Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 07 sep 2013, 18:54 
Moderator

Dat mag gerust hoor. Enkel wat letten op je woord- en taalgebruik en dan komt dat in orde. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 sep 2013, 19:29 
Suske en Wiske Megafan

dentom schreef:
Dat mag gerust hoor. Enkel wat letten op je woord- en taalgebruik en dan komt dat in orde. ;)

oke dan effe opnieuw:

wat een vervelende stripreeks zeg, ik vind dit echt niet normaal, ik vind het onzin dat :wiske2: dood gaat!!!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 sep 2013, 22:04 
Suske en Wiske Megafan

Wie zegt dat Wiske dood is? Met nog 5 delen te gaan mogen we toch verwachten dat Wiske het eerste deel overleefd heeft.

Ik vind hem trouwens prachtig, ik kijk erg uit naar de volgende delen. De tekeningen zijn geweldig! Of Willy Vandersteen blij zou zijn geweest dat zijn naam voor op het album staat betwijfel ik, maar persoonlijk vind ik de serie niet schadelijk voor de reguliere reeks, integendeel. Amoras zorgt wellicht voor een hele nieuwe lading Suske en Wiske fans.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 sep 2013, 23:02 
Moderator

S&W lover schreef:
wat een vervelende stripreeks zeg, ik vind dit echt niet normaal, ik vind het onzin dat :wiske2: dood gaat!!!

:ster 5: :wink:

Profiel  

Berichttitel: [Amoras-reeks] (deel 3)
 Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 11:01 
Suske en Wiske Megafan

De naam van Willy Vandersteen staat op veel meer albums die hij NIET zelf heeft getekend dan op albums die hij WEL zelf heeft getekend. Er zijn wel slechtere dingen verschenen met zijn naam erop. Ik vermoed dat hij zich dus niet zal omdraaien in zijn graf hierover ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 11:08 
Suske en Wiske Megafan

Het probleem is niet dat het een slecht album is, integendeel. Het is een goede strip. Het grootste 'probleem' is natuurlijk het gevloek en het extreme geweld, terwijl Vandersteen zijn kinderen Suske en Wiske juist zo keurig heeft opgevoed.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 22:46 
Moderator

Dus omdat ze nu vloeken met woorden in plaats van met tekeningetjes is het een probleem?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 sep 2013, 06:01 
Suske en Wiske Megafan

Blijkbaar.
Ik heb er geen probleem mee maar dat zijn de kritieken die ik aan alle kanten hoor over dit album.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 sep 2013, 00:57 
Moderator

In amoras doodt Suske een konijn om zijn honger te stillen en slaat Wiske iemand neer die haar wil aanvallen... in de gewone reeks gebeuren een pak mindere keurige dingen naar mijn mening :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 sep 2013, 07:31 
Suske en Wiske Megafan

Nou nou Tom, je kunt toch niet ontkennen dat het er in Amoras toch allemaal nét iets gewelddadiger aan toe gaat. Of misschien niet gewelddadiger, maar wel explicieter in beeld gebracht. Jerusalem doodt iemand op brute wijze, volkomen terecht uiteraard, en er het ongenoegen van Suske wordt voortdurend geuit met het woord "Fuck", of zelfs met de woorden "Fuck fuck en fuck!" en wordt God's naam er ook wel eens ijdel gebruikt. (Ik zal het op dit forum in ieder geval proberen fatsoenlijk te houden ;) )

Afbeelding

Ik moet toegeven dat in de reguliere reeks ook wel een bruut geweld voorkomt. In "de Suikerslaven" het album dat over het algemeen als 'kinderachtig' wordt bestempeld, wordt een kind, dat is veranderd in een snoepje, in een grote pan heet water gesmeten waardoor hij smelt. Dat is ook behoorlijk gewelddadig.

Ik heb één keer in de reguliere reeks Wiske "godsamme' horen (zien) zeggen (De Fleurige Floriade).
Dat vind ik op zijn minst verrassend te noemen.

Afbeelding

In Amoras vooralsnog geen geen racisme, waar Sidonia (toen nog Sidonie) heel vroeger nog wel eens haar vooroordelen had.

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 sep 2013, 17:59 
Admin

Omdat de laatste berichten hier, niet alleen op het eerste deel van de reeks "Amoras" slaan maar op de hele reeks, ben ik zo vrij geweest die berichten naar dit 'algemene' topic over te hevelen. Ik wil iedereen vragen het topic [Amoras-reeks] 1. Suske alleen te gebruiken voor opmerkingen over dat album.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 sep 2013, 17:05 
Die-hard fan

helemaal mee eens Antoon

Profiel  

Bericht Geplaatst: 28 sep 2013, 21:24 
Die-hard fan

ik vind dat er overal belachelijke hoge prijzen voor deze boeken opduiken = 300 euro is niet niks
- zowel op marktplaats als op catawiki

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 okt 2013, 18:05 
Suske en Wiske Megafan

jerom39 schreef:
ik vind dat er overal belachelijke hoge prijzen voor deze boeken opduiken = 300 euro is niet niks
- zowel op marktplaats als op catawiki

wat, ik ws van plan om dat album op marktplaats te kopen maar nu....

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 dec 2013, 22:07 
Forum voor de Fans fan

Wat mij wel is opgevallen : De verkoopcijfers.

Deel 1 domineerde de top voor opvallend lange tijd. Het nieuwste vervolg hield het slechts twee weken vol aan de top en moest die plaats vervolgens drie opeenvolgende weken afgeven aan Kiekeboe (Album 138). Ik veronderstel dat we nu een meer realistische kijk van het succes van de reeks gaan krijgen. De fel gevoerde promotiecampagne was ditmaal minder aanwezig. De pers is er geen tweede maal op gesprongen, zoals dat gaat - het nieuwe is er al af.

En ik denk dat het publiek zich nu zal opdelen in duidelijke groepen. De impulsieve kopers die het maar niets vonden en de reeks laten voor wat het is, de twijfelaars die het misschien nog een enkele kans geven, de (al dan niet impulsieve) kopers die het konden smaken, de gewoonte-aankopers en de harde kern. Ik geloof dat dit zich wel zal uiten in de verkoopcijfers van de volgende delen.

Ik verwachtte nog een piek tijdens de feestdagen, maar als ik nu zie dat hij al naar de vierde plaats (verkoop strips) gezakt is ... Ik ben benieuwd welke richting het zal uit gaan. Ik hoop dat de verkoop het alsnog opvallend goed zal doen, want meerdere projecten als dit zie ik absoluut zitten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen