Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 11 mei 2013, 08:00 
Bezoeker

Ik moest wel wennen natuurlijk. Luc Morjaeu tekent nauwkeuriger dan Charel Cambré.
ER word harder omgegaan met alles wat met geweld en bloed te maken heeft.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 mei 2013, 10:51 
Suske en Wiske Megafan

Het is inderdaad wel even wennen, maar het verhaal is echt goed..alleen jammer dat het zo kort is. De tekeningen zijn ook erg mooi, maar dat wisten we door de teasers natuurlijk al. Mooi open einde, dus nu maar wachten op deel 2.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 mei 2013, 21:04 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb alle reacties hier gelezen.

Zelf zag ik afgelopen week 't album bij ons bij de Albert Heijn en de Bruna.

Ik heb er even in gebladerd en waar ik al van te voren bang voor was: ik vind 't dus driedubbel niks, 'n regelrechte aanfluiting om Suske en Wiske zo te portretteren (ik wilde 'n ander woord gebruiken, maar dat doe ik op dit forum maar niet!). 't Nodigde meteen niet uit om 't ook maar even te gaan lezen. De Suske en Wiske lijken totaal niet op de oude Suske en Wiske. Ik had toch nog wel enige gelijkenis verwacht!! En de andere figuren lijken ook te weinig. Nee, mijn smaak en stijl is 't helemaal niet!

Zelf hoop ik dus, dat 't 'n mislukking wordt en er niet veel albums van zullen komen!!

Ik vind 't weer 'n typisch voorbeeld van 'n nieuw idee om maar flink geld te verdienen (zoals zo vaak; ook met andere zaken, die niks met strips te maken hebben) en volgens mij is 't met te veel haast gelanceerd.

:ownee: :huh?: :( :? :x :cry: :evil:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 mei 2013, 21:45 
Moderator

MrJohn schreef:
Zelf hoop ik dus, dat 't 'n mislukking wordt en er niet veel albums van zullen komen!!

Geen nood, het worden er maar 6.
Wat ik wel interessanter vind, is dat die hoop compleet haaks staat op wat er in tal van Vandersteen-albums wordt geleerd: "leven en laten leven"
Aan de rode reeks wordt toch niet geraakt, dus ik snap niet echt waarom Amoras geen bestaanreden zou mogen hebben.

Citaat:
Ik vind 't weer 'n typisch voorbeeld van 'n nieuw idee om maar flink geld te verdienen (zoals zo vaak; ook met andere zaken, die niks met strips te maken hebben) en volgens mij is 't met te veel haast gelanceerd.

1) Tuurlijk dient dit om geld te verdienen. De hoofdreeks wordt ook niet gemaakt voor plezier maar voor geld mee te verdienen. En dan verkies ik toch wel een nieuwe reeks boven album zoveel voor de 13652ste keer in een paars of een groen of een geel jasje...
2) Bwoh, haast is misschien een nogal groot woord aangezien het idee stamt uit 2009

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 06:51 
Forum voor de Fans fan

Daarom juist,omdat het idee al uit 2009 stamt,hadden ze toch tijd genoeg,om na te denken voordat deze rommel op de markt te dumpen,ze hadden beter het idee in de blauwe papier container moeten dumpen,hadden ze heel veel geld en denkwerk bespaard.

rover12031@outlook.com

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 11:10 
DE Suske en Wiske freak!

Ik snap dat je boos bent, Cees, maar op dit forum is geen ruimte voor ongefundeerde (niet onderbouwde) kritiek. Als je uiteen weet te zetten in goede argumenten waarom je 't niks vindt, dan is het interessant om te lezen. Als je alleen maar hier komt om je frustraties te botvieren, dan zullen we je helaas moeten buitenzwieren. (leuk, dat rijmt 8) ) Het forum wordt er namelijk niet gezelliger op, zo.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 11:21 
Admin

Normaal zou ik dit in het 'Krantenartikelen'-topic plaatsen, maar omdat het over Amoras gaat doe ik het toch maar hier. Gisteren stond in de krant een artikel over deze reeks en dat het goed gaat met de verkoop. Het album is nog geen week uit en dan vraag ik me af of je het dan al een succes mag noemen. Maar dat een groot publiek nieuwsgierig is en dat er winkels berichten door de voorraad heen te zijn, lijkt mij toch een goed bericht.
Zelf heb ik het ook al een paar keer gelezen en het maakt mij vooral heel benieuwd naar de volgende verhalen. Ja, het is groffer dan de standaard rode reeks maar als je een ander publiek wilt aanspreken zal dat wel moeten. Ja, de tekenstijl is anders maar dat kan ook niet anders met andere makers en ik vind het eigenlijk heel goed. Ik ben het ook niet mee eens dat de karakters totaal anders zijn; ik vind ze juist nog heel herkenbaar in vergelijking met de verhalen die we al kennen. Ja, ze (met name Suske) zijn uitbundiger of zelfs woester, maar ze zijn zoals gezegd ook ouder.
Ik ben met Danny eens dat het kort was, maar dat het smaakt naar meer.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 12:20 
Moderator

cees schreef:
Daarom juist,omdat het idee al uit 2009 stamt,hadden ze toch tijd genoeg,om na te denken voordat deze rommel op de markt te dumpen,ze hadden beter het idee in de blauwe papier container moeten dumpen,hadden ze heel veel geld en denkwerk bespaard.

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 12:29 
Suske en Wiske kenner

Ik kan de kritiek snappen, maar aan de andere kant moet je misschien het buiten de reguliere Suske en Wiske zien.
In het begin was er ook veel kritiek op Klein/ Junior Suske en Wiske, vooral omdat ze elkaar nooit hebben leren kennen toen ze kleuters waren, maar in 1947 op het eiland Amoras.
Deze serie heeft inmiddels ook zijn bestaansrecht bewezen.

Deze kritiek had ik in het begin ook op Ultimate Spider-man, die van voor af aan het verhaal opnieuw begin te vertellen en zelfs cruciale gebeurtenissen wist te veranderen.
Of op de A-team film, die niet meer leek op de serie uit de jaren '80.

Wat ik wil zeggen, dat als je de serie 'Amoras' gaat zien als op zichzelf staand verhaal/ serie, en niet teveel gaat vergelijken met de Rode Reeks, krijg je een heel bijzonder en vooral eigentijds, gedurfd verhaal te zien.
Het speelt zich af in een ander universum..........een soort van...als Suske en Wiske nu voor het eerst geschreven en getekend werden, hoe zou het er dan uit zien??
Zou je namelijk met de eerste Sus en Wissen nù in 2013 komen, zou de uitgever hard lachen en je voor gek verklaren........

Nee, de fans hebben gelijk....het is niet de standaard Sus en Wis, maar een nieuwe serie die je leuk vindt of niet. Maar ik vind het gedurfd om 68 jaar later het roer behoorlijk om te gooien. Ik vind de serie interessant en ben erg benieuwd naar het volgende deel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 16:54 
Suske en Wiske kenner

Antoon schreef:
Normaal zou ik dit in het 'Krantenartikelen'-topic plaatsen, maar omdat het over Amoras gaat doe ik het toch maar hier. Gisteren stond in de krant een artikel over deze reeks en dat het goed gaat met de verkoop. Het album is nog geen week uit en dan vraag ik me af of je het dan al een succes mag noemen. Maar dat een groot publiek nieuwsgierig is en dat er winkels berichten door de voorraad heen te zijn, lijkt mij toch een goed bericht.
Zelf heb ik het ook al een paar keer gelezen en het maakt mij vooral heel benieuwd naar de volgende verhalen. Ja, het is groffer dan de standaard rode reeks maar als je een ander publiek wilt aanspreken zal dat wel moeten. Ja, de tekenstijl is anders maar dat kan ook niet anders met andere makers en ik vind het eigenlijk heel goed. Ik ben het ook niet mee eens dat de karakters totaal anders zijn; ik vind ze juist nog heel herkenbaar in vergelijking met de verhalen die we al kennen. Ja, ze (met name Suske) zijn uitbundiger of zelfs woester, maar ze zijn zoals gezegd ook ouder.
Ik ben met Danny eens dat het kort was, maar dat het smaakt naar meer.

De verkoopcijfers van de volgende delen zullen wel uitwijzen of het enkel nieuwsgierigheid was nu..

Ikzelf hoor tot de sceptici (waarom iets veranderen waar ik al 35 jaar van geniet.. :roll: ). Maar ik heb hem gisteren toch maar gekocht, vanavond lees ik hem, dan bepaal ik pas wat ik er van vond.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 17:38 
Moderator

AJG schreef:
(waarom iets veranderen waar ik al 35 jaar van geniet.. :roll:

Voor de 53161341265987465ste keer... aan de reguliere Sus en Wis wordt niet geraakt. :P

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 18:00 
Suske en Wiske kenner

dentom schreef:
AJG schreef:
(waarom iets veranderen waar ik al 35 jaar van geniet.. :roll:

Voor de 53161341265987465ste keer... aan de reguliere Sus en Wis wordt niet geraakt. :P

Dat weet ik.. Maar net als jij, en ik, en alle 3837193093 anderen, ga je automatisch vergelijken. :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 18:26 
Suske en Wiske kenner

Ik heb eerlijk gezegd geen momenteel vergeleken met de normale versie. Het is een hele andere serie, dus waarom zou je vergelijken? Ik weet het, het blijft Suske en Wiske, maar het is heel iets anders.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 22:00 
Suske en Wiske Megafan

Ik wil niet blijven zeuren, maar een totale make-over (mét geweld, niét karikaturaal, enz.) had ik liever gelezen. Voorbeeldje:

Afbeelding

De tekenstijl van Amoras spreekt me niet echt aan - maar goed, de strips uit de Rode Reeks die de laatste vijftien jaar verschenen zijn ook niet meteen van hoge kwaliteit.

De verhaallijn is leuk. Maar het eerste album is duidelijk een "intro tot": het is wachten op het tweede, zodat het scenario vaart kan maken.

Al bij is het album best ok. Maar of het die vele publiciteits waard was...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 mei 2013, 22:21 
Forum voor de Fans fan

Ik wil niemand op dit forum met de vinger wijzen, toch alvast even verduidelijken, maar het volgende is me in ieder geval wel opgevallen op verscheidene plaatsen waar reacties te vinden zijn; De haters blijken vaak mensen die zich al jaren bij de zogenaamde gewoontereeksen houden. Maw. Kiekeboe, Suske en Wiske, Urbanus, Asterix, Jommeke, Nero, ... Tjah. Wat verwacht je dan?

Laat ons eerlijk zijn: Dat is nu eenmaal niet het voor de hand liggende publiek. Door een andere weg in te slaan met een reeks, wil je natuurlijk ook een ander publiek bereiken. Dat spreekt voor zich. En al wat daar bij komt is mooi meegenomen. Als dit al "schandalig gewelddadig" of "ongezien hard" is, boy oh boy. De waarheid is dat Amoras onder de vergelijkbare meer volwassen strips eigenlijk bijzonder braaf is op alle mogelijke vlakken en helemaal niet "ingewikkeld" of "verwarrend" (zoals ik elders las), in tegendeel. Dit is al bij al zeer toegankelijk.

Mensen blijven de makers (ongefundeerde) verwijten maken die er niet toe doen, eindeloos benadrukken dat dit los staat van de rode reeks heeft blijkbaar geen enkele zin. "Ja, maar het is niet zoals de rode reeks". Dat is 't hele punt, inderdaad. Bon, 't is soms wat op het randje van zielig. Wat 'n bekrompen reacties ook soms. Mijn nichtje van 5 (!) nam de strip vast en wist meteen aan te duiden wie iedereen was. En om daar meteen op in te springen : Ja, zij heeft daar mogen in bladeren van mij. Ik zie in muziekclips op KETNET of bepaalde cartoons op Nickelodeon en co wel andere dingen dan een simpele bloedvlek. Het enige dat haar kan boeien is of Wiske haar Schanulleke nog heeft op de laatste pagina. In de winkels viel ook op hoe vaak het album in de kar lag, voor kinderen van 7 en mannen van 50. Waarom niet? Mensen zijn het misschien niet gewoon, maar uiteindelijk is dit niet "stouter" dan een Robbedoes. Worden die ook uit de kinderen hun handen getrokken?

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat een ander publiek (vaak mensen die de rode reeks al lang laten vallen hebben) ook naar Amoras grijpt en Suske en Wiske op deze wijze alsnog zielen (her)wint. Terecht. En ik hoop nu reeds dat er in de toekomst toch zal bekeken worden hoe men hier verder mee kan gaan. "Een verhaal van Suske en Wiske door ..." lijkt mij een schit-te-rend idee, nog steeds. En hopelijk enkele tijdelijke bezielers die écht voluit gaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen