Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 15 mei 2013, 19:18 
Forum voor de Fans fan

Ik heb toch nog een stukje van het testament gevonden die Helena beschreven heb in het voorwoord van het eerste deel uit tros kompas. Er werd gevraagd aan Helena:Bewaakt U de formule?Helena:De familie is eigenaar van de rechten en houdt een oogje in het zeil.De tekenaars en scenaristen zijn goed op de hoogte van het geestelijk testament van mijn vader.Er mag bijvoorbeeld geen geweld in voorkomen,en geen politiek of religie.En de karakters mogen niet verslaafd raken aan dingen die de gezondheid kunnen schaden.Maar hij heeft niet gezegde dat ze niet mee mochten evolueren.Suske en Wiske mogen met de tijdgeest meegaan,maar de normen en waarden en de sfeer van het album moeten het zelfde blijven.
Vraag :Staan de personages strak omschreven?Helena:Ja Lambik mag geen ouwe zeurpiet worden of een chagrijnige man.Lambik moet Lambik blijven.Jerom is de dommekracht,hij is niet degene die het verhaal oplost.Hij lost de situaties op.De karakters moeten gerespecteerd worden.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2013, 20:24 
Forum voor de Fans fan

Rikki - Erik schreef:
Op zich zou je wel kunnen raden wat Paul hier van vindt ;)

Wel, ik weet het eigenlijk nog zo niet. Uiteindelijk heeft de man zelf toch ook wat zaken aangebracht die ik helemaal niet zo vanzelfsprekend vond voor de reeks.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 mei 2013, 18:01 
Suske en Wiske kenner

Ben er nog niet helemaal kapot van, maar de herinterpretatie van de figuren levert wel genoeg materiaal op voor sterkere vervolgdelen.

Mijn twee voornaamste punten van kritiek:

1) Excessief geweld en gevloek voegen voor mij niet zoveel toe. Het voelt vooralsnog meer als iets dat publiciteit geeft dan dat het daadwerkelijk een betere strip heeft opgeleverd.
2) Inhoudelijk is het aan de slappe kant. De grote cliffhanger staat al levensgroot op de cover en in de strip zelf komen dus weinig verrassingen meer langs. Daarnaast zijn de bijschriften en tekst-ballonnetjes ook niet van een denderend niveau. Het dient zijn doel maar meer ook niet.

Oftewel: de volwassen toon mag ook meer terugkomen in de daadwerkelijke inhoud. Maar ergens heb ik er wel vertrouwen in dat deze serie nog wel eens goed kan gaan worden. Dat deze puike introductie maar uit mag groeien tot een waardige reeks.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 mei 2013, 14:15 
Suske en Wiske kenner

Heb hem vanmiddag gekocht, ben benieuwd naar deze interpretatie van S & W.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 mei 2013, 15:31 
Suske en Wiske kenner

Ook het album gelezen en positief verrast.
Ik lees wel vaker fantasy-achtige strips (Troy bijv.) en daar deed het me wel iets aan denken. De karakters vond ik goed herkenbaar: de eigenwijze Wiske, avontuurlijke Suske, de klungelige Lambik...
Het leest vlot weg en is zeer vermakelijk. De plaatjes op zichzelf vond ik zeer mooi!
De plot die min of meer wordt weg gegeven op de voorkant.. is dat wel zo? We zullen het zien in deel 2.
Mij hebben ze als lezer in elk geval. :-)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 27 jun 2013, 16:12 
Suske en Wiske fan

Ik zei het al in het andere topic: een geweldige strip. Het tekenwerk is groots (maker van Jump toevallig?) en het verhaal is prachtig! De reden waarom ik weer op dit forum zit.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 aug 2013, 16:23 
Suske en Wiske Megafan

Iemand enig idee of het zou kunnen dat er al een tweede druk (of bijdruk) in de winkel ligt? De cover van exemplaren die ik nu in de winkel zie liggen lijkt lichter van kleur dan mijn eigen exemplaar. Ik kan het me ook inbeelden ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 mei 2014, 17:57 
Suske en Wiske Megafan

Iemand heel toevallig ook de cover gezien van de Robbedoes-strip De Luipaardvrouw door Schwartz & Yann? Doet me ergens aan denken ...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 mei 2014, 19:06 
Suske en Wiske kenner

Afbeelding

Hmmmm....weet ik niet......komt me idd vaag bekend voor....
......waar heb ik die toch meer gezien??

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2014, 10:34 
Die-hard fan

ook toevallige

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen