Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2006, 14:11 
Admin

En de eerste antwoorden zijn binnen van:

Erik

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2006, 19:07 
Forum voor de Fans fan

Ligt het aan mij of is het niveau van de vragen flinkt opgekrikt :? :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2006, 19:41 
Admin

Joël schreef:

Het wordt er natuurlijk niet makkelijker op; het is toch ook niet de bedoeling dat iedereen (bijna) alles goed heeft?

Antwoorden binnen van:

Alain
Rach
Joël
Erik

Ik verwacht nog antwoorden van:

Hans

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 feb 2006, 08:36 
Admin

De antwoorden zijn binnen en helaas, Hans, deze keer ben jij de zwakste schakel. Bedankt voor het meespelen.

De scores:

Hans 7/20
Alain 15/20
Rach 10/20
Joël 13/20
Erik 12/20

De antwoorden:

1) Van welk land is Asmara de hoofdstad?
Eritrea
2) In welk land ligt de stad Maracaibo?
Venezuela
3) Hoe wordt de grensstreek (België/Nederland) genoemd die ligt in de provincies Antwerpen en Noord-Brabant, ruwweg tussen de steden: Tilburg, Eindhoven, Lommel en Turnhout?
De Kempen
4) Aan welke twee landen grenst Koeweit?
Irak en Saoedi-Arabië
5) Hoe heet het grootste eiland van de Filipijnen, waarop ook de hoofdstad ligt?
Luzon
6) Welk (klein) land kent de hoogste bevolkingsdichtheid? (16.307 inwoners per vierkante kilometer)
Monaco (Singapore heeft een bevolkingsdichtheid van ongeveer 6400 inwoners per vierkante kilometer.)
7) Aan welke rivier liggen steden als Dresden, Magdeburg en Hamburg?
de Elbe
8 ) Wat is de naam van de hoogste berg (vulkaan) van Japan?
Fuji
9) In welk land ligt de plek waar, op jaarbasis, de meeste regen ter wereld valt? (1270 centimeter)
India, in Cherrapunji, vlakbij de grens met Bangladesh; er is zelfs eens 2290 centimeter regen gevallen in een jaar.
10) In welke plaats en in welk land staat het Smithsonian Institution; het grootste museum ter wereld met meer dan 140 miljoen zaken/objecten? (stad en land ieder één punt)
Washington DC, in de Verenigde Staten

De vragen voor de volgende ronde komen zoals gebruikelijk op maandag.
Zoals eerder vermeld zullen er meer vragen zijn en er zullen 50 ipv 20 punten te halen zijn.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 feb 2006, 08:48 
Die-hard fan

Joël schreef:

In deze laatste ronde heeft vriend Antoon een paar fijne linke dingen er ingebouwd, bv. die vraag, waar Maracaibo ligt. Ik had al Suriname als antwoord geschreven, maar daar ligt Paramaribo en niet maracaibo. Dat viel me op het laatse nippertje in. ...Dus daar stond ik weer met mijn mond vol tanden. Ik had die naam wel al eens gehoord en wist ook, dat die stad daar ergens boven in Zuid-Amerika ligt en heb toen op goed geluk Venezuela geschreven, wat nu als juist geraden blijkt. 8) :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 feb 2006, 10:07 
Forum voor de Fans fan

Ik ook! Nooit van Maracaibo gehoord, dus volstrekt willekeurig een land, Venezuela, ingevuld.... en het was nog goed ook :D.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 feb 2006, 12:09 
Admin

Ik heb wel vaker het idee dat antwoorden een gok zijn en dat is is heel goed, want niet geschoten is altijd mis :) En dat blijkt wat er wordt (zeker ook in eerdere rondes) vaak goed gegokt. Maracaibo is trouwens de tweede stad van Venezuela en zeker geen kleintje (meer dan een miljoen inwoners).

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 feb 2006, 12:31 
Die-hard fan

Antoon schreef:
Maracaibo is trouwens de tweede stad van Venezuela en zeker geen kleintje (meer dan een miljoen inwoners).

Weer wat erbij geleerd! :D 8)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2006, 08:58 
Admin

En nu dan ronde 11, de ronde waarin wordt beslist wie er naast het erepodium valt. Deze keer zijn er 50 punten te verdienen, waarvan al 20 in de eerste ronde. Succes

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters bij een aantal voormalige Sovjet-landen. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)

Afbeelding

Landen: Armenië, Azerbeidzjan, Georgië, Kazachstan, Kirgizië, Moldavië, Oezbekistan, Tadzjikistan, Turkmenistan, Wit-Rusland
Steden: Ashgabat, Astana, Bakoe, Bisjkek, Chisinau, Doesjanbe, Jerevan, Minsk, Tasjkent, Tbilisi

2) Wat zijn qua inwoneraantal de twee grootste steden van Portugal? (2 punten)
3) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden van Zweden? (3 punten)
4) Hoe heet de zuidelijke regio van Spanje met steden als Sevilla en Malaga? (2 punten)
5) Aan welke drie landen grenst Egypte? (3 punten)
6) Hoe heet het grootste eiland van Australie, dat ook een aparte deelstaat is met als hoofdstad Hobart? (2 punten)
7) Welk ‘gebied’ heeft meer inwoners: Hong Kong of Singapore? (2 punten)
8 ) Hoe heet het grootste meer van Hongarije? (2 punten)
9) Aan welke rivier liggen steden als Metz, Trier en Cochem? (2 punten)
10) Hoe heet de vulkaan bij Napels, die in 79 na Christus uitbarstte wat de vernietiging van o.a. Pompeii tot gevolg had? (2 punten)
11) Wat is de naam van het (middel)gebergte dat dwars door Rusland loopt en de grens vormt tussen Azië en Europa? (2 punten)
12) In welk werelddeel ligt de breedste waterval ter wereld? (2 punten)
13) In welk werelddeel ligt het grootste moeras ter wereld? (2 punten)
14) In welke stad bevindt het station met de meeste platformen? (44 stuks en 67 sporen) (2 punten)
15) Wat is de naam van de wereldberoemde steencirkel in zuidelijk Engeland en bij welke stad ligt dit monument? De stad zelf is ook bekend om zijn kathedraal die de hoogste kerktoren van het Verenigd Koninkrijk heeft? (2 punten)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2006, 10:24 
Admin

En de eerste antwoorden zijn binnen van:

Alain
Rach
Joël

Ik verwacht nog antwoorden van:

Erik

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 13 feb 2006, 15:24 
Admin

Ik heb inmiddels ook van Erik de antwoorden binnen, waar wil nog even tot vanavond wachten met het bekendmaken van de scores. Ik wil namelijk alle antwoorden nog een keer controleren, omdat van een paar mensen de scores wel heel dicht bij elkaar liggen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 13 feb 2006, 20:01 
Admin

Ondanks dat de vragen er niet makkelijker op zijn geworden is er toch weer goed gescoord en door alle vier de mensen die zijn overgebleven, mijn complimenten. Maar helaas moet er ook deze keer iemand afvallen en dat is Joël geworden, al scheelde het niet heel veel met Rach. De scores zijn als volgt:

Alain 43/50
Rach 31/50
Joël 29/30
Erik 38/50

De antwoorden:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters bij een aantal voormalige Sovjet-landen. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden: de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)
A - Wit-Rusland - Minsk
B - Moldavië - Chisinau
C - Georgië - Tbilisi
D - Armenië - Jerevan
E - Azerbeidzjan - Bakoe
F - Turkmenistan - Ashgabat
G - Oezbekistan - Tasjkent
H - Kazachstan - Astana
I - Kirgizië - Bisjkek
J - Tadzjikistan - Doesjanbe

2) Wat zijn qua inwoneraantal de twee grootste steden van Portugal? (2 punten)
Lissabon en Porto
3) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden van Zweden? (3 punten)
Stockholm, Gotenborg en Malmö
4) Hoe heet de zuidelijke regio van Spanje met steden als Sevilla en Malaga? (2 punten)
Andalusië
5) Aan welke drie landen grenst Egypte? (3 punten)
Libië, Soedan en Israël
6) Hoe heet het grootste eiland van Australie, dat ook een aparte deelstaat is met als hoofdstad Hobart? (2 punten)
Tasmanië
7) Welk ‘gebied’ heeft meer inwoners: Hong Kong of Singapore? (2 punten)
Hong Kong, want deze heeft 6,9 miljoen inwoners en Singapore 4,4 miljoen
8 ) Hoe heet het grootste meer van Hongarije? (2 punten)
Balatonmeer
9) Aan welke rivier liggen steden als Metz, Trier en Cochem? (2 punten)
de Moezel
10) Hoe heet de vulkaan bij Napels, die in 79 na Christus uitbarstte wat de vernietiging van o.a. Pompeii tot gevolg had? (2 punten)
Vesuvius
11) Wat is de naam van het (middel)gebergte dat dwars door Rusland loopt en de grens vormt tussen Azië en Europa? (2 punten)
Oeral
12) In welk werelddeel ligt de breedste waterval ter wereld? (2 punten)
De Victoriawatervallen in Afrika (op de grens van Zambia en Zimbabwe) vormen een watergordijn van 1708 meter breed en zijn zo’n 100 meter hoog.
13) In welk werelddeel ligt het grootste moeras ter wereld? (2 punten)
Zuid-Amerika, het Patanal moeras in Brazilië is 109,000 vierkante kilometer groot (ligt in het stroomgebied van de Amazone)
14) In welke stad bevindt het station met de meeste platformen? (44 stuks en 67 sporen) (2 punten)
New York, Grand Central Terminal
15) Wat is de naam van de wereldberoemde steencirkel in zuidelijk Engeland en bij welke stad ligt dit monument? De stad zelf is ook bekend om zijn kathedraal die de hoogste kerktoren van het Verenigd Koninkrijk heeft? (2 punten)
Stonehenge bij Salisbury

De vragen voor de op één na laatste ronde volgen zo dadelijk.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 13 feb 2006, 20:10 
Admin

Wie staat er op de derde plaats, voor wat betreft topografiekennis? Dat is de vraag bij deze op één na laatste ronde. In de race zijn dus nog Alain, Rach en Erik. Hieronder de vragen, succes.

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters bij een aantal landen in het Midden-Oosten. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)

Afbeelding

Landen: Irak, Jemen, Jordanië, Koeweit, Libanon, Oman, Qatar, Saoedi-Arabië, Syrië, Verenigde Arabische Emiraten
Steden: Abu Dhabi, Amman, Bagdad, Beiroet, Damascus, Doha, Koeweit, Masqat, Riyad, Sana

2) Wat zijn qua inwoneraantal de twee grootste steden van Griekenland? (2 punten)
3) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden van Israël? (3 punten)
4) In welke staat van de Verenigde Staten liggen steden als Las Vegas en Reno? (2 punten)
5) Aan welke drie landen grenst Venezuela? (3 punten)
6) Hoe heet het grootste eiland van Japan, waarop ook de grootste steden liggen? (2 punten)
7) Welk land heeft meer inwoners: Andorra of San Marino? (2 punten)
8 ) Hoe heet de zee die ruwweg tussen Zweden en de Baltische Staten ligt? (2 punten)
9) Aan welke rivier liggen steden als Geneve, Lyon en Avignon? (2 punten)
10) Hoe heet de grootste, bekendste en meest actieve vulkaan van IJsland? (2 punten)
11) Wat is de naam van het (hoog)gebergte in het uiterste zuidoosten van Europa dat ook de hoogste berg van Europa (Elbroes) bevat? (2 punten)
12) In welk werelddeel bevond zich de waterval waarbij per seconde de grootste hoeveelheid water viel ter wereld, totdat een dam hieraan een einde maakte (50.000 kubieke meter per seconde)? (2 punten)
13) Wat is de warmste hoofdstad ter wereld? (2 punten)
14) In welk land bevindt zich het meest hooggelegen station ter wereld? (4786 meter hoogte) (2 punten)
15) In welke stad en in welk land staat de Sint Petrus en Paulus kathedraal (niet vertaald!), die bijna geheel met hout is gebouwd? (2 punten)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 14 feb 2006, 08:25 
Admin

En de eerste antwoorden zijn binnen van Alain en Erik.
Ik verwacht nog antwoorden van Rach (je hebt nog even de tijd hoor :wink: ).

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 14 feb 2006, 19:47 
Admin

Het spijt me Erik, de finale was in zicht maar Alain en Rach gaan door. De scores lagen ook nu weer niet heel ver uit elkaar dus ik denk, Erik, dat je trots mag zijn op de derde plaats.
De score's:

Alain 44/50
Rach 36/50
Erik 34/50

De antwoorden:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters bij een aantal landen in het Midden-Oosten. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)
A - Libanon - Beiroet
B - Syrië - Damascus
C - Jordanië - Amman
D - Irak - Bagdad
E - Koeweit - Koeweit
F - Saoedi-Arabië - Riyad
G - Qatar - Doha
H - Verenigde Arabische Emiraten – Abu Dhabi
I - Oman - Masqat
J - Jemen - Sana

2) Wat zijn qua inwoneraantal de twee grootste steden van Griekenland? (2 punten)
Athene en Thessaloniki
3) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden van Israël? (3 punten)
Jeruzalem, Tel Aviv en Haifa
4) In welke staat van de Verenigde Staten liggen steden als Las Vegas en Reno? (2 punten)
Nevada
5) Aan welke drie landen grenst Venezuela? (2 punten)
Colombia, Brazilië en Guyana
6) Hoe heet het grootste eiland van Japan, waarop ook de grootste steden liggen? (2 punten)
Honshu
7) Welk land heeft meer inwoners: Andorra of San Marino? (2 punten)
Andorra, want deze heeft ruim 70.000 inwoners en San Marino 29.000
8 ) Hoe heet de zee die ruwweg tussen Zweden en de Baltische Staten ligt? (2 punten)
Oostzee
9) Aan welke rivier liggen steden als Geneve, Lyon en Avignon? (2 punten)
de Rhone
10) Hoe heet de grootste, bekendste en meest actieve vulkaan van IJsland? (2 punten)
Hekla
11) Wat is de naam van het (hoog)gebergte in het uiterste zuidoosten van Europa dat ook de hoogste berg van Europa (Elbroes) bevat? (2 punten)
Kaukasus
12) In welk werelddeel bevond zich de waterval waarbij per seconde de grootste hoeveelheid water viel ter wereld, totdat een dam hieraan een einde maakte (50.000 kubieke meter per seconde)? (2 punten)
In de Paraná rivier tussen Brazilië en Paraguay (Zuid-Amerika dus) bevond zich de Sete Quedas do Guaíra (zeven watervallen van Guaíra).
13) Wat is de warmste hoofdstad ter wereld? (2 punten)
Riyad, Saoedi-Arabië, gemiddelde juli-temperatuur boven de 40 graden
14) In welk land bevindt zich het meest hooggelegen station ter wereld? (4786 meter hoogte) (2 punten)
Bolivia, het Condor station
15) In welke stad en in welk land staat de Sint Petrus en Paulus kathedraal (niet vertaald!), die bijna geheel met hout is gebouwd? (2 punten)
Paramaribo, Suriname

Ondanks dat ik de vragen al klaar heb liggen voor de finale wil ik hiermee wachten tot maandag. Ook alle vorige rondes zijn namelijk op een maandag begonnen en zo houden we de spanning er misschien nog een beetje in. :P
Het aantal vragen is dan weer een beetje opgeschroefd en er zullen 75 punten zijn te verdienen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen