Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 363 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 sep 2006, 20:58 
Forum voor de Fans fan

Yeah! (*slaakt tevens een zucht van verlichting*)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 sep 2006, 21:28 
Suske en Wiske Megafan

Rikki - Erik schreef:
12. Welk verhaal onstond er naar aanleiding van Marc's bezoek aan Zuid-Afrika? (1 punt)
De Kaapse Kaalkoppen Lilli Natal werd niet goedgekeurd omdat dit niet een verhaal van Marc is.

Lilli Natal is wel degelijk een verhaal van Marc. Omdat ik hier al eerder een kleine discussie over had met Nosferatu heb ik het bij Marc nagevraagd. Hij vertelde me dat het verhaal door hem is geschreven en getekend.
Zelf dacht ik eerst ook dat het een verhaal van Paul was maar dat valt te verklaren doordat Marc dit, zoals hij zelf schreef, "naar Paul Geerts toe heeft geschreven".
Hij heeft dus bewust een verhaal gemaakt in de stijl van Paul, waar hij zeer goed in geslaagd getuige de mening van vele kenners dat het album door Geerts is gemaakt!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 sep 2006, 21:56 
DE Suske en Wiske freak!

Lilli Natal wordt ook weer 'geclaimd' door Paul Geerts; in zijn biografie schrijft hij dat dit het laatste verhaal is waaraan hij heeft gewerkt. Vreemd verhaal! 8)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 sep 2006, 22:50 
Die-hard fan

Rikki - Erik schreef:
Lilli Natal wordt ook weer 'geclaimd' door Paul Geerts; in zijn biografie schrijft hij dat dit het laatste verhaal is waaraan hij heeft gewerkt. Vreemd verhaal! 8)

Inderdaad!!! :? :o
Ik zal mee en mee op beurzen e.d. zelf dus onderzoeken van wie het verhaal nu is! :wink:
Verhaaltechnisch zou ik zeggen; Paul!
...Maar de manier waarop het geloof van de negerstam wordt gepresenteerd is meer die van Marc.
We zullen zien! :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 sep 2006, 23:36 
DE Suske en Wiske freak!

Precies! Het verhaal zou goed van Marc kunnen zijn, maar er zitten toch Geerts fundamenten in.

Hetzelfde zie ik in de tekeningen. Minimale schetsen van Paul Geerts, afgemaakt en uitgewerkt door Marc Verhaegen. Aan het einde van het verhaal lijkt me al het tekenwerk van Marc te komen.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 sep 2006, 17:09 
Moderator

de polle heeft wel geregeld de neiging om verhalen te claimen... naar ik heb gehoord :)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 sep 2006, 16:28 
Suske en Wiske Megafan

het was plezant. deze deelnemer verlaat met op geheven hoofd de quiz.kzal hem wss nog wel volgen.en aan de maker van deze quizen . nen dikke proficiat kheb weer veel bijgeleerd.en ge moogt me al in nen eventuele volgende quiz inschrijven ( hou mij dan wel op de hoogte via pb ofzo)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 22 sep 2006, 19:17 
DE Suske en Wiske freak!

Bedankt voor je compliment! Of ik nog zo'n quiz ga organiseren, dat is maar de vraag!
En bij deze dan een quiz over Marc Verhaegen. Gezien het grote aantal fans van Marc moet ik de lat iets hoger leggen.
Dit houdt dus wel in dat het niet altijd mogelijk is om een high-score binnen te slepen

De antwoorden moeten dit keer binnen zijn op 1 oktober, antwoorden van 2 oktober worden niet meer nagekeken! Veel suc6!

Bonuspunten:
Je kunt bonuspunten inzetten als je denkt niets over een onderwerp te weten. Bij het insturen van je antwoorden moet je duidelijk aangeven of- en hoeveel bonuspunten je wilt inzetten!!! (je hoeft niet aan te geven voor welke vraag je de punten inzet)

Suske en Wiske Quiz

Marc Verhaegen

1. Door 'wat' kwamen Willy Vandersteen en Paul Geerts Marc Verhaegen op het spoor? (1 punt)

2. Aan het product van Marc uit vraag 1 was iets 'knulligs'. Weet jij wat? (1 punt)
a. Het papier was van een slechte kwaliteit
b. Suske werd verward met Wiske en andersom
c. Lambik heeft op een van de plaatjes 6 vingers

3. Marc kreeg in 1989 te horen van de directeur van SU dat hij mee mocht werken aan een ambitieus project rond Suske en Wiske. Dit project is nooit van de grond gekomen, maar kun jij het omschrijven? (2 punten) *verderop in dit topic is een tip te vinden betreffende deze vraag.

4. Wat is het allereerste Suske en Wiske verhaal (uit de gewone reeks) dat compleet van Marc's hand is? (1 punt)

5. Waar of niet waar? (7 punten)
a. Marc is in Merksem geboren
b. Marc tekende Boes en de Smurfen
c. Marc maakte animaties voor Sesamstraat
d. Marc had geruime tijd een baard
e. Marc had geruime tijd een sik
f. Marc's favoriete figuur is Suske
g. Marc zat ook op het St. Eligiusinstituut te Antwerpen

6. Wie is Xao Pi? (1 punt)

7. Welk kortverhaal heeft Marc aan Vandersteen voorgelegd ter goedkeuring/verbetering? (1 punt)

8. Voor welk Suske en Wiske stripverhaal durfde Marc voor het eerst het basisidee te leveren? (1 punt)

9. Een bepaald Suske en Wiske verhaal verschilt in de krant op een aantal plaatsen met het verhaal in het stripalbum. Om welk verhaal gaat het? (1 punt)

10. Wanneer Marc begint op 2 januari 1989 bij Studio Vandersteen, moet hij tekenen aan 2 Suske en Wiske verhalen. Welke zijn het? (2 punten)

11. Noem naast Suske en Wiske en de eerder in de quiz genoemde reeksen 3 andere stripreeksen waar Marc aan werkt(e)? (3 punten)

22 punten te verdienen!

Ik verwacht de antwoorden van:
Nosferatu (14 bonuspunten)
* Antoon (11 bonuspunten)
* dentom (7 bonuspunten)
* Hans (5 bonuspunten)
* Frank (4 bonuspunten)
Robert (4 bonuspunten)

Mensen met een * hebben hun antwoorden ingestuurd

Laatst bijgewerkt door Rikki - Erik op 24 sep 2006, 11:05, in totaal 5 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 22 sep 2006, 20:30 
DE Suske en Wiske freak!

Mag ik er trouwens op wijzen dat deze en de 2 komende rondes de laatste kansen zijn om je bonuspunten in te zetten :!: :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 sep 2006, 11:04 
DE Suske en Wiske freak!

Bij vraag 3 gaat het niet om een film, animatie of tekenfilm. En als het goed is hebben de meesten er iets over gelezen!

Mocht je gedurende deze ronde nog dingen willen verbeteren, dan kan dat, maar houd het aub eerlijk.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2006, 10:41 
DE Suske en Wiske freak!

Alle antwoorden zijn binnen :)
Ik ga zsm. proberen de antwoorden te plaatsen!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2006, 18:37 
DE Suske en Wiske freak!

1. Door 'wat' kwamen Willy Vandersteen en Paul Geerts Marc Verhaegen op het spoor? (1 punt)
Marc tekende voor de Kredietbank een stripje in de stijl van 'De blauwe reeks', gebaseerd op- en bedoeld als inleiding op het verhaal: 'De schat van Beersel'.

2. Aan het product van Marc uit vraag 1 was iets 'knulligs'. Weet jij wat? (1 punt)
a. Het papier was van een slechte kwaliteit De medewerker die de Kredietbank figuurtjes in het stripje moest tekenen was nogal geirriteerd dat Marc zo'n slechte kwaliteit papier had gebruikt om het verhaal op te tekenen.
b. Suske werd verward met Wiske en andersom
c. Lambik heeft op een van de plaatjes 6 vingers (ik kon nergens 6 vingers tellen, toch is dit het meest gekozen antwoord!)

3. Marc kreeg in 1989 te horen van de directeur van SU dat hij mee mocht werken aan een ambitieus project rond Suske en Wiske. Dit project is nooit van de grond gekomen, maar kun jij het omschrijven? (2 punten)
Als je Versus 69 hebt gelezen, dan kon het je niet ontgaan zijn: Marc zou alle verouderde Suske en Wiske verhalen gaan hertekenen. "Een gigantisch werk" Niemand heeft dit antwoord geraden.

4. Wat is het allereerste Suske en Wiske verhaal (uit de gewone reeks) dat compleet van Marc's hand is? (1 punt)
De krakende Carcas. Hier had ik het antwoord 'De scherpe schorpioen' overigens wel verwacht, alleen heeft Paul voor dit verhaal de dialogen geschreven, en is het dus niet geheel van Marc's hand. (die had iedereen goed)

5. Waar of niet waar? (7 punten)
a. Marc is in Merksem geboren niet waar Marc werd geboren in Mortsel, nabij Kontich.
b. Marc tekende Boes en de Smurfen waar In Sterrenplukkers magazine 8 zie je een pagina van 'De Smurfen' en 'Boes' van de hand van Marc.
c. Marc maakte animaties voor Sesamstraat waar Zie Sterrenplukkers magazine 7
d. Marc had geruime tijd een baard waar (leuke anekdote: Op aanraden van een stamgast in een café moest Marc zijn baard afscheren, want; "zijn ogen spreken harde en duidelijke taal", aldus de stamgast. Dat advies heeft Marc opgevolgd. Daarna heeft Marc lang een snor gehad, die hij steeds kleiner en kleiner maakte... totdat hij zichzelf op een foto zag en Adolf Hitler daarin herkende. Die snor is er toen afgegaan (niemand had er overigens ooit een opmerking over gemaakt) en heeft plaats gemaakt voor een sikje.)
e. Marc had geruime tijd een sik waar
f. Marc's favoriete figuur is Suske waar
g. Marc zat ook op het St. Eligiusinstituut te Antwerpen niet waar

6. Wie is Xao Pi? (1 punt)
Xao Pi is de tekenaar van Ted en Fred. Het is een pseudoniem voor 'Marc Verhaegen'

7. Welk kortverhaal heeft Marc aan Vandersteen voorgelegd ter goedkeuring/verbetering? (1 punt)
Knokken in Knossos. De tips die hij daaruit kreeg heeft hij opgevolgd en heel zijn loopbaan kunnen gebruiken. Die vraag is alleen door Hans goed beantwoord!

8. Voor welk Suske en Wiske stripverhaal durfde Marc voor het eerst het basisidee te leveren? (1 punt)
De goalgetter. Samen met Paul is dat verhaal uitgewerkt (Paul heeft de dialogen en text uitgeschreven).

9. Een bepaald Suske en Wiske verhaal verschilt in de krant op een aantal plaatsen met het verhaal in het stripalbum. Om welk verhaal gaat het? (1 punt)
De slimme slapjanus. Marc wil Suske en Wiske vernieuwen en brengt een begrafenis-, toilet- en vreet-scene in beeld die later worden geschuwd uit het album.

10. Wanneer Marc begint op 2 januari 1989 bij Studio Vandersteen, moet hij tekenen aan 2 Suske en Wiske verhalen. Welke zijn het? (2 punten)
Marc's werk bestaat dan uit het uitwerken van de blauwe schetsen van Paul in grijs potlood. Hij werkt dan aan 'De speelgoedspiegel' (eind) en aan 'De Kleurenkladder' (begin).

11. Noem naast Suske en Wiske en de eerder in de quiz genoemde reeksen 3 andere stripreeksen waar Marc aan werkt(e)? (3 punten)
Ik noem enkel de door jullie genoemde reeksen:
Senne en Sanne
Calpako
Fil Marver
Ted en Fred
Cycloman had ik ook goed gekeurd. Boes, is gezien de vraagstelling, afgekeurd.

Gaan we nu over naar de inzendingen en de resultaten en het bonuspunten totaal!

16 punten:
Nosferatu (13 bonuspunten)
15 punten:
dentom (7 bonuspunten)
14 punten:
Antoon (7 bonuspunten)
Frank (2 bonuspunten)
13 punten:
Robert (0 bonuspunten)

Hans is met 12 punten de zwakste schakel geworden! Natuurlijk niet grappig om juist deze ronde uitgeschakeld te worden. Daarom:
- Wat ging er goed: Bijna op alle vragen een goed tot prima antwoord (alleen niet op vraag 5)
- Wat ging er fout: Vraag 5 en daarnaast waren er 2 mensen die lager scoorden, maar bonuspunten in gingen zetten (en dat mag!). Daarnaast ook een vleugje nonchalance...
Helaas Hans! Maar een uitstekende 6e plaats!!!

Rond vrijdag zal de volgende ronde online komen.

Laatst bijgewerkt door Rikki - Erik op 26 sep 2006, 19:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2006, 19:18 
Admin

Few, dit vond ik zeker niet de makkelijkste ronde; maar goed dat ik een viertal bonuspunten heb ingezet :roll:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2006, 19:22 
Forum voor de Fans fan

:cry: :cry: :cry: :cry:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2006, 19:31 
Forum voor de Fans fan

Hans, ik weet zeker dat je wel was doorgegaan, als ik niet al mijn bonuspunten had ingezet... Dus nu ik er geen een meer heb, zal ik er de volgende ronde wel uitliggen :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 363 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen