Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 22:28 
Moderator

Promotie voor Esteban!

(is er een promotie-systeem?)

Over Robbedoes gesproken.

Jouw avater is een prachtig voorbeeld van hoe personages zelfs in de reguliere reeks kunnen evolueren. Zeker aangezien het eerste optreden, qua stijl, helemaal niet zoveel verschilt met de stijl van Rikki & Wiske en "Op het Eiland Amoras"
Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 23:06 
Forum voor de Fans fan

Een uiterst bescheiden eervolle vermelding als status onder mijn nickname is voldoende. :bier:

Afbeelding

Bon, inderdaad, zoals je zegt : Robbedoes. De evoluties die deze figuur al doorgemaakt heeft, zelfs in de 'gewone' reeks. Daar is nooit heisa rond geweest. Nochtans is deze figuur minstens even heilig als S&W. Pas toen Tome en Janry met het in alle opzichten ietwat serieuzere "Als in een droom" kwamen aandraven, doken er her en der negatieve commentaren op vanwege de veranderingen. Toch hadden de heren ook instant-aanhangers nav dat album. Meer nog, nu blijkt het een favoriet onder de favorieten geworden. Het eerste album van Morvan en Munuera vond ik ook ondermaats, het was een gigantisch contrast, toch lag dit dichter bij de meer kinderlijke albums uit vervlogen periodes. En bij "In Tokyo" lieten ze in het tekenwerk duidelijk de liefde voor manga (waar ik een hekel aan heb, dat terzijde) naar voor komen. Ondertussen is het wéér een andere stijl. Dat maakt het allemaal opwindend. Natuurlijk zie ik 't één al wat liever dan 't andere en vond ik 't vervelend dat vervangers alweer vervangen werden net toen ze beter werden ... Maar die radicale "NO!"-houding tegenover Amoras, komaan zeg.

Het gaat om een randreeks, zoals daar (daar hebben we 't weer) ook "Robbedoes, een verhaal door ..." bestaat. De uitspattingen met de geliefde figuur door die vele auteurs en tekenaars zijn op z'n minst uiteenlopend. De tekenstijl en toon springt alle kanten op wanneer je deze albums naast elkaar gaat leggen en al die albums hebben in principe ook niets met elkaar te maken. Er is steeds veel (positiefs) te doen rond deze reeks, nieuwsberichten en ongelooflijk veel geruchten rond nieuwe aanwinsten, hoopvolle commentaren van de talloze verstokte fans die er daadwerkelijk naar uitkijken ... Het is écht een eer geworden om als scenarist of tekentalent aan deze randreeks mee te mogen werken. Enorm veel waardering ook, bij publiek, pers én azijnpissers.

Waarom moet over Amoras dan zo doelloos onnozel gedaan worden? Het kan anders. Ik denk dat het enkel een kwestie van tijd is voor de (blinde) reacties overschaduwt zullen worden door gepast respect, los van de persoonlijke waardering.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 mei 2013, 08:38 
Suske en Wiske Megafan

Of je het nu een leuke of niet leuke reeks vind, laten wij het er wel met z'n allen over eens dat 'ons' favoriete door deze reeks wel alive and kicking is (btje dubbele uitspraak nu ik hem teruglees :wink: ) want aan aandacht hebben Suske en Wiske in ieder geval geen gebrek door deze reeks, kranten, teasers, eigen website en facebookpagina, journaals, Live4you die er over bericht.

Dus ik denk in ieder geval wat iedere fan er mee wint is dat Suske en Wiske leven onder de mensen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 mei 2013, 10:52 
Admin

Aardig verhaal, maar duidelijk pas een introductie. Vanaf het volgende album gaat dit hopelijk wat meer lopen, maar hier heb ik vooral genoten van het tekenwerk. Af en toe is er wel iets te veel doorgeschoten om het maar een graphic novel te laten worden (overlappende vlakken, balonnen, grafische geluidseffecten), maar over het algemeen kan ik de stijl waarderen.

Wat betreft de bredere discussie: ik begrijp beide kanten. Ik heb er zelf geen moeite mee, maar kan me goed voorstellen dat het argument "dit is niet de rode reeks" niet voldoende is. We kunnen neuzelen over de specifieke details van het testament (die we niet kennen), maar uiteindelijk moet je je simpelweg afvragen of Vandersteen hier zijn goedkeuring aan zou hebben gegeven.

Maar goed, zelf vind ik het geen probleem en trek ik me weer terug uit die discussie. Liever inhoudelijk verder als deel 2 komt :)

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 mei 2013, 20:31 
Suske en Wiske fan

even wat anders, wat denken jullie dat de leeftijd van Suske en Wiske is in het verhaal. Zijn ze gelijk in leeftijd of ouder en hoeveel dan in de rode reeks.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 mei 2013, 21:24 
Suske en Wiske Megafan

Als ik me niet vergis zijn ze in amoras 19 jaar
In de rode reeks zijn ze geloof ik een jaar of 12, 13.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 mei 2013, 23:29 
Suske en Wiske kenner

De makers zelf dachten inderdaad aan rond de 19 jaar. De overige karakters Lambik, Jerom enz. hebben dezelfde leeftijd.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 mei 2013, 05:55 
Suske en Wiske fan

Thanks! Ik dacht zelf ook dat ze ouder waren.

En ik kom er nog 1 x maal op terug ook al is hier al 8594738457 keer blijkbaar verteld dat het om een andere reeks gaat, voor mij blijven het suske en wiske. Ik ben zo gek geweest om wat oudere interviews te bekijken met Paul Geerts, Marc Verhaegen en de testament bewaker. Ben even deze oude meneer zijn naam kwijt, Hij is inmiddels al in de 90, en hopelijk nog onder ons.

wat in de interviews over het testament telkens wordt aangehaald is als eerste "suske en Wiske mogen nooit ouder worden" Dus voor mij is amoras 2047 in strijd met het testament. Ik blijf erbij, ze spreken allemaal over suske en wiske en niet over een reeks. In mijn eerste post heb ik wat andere statements uit het testament aangehaald, waarvan ze zeker niet allemaal geschonden worden in dit album. Dat de erven , studio en uitgever toch menen dat dit album kan is hun goed recht, en dat het een hit is , is prachtig. Ik geef alleen mijn mening.

Nog even over het verhaal zelf: op zich leest het erg lekker en verhaal lijn is spannend. wat weinig tekst, maar dat is de kracht van dit beeldverhaal. Dus helemaal geen slecht album, al blijf ik bij mijn mening dat dit geen Suske en Wiske mag zijn.

En natuurlijk respecteer ik een andere mening.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 mei 2013, 07:53 
Suske en Wiske kenner

Zo, ik heb hem ook uit inmiddels.

M'n eerste conclusie: het verhaal viel me mee, ik had erger verwacht na hetgeen ik hier gelezen heb.

- Verhaal: zit redelijk goed in elkaar, hoewel het soms wel van de hak op de tak gaat. Ik mis af en toe wat toevoegingen als 'Inmiddels', of 'Ondertussen', etc., wat de Rode Reeks altijd zo lekker leesbaar maakt. Nu zijn we de ene bladzijde bij S&W, de volgende bij Barabas, dan weer bij S&W, etc. Dat vond ik redelijk irritant worden na een aantal pagina's.
- Slim om met een cliffhanger te eindigen, dan kopen we in ieder geval weer massaal het volgende deel... Ikzelf ben daar niet zo van gecharmeerd; ik heb liever albums die op zichzelf staan, en die ik later ook los van elkaar kan lezen.
- Heel weinig tekst; ik denk dat er wat meer diepgang mogelijk was geweest.
- Hoeveelheid geweld: viel me mee. In dit tijdperk waarin we op TV, games, etc overladen worden met geweld, is een mes in het hoofd van iemand als ergste, nog wel acceptabel.
- Ik zie S&W in dit verhaal toch echt niet als S&W; het zijn totaal andere karakters. Maar het verhaal moet ook verkopen tenslotte...
- Jammer dat Lambik, Jerom, en vooral Sidonia bijna volledig ontbreken. Die horen er toch eigenlijk wel bij..

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 mei 2013, 14:34 
Suske en Wiske kenner

Afbeelding
(afbeelding van catawiki.nl)

Verlours luxe ziet er mooi uit!
Iemand trouwens nog die folders/flyers in de trein zien liggen? Ik ga elke dag met de trein, maar geen een aangetroffen.....

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 mei 2013, 16:05 
Die-hard fan

Verwoede Verzamelaar schreef:
Afbeelding
(afbeelding van catawiki.nl)

Verlours luxe ziet er mooi uit!
Iemand trouwens nog die folders/flyers in de trein zien liggen? Ik ga elke dag met de trein, maar geen een aangetroffen.....

zozo effe geleend bij Catawiki.
Ik heb ze alle 3 versie in mijn verzameling.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 mei 2013, 16:34 
DE Suske en Wiske freak!

Mooi onderbouwd verhaal Gert! De oude man (Luc de Meyer) is overleden. We kennen de inhoud van t testament niet, dus het is allemaal giswerk wat er wel of niet instaat. Het zal wel niet helemaal voor de volle 100% kloppen, maar het resultaat kan mij wel bekoren 8)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 mei 2013, 20:09 
Suske en Wiske Megafan

En Leen vandersteen (dochter van) heeft het goedgekeurd. Dus ik denk dat er niet teveel uit het testament geschonden is (is marc toen niet "weggestuurd" omdat hij een suske en wiske wou maken die in strijd was met het testament?).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2013, 08:41 
Forum voor de Fans fan

Een onderbouwde mening respecteer ik eveneens, ook al ben ik het (mogelijk) niet eens. De waarheid is nu eenmaal dat we nooit of te nimmer zullen weten of Vandersteen hier al dan niet akkoord mee zou gaan. Dus vond ik 't sowieso al gevaarlijk om uitspraken in de man zijn plaats te doen (alle betrokkenen trouwens, ook zijn dochter), terwijl het steeds vooraf zou moeten gaan door "Ik hoop dat ...", misschien "Ik denk dat ...".

Kennis van enkele grote lijnen uit het testament is veelal interpretatie gevoed door vermoeden, ook daar tast iedereen die het nooit écht in z'n eigen handen had eigenlijk gewoon in het duister. En misschien is dat wel een onomkeerbaar feit waar iedereen zich zal moeten bij neerleggen. Een man wiens (steeds eerlijke) mening me op dat gebied nog ten zeerste zou boeien, is die van Paul Geerts. Ik ben benieuwd of hij her of der zijn visie over "Amoras" zal delen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2013, 16:59 
DE Suske en Wiske freak!

Op zich zou je wel kunnen raden wat Paul hier van vindt ;)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen