Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 17:43 
Suske en Wiske fan

Formaat en hoeveelheid zijn voor mij ook de 2 negatieve punten van deze reeks vernieuwingen.
De rest van de wijzigingen vind ik niet zo spannend en eigenlijk ook van belang voor de serie. De preview van het nieuwe album smaakt in ieder geval naar meer. Mooie frisse tekeningen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 18:45 
Suske en Wiske fan

Formaat en hoeveelheid zijn ook imo de 2 negatieve punten. Dat ze iets moesten doen was wel logisch maar hadden gewoon van het formaat moeten afblijven.
Vind vooral jammer dat ik niet zolang geleden gestart ben met de vernieuwde covers bij elkaar te zoeken.. heb er nog een 61 doe ik zoek en vraag me echt af of ze daar nu ook nog moeite gaan insteken om die met het 'gekende formaat' gaan uitbrengen.. hoop er alsinfs echt op.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 18:55 
Forum voor de Fans fan

Het werd al bevestigd dat er helemaal geen 6 albums komen dit jaar. En één van de komende albums is een 'specialleke', iets wat jaarlijks zou gebeuren. Ik vermoed gastauteurs pf tekenaars. Leuk. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 mei 2017, 16:07 
Die-hard fan

heb het boek binnen maar wat een afschuwelijke layout - waardeloos

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 mei 2017, 16:28 
Forum voor de Fans fan

Geheel oneens. Zéér frisse en uitnodigende lay-out (de strip-pagina's bedoel je, toch?) ... optimaal gebruik van de ruimte.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 mei 2017, 17:24 
Bezoeker

Ik heb het album vanmiddag aangeschaft. Behalve de formaat zien de tekeningen er prima uit. Ik ben benieuwd naar het verhaal, even een momentje zoeken om te lezen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2017, 15:50 
Suske en Wiske Megafan

Heb het verhaal gelezen en dat valt me eerlijk gezegd niet tegen.
Dat wil ook zeggen, ik vond het verhaal niet ontzettend afwijken van het type verhaal dat de laatste tijd voor de 'grote verandering van nr 339' werd verteld, en heb deze met plezier gelezen.
Dat betekent helaas ook dat ik, zoals zovaak tegenwoordig, het verhaal erg kort vind overkomen, voor ik het wist was ik alweer bij het einde van het verhaal, terwijl ik het gevoel had dat er nog van alles mee gedaan had kunnen worden.
Ook het uiterlijk kan ik prima mee leven, zo ontzettend schokkend vind ik dat allemaal niet.
De soms andere indeling en gebruikmaking van de pagina's vind ik niet zo'n probleem, is wel verfrissend.
Het andere formaat.... tja, op zich niet zo'n punt, alleen wel jammer dat de oudere verhalen allemaal een ander formaat hebben.
Maar ja, die worden dan zogezegd in een nieuwe 'classics' reeks uitgebracht, en die Classics-reeks vind ik wel een dingetje waar ik wat moeite mee heb.

De eerste vier delen heb ik ook in de winkel zien liggen, heb ze even doorgebladerd, maar betwijfel ten zeerste wat de toegevoegde waarde hiervan is, en heb daarnaast niet direct het gevoel van 'die moet ik ook allemaal hebben'.
Het formaat is net zo groot als 'De planeetvreter', de kaft is wit met dan weliswaar (hoera) de 'oude' tekeningen op de voorkant, maar het voelt zo overbodig en ook ontzettend lukraak uitgekozen qua volgorde en qua keuze waar de split van de reeks ligt (nr 299/nr 300).
Hoe groot de 'upgrade' van de classics reeks daadwerkelijk is, daarvoor zou ik een exemplaar moeten kopen en ze naast elkaar moeten leggen, maar of ik dat ook ga doen......
En betekent dat nu dat we de 'oude' verhalen niet meer binnen de gewone reeks dienen te denken? Zo van 'we hebben oud en we hebben nieuw, en oud is van vroeger, die horen er eigenlijk niet meer bij'.
En waarom is de Classics reeks 2 euro duurder dan de gewone reeks??? Totaal niet logisch en nogal geldklopperij in mijn ogen.

Bijkomend iets wat ik ontzettend jammer vind: Er waren nog 48 verhalen niet met de nieuwe covertekening in het oude formaat uitgegeven en die zullen nu dus ook wel nooit verschijnen. Daar zit je dan met je gaten in de verzameling!
Ook een vraagteken: nr 300 t/m 338 staan niet gepland voor de Classics-reeks, maar werden wel nog in het oude formaat en oude stijl uitgebracht. Worden die nu alsnog herdrukt in het nieuwe formaat? Of worden die hertekend in de nieuwe stijl? Of verdwijnen die gewoon en worden ze vergeten?

Wel een dingetje bij 'De planeetvreter' dat me gelijk opviel en stoorde: Waarom zie je op de covertekening middenboven in de zwarte zwerm zo'n gebied met geblokte pixels?
Zo ontzettend slordig! Dat is gewoon niet goed gecontroleerd en ziet er heel lelijk uit. Dit zit op meer punten in de zwerm zag ik, maar middenboven is het echt heel lelijk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2017, 15:56 
Die-hard fan

er zitten twee flappen bij de classic reeks daarom waarschijnlijk die 2 euro

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2017, 18:36 
Bezoeker

De classics ga ik niet aanschaffen, ik zie er de meerwaarde niet van.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2017, 19:53 
Suske en Wiske fan

Met 12 albums per jaar zijn ze 20 jaar bezig om de nrs 67 tot 299 als classic uit te brengen. Alles na 300 hoeven ze dus niet over na te denken.

Maar wat betreft dit album. Inhoudelijk prima, de wijzigingen in de tekeningen zijn verwaarloosbaar, het oogt allemaal net wat frisser.

Qua afmetingen past dit album niet meer in m'n kast. Ik vind de extra grote niets toevoegen en alleen maar onhandig en vervelend.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er nu nieuwe lezers bijkomen omdat het album groter is...
Daarnaast lopen de tekeningen door tot in de vouw van de rug en soms mis je daardoor hele delen van een plaat. Het oogt rommelig en ondoordacht.

Samengevat is deze vernieuwing voor mij 1 stap vooruit en 3 stappen terug.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2017, 22:08 
Suske en Wiske fan

Ik heb de classics wel zien staan, maar niet in gebladerd. Ik ga me er ook niet druk om maken. Het enige wat ik er over ga zeggen is dat ik het niet ga kopen, ik zie er ook de meerwaarde niet van in.

Maar nu het album. Ik ben het eens met Michiel. De wijzigingen zijn minimaal, het stoort me niet en het verhaal las wel lekker weg. Ik moet zeggen dat de layout van de pagina's zeer interessant zijn. Het niet altijd gebruik maken van kaders is een leuk idee. Ook ik zie niet helemaal in waarom het album groter moest worden.

Wel grappig was de 'voorstel' pagina van de vriendengroep. Deed me een beetje denken aan de Asterix albums. (Had voor mij niet gehoeven, maar misschien dat ze zo misverstanden uit de weg willen gaan voor de nieuwe lezers)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2017, 23:28 
Suske en Wiske Megafan

Ik had eergisteren, gisteren en vandaag de artikels in De Telegraaf, AD, Dagblad De Limburger en NRC Handelsblad gelezen en ik ben gelukkig gerustgesteld over de veranderingen waar wel erg interessant en geheimzinnig over is gedaan door standaard Uitgeverij.

Ik heb gisteren en vandaag 't nieuwe boek doorgebladerd en ze gebruiken dus nu de hele blz. zoals ze bij De Rode Ridder hebben gedaan. Van de ene kant vind ik het leuk en verfrissend en van de andere kant associeer ik strips toch het meeste met getekende verhalen die in kaders staan en waar zo af en toe iets van het plaatje erbuiten mag komen. Da's toch even wennen voor mij. De voorstelpagina vind ik leuk en dat komt bij meer stripseries voor zoals Asterix en Chick Bill. de terugkeer van de nu vernieuwde toren vind ik ook leuk en geeft weer wat nostalgische gevoelens over de oude albums. Wel typisch dat ze nu de korte inhoud over het verhaal weglaten.

De Suske en Wiske Classics zien er erg goed uit maar 't is inderdaad wel geldklopperij dat ze € 2,- duurder moeten zijn en de nieuwe inkleuringen en teksten zien er goed uit maar of 't zoveel verschilt met de oude uitvoeringen? Ik heb vandaag pas ontdekt dat ze die oude verhalen van nr. 67 t/m 299 dus in de nieuwe serie willen uitgeven. Ik had, haha, eerst uitgerekend dat ze dan 25 jaar bezig zijn maar was vergeten dat de Rode Reeks bij nr. 67 begint!!! Inderdaad zo'n 20 jaar zijn ze er dan mee bezig en ik denk toch niet dat ik al die verhalen opnieuw ga kopen. Dat vind ik echt zonde. Ik zal misschien alleen de eerste kopen met de Blauwe Reeks verhalen erbij. Die worden dus uitgegeven zoals ze in de Rode Reeks zijn verschenen zonder de extra pagina's die wel in de verhalen in de Klassiekreeks met harde kaft uit de 90er jaren zijn uitgegeven. Ook erg storend dat ze niet in chronologische volgorde in de Classicsreeks verschijnen maar dus weer door elkaar; ik snap dat echt niet?!!! Ze deden 't wel bij de Klassiekreeks uit de 90's?

Het grotere formaat had voor mij niet meteen gehoeven want dat vond ik altijd het voordeel van de kleinere Suske en Wiske albums dat ze daardoor minder kans hebben beschadigd te raken dan grotere albums.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 mei 2017, 02:34 
Forum voor de Fans fan

Ik ben fan van de nieuwe pagina-aanvulling, zoals ik duidelijk aangaf. Maar ze moeten het meer met mate doen. Dit kan prima werken wanneer er enkele pagina's zijn die volledig gekleurd zijn. 't Is net iets teveel van het goede.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 mei 2017, 14:18 
Suske en Wiske Megafan

Op zich vind ik de veranderingen prima. Ik heb een beetje moeite met de laarzen van Wiske. Een stel Nikes of ander soort sportschoen zou denk ik wat meer bij haar jurkje passen. Ik vind de verandering van Jerom echt heel mooi, hij is juist terug gegaan in de tijd met zijn bobbelbaardje en zijn taalgebruik. Ik kocht de laatste tijd de nieuwste S&W om mijn verzameling compleet te houden, maar de verhalen worden me wel iets te kinderachtig. Dat wil niet zeggen dat dit een slecht album is, integendeel, ik vind het een uitstekend album, prachtig getekend, de nieuwe kaderstijl vind ik niet op elke pagina een verbetering, maar vind het best prima zo.

Ik denk er sterk aan om ook de integralen van de classics te gaan kopen. Weet iemand of alle delen (van 67 t/m 300) als classic zullen verschijnen?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 mei 2017, 16:11 
Suske en Wiske Megafan

Jeroen schreef:
Ik denk er sterk aan om ook de integralen van de classics te gaan kopen. Weet iemand of alle delen (van 67 t/m 300) als classic zullen verschijnen?

Zoals elders gezegd: dat moet SU's bedoeling zijn.
Maar of het ooit zover komt, dat is een andere zaak.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen