Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 363 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 okt 2006, 20:12 
Admin

Ik vind het heel spijtig voor Frank, maar Yes, ik heb de top 3 gehaald; dit was toch wel mijn ambitie.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 okt 2006, 20:48 
Moderator

en toen waren ze nog met 3 :P
The good, the bad and the ugly, de drie musketiers, 3 man and a little quiz...

wat ik persoonlijk wel grappig vind is dat er 20 punten te verdienen waren en iedereen meer dan 20 heeft ;)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 okt 2006, 21:24 
Suske en Wiske Megafan

Jammer dat ik afscheid van de quiz moet nemen. Hoewel ik het een makkelijke ronde vond had ik al verwacht dat dit mijn zwanenzang zou worden.
In eerdere rondes heb ik voor de zekerheid wat te veel bonuspunten ingezet, dat had ik achteraf beter niet kunnen doen! :(
Het was in ieder geval leuk om mee te doen. Ik ben benieuwd wie van de overgebleven kenners de quiz uiteindelijk wint.
Alle drie veel succes gewenst!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 okt 2006, 22:01 
Die-hard fan

Nu, dus ik zie me ook genoodzaakt een antwoord te geven. Dit wilde ik eigenlijk niet! :?
Het is steeds, dat de betere mag winnen, maar in dit geval... ik weet het niet, beter gezegd ik wist het tot nu niet!!! :o
Ik heb altijd al beweerd, dat ik veel over Suske en Wiske weet, maar ik ben niet alwetend! :(
Het is voor mij verassend , maar tegelijkertijd ook niet, dat Frank er nu uit valt. Ik wist dat hij hoog zou scoren. Ook wist ik dat Dentom bij een kennersquiz van de fanclub twee á drie jaar geleden het van Rikki-Erik gewonnen heeft en dat Antoon ook veel ervan weet, maar dat ik zo goed van wanten wist!!! :o :D
Moge de beste winnen en laat mij maar "The Ugly" ( zie Dentom hierboven ) zijn en daarmee laat het zich ook goed leven. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 okt 2006, 22:06 
Forum voor de Fans fan

dentom schreef:
en toen waren ze nog met 3 :P
..
;)

eh.....genesis :?:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 16 okt 2006, 00:14 
DE Suske en Wiske freak!

Ik zou zelf wel een top 3 kunnen maken op basis van de reeds toegestuurde antwoorden :)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 16 okt 2006, 07:30 
Forum voor de Fans fan

complimenten voor iedereen die zo en zo steeds een ronde verder kwam .
pittige vragen , leuk om mee te denken , denk dat taktiek van gebruik van bonuspunten ( verdiende escapes) een extra dimensie geeft aan het geheel . :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 nov 2006, 23:13 
DE Suske en Wiske freak!

't werd tijd ;)

15e ronde!

De antwoorden moeten dit keer binnen zijn op 10 november, antwoorden van 11 november worden niet meer nagekeken!

Veel suc6!

Suske en Wiske Quiz

1. Wie is de persoon die in strook 209 (Belhamelbende) met een kruiwagen voor de studio loopt? (2 punten)

2. Wat heeft Brian Clifton met Suske en Wiske te maken? (1 punt)

3. Er zijn in totaal 6 halve pagina's hertekend voor album 113. Het geheim van de gladiatoren. Het is niet de bedoeling dat je gaat vergelijken, het album doorbladeren mag wel! Beschrijf wat er op die halve pagina's gebeurt. (3 punten)

4. Suske en Wiske zijn op het titelblad van 113. Het geheim van de gladiatoren in de stijl van het album getekend. Wie verzorgde deze tekening? (1 punt)
Afbeelding

5. Voor welk album werd Jerom hertekend in de gelijkvormige reeks en daarna nog eens in de 4-kleuren reeks? (2 punten)

6. Welk album was het eerste album in de gelijkvormige reeks en waarom heet de reeks zo? (1 punt)

7. Noem 6 veranderingen die zich voordeden bij het overschakelen van de Vlaamse ongekleurde reeks naar de 2-kleuren reeks (6 punten)

8. Wat is het allereerste commerciele Suske en Wiske product? (1 punt)

9. In welk album keren Lasido en Remifa terug? (1 punt)

10. Wie ergerde zich geregeld aan de uitkomst van de lezersenquete van het weekblad 'Kuifje' en waarom? (1 punt)

11. In welke parodie-uitgave is er een zelfde scene als in 'De bokkerijders'? (1 punt)

12. In welk nieuw kortverhaal duikt Krimson weer op? (1 punt)

21 punten te verdienen! En ja, hij is heavy ;) 8)

Ik verwacht de antwoorden van:
Nosferatu
* Antoon
* dentom

Mensen met een * hebben hun antwoorden ingestuurd

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Laatst bijgewerkt door Rikki - Erik op 02 jul 2008, 20:12, in totaal 5 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 nov 2006, 00:01 
DE Suske en Wiske freak!

Aangezien ik nog geen antwoorden heb gezien vermoed ik dat ie best wel heeel heavy is ;)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 nov 2006, 15:09 
Admin

Rikki - Erik schreef:
Aangezien ik nog geen antwoorden heb gezien vermoed ik dat ie best wel heeel heavy is ;)

Behoorlijk ja, maar dat spreekt vanzelf in deze fase.
Ik heb de antwoorden zojuist ingeleverd en er is eigenlijk maar één vraag waar ik zeker van ben.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 nov 2006, 15:22 
Die-hard fan

Rikki - Erik schreef:

De mijne zul je morgen van me krijgen en idd ze zijn moeilijker! Eens kijken wat ik er van terecht breng! :? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 nov 2006, 16:54 
Moderator

ik heb ze deze nacht ingeleverd, ik vond het eigenlijk meevallen
maar het gaat bij mij toch ook genne vette zijn vrees ik

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 nov 2006, 18:20 
DE Suske en Wiske freak!

Plaatje dat hoort bij vraag 4:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Rikki - Erik op 02 jul 2008, 20:12, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 nov 2006, 23:41 
DE Suske en Wiske freak!

Nog even wachten en dan gaan we snel weten wie er door is naar DE finale!!! 8) :shock:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 nov 2006, 16:58 
DE Suske en Wiske freak!

1. Wie is de persoon die in strook 209 (Belhamelbende) met een kruiwagen voor de studio loopt? (2 punten)
De vader van Jan Francken, hij zorgde voor het onderhoud van het perseel in Kalmthout.

2. Wat heeft Brian Clifton met Suske en Wiske te maken? (1 punt)
Hij is de componist van de muziek voor 'De Duistere Diamant', de bioscoopfilm.

3. Er zijn in totaal 6 halve pagina's hertekend voor album 113. Het geheim van de gladiatoren. Het is niet de bedoeling dat je gaat vergelijken, het album doorbladeren mag wel! Beschrijf wat er op die halve pagina's gebeurt. (3 punten)
Een bijzonder pittige vraag die niemand direct kon beantwoorden. Het gaat om de volgende scenes in het Colloseum:
- Nero beweert dat de schim liegt en roept op tot het gevecht. De schim vraagt zich af waar Lambik blijft.
- Mes in het wassen tafeltje
- Vogels die over het Colloseum vliegen
- Lambik ontdoet zich van zijn outfit en blijkt de Schim te zijn.
- De zuil zakt in de leeuwenkooi
- Lambik toont zijn uitvinding en de hobbelpaard strijd begint.

Waarom en door wie deze scenes zijn hertekend blijft nog even een raadsel.

4. Suske en Wiske zijn op het titelblad van 113. Het geheim van de gladiatoren in de stijl van het album getekend. Wie verzorgde deze tekening? (1 punt)
Afbeelding
Eugeen Goossens

5. Voor welk album werd Jerom hertekend in de gelijkvormige reeks en daarna nog eens in de 4-kleuren reeks? (2 punten)
De speelgoedzaaier, deze vraag wist niemand te beantwoorden, ondanks het leuke artikel dat Ralph van dit forum ooit publiceerde.

6. Welk album was het eerste album in de gelijkvormige reeks en waarom heet de reeks zo? (1 punt)
De Nerveuze Nerviërs. De taal veranderde naar ABN; geen aparte albums meer voor Nederland en België*

7. Noem 6 veranderingen die zich voordeden bij het overschakelen van de Vlaamse ongekleurde reeks naar de 2-kleuren reeks (6 punten)
Ik geef de toegestuurde antwoorden, met eventuele toelichting, die ik correct heb bevonden (13 verschillende!) :
- de tekening op de voorkaft ging buiten kader
- ipv blauw-bruine lijntekeningen was er nu een schamel kleurenpalet van rood en grijs
- de achterkant werd vernieuwd. Suske en Wiske presenteerde hier zich mee wereldser door het gebruik van diverse voertuigen.
- gelijmd ipv geniet
- de hoofden van de personages op de titelpagina
- ipv 1 tekening uit het album verschenen suske en wiske op de titelpagina
- de inkting is veranderd (Eduard de Rop voegde zich nu bij de studio)
- daarmee veranderde ook de lettering, die deed Eduard ook.
- de kleur van de titels op de covers is veranderd van wit naar geel (goedgekeurd, ondanks dat het net voor de verandering al gebeurde)
- er is een nummer op de rug geplaatst
- Vele covers werden hertekend (voorbeeld: De Ringelingschat)
- De zwart gedrukte letters met "De Avonturen van" zijn verdwenen
- De naam van de auteur Willy Vandersteen, die in de ongekleurde reeks geheel onderaan stond, komt nu geheel bovenaan te staan! Weliswaar met een afkorting van zijn voornaam: W. Vandersteen
*

8. Wat is het allereerste commerciele Suske en Wiske product? (1 punt)
Een Schalulleke popje

9. In welk album keren Lasido en Remifa terug? (1 punt)
Jeromba de Griek en De ongelooflijke Thomas. Diegenen die ze beide opnoemde kregen een extra punt.*

10. Wie ergerde zich geregeld aan de uitkomst van de lezersenquete van het weekblad 'Kuifje' en waarom? (1 punt)
Herge. Suske en Wiske werden door het lezerspubliek vaak verkozen boven 'Kuifje'.*

11. In welke parodie-uitgave is er een zelfde scene als in 'De bokkerijders'? (1 punt)
De glunderende gluurder. Hierin wordt Wiske op dezelfde manier gewekt als in 'De bokkerijders'; door een haan die door Sidonie wordt wakker gemaakt.

12. In welk nieuw kortverhaal duikt Krimson weer op? (1 punt)
De pronte professor

*Deze vraag werd door iedereen goed beantwoord

Gaan we nu over naar de inzendingen en de resultaten!

15 punten:
Nosferatu
14 punten:
dentom

Antoon, waarvoor ik minimaal een 2e prijs voorspelde kon het deze ronde niet helemaal goed bijbenen en haalde 11 punten. De vragen waren pittig en waarschijnlijk ook niet helemaal op jouw vakgebied. Bijzonder jammer! Maar dat betekent dat we de finale zullen kunnen gaan spelen! Nosferatu en dentom zijn door!

Laatst bijgewerkt door Rikki - Erik op 02 jul 2008, 20:13, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 363 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen