Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ook in (normale prijs) softcover versie?
prima! 94%  94%  [ 16 ]
niet doen! 6%  6%  [ 1 ]
nee, zo blijft de luxe niet uniek 0%  0%  [ 0 ]
anders (vertel even wat!) 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 17

Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 12:33 
Forum voor de Fans fan

Sebbie, sorry....maar ik denk dat het jou ook nog niet duidelijk geworden is wat er hier allemaal gaande is...
Het is vrij simpel, de emmer is vol en begint over te lopen...en het gaat niet specifiek over die Lambik box, dit is maar een voorbeeld omdat het heel actueel is...het gaat ook niet om die twintigtal verzamelaars hier op het forum...het gaat over de algemene tendens van het uitmelken van de verzamelaars.....
En of het nu een stripbeurs-organisator, het stripfestival van Middelkerke of de Paus is, die een luxe uitbrengt...who cares...het gaat hem gewoon over het fenomeen extra dure luxes....die de laatste tijd ietsje te regelmatig verschijnen...

Natuurlijk ga ik die Lambik box kopen, ik ben fan en verzamelaar en dit hoort er nu eenmaal bij...maar voor hoelang nog?
Natuurlijk verplicht niemand me, buiten mezelf dan, om die luxes te kopen, en misschien komt hier dan ook spoedig nog eens een eind aan...
Herinner je je de tijd van de Debaeke luxes nog ? is ook niet zo goed afgelopen he?
Sprietatoom luxe, Strip van 7 luxe, Middelkerke luxe (met beeldjes)...allemaal luxes met slechte afloop....
Wel, we bewandelen op dit ogenblik hetzelfde pad...

Enkele jaren terug is in Belgie net hetzelfde gebeurt met de stripreeks Nero...de markt werd overspoeld met super de luxe uitgaven, verzadigde en stortte volledig in elkaar, met als gevolg dat vele fans/verzamelaars zich opgelicht voelden en op uitzondering van enkele gepassioneerde excentrieke verzamelaars, haakten honderden af....

Tegenwoordig stoppen de meeste verzamelaars omdat het te veel en te duur wordt en dus helemaal niet leuk meer....en dit laatste is toch nog steeds het hoofddoel van een verzameling... Is het voor jullie dan niet jammer wanneer een verzamelaar voor deze reden moet stoppen?

Doe nu s.v.p. ook niet hypocriet door te zeggen dat de fanclub dit doet omdat de fans/verzamelaars de box willen....en jullie er niets aan willen verdienen....dit is big bussiness en geen liefdadigheid...
90% van jullie leden kunnen/willen dit niet betalen....Kijk maar eens naar de puzzels van de Fanclubdag, heel mooi initiatief, deze waren echt prachtig, maar net ietsje te duur voor een puzzel....

120 euro voor de Dash poppenkast (met poppen) op de stripbeurs van Rijswijk...ik dacht effe dat ik dood ging...vooral als je de aankoopprijs kent.... :!:

Bovendien verdienen jullie op nieuwe uitgaven net hetzelfde als om het even welke grote handelaar... alleen gaat het bij jullie om het voortbestaan van de fanclub en niet om er op vakantie mee te gaan...., Ik heb dus bijgevolg met die handelspraktijken dan ook helemaal geen probleem, voor zover ze maar niet uit de pan swingen...maar kom er dan ook eerlijk voor uit...

Nu, even terug naar de rol van de Fanclub, want dit is eigenlijk waar het bij mij om gaat...
Jullie zijn de enige officiele Suske en Wiske fanclub en hebben dan ook de ideale positie om de meningen van de fans te verzamelen en alle betrokken partijen hiervan op de hoogte te brengen. Gebeurt dit? Ik denk het niet....

Lid zijn van een Fanclub moet je het gevoel geven dat je ergens terecht kan zonder vrees om opgelicht of uitgebuit te worden.... bovendien hebben jullie als fanclub “de plicht” de fans te vertegenwoordigen.... wij vragen toch niet het onmogelijke, gewoon wat vlottere communicatie en meer positieve interactiviteit....dus geen eenrichtingsmonologen waar de fans enkel ja kunnen/moeten knikken....
Wie graag krijgt, moet ook soms kunnen geven....

Uiteraard moeten jullie je eigen wetten niet gaan stellen als een of andere persoon iets wil uitbrengen, maar geef ons tenminste het gevoel dat jullie voor de fans opkomen en met ons meeleven, ipv aan dit spelletje mee te spelen....

Je hoeft er toch niet lang over na te denken, waarmee je de fans het beste kan plezieren, met mooie softcovers van nooit herdrukte strips op een oplage waarmee hij voor iedereen beschikbaar is aan officiele verkoopprijs of met een luxebox op 500 ex. aan hoge inzetprijs....waar je dan, nadat ie uitverkocht is, nog 2 maal zoveel moet voor neertellen....

Maar tijd brengt raad en ik ben er van overtuigd dat jullie, met enige “goodwill” er gaan in slagen om de fanclub opnieuw dat vertrouwen van de beginjaren te laten uit stralen.

Success ermee...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 12:44 
Suske en Wiske Megafan

@Hans: ik snap niet goed waarom je nu boos bent, in een eerdere reactie geef je aan dat je niet snapt waarom ik pissig ben, dus vertel ik het nog een keer en nu wellicht wat duidelijker (althans ik deed een poging tot). En excuses als jij je kleuter voelt door mijn reactie, ik probeerde gewoon alleen duidelijk te zijn.

Als mijn manier van communiceren niet duidelijk is, dan doe ik het nu heel kort:
- mijn mening is dat Gerlings zelf moet weten of hij een box uitbrengt of niet
- ik ben het met jullie eens dat er teveel dure producten op de markt komen
- ik ben het oneens met het feit dat gesugereerd wordt dat de fanclub overal geld aan verdient.
- ik probeer hier niemand persoonlijk aan te vallen, alleen mijn mening uit te leggen in deze discussie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 12:54 
DE Suske en Wiske freak!

Ben het volledig met Stef eens!

@ Seb, je bent het met ons eens over de hoge prijzen, maar zit ze hier wel te verdedigen - dat wekt bij mij het idee dat jullie hier aan dit plan meewerken. Ik geloof je op je woord dat je hier niets, of niets meer als iemand anders aan verdiend - maar iets klopt er dan toch niet aan je standpunt.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 12:57 
Suske en Wiske Megafan

@stef, ik snap heel goed wat hier aan de hand is, alleen ik kan daar toch niets aan doen?

Ik doe niet hypocriet als ik zeg dat wij een luxe uitgave verkopen, omdat leden hem willen. Het is namelijk gewoon zo. Stel je voor: wij kopen een luxe uitgave in en vervolgens raken we die niet aan de straatstenen kwijt. Zo gek zijn we ook niet.
Wij verkopen spullen als we zeker weten dat er markt voor is. Als we dat niet zeker weten werken we met intekenlijsten. Kijk bijvoorbeeld maar naar De magische trilogie.
En ik heb niet gezegd dat we er niet aan verdienen, we hebben ook onze marge uiteraard. Je kan niet de markt gaan verzieken door overal onder te gaan zitten qua prijs. Maar wij kopen niet in, omdat we grof geld willen verdienen. Als fanclub moeten we ook het hoofd boven water houden en daar komen we ook eerlijk voor uit.
En wij doen ook moeite om de kleinste prularia voor leden aan te schaffen, wij zitten niet alleen achter luxe, dure items aan.

Dat op de hoogte brengen gebeurt wel hoor. Echt waar.

En we hebben deze fanclubdag toch een uitgave uitgebracht die voor iedereen beschikbaar was en is?

Dat laatste snap ik ff niet? Bedoel je dat jullie geen vertrouwen in de fanclub meer hebben, omdat we luxe items verkopen?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 13:01 
Suske en Wiske Megafan

Erik, mijn 'standpunt' is dat Gerlings zelf moet weten wat voor boek, item, of box hij uit gaat brengen.
Mijn tweede 'standpunt' is dat de prijzen soms te hoog zijn voor items. Absoluut waar! Maar dan moet Gerlings in mijn ogen nog steeds zelf weten wat hij uitbrengt en is het aan een ieder of hij dit koopt de ja de nee.

En nogmaals: ik weet niet of die box 250 euro gaat kosten hoor.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 13:04 
Suske en Wiske kenner

Ook ik ben het grotendeels met Stef eens.

Maa wel denk ik, er moeten toch nog geneog mensen zijn op deze wereld die de luxe uitgaves wel kopen. Anders zouden ze er toch mee in hun maag blijven zitten en werden ze, naar mijn mening, dus ook niet meer gemaakt. Omdat er dan geen geld meer aan te verdienen valt. Is het dan ook niet gedeeltelijk zo dat wijzelf, misschien omdat we, zoals Stef al zei , onszelf verplichten soms de dure uitgaves te kopen, dat ze nog steeds worden gemaakt.

Een ding moet nu zeker duidelijk zijn geweest, dure uitgaves verpesten doch degelijk de sfeer voor menig verzamelaar.

Ik, net als velen, denk niet dat de fanclub zelf er veel aan kan doen. Maar bespreken in bijzijn van de SU op een ledendag zal misschien inderdaad een goed idee zijn.

PS. Moet ik nog een brief schrijven ??

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 14:42 
Forum voor de Fans fan

Sebbie, natuurlijk kan jij er niets aan doen en onze discussie is dan ook niet tegen jou persoonlijk, daar moet je wel rekening mee houden he!
Maar op dit ogenblik ben je de enige die hier de fanclub vertegenwoordigd...vandaar...

Het vertrouwen is idd ietwat verdwenen, niet vanwege die luxes, maar gewoon vanwege talrijke kleine incidentjes die getuigen van het niet rekening houden met de fans...en vooral de houding tegenover sommige fans...Ik ga hier niet verder op ingaan want oude lijken uit de kast halen heeft geen zin en ik ben nogal van het type, vergeten en vergeven....

Wat jullie persoonlijke uitgaven betreft, niets op aan te merken...keurige prijzen en grote beschikbaarheid...voor andere zaken vind ik dat jullie strenger met leveranciers moeten onderhandelen of jullie winstmarges moeten verkleinen....op die manier houden jullie de verkoopprijzen iets lager dan bij de gewone handelaar.

Dit heeft dan als gevolg:

a) Beter en meer verkopen.
b) Jullie leden nog meer het genoegen bezorgen dat lid zijn van de fanclub hun bepaalde voordelen geeft.
c) De prijzen zo lang mogelijk stabiel te houden..ook al zijn bepaalde items reeds uitverkocht.
d) Meer respect afdwingen bij handelaars en leden...

Weet je, ik ben zelf 95% verzamelaar en 5% handelaar en sta regelmatig op beurzen en wanneer ik iets niet kan aanbieden aan een eerlijke, keurige prijs...dan doe ik het ook niet...ik ben er hoodzakelijk om de collega verzamelaars en dus ook mezelf te helpen en zo een dienst te kunnen bewijzen.
Niet om te kunnen zeggen, ik kan jullie alles aanbieden aan welke prijs ook.... of, bij mij moet je zijn, of ik ben de enige die... en bla bla bla...dat kan iedereen....

En eigenlijk zou dit ook de motivatie van de Fanclub moeten zijn, alleen dingen aanbieden waarbij je zelf als lid zou kunnen zeggen, hey dat is leuk dat de Fanclub dit voor ons voor mekaar gekregen heeft....
en dus niet alleen op gebied van verkoop, maar ook bij het organiseren van bepaalde events of bij speciale gelegenheden....de Musical uitstap is hiervan een mooi voorbeeld...

Jullie zouden dan ook veel meer terugkrijgen van de fans....

en om toch nog even terug on-topic te komen, wat is dan de aangekondigde prijs voor de Lambik Box als die geen 250 euro is ???

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 14:51 
Suske en Wiske kenner

Om even bij de discussie te blijven, en inhakend op wat Stef zegt;
Ik kan me een fanclub herinneren die ervoor zorgde dat leden van die betreffende Fanclub extra korting kregen, of een voordeeltje bij aanschaf van bepaalde boeken. Daarvoor moest je dan wel van te voren intekenen, zodat de Fanclub (en terecht) verzekerd was dat mensen de boeken afnamen.
Gezien het feit dat de markt overspoeld wordt met dure uitgaven, mis ik het extraatje wat de Fanclub doet voor de fans.
Ik vraag niet aan jullie om de markt kapot te maken door lagere prijzen te vragen voor jullie spullen. Maar door voorintekening, net als vroeger, kunnen jullie wel goedkoper aan spullen kopen.

Om ook even in te haken op Erik;
Ik merk ook dat bepaalde dingen afgekapt worden door de Fanclub. Er is door een fan bijvoorbeeld aangegeven bij de SU dat het misschien leuk zou zijn een speciale luxe uitgave uit te geven met schetsen in het kader van het 60-jarig jubileum. Daarop geeft de Fanclub aan: "Nee, volgende keer moet je dit via ons doen, wij representeren jullie als fans..". Nu geeft een aantal fans aan dat het fijn zou zijn als de Fanclub op zou komen voor onze belangen en doen jullie dit niet........... althans jullie geven niet aan wàt jullie doen!

Of zie ik de zaken helemaal verkeerd? Volgens mij niet!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 14:59 
Suske en Wiske Megafan

Je bent zelf ook handelaar, dan weet je dat het voor ons ook moeilijk is om iets voor een lagere prijs aan te bieden dan bij andere. Zoals je al eerder zei: de stripwereld is hard. En daar kunnen wij ook moeilijk wat aan doen, al proberen wij altijd voor leden voordelen te behalen.

Je zegt dat we als fanclub alleen dingen moeten aanbieden waarmee we fans een dienst bewijzen. Het verleden heeft bewezen dat wij voor de fans wat betekenen als we vele producten aanbieden om te kopen en/of te bestellen en dat pogen we dus ook te doen. En dan praat ik alleen over artikelen.
En wat betreft dingen als de musical, ik denk dat we dat nog steeds veel doen. We proberen overal bovenop te zitten en dingen te organiseren. Echter zijn wij ook vrijwilligers en zijn de mogelijkheden die ons geboden worden niet eindeloos. Ik vind het jammer dat we op jou (en wellicht ook anderen) overkomen dat we te weinig organiseren. Maar dat is off-topic en zou zal er altijd wel wat zijn! 8)

Ff naar het topic: die prijs is mij nog niet bekend, niemand nog. Daarom vind ik het ook vreemd dat er hier 250 euro genoemd wordt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 15:22 
Suske en Wiske kenner

Misschien, wordt het nog wat meer ... 300 ... 350 ??? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 16:29 
Moderator

Udo Ludo schreef:
Misschien, wordt het nog wat meer ... 300 ... 350 ??? :wink:

en dank aan udo ludo voor de goede hoop..

op bovenstaande berichten;
2 dingen te zeggen:

1) hou het een beetje tof
2) laat u maar eens goed gaan (met het tof te houden natuurlijk he :-))

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 16:45 
Die-hard fan

Sebbie-San schreef:
@En we hebben deze fanclubdag toch een uitgave uitgebracht die voor iedereen beschikbaar was en is?

Vind je 9,50 euro normaal voor een boek in zwart-wit zonder bijlage

nee vindt het grof duur

hetzelfde als met de esperanto van 7,00 euro

dit zijn geen normale prijzen voor softcovers.

en dan ook nog een herdruk

nu moet je niet zeggen - he je kreeg er een speciale versus bij want die versus kon je niet eens apart kopen

sorry ben het dus niet eens met je stelling

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 19:25 
Suske en Wiske Megafan

@Berry raar dat je het niet met me eens bent.. Hij is toch beschikbaar voor iedereen?

Maar goed, persoonlijk vind jij 9,5 euro te veel, oke dat kan natuurlijk. Daar kunnen meningen gelukkig over verdeeld zijn.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 19:27 
Forum voor de Fans fan

Excuses aanvaard Sebastiaan 8)

De hele discussie is ook niet persoonlijk tegen jou gericht (maar dat had je vast al begrepen), maar meer een advies richting fanclub van dit speelt er.

Het enige wat ik persoonlijk niet begrijp is het volgende:

Als er zelf initiatieven richting bijvoorbeeld SU worden genomen, roept Arjen (voorzitter Fameuze Fanclub) op het forum van de fanclub: dit soort zaken moet via ons (heeft iedereen kunnen lezen) en nu geven we iets aan wat ons dwars zit en vragen we om hulp van de fanclub (via Sebastiaan omdat die de enige is die zich ook in de discussie heeft gemeld) en dan krijgen we te horen: daar hebben wij niets mee te maken (dat is Gerlings) en dus kunnen wij er niets aan doen.

Ik snap het echt niet meer :?

Het gaat erom dat wij vragen dat de fanclub als spreekbuis dient voor onze opmerkingen in deze. Niets meer en niets minder.

Bovenstaande was volgens mij de originele discussie en die er, in mijn ogen, ook nog steeds ligt, maar corrigeer me gerust als ik het mis heb :wink: (wel veel komma's in deze zin :? )

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 apr 2003, 19:39 
Suske en Wiske kenner

en zoals ik 3483672434 post geleden al zei, hou misschien eens een enquete onder alle leden. Want persoonlijk denk ik dat veel meer mensen het met ons eens zijn en niet toevallig alleen de 20 personen van het forum.

@win

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen