Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 okt 2007, 11:57 
Admin

Ik heb de antwoorden binnen van:

Olaf (falo)
Erik (Rikki-Erik)
Jos (Drenth)
Robert

Ik verwacht nog antwoorden van:

Alain (Nosferatu)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 17 okt 2007, 12:14 
Admin

Ik heb inmiddels alle antwoorden al binnen, maar tot zaterdag nog geen tijd om ze na te kijken en hier te plaatsen. Omdat Olaf op vakantie is zal ik toch pas over anderhalve week de vragen voor ronde 10 plaatsen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 okt 2007, 10:02 
Admin

Ronde 9 werd een moeilijke ronde bevonden. Bijna iedereen liep te klagen, kreunen en steunen. Dat is misschien wat overdreven, maar er werd in ieders geval behoorlijk gegokt / of geen antwoorden gegeven. Wat het resultaat dan is zie aan het einde van deze post. Eerst weer de antwoorden op de vragen:

1) Wat is de (bestuurlijke) hoofdstad van Zuid-Afrika?
Pretoria (Er werd een paar keer Johannesburg gezegd, maar dit is helemaal geen hoofdstad. Naast de bestuurlijke hoofdstad Pretoria waar ik om vroeg zijn er ook de wetgevende hoofdstad Kaapstad en de rechterlijke hoofdstad Bloemfontein)
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven? (Let op!)
San Marino
3) In welk land ligt de stad Cali?
Colombia
4) Hoe heet de zuidoostelijke staat van Australië met Sydney als hoofdstad?
Nieuw-Zuid-Wales
5) Door welk land wordt Brunei omgeven?
Maleisië
6) Hoe heet de eilandengroep ten zuidwesten van India die bestaat uit zo’n 1200 koraaleilanden?
Maldiven
7) De Dominicaanse republiek en Haïti delen samen een eiland, maar welke van de twee heeft de meeste inwoners (in 2005)?
De Dominicaanse republiek, want deze had 9 miljoen inwoners en Haïti 8,1 miljoen
8 ) Hoe wordt het belangrijkste en grootste kanaal van Venetië genoemd dat met een grote slinger door deze stad loopt?
Canal Grande
9) Wat is de naam van de vulkaan in de staat Washington, Verenigde Staten, die bekend is om zijn grote uitbarsting van 1980?
Mount St. Helens
10) Wat is de naam van het kasteel dat je hieronder ziet en in welk land is het te vinden?
Neuschwanstein in Duitsland (voor de mensen die dit kasteel niet kennen, het stond model voor het kasteel van Doornroosje in de Disney parken)

De uitslag is als volgt:

Robert 4/20
Jos (Drenth) 18/20
Alain (Nosferatu) 18/20
Erik (Rikki-Erik) 10/20
Olaf (falo) 11/20

Robert, deze keer ben jij de zwakste schakel. Ik moet zeggen dat je met je gokken een aantal keer dicht in de buurt kwam, maar iedere keer net niet. Spijtig omdat je in de vorige ronden vaak goed mee kon en ook een aantal keer het maximaal aantal punten hebt behaald. Ik hoop dat je het toch leuk hebt gevonden en de quiz blijft volgen.
Dat gokken wel helpt bewijst Alain. Van de zes keer dat hij zegt gegokt te hebben had hij er vijf juist :) Zoals eerder gezegd zullen de vragen voor ronde 10 pas volgende week volgen. Omdat ik het aantal vragen ga uitbreiden, moet ik hier eens goed over nadenken.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 okt 2007, 19:05 
Forum voor de Fans fan

Dankjewel voor de leuke quiz Antoon, vond het zeker leuk om mee te doen :) En succes aan de andere deelnemers natuurlijk

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 27 okt 2007, 17:42 
Admin

Deze middag ben ik geweest de vragen op te stellen voor de laatste drie ronden. Nu ik daarmee klaar ben, zit voor mij het grootste werk erop. Zoals eerder gezegd zijn bij de laatste ronden het aantal vragen uitgebreid. Voor de ronden 10 en 11 zijn er ieder 15 vragen en voor de laatste ronde 12. Hierdoor zullen er ook meer punten te halen zijn dan de 20 uit de eerste ronden; 55 punten in de ronden 10 en 11 en 75 in de laatste. 20 punten zijn direct bij de eerste vraag al te verdienen. Maar genoeg uitleg, jullie zien het vanzelf bij de vragen van ronde 10:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters in Midden Amerika. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag is dan: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)

Afbeelding

Landen: Belize, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Haïti, Honduras, Jamaica, Nicaragua, Panama
Hoofdsteden: Belmopan, Guatemala, Kingston, Managua, Panama, Port-au-Prince, San José, San Salvador, Santo Domingo, Tegucigalpa

2) Wat zijn qua inwoneraantal de vijf grootste steden van Nederland? (elke stad één punt)
3) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden van Italië? (elke stad één punt)
4) Hoe heet de ‘Franse’ provincie van Canada met als grootste stad Montréal? (2 punten)
5) Hoe heet de grootste en meest noordwestelijke staat van de Verenigde Staten met als hoofdstad Juneau? (2 punten)
6) Aan welke drie landen grenst Paraguay? (3 punten)
7) Uit welke drie eilanden bestaan de zogenaamde ABC-eilanden of de Benedenwindse eilanden die horen bij het Koninkrijk der Nederlanden? (elk eiland één punt)
8 ) In welk land is het schiereiland Sinaï te vinden? (2 punten)
9) Welk land had in 2007 meer inwoners: Thailand of de Filippijnen? (2 punten)
10) Welke Nederlandse provincie kent de meeste inwoners? (2 punten)
11) Hoe heet de zee tussen Griekenland en Turkije? (2 punten)
12) Aan welke rivier liggen steden als Oxford, Reading en Southend-on-Sea? (2 punten)
13) Welke berg in Frankrijk wordt ook wel de kale berg genoemd en is bekend van de Tour de France? (2 punten)
14) Wat is de naam van het (middel)gebergte dat ruwweg de grens tussen Frankrijk en Zwitserland vormt? (2 punten)
15) Bij het zien van onderstaand plaatje zullen jullie direct weten om welke stad het gaat. Datn vraag ik dan ook niet, maar wat zijn de namen van de twee bouwwerken die jullie zien? (één punt per bouwwerk)

Afbeelding

In principe hebben jullie weer twee weken om de antwoorden in te leveren, dus t/m vrijdag 9 november. Maar als, net als de vorige ronde, al binnen de week alle antwoorden binnen zijn, zal ik volgende week de antwoorden plaatsen en de vragen voor ronde 11.
Ik verwacht in ieders geval antwoorden van:

Jos (Drenth)
Alain (Nosferatu)
Erik (Rikki-Erik)
Olaf (falo)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 27 okt 2007, 19:33 
Forum voor de Fans fan

Zeg, mag ik nog wat tijd overhouden om naar de boekenbeurs te gaan?
Op mijn leeftijd nog huiswerk moeten doen.

Verder nog een baan.
Huis dat verbouwd wordt.
Neefje dat volgende week gedoopt wordt.

Non de ju, waar moet ik de tijd vandaan halen .... :wink:

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 okt 2007, 10:19 
Admin

Drenth schreef:
...
Non de ju, waar moet ik de tijd vandaan halen .... :wink:
...

Maar hij heeft wel dezelfde dag nog z'n antwoorden doorgegeven :P

Ik heb de antwoorden van:

Jos (Drenth)
Erik (Rikki-Erik)
Alain (Nosferatu)

Ik verwacht nog antwoorden van tenminste:

Olaf (falo)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 nov 2007, 14:59 
Admin

Ook Olaf heeft zijn antwoorden al ingeleverd, zodat ik de uitslag al bekend kan maken. Eerst weer de antwoorden:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag is dan: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)
A - Dominicaanse Republiek - Santo Domingo
B - Haïti - Port-au-Prince
C - Jamaica - Kingston
D - Belize - Belmopan
E - Guatemala - Guatemala
F - El Salvador - San Salvador
G - Honduras - Tegucigalpa
H - Nicaragua - Managua
I - Costa Rica - San José
J - Panama – Panama

2) Wat zijn qua inwoneraantal de vijf grootste steden van Nederland? (elke stad één punt)
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven
3) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden van Italië? (elke stad één punt)
Rome, Milaan, Napels en Turijn
4) Hoe heet de ‘Franse’ provincie van Canada met als grootste stad Montréal? (2 punten)
Québec
5) Hoe heet de grootste en meest noordwestelijke staat van de Verenigde Staten met als hoofdstad Juneau? (2 punten)
Alaska
6) Aan welke drie landen grenst Paraguay? (3 punten)
Bolivia, Brazilië en Argentinië
7) Uit welke drie eilanden bestaan de zogenaamde ABC-eilanden of de Benedenwindse eilanden die horen bij het Koninkrijk der Nederlanden? (elk eiland één punt)
Aruba, Bonaire en Curacao
8 ) In welk land is het schiereiland Sinaï te vinden? (2 punten)
Egypte
9) Welk land had in 2007 meer inwoners: Thailand of de Filippijnen? (2 punten)
de Filippijnen want deze had 91 miljoen inwoners en Thailand 65 miljoen
10) Welke Nederlandse provincie kent de meeste inwoners? (2 punten)
Zuid-Holland, bijna 3,5 miljoen inwoners
11) Hoe heet de zee tussen Griekenland en Turkije? (2 punten)
Egeïsche Zee
12) Aan welke rivier liggen steden als Oxford, Reading en Southend-on-Sea? (2 punten)
de Theems
13) Welke berg in Frankrijk wordt ook wel de kale berg genoemd en is bekend van de Tour de France? (2 punten)
Mont Ventoux
14) Wat is de naam van het (middel)gebergte dat ruwweg de grens tussen Frankrijk en Zwitserland vormt? (2 punten)
Jura
15) Bij het zien van onderstaand plaatje zullen jullie direct weten om welke stad het gaat. Datn vraag ik dan ook niet, maar wat zijn de namen van de twee bouwwerken die jullie zien? (één punt per bouwwerk)
Sydney Harbour Bridge en het Opera House

Deze ronde is behoorlijk goed gescoord:

Jos (Drenth) 48/55
Alain (Nosferatu) 50/55
Erik (Rikki-Erik) 43/55
Olaf (falo) 41/55

Op basis van deze uitslag is Olaf de zwakste schakel omdat hij het minst aantal punten heeft behaald. Jos heeft echter aangegeven om persoonlijke redenen te willen stoppen met de quiz. Ik vind dit heel jammer omdat hij de afgelopen ronden zo goed heeft gescoord, maar zal het respecteren.
Omdat ik de vragen voor de laatste twee ronden al heb klaarliggen en het de bedoeling is dat er iedere ronde maar één persoon afvalt, blijft Olaf dan samen met Alain en Erik in de race. De vragen voor de 'halve finale' zal ik dadelijk plaatsen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 nov 2007, 15:10 
Admin

De topografiequiz nadert zijn ontknoping. In deze op één na laatste ronde zullen we te weten komen wie op de derde plek komt en dus op het nippertje afvalt voor de finale.

Vragen ronde 11

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters in Zuidelijk Afrika. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag is dan: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)

Afbeelding

Landen: Angola, Botswana, Democratische Republiek Congo, Madagaskar, Malawi, Mozambique, Namibië, Tanzania, Zambia, Zimbabwe
Hoofdsteden: Antananarivo, Dodoma, Gaborone, Harare, Kinshasa, Lilongwe, Luanda, Lusaka, Maputo, Windhoek

2) Wat zijn qua inwoneraantal de vijf grootste steden van België? (elke stad één punt
3) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden van Denemarken? (elke stad één punt)
4) Hoe heet de oostelijke regio van Frankrijk met steden als Straatsburg, Colmar en Mulhouse? (2 punten)
5) Hoe heet de zuidwestelijke regio van Frankrijk met steden als Bordeaux, Pau en Bayonne? (2 punten)
6) Aan welke drie landen grenst Cambodja? (3 punten)
7) Uit welke drie eilanden bestaan de bovenwindse eilanden die horen bij het Koninkrijk der Nederlanden? (elk eiland één punt)
8 ) In welk land is het schiereiland Calabrië te vinden? (2 punten)
9) Welk land had in 2007 meer inwoners: Nieuw Zeeland of Papoea-Nieuw-Guinea? (2 punten)
10) Welke Belgische provincie kent de meeste inwoners? (2 punten)
11) Hoe heet de zee tussen Italië en Griekenland? (2 punten)
12) Aan welke rivier liggen steden als Troyes, Rouen en Le Havre? (2 punten)
13) Hoe heet de hoogste berg van Duitsland die ligt in de Alpen op de grens met Oostenrijk? (2 punten)
14) Wat is de naam van het (middel)gebergte dat ruwweg de scheiding tussen (oost) Duitsland en Tsjechië vormt? (2 punten)
15) Ook bij onderstaand plaatje hoef ik niet te zeggen om welke stad het gaat; het staat er zelf in. Wel weer de vraag: wat zijn de namen van de twee bouwwerken die jullie zien? (één punt per bouwwerk)

Afbeelding

Voor alle duidelijkheid: omdat Jos heeft aangegeven uit de quiz te willen stappen verwacht ik de antwoorden van tenminste:

Alain (Nosferatu)
Erik (Rikki-Erik)
Olaf (falo)

Jullie hebben in principe weer twee weken de tijd om de antwoorden in te leveren, dus t/m vrijdag 16 november. Als echter de antwoorden volgend weekend al binnen zijn, zal ik dan de uitslag en de vragen voor de finale plaatsen.

Laatst bijgewerkt door Antoon op 04 nov 2007, 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 nov 2007, 19:25 
Die-hard fan

Euh, Antoon,

Die foto´s zijn om de een of andere reden niet te zien! :o :?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 nov 2007, 20:48 
Admin

Ik kan het niet helemaal verklaren. Normaal heb ik nog geen problemen gehad met de plaatjes die ik via fotobewaren.nl hoste. Maar vanavond gaat het niet helemaal goed. Daarom heb ik ze nu via photobucket.com hier geplaatst.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 07 nov 2007, 19:31 
Admin

Ik heb de antwoorden binnen van:

Erik (Rikki-Erik)
Alain (Nosferatu)

Ik verwacht nog antwoorden van tenminste:

Olaf (falo)

Laatst bijgewerkt door Antoon op 14 nov 2007, 09:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 12 nov 2007, 11:48 
Suske en Wiske Megafan

moet eerst nog even bijkomen van de moeilijkheid vd vragen

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 nov 2007, 18:46 
Admin

Ik vermoed dat Olaf niet meer is bijgekomen van de vragen. In ieders geval heb ik van hem geen antwoorden ontvangen, wat hem de zwakste schakel maakt voor deze 'halve finale'. Ik vind het jammer dat het zo moet lopen, maar na een paar dag en wachten en een paar PM's zonder reactie, wil ik niet langer meer wachten.

De antwoorden op de vragen:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters in Zuidelijk Afrika. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)
A - Democratie Republiek Congo - Kinshasa
B - Tanzania - Dodoma
C - Malawi - Lilongwe
D - Zambia - Lusaka
E - Angola - Luanda
F - Namibië - Windhoek
G - Botswana - Gaborone
H - Zimbabwe - Harare
I - Mozambique - Maputo
J - Madagaskar - Antananarivo

2) Wat zijn qua inwoneraantal de vijf grootste steden van België? (elke stad één punt)
Brussel, Antwerpen, Gent, Charleroi en Luik
3) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden van Denemarken? (elke stad één punt)
Kopenhagen, Aarhus, Odense en Alborg
4) Hoe heet de oostelijke regio van Frankrijk met steden als Straatsburg, Colmar en Mulhouse? (2 punten)
Elzas
5) Hoe heet de zuidwestelijke regio van Frankrijk met steden als Bordeaux, Pau en Bayonne? (2 punten)
Aquitanië
6) Aan welke drie landen grenst Cambodja? (3 punten)
Thailand, Laos en Vietnam
7) Uit welke drie eilanden bestaan de bovenwindse eilanden die horen bij het Koninkrijk der Nederlanden? (elk eiland één punt)
Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten
8 ) In welk land is het schiereiland Calabrië te vinden? (2 punten)
Italië
9) Welk land had in 2007 meer inwoners: Nieuw Zeeland of Papoea-Nieuw-Guinea? (2 punten)
Papoea-Nieuw-Guinea, want deze had 5,8 miljoen inwoners en Nieuw-Zeeland 4,1 miljoen
10) Welke Belgische provincie kent de meeste inwoners? (2 punten)
Antwerpen, bijna 1,7 miljoen inwoners
11) Hoe heet de zee tussen Italië en Griekenland? (2 punten)
Ionische Zee
12) Aan welke rivier liggen steden als Troyes, Rouen en Le Havre? (2 punten)
de Seine
13) Hoe heet de hoogste berg van Duitsland die ligt in de Alpen op de grens met Oostenrijk? (2 punten)
Zugspitze
14) Wat is de naam van het (middel)gebergte dat ruwweg de scheiding tussen (oost) Duitsland en Tsjechië vormt? (2 punten)
Ertsgebergte
15) Ook bij onderstaand plaatje hoef ik niet te zeggen om welke stad het gaat; het staat er zelf in.. Wel weer de vraag: wat zijn de namen van de twee bouwwerken die jullie zien? (één punt per bouwwerk)
Fernsehturm en het Rotes Rathuis (rode raadhuis)

De uitslag is dan als volgt:
Alain (Nosferatu) 52/55
Erik (Rikki-Erik) 32/55
Olaf (falo) 0/55

Ik zal dadelijk nog de vragen plaatsen voor de finaleronde die tussen Alain en Erik zal gaan.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 nov 2007, 18:59 
Admin

En dan nu de laatste vragen van deze topografiequiz:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters bij de Caribische eilanden. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien eilanden en de tien hoofdplaatsen. De vraag mag duidelijk zijn: welk eiland hoort bij welke letter en welke hoofdplaats hoort bij het eiland? (20 punten)

Eilanden: Antigua en Barbuda, Barbados, Dominica, Grenada, Guadeloupe, Martinique, Montserrat, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Trinidad en Tobago
Hoofdplaatsen: Basse-Terre, Bridgetown, Castries, Fort-de-France, Kingston, Plymouth, Port of Spain, Roseau, Saint George’s, Saint John’s

Afbeelding

2) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden (geen agglomeraties) van Duitsland? (elke stad één punt)
3) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden (geen agglomeraties) van Frankrijk? (elke stad één punt)
4) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden (geen agglomeraties) van het Verenigd Koninkrijk? (elke stad één punt)
5) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden (geen agglomeraties) van de Verenigde Staten? (elke stad één punt)
6) In welke Duitse deelstaat, die grenst aan Nederland, bevindt zich het Ruhrgebied en heeft als hoofdstad Düsseldorf? (2 punten)
7) Hoe heet de noordwestelijke regio van Spanje met steden als Santiago de compostela en A Coruna? (2 punten)
8 ) Hoe heet de westelijke Italiaanse regio met als hoofdstad Turijn? (2 punten)
9) Hoe heet het zuidelijk deel van Argentinië? (2 punten)
10) Aan welke zeven landen grenst Oekraïne? (7 punten)
11) Geologen menen dat zo’n 250 miljoen jaar geleden alle continenten verenigd waren en één groot supercontinent vormden. Wat is de naam hiervan? (3 punten)
12) Hoe heten de twee grootste Kanaaleilanden (tussen het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk)? (elk eiland één punt)
13) Hoe heet het schiereiland in het westen van Kroatië dat veel toeristen trekt? (2 punten)
14) Welk land had in 2005 meer inwoners: Egypte of Turkije? (2 punten)
15) Welke twee Nederlandse provincies kennen de minste inwoners? (elk één punt)
16) Wat zijn de namen van de vijf zogenaamde ‘grote meren’ op de grens van de Verenigde Staten en Canada? (elk meer één punt)
17) Hoe heet het kanaal in Griekenland dat van het schiereiland Peloponnesos in principe een echt eiland heeft gemaakt? (2 punten)
18 ) Hoe heet de één op na hoogste berg ter wereld die geldt als de moeilijkste te beklimmen? (2 punten)
19) Wat is de naam van het (hoog)gebergte dat zich in een halve cirkel uitstrekt over landen als Tsjechië, Slowakije, Polen, Oekraïne maar grotendeels in Roemenië ligt? (2 punten)
20) De misschien wel bekendste bouwwerken ter wereld heb ik bewaard voor de laatste vraag. Het gaat dan om de piramiden in Egypte. Hieronder zie je de drie bekendste. Hoe heten ze en bij welke voorstad van Caïro zijn ze te vinden.

Afbeelding

Alain en Erik, ik weet dat het niet de makkelijkste vragen, maar het gaat natuurlijk wel om de finale. Daarnaast hebben jullie bewezen dat jullie goed kunnen gokken. Ik wens jullie veel succes bij het beantwoorden van de vragen. Wanneer anderen ook een gokje willen wagen om deze vragen te beantwoorden: stuur maar op.
Uiterlijk vrijdag 30 november hoop ik de antwoorden binnen te krijgen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen