Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Quizzen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 02 maart 2009, 10:20 
Forum voor de Fans fan

Sal A. Mander schreef:
Dit was spannend. Pfeeww.
Sorry Hans, de volgende keer kan het zo andersom zijn. Het was een mooie strijd.

Proficiat Michiel!

@ Antoon: bedankt voor het samenstellen!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 maart 2009, 13:59 
Admin

Dan gaan we maar meteen door met ronde 7. De vragen:

1) Van welk land is Ulaanbataar (ofwel Oelan Bator) de hoofdstad?
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven?
Afbeelding

3) In welk land ligt de stad Guadalajara?
4) Hoe heet de Belgische streek ten westen van de stad Antwerpen met plaatsen als Lokeren, Temse, Zwijndrecht en de hoofdstad Sint-Niklaas?
5) Aan welke twee landen grenst Panama?
6) Van welk land is onderstaande vlag?
Afbeelding

7) Welk land had omstreeks juli 2008 meer inwoners: Democratische Republiek Congo (Kinshasa) of Zuid-Afrika?
8 ) In welk land ligt het Gardameer, dat het grootste van dit land is?
9) Van welk gebiedsdeel van het Verenigd Koninkrijk is Ben Nevis met 1344 meter de hoogste berg?
10) Hieronder een bekend bouwwerk dat staat in Parijs, Frankrijk. Hoe heet het en hoe heet de straat die vanuit het centrum van Parijs naar dit bouwwerk leidt? (gebouw en straat ieder één punt)
Afbeelding

Ik verwacht de antwoorden van:

Ben
Gerard (vdW)
Sander (mrdammann)
Arno (AJG)
Michiel (Sal A. Mander)
Robert

Omdat deze ronde snel geplaatst kon worden denk ik dat jullie voor zaterdag 14 maart de antwoorden ingeleverd kunnen hebben. Mocht dat niet zo zijn laat het dan even weten dan geef ik jullie nog een weekje langer. Veel succes

Profiel  

Bericht Geplaatst: 02 maart 2009, 16:05 
Admin

Ik heb de antwoorden van:

Robert
Sander (mrdammann)
Arno (AJG)
Gerard (vdW)
Michiel (Sal A. Mander)

Ik verwacht nog antwoorden van:

Ben

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 maart 2009, 10:12 
Admin

De uitslag en de antwoorden op de vragen worden een week uitgesteld. Benne heeft evenals bij de 'Pop en rock op klompen: de nieuwe muziekquiz' aangegeven geen tijd te hebben gehad om antwoorden in te sturen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 maart 2009, 11:21 
Admin

Gelukkig zijn dan toch alle antwoorden binnen, maar voordat ik de uitslag bekend maak eerst weer de juiste antwoorden op de vragen:

1) Van welk land is Ulaanbataar (ofwel Oelan Bator) de hoofdstad?
Mongolië
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven?
Riga
3) In welk land ligt de stad Guadalajara?
Mexico
4) Hoe heet de Belgische streek ten westen van de stad Antwerpen met plaatsen als Lokeren, Temse, Zwijndrecht en de hoofdstad Sint-Niklaas?
Waasland of Land van Waas
5) Aan welke twee landen grenst Panama?
Colombia en Costa Rica
Oostenrijk (dit was de enige vraag die iedereen goed had)
7) Welk land had omstreeks juli 2008 meer inwoners: Democratische Republiek Congo (Kinshasa) of Zuid-Afrika?
Democratische Republiek Congo (Kinshasa), want deze had 66,5 miljoen inwoners en Zuid-Afrika 43,8 miljoen
8 ) In welk land ligt het Gardameer, dat het grootste van dit land is?
Italië
9) Van welk gebiedsdeel van het Verenigd Koninkrijk is Ben Nevis met 1344 meter de hoogste berg?
Schotland
10) Hieronder een bekend bouwwerk dat staat in Parijs, Frankrijk. Hoe heet het en hoe heet de straat die vanuit het centrum van Parijs naar dit bouwwerk leidt? (gebouw en straat ieder één punt)
Arc de Triomphe en de Champs Elysées (dat de laatste een enkele keer fout geschreven was maakt natuurlijk niet uit, als ik maar wist wat er bedoeld was)

De uitslag is dan als volgt:

Ben 18/20
Gerard (vdW) 11/20
Sander (mrdammann) 14/20
Arno (AJG) 20/20
Michiel (Sal A. Mander) 13/20
Robert 13/20

Wat betekent dat Gerard, hoewel ruim de helft, het laagste aantal punten heeft behaald. Ik hoop dat je het toch leuk vond om mee te doen, Gerard, ik wil je in ieders geval bedanken voor je deelname.
De vragen voor ronde 8 zal ik vanavond plaatsen. Dit zal waarschijnlijkste de laatste vraag zijn die uit 10 vragen bestaat. Het is namelijk mijn bedoeling tegen het einde van de quiz het aantal vragen uit te breiden, zoals ik dat ook voor de vorige edities heb gedaan.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 maart 2009, 19:08 
Admin

De vragen voor ronde 8:

1) Van welk land is Abuja de hoofdstad?
Afbeelding

3) In welk land ligt de stad Gdansk?
4) Welke Duitse deelstaat, die grenst aan zowel Frankrijk en Zwitserland, heeft als hoofdstad Stuttgart?
5) Aan welke twee landen grenst Swaziland?
Afbeelding

7) Welk land had omstreeks juli 2008 meer inwoners: Luxemburg of IJsland?
8 ) Hoe heet de rivier die ontspringt in de Rocky Mountains, stroomt door de Grand Canyon en die in de Golf van Californië uitmondt?
9) Hoe heet het grootste eiland van Thailand dat ligt in de Indische Oceaan en dat zwaar werd getroffen door de tsunami van 26 december 2004? Het is ook een bekend toeristenoord.
10) In het midden van onderstaande afbeelding zie je de (vooralsnog) hoogste wolkenkrabber van de Verenigde Staten. Hoe heet dit gebouw en in welke stad staat het? (gebouw en stad, ieder één punt)
Afbeelding

Ben
Sander (mrdammann)
Arno (AJG)
Michiel (Sal A. Mander)
Robert

Jullie hebben tot en met vrijdag 3 april de tijd om jullie antwoorden in te sturen. Mocht dit voor iemand een probleem zijn: laat het even weten, zodat we iets kunnen regelen. Zoals in de vorige post al gemeld zal dit de laatste ronde zijn die uit 10 vragen bestaat. Na deze ronde zijn er namelijk nog maar vier deelnemers en dus drie rondes over die gespeeld moeten worden. De laatste rondes wil ik op min of meer dezelfde manier aanpakken als bij de vorige 2 topografiequizzen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 maart 2009, 14:01 
Admin

Ik heb inmiddels de antwoorden van:

Michiel (Sal A. Mander)
Sander (mrdammann)

Ben
Arno (AJG)
Robert

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 maart 2009, 23:31 
Suske en Wiske Megafan

Antoon schreef:
De uitslag is dan als volgt:

Ben 18/20
Gerard (vdW) 11/20
Sander (mrdammann) 14/20
Arno (AJG) 20/20
Michiel (Sal A. Mander) 13/20
Robert 13/20

Wat betekent dat Gerard, hoewel ruim de helft, het laagste aantal punten heeft behaald. Ik hoop dat je het toch leuk vond om mee te doen, Gerard, ik wil je in ieders geval bedanken voor je deelname.
De vragen voor ronde 8 zal ik vanavond plaatsen. Dit zal waarschijnlijkste de laatste vraag zijn die uit 10 vragen bestaat. Het is namelijk mijn bedoeling tegen het einde van de quiz het aantal vragen uit te breiden, zoals ik dat ook voor de vorige edities heb gedaan.
he verdikke lig ik eruit .. het was iig leuk om meegedaan te hebben.. en bedankt voor het organiseren van de quiz..

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 maart 2009, 20:23 
Admin

Ben, Arno (AJG) en Robert jullie hebben nog deze week om antwoorden te bedenken op de vragen. :)

EDIT: inmiddels heb ik ook van hen de antwoorden binnen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 apr 2009, 10:06 
Admin

De laatste 10-vragen ronde zit erop en daarom de antwoorden op de vragen:

1) Van welk land is Abuja de hoofdstad?
Nigeria
Podgorica
3) In welk land ligt de stad Gdansk?
Polen
4) Welke Duitse deelstaat, die grenst aan zowel Frankrijk en Zwitserland, heeft als hoofdstad Stuttgart?
Baden-Württemberg
5) Aan welke twee landen grenst Swaziland?
Mozambique en Zuid-Afrika
Australië (Nieuw-Zeeland was een hele goede gok omdat die vlag héél erg lijkt op die van Australië)
7) Welk land had omstreeks juli 2008 meer inwoners: Luxemburg of IJsland?
Luxemburg, want deze had 486 duizend inwoners en IJsland 304 duizend
8 ) Hoe heet de rivier die ontspringt in de Rocky Mountains, stroomt door de Grand Canyon en die in de Golf van Californië uitmondt?
Colorado
9) Hoe heet het grootste eiland van Thailand dat ligt in de Indische Oceaan en dat zwaar werd getroffen door de tsunami van 26 december 2004? Het is ook een bekend toeristenoord.
Phuket
10) In het midden van onderstaande afbeelding zie je de (vooralsnog) hoogste wolkenkrabber van de Verenigde Staten. Hoe heet dit gebouw en in welke stad staat het? (gebouw en stad, ieder één punt)
Sears Tower in Chicago (een aantal mensen gokte op New York met het Empire State Building, deze had ik echter al in de 2e ronde van deze quiz gevraagd en het is niet mijn bedoeling om ooit 2x dezelfde vraag te stellen. Ik had trouwens verwacht dat meer mensen de Sears Tower zouden kennen omdat deze een tijd lang de hoogste wolkenkrabber van de wereld is geweest.)

De uitslag is dan

Ben 12/20
Sander (mrdammann) 12/20
Arno (AJG) 20/20
Michiel (Sal A. Mander) 10/20
Robert 5/20

Robert, dat betekent dat we deze keer van jou afscheid moeten nemen. Ik hoop dat je het toch leuk hebt gevonden. Je bent toch ver gekomen door de grootste helft van de deelnemers achter je te laten.
De vragen voor de volgende ronde zal ik vanavond plaatsen. zoals gezegd zal ik het aantal vragen uitbreiden. De eerste vraag zal min of meer gelijk zijn als die bij de laatste ronde van vorige quizen. Alleen zal ik nu niet om hoofdsteden van landen vragen, maar ik zal een kaartje laten zien van een deel van de VS en dan vragen welke staat welke hoofdstad heeft.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 apr 2009, 13:01 
Admin

Dat vond ik nou eens de moeilijkste ronde al :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 apr 2009, 22:12 
Admin

En ik ben bang dat het er niet makkelijker wordt. We zijn toe aan ronde 9 die zal bepalen wie het erepodium net niet haalt. Om te voorkomen dat jullie er naast vallen zal ieder zijn best moeten doen. Deze ronde bestaat uit 14 vragen waarmee in totaal 50 punten zijn te halen; een groot deel daarvan al in de eerste vraag.

1) Hieronder is een satellietfoto te zien met daarop tien letters bij een aantal staten in het zuidoosten van de VS. Daaronder zijn twee lijstjes te vinden met in alfabetische volgorde de namen van de tien staten en de tien hoofdsteden. De vraag mag duidelijk zijn: welk staat hoort bij welke letter en welke hoofdstad hoort bij die staat? (20 punten)
Afbeelding
Staten: Connecticut, Delaware, Maine, Massachusetts, New Hampshire, New Jersey, New York, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont
Hoofdsteden: Albany, Augusta, Boston, Concord, Dover, Harrisburg, Hartford, Montpelier, Providence, Trenton

2) In welk land ligt de stad Recife? (2 punten)
3) In welk land ligt de stad Chemnitz? (2 punten)
4) In welk land ligt de stad Yokohama? (2 punten)
5) Hoe heet de zuidelijke Nederlandse landstreek rond Breda, genoemd naar de titel die de heer van een “hoge heerlijkheid” kreeg? (2 punten)
6) Aan welke vier landen grenst Tsjechië? (4 punten)
7) Hieronder zijn vier vlaggen te zien (A, B, C en D) die horen bij een land (Argentinië, El Salvador, Guatemala en San Marino). De vraag zal duidelijk zijn: vind de juiste combinaties. (4 punten)
A. Afbeelding
B. Afbeelding
C. Afbeelding
D. Afbeelding

8 ) Welk land had omstreeks juli 2008 meer inwoners: Bulgarije of Griekenland? (2 punten)
9) Hoe heet de zee ten noorden van Noorwegen en Rusland, genoemd naar een Nederlandse ontdekkingsreiziger? (2 punten)
10) Aan welke rivier ligt de Duitse hoofdstad Berlijn? (2 punten)
11) Hoe heet het gebergte in het zuidoosten van Spanje met toppen boven de 3000 meter en waar zich ook de hoogste berg van het Spaanse vasteland bevindt (de Mulhacén, 3482 meter)? (2 punten)
12) Hoe heet de eilandengroep ten noorden van Madagaskar met als hoofdeiland Mahé en bekend om de coco de mer? (2 punten)
13) In welk land bevindt zich de grootste brug (enkele overspanning 1991 meter) ter wereld? (2 punten)
14) Aan de oevers van de Donau in Hongarije staat dit bouwwerk. Wat voor gebouw is het en in welke stad staat het? (gebouw en stad ieder één punt)
Afbeelding

Ben
Sander (mrdammann)
Arno (AJG)
Michiel (Sal A. Mander)

Jullie hebben tot en met vrijdag 17 april de tijd om jullie antwoorden in te sturen. Wanneer dat voor iemand een probleem is: geef het door aan mij! Veel succes.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 apr 2009, 00:15 
Suske en Wiske kenner

Bij vraag 8 staat het antwoord al. :o

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 apr 2009, 10:06 
Admin

Mijn fout :oops: ik heb hem vervangen door een andere vraag

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 apr 2009, 16:25 
Admin

Ik heb de antwoorden binnen van:

Sander (mrdammann)
Michiel (Sal A. Mander)
Arno (AJG)

Ben

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Quizzen