Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 jan 2006, 10:53 
Die-hard fan

De antwoorden van Dentom en Hans heb ik al, nu Ramon nog en dan op naar de finale! :P
Eens kijken wie de Clash Of The Titans wint! 8)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 jan 2006, 17:22 
Admin

Ik moet nu naar een verjaardag, maar morgen krijg je m'n antwoorden! Ik weet echter vrijwel zeker dat ik er uit lig deze ronde ;)

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 jan 2006, 17:33 
Die-hard fan

Ramon schreef:
Ik moet nu naar een verjaardag, maar morgen krijg je m'n antwoorden! Ik weet echter vrijwel zeker dat ik er uit lig deze ronde ;)

Afwachten, Ramon! :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 22 jan 2006, 23:48 
Die-hard fan

De antwoorden van Ramon heb ik nu ook en de uitslag volgt morgen.
En... daarna

De Slag der Giganten!!!!! :mrgreen: 8)

ik zal dan een potpourri aan vragen uit de geschiedenis van de Pop- en rockmuziek stellen, o. a. over Rock-a-Billy, de jaren 70, de jaren 80, Swingmuziek en een paar over de jaren 90!!! :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 23 jan 2006, 10:01 
Die-hard fan

De uitslag is;

Dentom 25,5/ 36
Hans 12/36
Ramon 17/36

Het is jammer, maar onze medestrijder van de oude garde ligt er uit! Helaas, Hans! :(

Hier zijn de antwoorden:

1. De band Depeche Mode zal velen niet onbekend zijn. In hun geboorestad Basildon in Engeland worden zij vereerd als helden, te vergelijken zoals The Beatles in Liverpool. Zij begonnen hun carriëre in 1981 met welk album?
( 1 PUNT )

`Speak & Spell´

2. Een van de oprichters van Depeche Mode Vincent Clarke werd de plotse enorme roem te veel en verliet de band. Daarna richtte hij ..?.. op en ook deze band werd binnen korte tijd een succes. Na twee albums viel deze band ook weer uit elkaar, omdat het Clarke te veel werd, maar de vingers van muziek kon hij niet en richtte een derde band op, nl. ...?... Hoe was het anders te verwachten en ook hier had hij weer hits na hits met deze band, maar dit keer bleef hij standhaft. Dit jaar kunnen we het zoveelste album van hun verwachten, nl. `Union Street´!
Welke beide bands richtte Vince Clarke na Depeche Mode op? ( 2 PUNTEN )

Yazoo en Erasure

3. Einde jaren 80 bracht zich het land Zweden op muzikaal gebied gezien terug in het schijnwerperlicht, want na ABBA in de jaren 70 en heel kortstondig de groep Europe, midden jaren 80, had Zweden muzikaal niet meer veel te bieden gehad.
Op het gebied van rap en hiphop was het een jonge dame, die met haar vlug mondwerk van zich liet spreken en op het gebied pop/rock was het een duo bestaande uit de zangeres Marie Fredericksson en de gitarist Per Gessle.
Over welke zangeres en over welke groep heb ik het?
( 2 PUNTEN )

Neneh Cherry en Roxette

4. Ik som nu alle albums van U2 uit de jaren 80 op en jullie moeten ze naar het jaar van verschijnen ordenen!

A. The Joshua Tree
B. War
C. October
D. Rattle and Hum
E. Under a Bloodred Sky
F. Boy
G. The Unforgettable Fire

( In het geheel zijn er 7 PUNTEN te halen en als er bv. twee naar het jaar van verschijnen goed geordend zijn, reken ik dus twee PUNTEN, drie goed geordend 3 Punten, enz. enz. )

F. Boy ( 1980 )
C. October ( 1981 )
B. War ( 1983 )
E. Under a Bloodred Sky ( 1984 )
G. The Unforgettable Fire ( 1984 )
A. The Joshua Tree ( 1987 )
D. Rattle and Hum ( 1988 )

5. De groep Ultravox kent in haar bestaan drie fases, nl. de eerste van 1977 tot 1979, de tweede van 1980 tot 1987 en de derde en tevens laatste van 1991 tot 1993.
In de eerste fase verbond deze groep punk met electronische muziek, in haar tweede fase bereikte de band haar hoogtepunt door goed in het oor liggende melodiën met als instrumentarium synthesizers en hardrock-gitaar en in haar laatste fase was alles symfonischer van aard met een helehoop keyaboards, maar ook met instrumenten, die men van hand bespelen moest.
In de eerste twee fasen had de groep telkens een andere zanger, in de laatste zelfs twee achter elkaar en nu wil ik van jullie alle drie zangers weten!
( 4 PUNTEN ) een zogenaamde WHAT THE FUCK-vraag! :wink:

In de eerste John Foxx, in de tweede Midge Ure en in de laatste Tony Fenelle en Sam Blue

6. Einde jaren 70/begin jaren 80 stond het muzikale gebeuren in het teken van de Ska-revival.
Door de immigratie van Jamaicanen naar Engeland ( Jamaica was tot 1962 een Britse kroonkolonie en is nu deel van de Britse Commonwealth ) leerde de Engelse jeugd Reggae, maar ook de iets ruwere oervorm daarvan kennen, nl. Ska!
Bands als de Skatalites en zangers als Desmond Dekker e.a. werden in de jaren 70 in Engeland tot cult. Nu bleef het natuurlijk niet uit, dat ook deze muziekvorm een plotse revival kende. Weliswaar moderner als de ska uit de jaren 60, maar het was onmiskenbaar ska.
een zo´n band was de Londonse groep Madness.
Ze werden enorm populair door hits als `Baggy Trousers´, `Nightboat to Cairo´ en `Our House´!
Hun tweede singles echter, nl. `One Step Beyond´ is echter jatwerk! Deze hit werd door Madness alleen opgepolijst en in een nieuwer jasje gestoken en is dus een cover van een ska-icoon uit Jamaica van de jaren 60. De naam Madness is trouwens ook ontleend aan een hit van deze zanger.
Hoe heet deze zanger?
( 1 Punt )

Prince Buster

7. De ska-revival werd losgeschopt door een band uit het Engelse Coventry, nl. The Specials.
Zij hadden in 1979 hun eerste grote hit wereldwijd met `Gangsters´, trouwens ook een cover van die zanger, waarvan ik bovenstaand de naam van wil weten. Gevolgd door `A Message to you, Rudy´ en in het voorjaar van 1980 met `Too much too young´ en een bigseller van een album genoemd naar de naam van de band en geproduceerd door niemand anders als Elvis Costello.
Het grote deel van de songs werd geschreven door de oprichter en bandlid Jerry Dammers, Jerry is van nature een zeer sociaal bewust mens en zo zijn ook zijn songteksten, nl. kritisch.
Naarmate de ska-revival verder ging stootte hem twee dingen op; vele fans van deze muziekrichting outeten zich als rechtsradikaal en vormden de gehate skinheads en hij merkte ook, dat hij zich in deze muziek niet meer verder kon ontwikkelen. Na het tweede album `More´ ( 1980 ) en de grote hitsingle `Ghosttown´ ( 1981 ) hield de band op te bestaan.
Toch bleef Jerry Dammers daarna niet stilzitten, want in 1984 keerde hij terug op het muzikale gebeuren met de band ..?.. en de grote hit ..?..
Deze hit zou trouwens er mee voor zorgen, dat een paar jaren later een om politieke redenen gedetineerde man werd vrijgelaten, die daarna president werd.
( 2 PUNTEN )

( Free) Nelson Mandela van the Special A.K.A.

8. Ook Nederland had op het gebied van ska een groep te bieden, nl. Doe Maar!
De in Nederland over en overbekende band had tussen 1980 en 1984 negen grote hits
Nu moeten jullie die negen hits naar verschijnen ordenen.

A. 1 nacht alleen
B. Ik zou het wel willen doen
C. Doris Day
D. Pa
E. Macho
F. Smoorverliefd
G. 32 jaar
H. De bom
I. Is dit alles

( In het geheel zijn er 9 PUNTEN te halen )

B. verscheen voor het eerst als single 09/02/1980
G. verscheen voor het eerst als single 06/06/1981
F. verscheen voor het eerst als single 20/09/1981
C. verscheen voor het eerst als single 27/03/1982
I. verscheen voor het eerst als single 12/06/1982
H. verscheen voor het eerst als single 06/11/1982
D. verscheen voor het eerst als single 26/02/1983
A. verscheen voor het eerst als single 04/06/1983
E. verscheen voor het eerst als single 04/02/1984

9. Na het langzame wegebben van de ska-revival begin jaren 80 ontstond een hiaat, die al snel gevuld werd door twee andere (muzikale) bewegingen, de ene waren de zogenaamde New Romantics en de andere was de terugkeer van een doodgewaande muziekvorm, nl. de oervorm van de Rock ´n Roll, nl. de Rock-a-Billy.
We concentreren ons echter op de New Romantics.
Einde jaren 70/ begin jaren 80 was er niet alleen een groot aantal van de jeugd werkeloos, maar ze voelden zich ook bedreigd door de wapenwedloop tussen de twee werldmachten USA en Sowjet-Unie.
In tegenstelling tot Punk wilden de New Romantics als mogelijk hip ten gronde gaan.
„Als de bom dan valt, dan hebben we tenminste geleefd!“was hun leuze.
Niets was te gek of het kwam voor. De een kwam als piraat, de ander als clown, weer een ander als een dandy uit de jaren 20 met rieten hoedje enz, enz.
Alles in alles was het een bonte boel, maar het bracht leven in de zaak en was van grote invloed op de popcultuur voor de komende 6 jaren. Zonder de New Romantics zouden tv-series als Miami Vice niet mogelijk geweest zijn.
De paradepaardjes van de New Romantics waren Duran Duran, Simple Minds, Liaisons Dangereus, Culture Club, Classix Nouveau, Visage, Depeche Mode, Orchestral Manoevres in the Dark, Spandau Ballet, Adam & the Ants en de reeds doodgewaande groep Ultravox.
Opvallend aan al die groepen was het gebruik van electronische instrumenten. De muziek van hun kwam dus ook kil over, maar dat vond niemand erg, integendeel...!
Ofschoon al die groepen uit Engeland kwamen, was het een Duitse groep die op deze groepen een grote invloed had en nog heden ten dage blijft hun invloed merkbaar.
Welke Duitse groep is hiermee gemeend? ( 1 PUNT )

Kraftwerk

10. In 1982 was de muziekzender MTV nog piepjong en lang niet zo machtig als het nu is. Daarom vermeed het vooral in het begin schandalen.
Toch liet zich dit niet altijd vermijden en zo kwam het als het kwam.
1982 was een belangrijk jaar voor David Bowie. Eerst kwam zijn succes met `Let´s Dance´ en daarna met `China Girl´ en juist de videoclip bij deze prachtige plaat veroorzaakte het schandaal, zodat MTV censuur moest uitoefenen.
Wat was de oorzaak van dit schandaal?
( 1 PUNT )

Bowie´s blote kont was duidelijk te zien en bovendien was hij met zijn China Girl aan het vrijen op een strand

11. Een ander schandaal vond een jaar eerder plaats met de videoclip van `Girls on Film´ van de groep Duran Duran. Ook hier moest MTV ingrijpen om verder te mogen uitzenden. Wat was hier de aanleiding van censuur?
( 1 PUNT )

De clip bevatte veel bloot en was opgebouwd als een softseksfilm

12. Waar komt trouwens de naam Duran Duran vandaan?
( 1 PUNT )

Uit de film `Barbarella´ van 1967 met Jane Fonda. hierin komt een personage met de naam Durand Durand voor.

13. Videoclips werden steeds belangrijker in de jaren 80 door o.a MTV en zo werden deze clips natururlijk steeds duurder en duurder.
Welke videoclip overschreed als eerste de miljoen dollar-grens?
( 1 PUNT )

`Thriller´ van Michael Jackson

14. De superproducent Trevor Horn ( hij produceerde o.a. albums van ABC, Yes, Frankie Goes to Hollywood, Propaganda en Simple Minds ) was vroeger zelf in een groep en had met `Video killed the Radiostar´ een grote hit. Hoe heette die groep waar Horn in zat?
( 1 PUNT )

The Buggles

15. Uit welke song stamt deze tekst :

„ Are we living in a land
where sex and horror are the new gods?“

enne... ach ja, van welke band zong dit?

( 2 PUNTEN )

`Two Tribes´van Frankie Goes To Hollywood

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 jan 2006, 23:27 
Die-hard fan

Morgen of overmorgen volgen de vragen voor de finale. :D
Dan ben ik benieuwd! :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 jan 2006, 00:46 
Die-hard fan

Het is me gelukt de vragen nu al klaar te krijgen! :D

Hier zijn ze, mijne heren! :mrgreen:

Moge de beste van jullie twee winnen!!! :twisted:

1. Beginnen we met de „One Hit Wonders“!
Èèn hit hebben! Geld verdienen en dan...... rustig met pensioen gaan!
De droom van menig een, maar toch zijn er er artiesten, die dit volbracht hebben.
Maken we er weer een puzzle er van!
Ik geef de artiesten en hun hits en jullie twee voegen ze bij elkaar!

1. Sidney Youngblood
2. Nick Straker Band
3. Ramjam
4. Opus
5. The Champs
6. Miriam Makeba
7. Bellini
8. Arrow
9. Neil Sedaka
10. The Coasters
11. Ray Peterson
12. Grauzone
13. George McCRae
14. Two of us
15. Trans X
16. Edwyn Collins
17. Lyndsey De Paul
18. Endgames
19. Little Eva
20. Vanilla Ice

A. Eisbär
B. Blue Night Shadow
C. Living on Video
D. Tequila
E. Tell Laura I Love Her
F. A Girl like You
G. Rock You Baby
H. Yakety Yak
I. Sugar Me
J. Waiting for another Chance
K. If only I Could
L. Oh Carol
M. Ice Ice Baby
N. Hot Hot Hot
O. The Locomotion
P. Black Betty
Q. Life is Life
R. Pata Pata
S. A Walk in the Park
T. Samba de Janeiro
( In het geheel zijn 20 PUNTEN haalbaar )

2. Welke persoon linkt The Scorpions en UFO?
( 1 PUNT )

3. De groep Genesis wordt in haar bestaan gedomineerd door Phil Collins. Hij is niet alleen sinds einde jaren 70 tot begin jaren 90 de zanger, maar ook de drummer van de groep. Welke hit vormt het begin van het tijdperk Collins in Genesis?
( 1 PUNT )

4. Welke persoon linkt The Crowded House en Split Enz?
( 1 PUNT )

5. `The Model´ of de Duitse versie `Das Model´ is een hit van ..?...
( 1 PUNT )

6. Op 2 februari a.s. komt de film `The Walk of Line´in de Nederlandse bioscopen. Dit is zover natuurlijk niets bijzonders, maar in dit geval voor muziekliefhebbers wel, want het handelt zich hierbij om het leven van de Country- en Rock a Billy-legende ..?..
( 1 PUNT )

7. De Duitser Peter Schilling had met `Major Tom ( Völlig losgelöst )´ Europawijd in 1983 een absoluut grote hit.
Toch heeft de man de figuur van „Major Tom“ gejat en weliswaar bij ..?..
Deze persoon, waarvan hij het gejat heeft had zelf ook al twee enorm grote hits met de personage van „Major Tom“. Welke hits bedoel ik?
( In het geheel 3 PUNTEN haalbaar )

8. Welke persoon linkt de groepen Culture Club en Saylor?
( 1 PUNT )

9. De persoon uit de vraag 6 begon zijn carriëre in wereldberoemd opnamestudio!
Welke studio meen ik?

10. In dezelfde studio ontstond de opname voor het zogenaamde „Million Dollar Quartet“.
Uit welke personen bestond dit quartet?
( 4 PUNTEN )

11. Wat linkt Ozzy Osbourne met Gene Simmons van de groep Kiss?
( 1 PUNT )

12.
`You may say i´m a dreamer,
but i´m not the only one´
is een stuk tekst uit het lied ..?.. van de zanger ..?..
( 2 PUNTEN haalbaar )

13. Welke zanger bezong de schoonheid van een Schots landgedeelte in welk lied en in welk jaar?
( 3 PUNTEN haalbaar )

14. `The Ratpack´ bestond uit welke personen?
( ? PUNTEN )

15. Op het einde van de film `Nemo´, de Disney/Pixar-film, komt de song `Beyond the Sea´ voor, gezongen door Robbie Williams.
Deze song is te vinden op zijn album `Swing when you are winning´ ( 2001 ) en is dus, zoals vele songs op dat album een cover, een eigen bewerking van originelen.
Van welke zanger uit de einde jaren 50/begin jaren 60 heeft Robbie Williams dit lied gecovert?
( 1 PUNT )

16. Een andere klassieke One Hit Wonder is die van Terry Jacks uit 1974. Het nummer heette `Seasons in the Sun´, maar is niet door hemzelf geschreven. Het werd door een Belgische chansonniére geschreven en gecomponeerd en door de platenmaatschappij van deze Belg aan The BeachBoys aangeboden, maar die zagen er niets in en zo landde het bij Terry Jacks, die nog heden ten dage er zijn geld mee verdient.
Nu wil ik weten, van welke Belg deze klassieker komt.
( 1 PUNT )

17. Laten we weer eens gaan puzzelen en raden.
Vele songs uit de geschiedenis van de rock- en popmuziek zijn onvergetelijk, zodat ze door anderen graag nagezongen. Vele hebben door hun bewerking van deze oude songs succes.
Nu geef ik als eerste de originele artiest aan, daarna de song en dan degene die er weer opnieuw succes meeheeft. Jammer genoeg voor jullie is alles een beetje door elkaar geraakt en zo moeten jullie twee alles weer op een rij brengen.

1. The Commodores, Blue Suede Shoes, Petshop Boys
2. Carl Perkins, Heroes, Bryan Ferry
3. The Platters, Californiagirls, Grace Jones
4. David Bowie, La Vie en Rose, Elvis Presley
5. Elvis Presley, My Way, Bryan Ferry
6. Ben E. King, A hard Rain´s gonna fall, The Wallflowers
7. Paul Anka, Easy, David Lee Roth
8. Edith Piaff, Smoke gets in your eyes, The Fugees
9. The BeachBoys, You are always on my mind, Frank Sinatra
10. Bob Dylan, Stand by me, Faith No More
( 10 PUNTEN )

18. The Stranglers, van origine uit de punkbeweging, overleefden de jaren 80 door een aantal prachtige albums, met die ze in de hitparades stonden.
Natuurlijk hadden ze ook diverse singles, waaronder het fantastische `Golden Brown´.
Waarover gaat het hier in deze song?
( 1 PUNT )

19. Malcolm McLaren heeft in de beginjaren 80 enkele hits gehad, zoals `Madame Butterfly´ en `BuffaloGals´, maar de meesten kenden deze man al reeds als gewiekste manager van een drietal groepen. Welke groepen waren dat ?
( maximaal 3 PUNTEN )

20. Scotty Moore is een legendarische gitarist en speelde bij ..?.. in zijn begeleidingsgroep.
( 1 PUNT )

21. In het jaar 2002 overleed onverwacht Joe Strummer. Hij was niet alleen voor korte tijd zanger van de band The Pogues, maar ook de zanger van de nu legendarische punkband ..?..

22. Einde jaren 70 hielden vele zwarte jongeren in de ghetto´s van de grote Amerikaanse steden funk á la Earth,Wind & Fire en Kool & the Gang voor gezien. Voor deze meestal werkeloze, gedisillusioneerde jongeren was funk te commercieel geworden en zo ontstond uit het as van de funkmuziek een hardere, agressieve soort van muziek, de rap!
Kenmerk van deze muziek is dat de artiest zoiets als streetcredibility moest hebben; zoals gevechten onder elkaar, problemen met de politie, gebruik van drugs en alkohol, diefstal en natuurlijk moesten er altijd vele wulpse meiden om de artiest heen zijn.
De teksten waren natuurlijk ook belangrijk en moesten het leven in de ghetto weergeven, maar toch bleef het niet uit, dat deze nieuwe muziekvorm begon te verwateren en commercieel werd. Al in 1980 dook de eerste rapplaat op in de hitparades overal ter wereld en werd een enorme hit.
Welke hit was dat en van welke groep?
( 2 PUNTEN )

23. In die tijd, begin jaren 80, was het niet graag gezien in de ghetto´s, dat zwarten muziek van blanke groepen hoorden, maar het leven kan vreemd lopen, zo ook voor de rockgroep Queen.
Begin jaren 80 was Queen zich muzikaal aan het om oriënteren.
Na het succes van het album uit 1977 `News of the World´ met de daaruit gekoppelde hitsingles `We will rock you´ en `we are the champions´ merkten ze, dat het zo muzikaal gezien niet meer verder ging. Om te evolueren moesten ze experimenteren. Ze gingen in de studio en probeerden het met een song in Elvis-stijl `a crazy little thing called love´. Zoals normaal werd deze single in 1979 een grote hit. Toch was het resultaat voor hun niet bevredigend, want eigenlijk was deze single een stap terug.
Midden 1980 presenteerden ze een nieuwe single en dit keer combineerden Queen drums ´n bass, gecombineerd met rapgezang. De tekst zelf was ook agressief genoeg om de meest doorgewinterde rapper te overtuigen en zie aan ; de single werd een van de grootste hits ooit en een van de meestgespeelde singles van een blanke groep op zwarte radiozenders.
Welke song van Queen meen ik?
( 1 PUNT )

24. Een dikke anderhalf jaar geleden had de groep Outcast wereldwijd succes met hun song `Hey Yah!´. In hun prachtige videoclip persifleerden ze een wereldbekende band, die muziekgeschiedenis geschreven heeft. Welke band wordt hier gepersifleerd door Outcast?
( 1 PUNT )

25. Omstreeks 1981 was het met de ska-revival voorbij en de New Romantics namen het roer over. Naast deze New Romantics kwam onverwacht een doodgewaande muziekrichting weer tevoorschijn, nl. de Rock-a-Billy!
De hoofdprotagonisten in die tijd voor deze Rock-a-Billy beweging waren de Engelse band Matchbox en de Engelsman Shakin´ Stevens en een groep uit New York.
Deze gingen nog iets verder en combineerden Rock-a-Billy met New Wave en Punk-elementen. Deze nieuwe formule ging op en ze werden overbekend in Europa en Japan. Werden ze vroeger in hun geboorteland uitgelacht, omdat ze ouderwetse Rock ´n Roll speelden en niemand in die tijd, die dat deed, omdat het gewoonweg niet hip was, zo was de situatie in 1982 geheel anders. Ze werden in de Verenigde Staten met open armen ontvangen en begonnen aan een carriëre, die met korte onderbrekingen, tot de begin jaren 90 duren zou.
In het jaar 2004 deden ze zich weer kortstondig tezamen om een wereldwijde toernee te maken. Met succes trouwens. Het Feyenoordstadion bv. werd tijdens hun toernee door hun twee keer geboekt en was twee keer kompleet uitverkocht!
Welke groep was dat?
( 1 PUNT )

26. De zanger en tevens gitarist van die band uit vraag 25 begon in 1994 een tweede standbeen op te bouwen met een big band. Hij combineerde Rock-a-Billy met Swing. Het toeval wil, dat vanaf 1996 tot ongeveer het jaar 2000/2001 in Amerika een swing-revival heerste en zo is het niet verwonderlijk, dat de man opnieuw succes had en er zelfs muziekgrammy´s voor kreeg. Onlang verscheen einde 2005 er nog een nieuw album, waar kerstliederen op een eigenwillige manier gepresenteerd werd door hem en zijn big band.
Hoe heet de man en hoe heet de band?
( 2 PUNTEN )

27. De Simple Minds hebben al veel hits gehad en ze zijn er trots op, dat ze ze zelf geschreven hebben. In 1985 namen ze echter een song op, die door een ander geschreven werd. De song was voor de film `The Breakfast Club´ en Jim Kerr, zanger en leider van de band, vond de song waardeloos en wilde het niet als single uitbrengen. De platenmaatschappij zag dit anders, de song kwam toch uit en werd tot heden hun allergrootste hit.
Hoe heet die song?
( 1 PUNT )

28. De Oostenrijker Johann Hölzl is in de muziekwereld beter bekend onder de naam ..?..
( 1 PUNT )

29. Wie kan me de drie grote hits van The Village People opsommen?
( maximaal 3 PUNTEN )

30. Het Italiaanse duo Rhigeira had omstreeks 1982/83 twee grote hits.
Het waren songs, die bij uitstek geschikt waren om te dansen, klonken vrolijk, maar hadden qua tekst een ernste achtergrond.
Over welke twee songs heb ik het?
( 2 PUNTEN )

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 27 jan 2006, 21:14 
Die-hard fan

Zo, Tom is weer terug! :wink:
Nu wil ik de antwoorden van jullie twee hebben. :o :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 18:53 
Moderator

ik ga wachten tot ik zondag in genk terug over mijn muziekcollectie beschik denk ik :P

ps: hoe kan ik aan een half puntje komen? :P

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 19:08 
Admin

Euh, want? Neem toch aan dat we niks mogen opzoeken?

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 19:10 
Forum voor de Fans fan

Mijn originele regels waren: Niet opzoeken op internet. Als je het thuis liggen hebt, wel dan heb je geluk. :lol:
Maar Nosfu is hier baas nietwaar?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 19:12 
Admin

In dat geval zou ik heeeeeel veel kunnen opzoeken, heb samen met m'n vader een verzameling, dat wil je niet weten :P Maar 't lijkt me het eerlijkste alles uit het hoofd te doen?

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 19:59 
Moderator

opzoeken op het internet doe ik ook niet, maar het is info die ik ooit zelf heb toegevoegd aan mijn muziekcollectie dus ik vind niet echt dat het echt opzoeken is...

om het te zeggen zoals ons aller heer connery het ooit zei in indiana jones:
"I wrote them down in my Diary so that I wouldn't have to remember."

als alain of ramon daar echt iets op tegen heeft
dan sta ik gerust en zonder racunes mijn plaats in de finale af aan hans

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 22:11 
Forum voor de Fans fan

sensatie :twisted: zo als gewoonlijk word elke finale die nederland met zijn buurlanden speelt omgeven door schandalen ,vuige opmerkingen ,verdachtmakingen, smeerolie /masage olie. zodra nederlander met muis naar rechter boven hoek gaat zit het beeldscherm van de belg onder de tipex., we kennen nog uit 74 met onze oosterburen het zwembad incident , nu word dentom er van beschuldigt dat ze in belgie ook weten wat internet is :wink: zouden er nog meer van dit soort valse beschuldegingen de finale teisteren , komt dentom eerder klaar dan ramon :shock: ...............................of is ramon sneller klaar met zijn antwoorden, welk schandaal volgt er nog , weet iemand nog iets wat deze 2 bollebozen uit hun concentratie kan brengen , en hans als nog als lachende derde het spaanse graan de orkaan kan laten doorstaan :?:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 jan 2006, 22:22 
Forum voor de Fans fan

joepie schreef:
sensatie :twisted: zo als gewoonlijk word elke finale die nederland met zijn buurlanden speelt omgeven door schandalen ,vuige opmerkingen ,verdachtmakingen, smeerolie /masage olie. zodra nederlander met muis naar rechter boven hoek gaat zit het beeldscherm van de belg onder de tipex., we kennen nog uit 74 met onze oosterburen het zwembad incident , nu word dentom er van beschuldigt dat ze in belgie ook weten wat internet is :wink: zouden er nog meer van dit soort valse beschuldegingen de finale teisteren , komt dentom eerder klaar dan ramon :shock: ...............................of is ramon sneller klaar met zijn antwoorden, welk schandaal volgt er nog , weet iemand nog iets wat deze 2 bollebozen uit hun concentratie kan brengen , en hans als nog als lachende derde het spaanse graan de orkaan kan laten doorstaan :?:

U komt het volgende week te weten op Canvas, zelfde zender, zelfde tijd!

:mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen