Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 nov 2007, 12:34 
Admin

Ik heb de antwoorden binnen van:

Alain (Nosferatu)

Ik verwacht nog antwoorden van tenminste:

Erik (Rikki-Erik)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 nov 2007, 09:46 
Die-hard fan

Het ziet eruit, dat Erik me laat winnen zonder slag of stoot! 8)
Wat ik bedoel: Waar blijven je antwoorden, Erik? :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 nov 2007, 11:15 
DE Suske en Wiske freak!

Komt, ben nog ff druk ;)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 29 nov 2007, 08:35 
Admin

Ook van Erik heb ik de antwoorden binnen. Tot het weekend heb ik echter geen tijd de antwoorden na te kijken. Hiermee hebben anderen t/m vrijdag om hun geluk nog te beproeven door ook antwoorden in te sturen. :)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 29 nov 2007, 12:44 
DE Suske en Wiske freak!

Ik denk dat we Alain al mogen feliciteren! Pfew, wat een vragen!

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 29 nov 2007, 17:44 
Die-hard fan

Rikki - Erik schreef:

Hé, effe afwachten, Erik! Zo gemakkelijk waren ze nu ook weer niet! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 dec 2007, 12:25 
Admin

Nosferatu schreef:
Rikki - Erik schreef:

Hé, effe afwachten, Erik! Zo gemakkelijk waren ze nu ook weer niet! :wink:

Zegt hij! Hij vond de vragen wel makkelijker dan bij de vorige ronde en had ze dan ook bijna allemaal goed. Maar voordat ik Alain feliciteer en iedereen ga bedanken, eerst nog even de antwoorden van de laatste ronde:

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgordes de tien landen en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk land hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij het land? (20 punten)
A - Antigua en Barbuda - Saint John’s
B - Montserrat - Plymouth
C - Guadeloupe - Basse-Terre
D - Dominica - Roseau
E - Martinique - Fort-de-France
F - Saint Lucia - Castries
G - Barbados - Bridgetown
H - Saint Vincent and the Grenadines - Kingstown
(Alain, bedankt voor de verbetering)
I - Grenada - Saint George’s
J - Trinidad en Tobago - Port of Spain

2) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden (geen agglomeraties) van Duitsland? (elke stad één punt)
Berlijn, Hamburg, München en Keulen
3) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden (geen agglomeraties) van Frankrijk? (elke stad één punt)
Parijs, Lyon en Marseille
4) Wat zijn qua inwoneraantal de drie grootste steden (geen agglomeraties) van het Verenigd Koninkrijk? (elke stad één punt)
Londen, Birmingham en Glasgow
5) Wat zijn qua inwoneraantal de vier grootste steden (geen agglomeraties) van de Verenigde Staten? (elke stad één punt)
New York, Los Angeles, Chicago en Houston
6) In welke Duitse deelstaat, die grenst aan Nederland, bevindt zich het Ruhrgebied en heeft als hoofdstad Düsseldorf? (2 punten)
Noord-Rijnland-Westfalen
7) Hoe heet de noordwestelijke regio van Spanje met steden als Santiago de compostela en A Coruna? (2 punten)
Galicië
8 ) Hoe heet de westelijke Italiaanse regio met als hoofdstad Turijn? (2 punten)
Piëmonte
9) Hoe heet het zuidelijk deel van Argentinië? (2 punten)
Patagonië
10) Aan welke zeven landen grenst Oekraïne? (7 punten)
Rusland, Wit-Rusland, Polen, Slowakije, Hongarije, Roemenië en Moldavië
11) Geologen menen dat zo’n 250 miljoen jaar geleden alle continenten verenigd waren en één groot supercontinent vormden. Wat is de naam hiervan? (3 punten)
Pangaea
12) Hoe heten de twee grootste Kanaaleilanden (tussen het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk)? (elk eiland één punt)
Jersey en Guernsey
13) Hoe heet het schiereiland in het westen van Kroatië dat veel toeristen trekt? (2 punten)
Istrië
14) Welk land had in 2005 meer inwoners: Egypte of Turkije? (2 punten)
Egypte, want deze had 80 miljoen inwoners en Turkije 71 miljoen
15) Welke twee Nederlandse provincies kennen de minste inwoners? (elk één punt)
Flevoland en Zeeland, ieder zo’n 375.000 inwoners
16) Wat zijn de namen van de vijf zogenaamde ‘grote meren’ op de grens van de Verenigde Staten en Canada? (elk meer één punt)
Bovenmeer (Lake Superior), Huronmeer, Michiganmeer, Eriemeer en Ontariomeer
17) Hoe heet het kanaal in Griekenland dat van het schiereiland Peloponnesos in principe een echt eiland heeft gemaakt? (2 punten)
Kanaal van Korinthe
18 ) Hoe heet de één op na hoogste berg ter wereld die geldt als de moeilijkste te beklimmen? (2 punten)
K2 of Mount Godwin-Austen
19) Wat is de naam van het (hoog)gebergte dat zich in een halve cirkel uitstrekt over landen als Tsjechië, Slowakije, Polen, Oekraïne maar grotendeels in Roemenië ligt? (2 punten)
Karpaten
20) De misschien wel bekendste bouwwerken ter wereld heb ik bewaard voor de laatste vraag. Het gaat dan om de piramiden in Egypte. Hieronder zie je de drie bekendste. Hoe heten ze en bij welke voorstad van Caïro zijn ze te vinden.
Het zijn de piramides van Cheops, Chefren en Mycerinus (Mykerinos) bij Gizeh

De uitslag is dan als volgt:

Alain (Nosferatu) 71/75
Erik (Rikki-Erik) 33/75

Duidelijk is dus dat Alain met een overweldigend aantal punten heeft gewonnen en daar wil ik hem van harte mee feliciteren. Alain had al de vorige editie van de topografiequiz gewonnen en ook in de rondes van deze editie behoorde hij regelmatig bij de beste. Niettemin vind ik het bijzonder knap dat hij in deze laatste ronde zoveel punten heeft behaald. Ik zal direct toegeven dat ik de Caribische eilanden en hun hoofdplaatsen niet uit mijn hoofd ken, maar Alain wel! Dan ook een diepe buiging van mij naar dé topografie-kenner van dit forum: Alain Stienen beter bekend als Nosferatu.
Ook Erik wil ik van harte feliciteren met zijn tweede plaats. Bij de vorige editie was je derde geworden, dus je bent toch een plaatsje opgeklommen. Daarnaast heb je ook nog 11 mensen achter je gelaten, wat toch ook een applausje waard is. Waar ik bovendien respect voor heb is dat, ondanks dat je niet altijd de betere was in een ronde, je altijd met volle inzet en vermogen antwoorden hebt gegeven. Ik had me ook kunnen voorstellen dat je het bijltje erbij had neergegooid omdat Alain de laatste rondes duidelijk de grotere kenner was; ook voor jou een diepe buiging.

Tot slot wil ik alle deelnemers en volgers van de topografiequiz bedanken. Het afgelopen half jaar is er veel tijd gaan zitten in deze quiz; niet alleen van mijn kant bij het opstellen van de vragen, maar ook zeker van jullie bij het beantwoorden ervan. Een applausje voor jullie zelf :wink: Als er nieuwe topografiequiz komt, zal dat toch nog even duren. Ik zou namelijk eerst weer een hoop nieuwe vragen moeten verzinnen en daarnaast hoop ik eerst te kunnen deelnemen aan andere quizzen op dit forum. Maar als er een nieuwe editie komt hoop ik dat er weer veel mensen gaan meedoen.
Nogmaals iedereen bedankt :P :!: :P

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 dec 2007, 15:48 
DE Suske en Wiske freak!

Voornamelijk jij bedankt Antoon, want ik weet hoe lastig het is om zo'n quiz te maken en hoeveel tijd er in gaat zitten!!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 dec 2007, 17:24 
Forum voor de Fans fan

alain, gefeliciteerd met de overwinning, ook erik proficiat met je tweede plek.

en natuurlijk antoon bedankt om dit jaar ook weer geduldig allle vraagjes te maken. 8)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 dec 2007, 21:08 
Die-hard fan

Dat ik ook dit keer gewonne heb, verbaast me, want ik vond me eigenlijk niet zo goed en dan denk ik vooral aan Drenth!
Hij heeft vaak bewezen een groot kenner te zijn op het gebierd van topografie en ik beweer dan ook stellig, dat als hij niet zo vroeg had afgebroken, dat hij als winnaar uit de bus zou zijn gekomen.
Erik wil ik hiermee geluk wensen met zijn tweede plaats en bij Antoon wil ik me bedanken voor het opzetten van deze leuke en ook leerrijke quiz!

Nu ja, de Cariben zijn zoiets als een hobby van me en aangezien daar zovele soorten muziek zijn ontstaan blijft het niet uit, dat het een en het andere bij mij hangen is gebleven. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 dec 2007, 08:55 
Forum voor de Fans fan

Nosferatu schreef:
Dat ik ook dit keer gewonne heb, verbaast me, want ik vond me eigenlijk niet zo goed en dan denk ik vooral aan Drenth!
:wink:

Gefeliciteerd.

Alain, bij het bedrijf waar ik werk heb ik te maken met heel veel locaties door het gehele land waar projecten plaats vinden.
Dat heeft me indertijd ook zo aangetrokken aan de functie. Veel administratief werk en toch ook veel topografie kennis en technische kennis nodig.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 dec 2007, 13:45 
Admin

Nog een leuk spelletje dat hier wel mee te maken heeft :)

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 27 maart 2008, 21:56 
Forum voor de Fans fan

Zeg Antoo is het er onder hand niet weer eens tijd voor? 8)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 maart 2008, 06:44 
Admin

Tussen het einde van de eerste topografiequiz en het begin van de tweede zat ruim een jaar. Daarbij wil is het misschien leuker als er eens een andere quiz tussendoor gaat, bijvoorbeeld een film- of tv-seriesquiz. Een derde topografiequiz met mij als quizmaster zal op z'n vroegst pas na de zomervakantie van start gaan.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 maart 2008, 10:28 
Forum voor de Fans fan

Ik kan eventueel een voetbalquiz organiseren voor de geinteresseerde, maar volgens mij zijn daar niet zo veel liefhebbers vorr?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen