Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 27 dec 2017, 00:15 
Forum voor de Fans fan

Het is al een tijdje bekend, maar het leek me niet slecht het ook hier eens te delen.

Steven Dupré (tekeningen) en Conz (scenarist) maken volgend jaar het tweede hommagealbum van Suske en Wiske.

Fantastisch nieuws! Steven Dupré (Sarah & Robin, Midgard, Wolf) is mijn favoriete Belgische tekenaar. Dat hij niet zélf schrijft, is toch een beetje een verrassing. Zijn albums van 7 tot 77 zijn naar mijn mening vaak schitterend qua scenario. Maar goed, met Conz dus. Wiens werk ik eigenlijk niet echt ken.

Laatst bijgewerkt door esteban op 14 apr 2018, 05:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 feb 2018, 05:42 
Forum voor de Fans fan

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 maart 2018, 16:04 
Suske en Wiske fan

Ziet er gaaf uit. Ben zeer benieuwd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 maart 2018, 04:50 
Forum voor de Fans fan

Ik ook, het is ook al duidelijk dat er science fiction aan te pas komt. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 maart 2018, 14:10 
Bezoeker

Ben ook benieuwd!
Kwam nog deze bespreking tegen van deel 1:
http://detekentafel.com/2018/03/19/review-suske-en-wiske-cromimi/
Best goede score, maakt nieuwsgierig naar deel 2!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 apr 2018, 21:56 
Suske en Wiske Megafan

Het album gaat 'Boemrang' heten en gaat over, hoe kan het ook anders, Theofiel Boemerang:
https://www.facebook.com/suskeenwiskesh ... =3&theater

Steven Dupré (tekeningen) en Conz (scenario) situeren hun hommagealbum in een futuristisch alternatief universum waar Theofiel Boemerang als een commerciële Big Brother over de wereld heerst. Enkel onze vrienden Suske, Wiske, Sidonia, Lambik en Jerom zijn in staat om deze booswicht voor eens en voor altijd te stoppen. Maar de oproerpolitie van Theofiel is niet het enige gevaar dat om de hoek loert. Een ware waanzinepidemie waart rond in Boemerang City en iedereen die getroffen wordt door deze ziekte, ziet de werkelijkheid doorspekt met de meest uiteenlopende waanbeelden. In een spannend verhaal boordevol actie en humor beleven onze vrienden een avontuur als nooit tevoren.

'Boemerang' verschijnt op 7 november.

Nou vind ik persoonlijk het verhaal een beetje raar. Theofiel wordt nu als een soort Krimson ter tonelen gegooid, terwijl Theofiel echt geen verkeerde man is. Ik vind ook dat de tekenstijl er prachtig uitziet maar qua kleurgebruik is het echt net Marvel. Ik denk dat ik dit album oversla, of in de loop van het jaar moet deze me nog proberen te overtuigen...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 apr 2018, 07:00 
Suske en Wiske kenner

S&W lover schreef:
Het album gaat 'Boemrang' heten en gaat over, hoe kan het ook anders, Theofiel Boemerang:
https://www.facebook.com/suskeenwiskesh ... =3&theater

Steven Dupré (tekeningen) en Conz (scenario) situeren hun hommagealbum in een futuristisch alternatief universum waar Theofiel Boemerang als een commerciële Big Brother over de wereld heerst. Enkel onze vrienden Suske, Wiske, Sidonia, Lambik en Jerom zijn in staat om deze booswicht voor eens en voor altijd te stoppen. Maar de oproerpolitie van Theofiel is niet het enige gevaar dat om de hoek loert. Een ware waanzinepidemie waart rond in Boemerang City en iedereen die getroffen wordt door deze ziekte, ziet de werkelijkheid doorspekt met de meest uiteenlopende waanbeelden. In een spannend verhaal boordevol actie en humor beleven onze vrienden een avontuur als nooit tevoren.

'Boemerang' verschijnt op 7 november.

Nou vind ik persoonlijk het verhaal een beetje raar. Theofiel wordt nu als een soort Krimson ter tonelen gegooid, terwijl Theofiel echt geen verkeerde man is. Ik vind ook dat de tekenstijl er prachtig uitziet maar qua kleurgebruik is het echt net Marvel. Ik denk dat ik dit album oversla, of in de loop van het jaar moet deze me nog proberen te overtuigen...

Theofiel's rol is een beetje wisselend. In de Bokkige Bombardon of de Bezeten Bezitter is hij wel de grote vijand, in pakweg de Texasrakkers of de Begeerde Berg is het eerder een wat sullige, grappige bijfiguur.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 apr 2018, 08:10 
Forum voor de Fans fan

't Is Steven Dupré, dit zal sowieso goed zijn. Maar die kleuren schrikken mij ook af, dat is een feit. Wat Theofiel betreft, volg ik AJG. Tenslotte is dit een interpretatie, een alternatief universum ook.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 apr 2018, 09:49 
Suske en Wiske fan

Sluit me ook aan bij AJG en esteban.

Vergeet niet dat Theofiel ver kan gaan als het gaat om 'kleine percentjes', zoals in Bezeten Bezitter.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 apr 2018, 15:58 
Forum voor de Fans fan

Oja, voor de fans van Steven Dupré : Sarah & Robin verschijnt als integrale, later dit jaar! :D Wie het Suske en Wiske Weekblad nog meegemaakt heeft, kent vast nog deze (ongelooflijk onderschatte) avonturen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 sep 2018, 12:36 
Forum voor de Fans fan

Afbeelding

Op 7 november verschijnt het tweede Suske en Wiske-album in de vorig jaar gestarte hommagecollectie met eenmalige verhalen door telkens andere auteurs. Gerben Valkema en Yann openden de collectie met het album Cromimi. Ze worden stevig opgevolgd door tekenaar Steven Dupré (bekend van Kaamelott, Wolf, Sarah & Robin, De Roofdierenclub) en scenarist Conz (De Tweede Kus). Hun album Boemerang verschijnt in softcover en twee verschillende luxe-uitvoeringen.

Boemerang speelt zich af in een futuristisch alternatief universum met Theofiel Boemerang in een belangrijke rol als een commerciële Big Brother die over de wereld heerst. Enkel onze vrienden Suske, Wiske, Sidonia, Lambik en Jerom zijn in staat om deze booswicht voor eens en altijd te stoppen. Maar de oproerpolitie van Theofiel is niet het enige gevaar dat om de hoek loert. Een ware waanzinepidemie waart rond in Boemerang City en iedereen die getroffen wordt door deze ziekte, ziet de werkelijkheid doorspekt met de meest uiteenlopende waanbeelden.

Bron: VanDitmar

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen