Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Vrolijke Bengels
 Bericht Geplaatst: 22 feb 2012, 23:28 
Suske en Wiske Megafan

Wie kan me zeggen of alle gags van de Vrolijke Bengels waarin Suske en Wiske meespelen in albums zijn uitgebracht? Aanvankelijk speelden Suske en Wiske niet mee in deze reeks, maar vanaf 1950 vervingen ze de vorige hoofdfiguren uit deze reeks tot het einde van de reeks in 1954. Ik ben alleen geïnteresseerd in de gags uit deze periode en wil weten welke albums ik moet aanschaffen om de gags uit deze periode compleet te hebben.

Profiel  

Berichttitel: Re: De Vrolijke Bengels
 Bericht Geplaatst: 23 feb 2012, 16:53 
DE Suske en Wiske freak!

Er zijn 2 albums destijds uitgegeven en wellicht is de Fenix uitgave van Brabant Strip een aanvulling zodat ze nu allemaal wel in strip zijn gepubliceerd? Ik weet het dus niet precies.
En ook geen idee welke albums je zou moeten hebben voor alleen Suske en Wiske.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 maart 2012, 16:23 
Suske en Wiske Megafan

Misschien iemand die het wél weet?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 maart 2012, 07:27 
Suske en Wiske Megafan

Misschien iemand die de 'Ons Volkse'-albums heeft uit die periode?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 maart 2012, 12:02 
DE Suske en Wiske freak!

Jack Moonen zal dit wel weten. Ik zal 't hem vragen op de fanclubdag.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 maart 2012, 09:58 
DE Suske en Wiske freak!

Gister contact gehad. Er zijn 164 pagina's van de vrolijke bengels verschenen waarin Suske en Wiske staan. Slechts een heel klein gedeelte daarvan is ooit in album verschenen; namelijk als aanvulling bij enkele ciso albums (om pagina's te vullen). De themanummers van ciso over 'de vrolijke bengels' zijn allemaal volledig zonder suske en wiske.

Hier ligt dus nog een mooie uitdaging te wachten voor diegene die deze eenmalig gepubliceerde stroken wil omzetten naar albums! :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 maart 2012, 18:49 
Suske en Wiske Megafan

Dat klopt niet hoor! Ciso Stripschrift nummer 11, Ciso Stripschrift nummer 13, Quatro nummer 3 en Ciso nummer 28 (in die volgorde uitgegeven door uitgeverij Brabantia Nostra tussen 1976 en 1979) bevatten alle 4 juist alleen maar gags van de Vrolijke Bengels met Suske, Wiske en Lambik in de hoofrollen. Ik vermoed echter dat noch de Vrolijke Bengels-uitgaven in de hardcover Klassiek-reeks, noch de uitgave van Fenix gags met Suske, Wiske en Lambik bevatten.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 maart 2012, 08:33 
Suske en Wiske kenner

Niels74 schreef:
Dat klopt niet hoor! Ciso Stripschrift nummer 11, Ciso Stripschrift nummer 13, Quatro nummer 3 en Ciso nummer 28 (in die volgorde uitgegeven door uitgeverij Brabantia Nostra tussen 1976 en 1979) bevatten alle 4 juist alleen maar gags van de Vrolijke Bengels met Suske, Wiske en Lambik in de hoofrollen. Ik vermoed echter dat noch de Vrolijke Bengels-uitgaven in de hardcover Klassiek-reeks, noch de uitgave van Fenix gags met Suske, Wiske en Lambik bevatten.

Niels74; je hebt gelijk; De Klassiek reeks bevat alle eerste Vrolijke Bengels uitgaven (zonder Suske en Wiske) en de laatste Fenix uitgaven bevat (het eerste deel) alle 57 zwart-wit uitgaven van de Vrolijke Bengels. Later zijn er pas Suske en Wiske bijgekomen.
Dan bestaat er ook nog de Klassiek uitgave uit 1983-1984. Deze bevatten ook nog gags. Er zijn dus nog veel strips onuitgegeven? Wellicht iets voor Brabant Strip of anders uitgeverij Adhemar om dit op te pakken???

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 maart 2012, 12:47 
Die-hard fan

wie interesse heeft in pagina's van de vrolijke bengels

heb er nog liggen voor de verkoop

deze zijn gekleurd
stonden in ons volkske tijd 1951

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 maart 2012, 13:14 
DE Suske en Wiske freak!

Klopt, ben niet helemaal correct ingelicht. Maar het punt dat een groot deel nog niet is gepubliceerd blijft overeind.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 18 maart 2012, 17:11 
DE Suske en Wiske freak!

Gisteren een overzichtslijst van Jack gekregen:

Ciso Stripgids 11 (1976)
Hierin staan 11 gags (nr. 70 t/m 80)
Ciso Stripgids 13 (1977)
Hierin staan 10 gags (nr. 57 t/m 66)
Ciso Quarto 3 (1978)
Hierin staan 32 gags (nr 1 t/m 8, 44 t/m 56, 67 t/m 69, 81, 82 en 100 t/m 105)
Ciso 28 (1980)
Hierin staan 44 gags (nr 106, 109 t/m 151)

Ongepubliceerd zijn dus 67 gags (nr 9 t/m 43, 83 t/m 99, 107, 108 en 152 t/m 164)
Overigens staat grap 164 in de biografie.

De originele gags verschenen in kleur, in alle bovengenoemde uitgaven (m.u.v. de biografie) verschenen de gags in zwart-wit.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 maart 2012, 14:35 
Suske en Wiske fan

Omdat De Vrolijke Bengels vaak op de cover van Ons Volkske stond zijn er ook nog wat verhaaltjes terug te vinden in kleur op catawiki (en misschien ook op andere verkoopsites maar daar heb ik niet gezocht). Hier zijn er 31 als ik het goed geteld heb:
Code:
http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/9565-ons-volkske-tijdschrift?page=3&filter=1&filters[year_from]=1950&filters[year_to]=1953

Het is te hopen dat er ooit een albumuitgave komt van deze heerlijke verhaaltjes. Dat zouden dan 3 albums worden. Toon durf, uitgeverij De Standaard, en breng het uit in de Rode Reeks!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 mei 2012, 22:56 
Suske en Wiske fan

Bedankt voor deze info!

Profiel  

Berichttitel: De Vrolijke Bengels
 Bericht Geplaatst: 19 aug 2013, 15:00 
Suske en Wiske Megafan

Vorige week de 2 Felix-albums van De Vrolijke Bengels van Brabant Stripmagazine ontvangen; deel 5 en 6. Deel 1 en 2 verschijnen in 2014 en 3 en 4 in 2015. De reden dat eerst deel 5 en 6 verschijnen is omdat dit de mooiste gags zijn, namelijk met de grote prenten, en deze chronologisch de laatste waren waarin Suske, Wiske en Lambik meespeelden. BS Magazine wilde in dit Vandersteen-jaar uitpakken met iets moois en de beide albums zijn inderdaad zeer fraai uitgegeven. De gags zijn in de oorspronkelijke kleuren afgedrukt zoals ze in de jaren '50 verschenen in Ons Volkske en de albums hebben een mooie cover gekregen met door Luc Morjaeu hertekende tekeningen van Willy Vandersteen. Ik heb de originele tekeningen er naast gelegd en moet toegeven dat de herwerkingen van Luc bijna nog Vandersteenser zijn dan de originele tekeningen! Je moet het maar kunnen! Wat me bij het lezen opviel is dat deze gags vooral grafisch leuk zijn. De grapjes en teksten zijn vaak van een bedenkelijk onderbroekenlol-niveau en halen bijvoorbeeld niet het niveau van de sterkere gags uit De Grappen van Lambik. Weet iemand of Vandersteen een assistent had voor deze gags? Ik kan me nauwelijks inbeelden dat dit grafisch en tekstueel 100% Vandersteen is.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 aug 2013, 15:08 
Suske en Wiske Megafan

Ondertussen zijn door Brabant Stripmagazine in de Fenix-reeks de delen 5 en 6 verschenen van de Vrolijke Bengels-gags met S&W en Lambik. Deel 1 en 2 verschijnen in 2014 en 3 en 4 in 2015. Zie voor meer info onder 'Spin-off reeksen' ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen