Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 04 apr 2015, 19:00 
Suske en Wiske Megafan

Amoras 6: Barabas: "Een reusachtige wolk vulkaanas bedreigt het leven op aarde en Amoras staat op het punt om voor eeuwig in de kolkende golven te verdwijnen. Wiske en Jérusalem nemen het op tegen Krimson en diens onbetrouwbare butler Achiel. Lambik zoekt z'n weg nar huis, niet vermoedend dat die 'thuis' er heel anders uitziet dan hij denkt. Jerom wordt in een kunstmatige coma gehouden en zal z'n rol van deus ex machina niet kunnen vervullen. Suske is vastberaden en zet door: hij moet en zal Wiske redden. Maar dan moet hij terug in de tijd, terug naar Amoras, terug naar Jérusalem. Wat wacht onze vrienden aan het eind van deze helse rollercoaster: het noodlot of de overwinning?

Verschijnt 4 november 2015

Bron: http://www.stripspeciaalzaak.be

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 nov 2015, 07:43 
Suske en Wiske Megafan

Was dit nu de climax waar we al jaren op zitten te wachten? Typisch het einde van eindeloos.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 nov 2015, 16:23 
Die-hard fan

Conclusie.... hier is ook een vervolg te verwachten, zoals bij J.Rom

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 nov 2015, 13:34 
Die-hard fan

Nosferatu schreef:
Conclusie.... hier is ook een vervolg te verwachten, zoals bij J.Rom

Ik heb deel 6 ook al uitgelezen maar de serie is volgens mij nog niet afgelopen dus er zal een vervolg komen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 nov 2015, 21:28 
Moderator

Euhm... de serie is gedaan hoor.

En ik weet niet maar ZWARE SPOILERS!!!! Spoiler! Sus, Wis, Lambik en Jerom zijn dood Spoiler!

Is dat niet climax genoeg?
Niemand heeft ooit iets gezegd over een happy end.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 nov 2015, 17:08 
Bezoeker

happy end of geen happy end
Spoiler! De helden zo nutteloos laten sterven kan nooit een goed einde zijn het voelt alsof er ng een 7de boek moest komen maar de schrijver gewoon geen zin meer had en dus iedereen liet sterven Spoiler!
zonder enige twijfel het slechtste einde dat ik ooit gezien heb
voor mij is amoras nu een handleiding voor een perfect goede serie compleet te verpesten in de laatste 10 bladzijden

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 nov 2015, 15:11 
Bezoeker

Er zijn nog wel wat losse eindjes(En ik bespreek details van het verhaal, dus ZWARE: Spoiler! - Wiske wordt op pagina 17 zonder dat ze het merkt een stukje teruggeflitst in de tijd, waarna ze Krimson's samenzijn met Jerusalem onderbreekt. We horen verder niet hoe het met haar verdergaat, maar op dat moment zijn er dus twee Wiskes op Amoras.
- Suske gaat terug in de tijd naar het moment voor Jerusalem en hij hun poging wagen om Wiske te redden.(pagina 24). Dit eindigt met de dood van Lambik, Jerom en henzelf. Maar de originele Suske was op dat moment ook al op Amoras, in feite moet de Suske uit de toekomst hem hebben ontmoet en op een of andere manier hebben overtuigd om buiten beeld te blijven. Er is dus nog een Suske, in een andere tijdlijn.
- Dan is er nog Krimson zelf. Op pagina 4 zien we hoe Achiel hem zwaar verdoofd achterlaat in de ruines van zijn slaapkamer. Maar op de laatste pagina verschijnt hij weer, blijkbaar net door Barabas van zijn jacht in het verleden naar Amoras geflitst. Maar dat gebeurde in deel 2. Dus nu is er ook nog een tijdlijn waarin Krimson vanaf dat moment helemaal niet meer meespeelt!
Je krijgt de indruk dat Krimson en Barabas met hun tijdreizen de geschiedenis helemaal ontwricht hebben! Tijdreizen... om hoofdpijn van te krijgen. Spoiler!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 nov 2015, 00:59 
Suske en Wiske fan

Ik heb zeer gemengde gevoelens over dit album, zoals jullie eerdaags (als alles goed gaat) kunnen lezen in een recensie die ik naar deze site heb gestuurd. Kort geformuleerd: Prachtig getekend, zeer rommelig verhaal, zeer vreemd open einde.

Ik interpreteer het einde als volgt: Spoiler! Er wordt de suggestie gewekt van een inktzwart einde. Amoras vernietigt, Lambik dood, Jerom/Suske/Wiske misschien dood, maar Jerusalem nog levend! Ik denk dat het een oneindige, inktzwarte tijds-loop is. Jerusalem belandt weer in de bewoonde wereld, en komt weer in het verleden terecht bij Barabas. De geschiedenis blijft zich herhalen, maar idere keer ietsje anders. De afloop zal altijd droevig zijn. Geen knip-oog dit keer. Ik denk dat het verhaal echt klaar is. Nieuwe delen zullen dan een andere verhaal-lijn hebben. Spoiler!

Al met al vondt ik het een geslaagd experiment, en ik hoop dat er nog nieuwe delen komen (met een andere verhaal-lijn). Mijn grootste commentaar wat betreft deze serie is dat het verhaal toch een beetje cliche-matig is, en dat er soms teveel geweld en gevloek is. Maar onze helden in een andere tekenstijl...verfrissend! Wel hoop ik dat we in mogelijke vervolgdelen meer oude personages en locaties zullen zien. Eigenlijk had ik gehoopt dat dat de opzet zou zijn: Suske en Wiske reizend door de tijd, en ontmoetingen met oude personages (Sus Antigoon, Zwarte Madam, etc).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 nov 2015, 22:37 
Suske en Wiske Megafan

Wie alleen in het heden leeft, mist heel wat dus.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 nov 2015, 11:05 
Suske en Wiske fan

Ook worden er rare uitspraken gedaan wat betreft tijdreizen:Spoiler! Achiel zegt dat wanneer je terug in de tijd gaat je alles vergeten bent. Daarom wilde hij een brief naar zichzelf schrijven en die meenemen. Maar zijn gesprekspartner beweerd dat dat ook geen zin heeft, en de brief een blanco vel papier zal zijn. Maar al deze praat is nog nooit een punt geweest in de Suske en Wiske reeks. En in dit album praat Suske ook over zijn ontmoeting met Jerusalem...terwijl hij terug is in het heden. Klopt dus geen hout van! Spoiler!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2015, 01:02 
Suske en Wiske Megafan

Toch wel gek, wantSpoiler! die foto die in de toekomst is gemaakt, is ook zichtbaar in het verleden
en cruciaal voor het verdere verloop van het verhaal. Spoiler!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 nov 2015, 16:52 
Suske en Wiske fan

Ik had wel het idee dat er wat losse eindjes waren geknoopt bij het einde van dit album, maar ik vrees dat ik verwend ben met het 'goede eind'. This wasn't really satisfying me...

Ik denk dat er dus wel een vervolg op komt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 feb 2016, 03:28 
Bezoeker

Vandaag eindelijk deel 5 en 6 gelezen, na de eerste vier delen deze week herlezen te hebben.
Toch een onbevredigend einde van de reeks, wat jammer is, want ik vind het tekenwerk geweldig en het verhaal op zich zeer interessant, maar op deze manier is de kans gemist om er echt iets historisch van te maken. Er had een meer afgerond verhaal moeten zijn, zonder zoveel onbeantwoorde vragen en losse eindjes. Nu is het onaf en moeten er meer delen verschijnen om er nog iets van te maken. Op zich mooi als er meer delen komen, maar nu kan ik deze zes niet als op zich staand geheel beschouwen, slechts het begin van een serie, waarvan het onduidelijk is hoe lang hij zal lopen en of er ooit een eind aan komt.

Henmii schreef:
Ook worden er rare uitspraken gedaan wat betreft tijdreizen:Spoiler! Achiel zegt dat wanneer je terug in de tijd gaat je alles vergeten bent. Daarom wilde hij een brief naar zichzelf schrijven en die meenemen. Maar zijn gesprekspartner beweerd dat dat ook geen zin heeft, en de brief een blanco vel papier zal zijn. Maar al deze praat is nog nooit een punt geweest in de Suske en Wiske reeks. En in dit album praat Suske ook over zijn ontmoeting met Jerusalem...terwijl hij terug is in het heden. Klopt dus geen hout van! Spoiler!

Ik kreeg tijdens het lezen de indruk dat ze niet het heen en weer reizen met de tijdmachine bedoelen, maar dat er verwacht wordt dat Barabas de tijd op een andere manier terug zal draaien, zodat dingen die gebeurd zijn, ongedaan worden gemaakt, hoewel het nergens duidelijk wordt hoe hij dat dan zou moeten doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen