Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 340. Mami Wata
 Bericht Geplaatst: 29 jun 2017, 13:34 
Suske en Wiske fan

@esteban,

De peniskokers kon ik mij nog wel herinneren, maar de borsten was ik vergeten. Maar je hebt gelijk, dit is niet nieuw.
Wat de lippen betreft: Persoonlijk stoort het mij niet, maar ik geef toe dat het wel erg karikaturaal is. Het had wel wat minder gekund.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jul 2017, 17:09 
Suske en Wiske Megafan

Tof album, mooi verhaal.
Alleen door de hitte waren de albums in de boekhandel waar ik ze haal best kleffig en...ja hoe kan ik dat het beste omschrijven...ze waren ook wat uitgezet. Als je het album uit het rek haalde ging het boekje zo open.
Maargoed, over het album zelf...

Het is echt een schitterend verhaal alleen het heeft een veel te lange inloop en een kort einde. Gebeurt wel vaker bij Suske en Wiske maar dit stoorde me echt. De tekeningen zette dit weer recht want al die jungle-achtergronden en de vele details maken dit album sterk. Je moet maar eens kijken hoeveel bladeren of takjes of etc. telt! De veranderingen zijn in dit album wat mij betreft alleen maar in goede staat te vinden, wat ik bij De Planeetvreter wel betwijfelde. Als dit album in het oude formaat verscheen was er niet zo vel aan als nu. Het album komt gelijk BAM! op je netvlies binnen. De gehele pagina is een en al jungle. En dat brengt je meteen in de sfeer van het verhaal.
Één ding viel me ook op, en dat irriteert me bij dit album ook erg, door het strakke verhaal: op de cover zien we Suske en Wiske in de grot terwijl Suske niet eens aanwezig is op dat moment, want hij ligt Spoiler! in het ziekenhuis Spoiler!. Als je een cover maakt heb ik het idee dat je die maakt om mensen uit te nodigen om te lezen. Bij de onthulling van de cover dacht ik: "Wauw! Krijgen we weer zo'n Suske en Wiske moment waarin we met een brok in onze keel meelezen"...maar toennik hem vanmiddag las dacht ik: "Meen je dit, Suske komt niet eems in die scene en die scene duurt ook maar een halve bladzijde"
En bij zo'n sterk verhaal als deze zou ik dan echt een fragment uit het verhaal pakken. Bijv. de vluchtscene van strook 109 tot 116
Maargoed zoals ik al zei: het is een mooi verhaal waar er zeker meer van mogen
Ik zeg;
WE WANT MORE!!!!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 jul 2017, 18:58 
Forum voor de Fans fan

Met een lange inloop heb ik geen probleem, in tegendeel. De opbouw van Paul Geerts ging ook altijd langzaam en ik ervoer dat als heel positief. Het probleem met de afronding is inderdaad wel iets wat vaak voorkomt bij het "nieuwe" (ook al niet echt geldend meer, die benaming) team. En volgens mij echt te wijten aan het aantal pagina's.

Over de pagina-indeling ben ik het eens. In het vorige album was het vaak ietwat overaanwezig, maar dat is een kwestie van evenwicht vinden. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 jul 2017, 18:34 
Suske en Wiske fan

Prima album, maar ik irriteer me wel iedere pagina aan de gigantische tekstballonnen. Letterpunt 16, waar is dat voor nodig? Ik heb op m'n 90e in elk geval geen leesliniaal nodig om deze albums te lezen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 aug 2017, 00:49 
Suske en Wiske Megafan

Henmii schreef:
@esteban,

De peniskokers kon ik mij nog wel herinneren, maar de borsten was ik vergeten. Maar je hebt gelijk, dit is niet nieuw.
Wat de lippen betreft: Persoonlijk stoort het mij niet, maar ik geef toe dat het wel erg karikaturaal is. Het had wel wat minder gekund.

Ik had 't voor 't eerst op het Belgische journaal gezien en ook in de krant gelezen en je kunt zeggen dat 't niet slim is om zo'n tekening te maken. Je kunt verwachten dat er reacties op kunnen komen en ik ben 't met je eens dat er beter gewone lippen getekend hadden kunnen worden.

In 't verleden zijn er inderdaad genoeg racistische uitingen en tekeningen geweest in strips en kinder- en jeugdboeken. Toen werd dat gewoon gevonden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen