teletijdmachine naar 2017 zou zijn geflitst? Hoe zou hij vandaag zijn meest legendarische verhalen uitgeven? Je leest, ziet en beleeft het in onze nieuwe reeks Classics." De verhalen Het Geheim van de Gladiatoren, De Duistere Diamant, De Schat van Beersel en De Groene Splinter zijn de eerste die de Classics-behandeling krijgen.

Afbeelding: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... arging.jpg

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2016, 15:09 
Suske en Wiske Megafan

Hamirubi schreef:
Het iets meer uitgebreide bericht via Stripspeciaalzaak, gecombineerd met info die ook te lezen is op Suske en Wiske op het WWW.

Suske en Wiske 338 betekent het einde van een lange, lange editoriale periode. Vanaf deel 339, dat in mei verschijnt, komt er een belangrijke verandering. De uitgeverij legt het als volgt uit: "Alle grote helden trekken zich nu en dan wel eens terug om de batterijen op te laden. Voor Suske en Wiske hebben we dat ook gedaan. Vanaf midden mei brengt SU nieuwe avonturen in een aangepaste vorm. Zoals steeds, voor jong en oud en voor iedereen die van strips houdt."

Tegelijk wordt er aan patrimoniumbeheer gedaan door oude verhalen van Willy Vandersteen in een gloednieuw jasje te stoppen. De collectienaam Classics staat nog niet helemaal vast, maar dit is toch al een verklaring: "Wat als Willy Vandersteen met de teletijdmachine naar 2017 zou zijn geflitst? Hoe zou hij vandaag zijn meest legendarische verhalen uitgeven? Je leest, ziet en beleeft het in onze nieuwe reeks Classics." De verhalen Het Geheim van de Gladiatoren, De Duistere Diamant, De Schat van Beersel en De Groene Splinter zijn de eerste die de Classics-behandeling krijgen.

Afbeelding: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... arging.jpg

Nog volgens facebook:

Metamorfose voor Suske en Wiske-reeks

Vanaf mei brengt Standaard Uitgeverij de Suske en Wiske-avonturen in een aangepaste vorm. Wat deze aanpassingen precies inhouden (bijv. uiterlijk of qua verhaal), dat moet nog even geheim blijven.

In 2007 was er een grote restyling qua opmaak van de omslag. De traditionele rode kaft maakte plaats voor een grote omslagtekening. In elk geval gaan Suske en Wiske al 71 jaar met hun tijd mee en het zullen nog altijd stripavonturen blijven die bedoeld zijn voor jong en oud.

Nr.339 is het eerste album in deze nieuwe stijl en verschijnt op 17 mei. Nr.340 staat al voor een maand later gepland (14 juni)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 nov 2016, 22:29 
Suske en Wiske fan

Beter geven ze duidelijkheid of geven ze geen persbericht uit. Dit soort raadsels stoor ik me alleen maar aan.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 nov 2016, 06:51 
Forum voor de Fans fan

Inderdaad vrij onnodig zo'n halfslachtige aankondigen langs de neus weg te lanceren, vooral bij een grote en één van de meest belangrijkste reeksen als dit. Brengt alleen maar speculatie en onrust. Waar ik zelf meteen ook schuldig aan was. Hopelijk komt er zo snel mogelijk duidelijkheid.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 nov 2016, 10:00 
Suske en Wiske kenner

Eigenlijk ben ik als alle anderen, en enorm huiverig voor veranderingen. Zeker bij een verzameling die ik al aan het opbouwen ben sinds begin jaren 70.

Anderzijds ben ik wel benieuwd naar wát er dan precies gaat veranderen.

Als het gaat om oude verhalen in een nieuw jasje (de zogenoemde Classics-reeks); dan haak ik af. Dat ervaar ik toch als heiligschennis.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 nov 2016, 11:47 
Die-hard fan

jammer dat de fanclub nog niets gezegd heeft hierover

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 nov 2016, 18:04 
Suske en Wiske Megafan

Wat gaat er gebeuren? Andere schrijver, andere tekenaar?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 nov 2016, 20:17 
Suske en Wiske Megafan

goofy22 schreef:
Wat gaat er gebeuren? Andere schrijver, andere tekenaar?

Iets met het papierformaat, geloof ik.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 nov 2016, 21:10 
Forum voor de Fans fan

Het enige zinnige dat we op dit moment kunnen doen is afwachten en toekijken hoe dubieus ze bij de uitgeverij communiceren naar de klanten toe. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 nov 2016, 13:58 
Suske en Wiske fan

Jammer dat het zo geheimzinnig moet. Daardoor gaan ze echt de verkoop niet mee opkrikken. Dat is natuurlijk de achterliggende gedachte van een grote verandering. Na jaren van iets minder interesse was ik eindelijk weer wat meer bezig met Sus en Wis tot deze melding. Sinds het teken team vind ik Suske en Wiske al niet meer zoals het was (nog steeds is de kwaliteit te simpel). Einde rode cover was de volgende stap, en de Amoras reeks een hele grote stap achteruit voor mij. Het interview dat Paul Geerts onlangs gaf laat zelfs zien dat ook hij niets meer met zijn "kinderen" heeft. Dit zou voor mij wel eens het definitieve einde van mijn verdere verzameling kunnen worden. Dan heb ik wel een mooi eindpunt met nummer 338 en ga ik alleen nog de ontbrekende albums (<67) verzamelen en de parastone beelden. Maar geen nieuwe albums meer als ze bv digitaal gaan of in de Amoras style verder gaan (ook Paul twijfelt dus of Willy hier ooit mee akkoord gegaan zou zijn). Studio denkt alleen aan geld verdienen. Misschien was het veel beter geweest om Suske en Wiske te laten stoppen een aantal jaar geleden. Laten we maar afwachten.........

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 dec 2016, 17:10 
Suske en Wiske fan

Ik was vrij verbaasd toen ik het op facebook las. Ik hoop dat het iets goeds wordt en dat het niet ten koste gaat van Suske en Wiske zelf. Als ze inderdaad de oude classics in een nieuw jasje gaan steken, zal ik deze niet gaan verzamelen, maar wel van tijd tot tijd kijken wat er veranderd is. En wie weet, misschien dat ik mijn favorieten uit de classics nog een keertje ga kopen. Maar alleen als het er goed uit ziet.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 dec 2016, 12:43 
Suske en Wiske fan

2 albums (als het nog albums zijn) binnen 5 weken. Kwantiteit boven kwaliteit!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 dec 2016, 19:01 
Die-hard fan

Tja!
Ik weet ook niet, wat ik hier van houden moet! :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen